- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (21 opinii)
- 2 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (35 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (271 opinii)
- 4 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (55 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (266 opinii)
- 6 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (888 opinii)
Kolejne dwa trolejbusy bez szelek w Gdyni
Blisko 4,4 mln zł będą kosztowały kolejne dwa trolejbusy z dodatkowym zasilaniem bateryjnym, które będą mogły kursować bez szelek na dystansie kilkunastu kilometrów. Pojawią się w Gdyni do końca marca 2016 roku i dołączą do dwóch kursujących już pojazdów.
Nowa technologia, pozwalająca na jazdę bez szelek wykorzystywana jest na Skwerze Kościuszki i Al. Jana Pawła II, gdzie przy okazji można dokładnie przetestować osiągi trolejbusów.
Pozostaną na tej trasie do końca października. Później trafią do regularnej eksploatacji, ale docelowo mają obsługiwać kursy na Fikakowo, gdzie miasto planuje skierować właśnie trolejbusy bez szelek. Do tego, by powstało nowe połączenie potrzebne będzie zamontowanie trakcji w ciągu ul. Gryfa Pomorskiego (prawdopodobnie do wysokości marketu Merkus) oraz kolejne pojazdy.
Dwa nowe 12-metrowe trolejbusy dotrą do Gdyni do końca marca. Zwycięzcą został jedyny oferent - firma Solaris. Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej zapłaci za nie blisko 4,4 mln zł.
- Do tej pory wykorzystywaliśmy trolejbusy z bateriami litowo-kadmowymi, mogące przejechać ok. 5 km bez sieci trakcyjnej właściwie tylko w sytuacjach awaryjnych - zachwalał jeszcze w maju postęp technologiczny Piotr Małolepszy, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.
Najważniejszym elementem technicznym czterech trolejbusów, które w przyszłym roku powinny być do dyspozycji organizatora przewozów ZKM Gdynia są baterie litowo-jonowe, ładowane podczas jazdy z trakcji. Energia będzie mogła być również uzupełniana z zewnętrznego źródła zasilania.
Oprócz tego wyposażono je w system rekuperacji, który pozwoli odzyskiwać energię elektryczną podczas hamowania. To z kolei daje szansę na obniżenie kosztów eksploatacji. Jako jednostkę napędową wykorzystano silnik o mocy 175 kW.
Do sieci podłączają się dzięki tzw. daszkom, czyli konstrukcji pozwalającej na odpowiednie nakierowanie pantografu, bez potrzeby opuszczania pojazdu przez kierowcę.
Nowe pojazdy pojawiły się w Gdyni w regularnej eksploatacji po raz pierwszy w maju.
Miejsca
Opinie (110) 6 zablokowanych
-
2015-07-20 11:33
Nie dla turystów
Pomijając częstotliwość kursowania 21 na Jana Pawła II, która jest zbyt niska, dlaczego kursy odbywają się tak krótko (ostatni około godziny 17:30 w zwykle dni i około 16:30 w soboty!)? Powinny jeździć przynajmniej do 18:00 szczególnie w weekendy.
- 8 0
-
2015-07-20 11:51
a prad to niby produkujemy z powietrza, ze takie to ekologiczne?? (2)
Czy może z elektrowni zasilanych węglem???!! Pomyślcie troche
- 11 3
-
2015-07-20 13:58
Ekologia dla naiwnych!!!! (1)
Właśnie, prąd z węgla idzie i tak samo truje jak spaliny z diesla. Nic za darmo nie jeździ. A czemu nikt nie podaje, że baterie trzeba zmieniać co 5 lat??!! Koszt utylizacji i zakup nowych po kilkadziesiąt tysięcy złociszów za sztukę to pikuś??? Pomyślcie sami a nie jak te "barany" na rzeź co im wszystko wmówić można. Ekologia jest dla bogatych i stanowi tylko modny pretekst do wyciągania kasy od naiwniaków.
- 3 3
-
2015-07-20 15:05
nie MUSI być z wungla, nie musisz placić składki na zawodowców związkowych, inaczej rzucą srubą i spalą urząd
może być z dowolnego źródła. rura wydechowa może być w elektrowni wodnej
nargille?- 1 1
-
2015-07-20 12:33
Trolejbusy bez szelek (1)
Dobry pomysł ale szkoda że PKT Gdynia przestała przerabiać te używane nadwozia autobusów, gdyż wychodziło im to taniej w kosztach ( 1 pojazd przerobiony na trajtek kosztował ok 120000zł) a teraz miliony wydadzą na jakieś solarisy które nie są tanie w eksploatacji, ciekaw jestem po co dawać trolejbusy na Fikakowo? Linia 153 zupełnie tam wystarczy. lepiej dać na Witomino czy Chwarzno albo do Gdańskiej Areny, Najczęściej w przetargach o nowe pojazdy wygrywa firma solaris i tyle w temacie
- 2 2
-
2015-07-20 20:16
Dlaczego mam płacic dwa razy więcej.
Choćby po to, że autobus linii 153 nie jedzie do centrum, a poza tym przesiadając się na ul. Chwaszczyńskiej trzeba kasować drugi bilet.
- 0 1
-
2015-07-20 12:54
ciekawe, ze wszystko co zamawia i na co wywala kase Gdynia zawsze kosztuje milony
ciekawe dlaczego??? Rozrzutnosc czy moze ...?
- 10 4
-
2015-07-20 13:31
Oddajcie autobus 182. (2)
- 6 3
-
2015-07-20 15:20
Nie, bo za drogo to kosztuje. Są inne ważniejsze sprawy np. lotnisko.
- 3 3
-
2015-07-20 15:47
ile razy nie widziałam 182 to jechał prawie pusty
do mnie np. jest znacznie więcej połączen niż przed zmianami- 1 3
-
2015-07-20 14:17
Czy te trolejbusy można ładować przez micro USB ?
?
- 10 0
-
2015-07-20 14:19
Pojazd elektryczny to taki którego rura wydechowa jest w elektrowni.
I tyle.
- 11 2
-
2015-07-20 15:02
(2)
Reja - Czyżewskiego - Stary Rynek Oliwski - Rybińskiego - Pętla - Reja !
- 0 4
-
2015-07-20 19:14
Przecież to Gdańsk... (1)
- 0 0
-
2015-07-21 10:05
właśnie! gdyby w ten sposób połączyć linie tramwaju i trolejbusa, było by za łatwo, kto by wtedy płacił akcyzę za benzynę? a jak by jeszcze zrobili jeden bilet, to nie tylko Lotos, ale i SKM poszło by z torbami
- 0 0
-
2015-07-20 15:45
jak dla mnie super!
- 3 4
-
2015-07-20 15:50
nowoczesna Gdynia (3)
Dzisiaj możemy również tworzyć i się przemieszczać wykorzystując umiejętności niezbędnych : podnoszenia wygody i dobrostanu jak doświadczać więcej pozytywnych emocji, jak znajdować więcej sensu, tworzyć lepsze ekologicznie możliwości i związki oraz więcej osiągać. Tych kanonów powinny promować samorządy każdego szczebla.
Gratulacje !!!!- 4 5
-
2015-07-20 16:00
co ty masz w bani to na prawdę źle rokuje :) (1)
- 2 2
-
2015-07-20 16:18
lecz sie sam
bo widać dla takiego jak ty nauki kognitywne są obce. Moze lepiej zajmi się wiarą bez uniwersalnych własności jednostki:)
- 4 2
-
2015-07-20 19:31
Czy to tekst z kroniki lat 60-tych ?
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.