• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca zatrzymał autobus miejski, bo przeszkadzał mu telefon pasażera

Maciej Naskręt
20 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Okazuje się, że korzystanie z telefonu komórkowego może oznaczać wstrzymanie dalszej jazdy autobusu miejskiego. Okazuje się, że korzystanie z telefonu komórkowego może oznaczać wstrzymanie dalszej jazdy autobusu miejskiego.

Naszego czytelnika - pana Jacka - spotkała nietypowa przygoda w gdyńskim autobusie miejskim. Jego kierowca nie chciał kontynuować jazdy, bo czytelnik dekoncentrował go przeglądając przy nim strony internetowe w telefonie.



Kto ma rację w opisanym sporze?

- Był późny wieczór, ok. godz. 23, wsiadłem do autobusu linii 147, jadącego z centrum na Karwiny. Jak zawsze w takiej sytuacji, by zabić czas upływający powoli w podróży, zacząłem przeglądać informacyjne strony internetowe w moim telefonie. W pewnej chwili autobus stanął, a kierowca powiedział mi, że jak nie przestanę korzystać z telefonu, to dalej nie pojedzie - mówi pan Jacek.
Interwencja wprowadziła w osłupienie nie tylko naszego czytelnika, ale także innych pasażerów. Część z nich usiłowała ustalić u kierującego miejskim autobusem podstawę jego żądania, tym bardziej, że nasz czytelnik nie oglądał stron, które uznać można by za nieobyczajne, czy też nie zakłócał spokoju głośną muzyką z urządzenia.

Niestety, pasażerowie i kierowca nie mogli dojść do porozumienia, więc autobus stał. Wreszcie ktoś z tyłu pojazdu krzyknął, aby nasz czytelnik odpuścił i wyłączył telefon, bo kierowca nie da za wygraną. Pan Jacek schował więc telefon, a autobus ruszył w dalszą podróż.

Nasz czytelnik postanowił jednak wyjaśnić całą sprawę do końca i złożył skargę na kierowcę do Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. 20 kwietnia otrzymał odpowiedź sygnowaną podpisem Olgierda Wyszomirskiego - dyrektora ZKM.

W piśmie czytamy: "Po przeanalizowaniu zapisu kamer z monitoringu, zainstalowanego w pojeździe, ustalono, że powodem zwrócenia się kierowcy do Pana z prośbą o wyłączenie telefonu lub zajęcie innego miejsca było to, że wyświetlacz Pańskiego telefonu odbijał się w przedniej szybie autobusu, co negatywnie wpływało na koncentrację kierowcy podczas prowadzenia pojazdu".

Dlatego ZKM w Gdyni skargę uznał za niezasadną.

Odpowiedź zaskoczyła naszego czytelnika, który przyznał, że sprawy by nie było, gdyby kierowca wyjaśnił, o co dokładnie mu chodzi. Wszyscy zaoszczędziliby czas i nerwy.

Pismo z ZKM w Gdyni do naszego czytelnika. Pismo z ZKM w Gdyni do naszego czytelnika.

Miejsca

Opinie (391) 8 zablokowanych

  • I tak wszystkich pasażerów o cos prosic

    • 0 0

  • Ryś

    Jeżeli coś rozprasza kierowcę należy przerwać jazdę i usunąć przyczynę dekoncentracji. Następnie można kontynuować podróż. Wszystko w temacie. Amen.

    • 5 1

  • Dzieci internetu (2)

    Uzaleznieni od fejsbuka.ledwo wejda do autobusu,czy skm i juz musza sprawdzic fejsika.tak sie wychowuje idiotow,dac im do reki zabawke i juz sa szczesliwi.

    • 4 2

    • Dlaczego sam używasz teraz netu, wyślij tradycyjny list jako komentarz... (1)

      • 0 2

      • Internet to tylko narzędzie z którego debile nie potrafią korzystać, zatracając się w wirtualnej rzeczywistości. Wszystko jest dla ludzi rozsądnych

        • 1 1

  • Na włościach. (1)

    A reklamy, czy inne neony nie oślepiają go podczas jazdy?. Czy badania dla zawodowych kierowców sprawdzają pod tym względem właściwości psycho-fizyczne kandydatów?. Może trudniej się w tedy jedzie ale to nie ludzie są dla niego tylko odwrotnie.

    • 1 6

    • Kolejny wypierdek urzędasek

      • 2 0

  • Pan jacek to chyba rurki nosi, biedactwo - popracowalby troche na odpowiedzialnym stanowisku to inaczej by spojrzal na swiat. Czas do roboty zamiast pisac nieuzasadnione zale

    • 5 1

  • wystarczylo, by kierowca poprosił o to, by pasażer się przesiadł

    • 1 3

  • a czy regulamin ZKM zakazuje na konkretnych miejscach użwyania telefonów? Są te miejsca oznaczone? (1)

    NIE

    • 2 5

    • Idiotów nie sieją, sami się rodzą... Co tu więcej komentować...

      • 1 2

  • bezpieczeństwo (1)

    najważniejsze a Jacek to pieniacz , nie wpuszczać go do autobusu, bo to jeszcze egoista pozdrawiam

    • 8 4

    • Może jeżdzić autem, prxzyjemniej, taniej i bez marud...

      • 1 0

  • (2)

    Ja bym przeprosiła, wyłączyła telefon, wyjaśniła że nie wiedziałam, że się odbija w szybie i przeszkadza, i tyle.

    A "pan Jacek" to jakiś - no nazwę po imieniu - ułom bez doświadczenia w prowadzeniu pojazdów i jednocześnie bez wyobraźni.
    Dziwi mnie że portal informacyjny publikuje skargi każdej dysfunkcyjnej jednostki.

    • 18 3

    • W pełni popieram wypowiedź poprzedniczki.

      • 0 0

    • i tym się różnicie

      Ty jesteś normalna

      • 1 0

  • Zaden przepis w Regulaminie przewozu nie zabrania korzystania pasażerom z telefonów komórkowych (1)

    Pasażer powinien olać kierowce albo kazać mu wezwać policję albo nadzór ruchu ale domyślam się że jak "Wreszcie ktoś z tyłu pojazdu krzyknął, aby nasz czytelnik odpuścił i wyłączył telefon, bo kierowca nie da za wygraną." to się przestraszył "linczu" i dlatego odpuścił.

    • 2 22

    • Kolejny ograniczony miłośnik siedzenia z nosem non stop w telefonie...

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane