• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne dwa trolejbusy bez szelek w Gdyni

Patsz
20 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Kolejne trolejbusy z zasilaniem baterią jonowo-litową trafią na ulice Gdyni wiosną przyszłego roku. Kolejne trolejbusy z zasilaniem baterią jonowo-litową trafią na ulice Gdyni wiosną przyszłego roku.

Blisko 4,4 mln zł będą kosztowały kolejne dwa trolejbusy z dodatkowym zasilaniem bateryjnym, które będą mogły kursować bez szelek na dystansie kilkunastu kilometrów. Pojawią się w Gdyni do końca marca 2016 roku i dołączą do dwóch kursujących już pojazdów.



Jechałe(a)ś trolejbusem po Skwerze Kościuszki?

Obecnie w taborze Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej jest 89 pojazdów. 40 to trolejbusy z bateriami pozwalającymi na przejazd ok. 5 km bez trakcji. W maju do eksploatacji zostały włączone następne pojazdy kosztujące 1,55 mln zł każdy. Wyposażone są już jednak w nowy typ baterii litowo-jonowych i obsługują od poniedziałku do soboty linię 21.

Nowa technologia, pozwalająca na jazdę bez szelek wykorzystywana jest na Skwerze Kościuszki i Al. Jana Pawła II, gdzie przy okazji można dokładnie przetestować osiągi trolejbusów.

Pozostaną na tej trasie do końca października. Później trafią do regularnej eksploatacji, ale docelowo mają obsługiwać kursy na Fikakowo, gdzie miasto planuje skierować właśnie trolejbusy bez szelek. Do tego, by powstało nowe połączenie potrzebne będzie zamontowanie trakcji w ciągu ul. Gryfa Pomorskiego (prawdopodobnie do wysokości marketu Merkus) oraz kolejne pojazdy.

Dwa nowe 12-metrowe trolejbusy dotrą do Gdyni do końca marca. Zwycięzcą został jedyny oferent - firma Solaris. Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej zapłaci za nie blisko 4,4 mln zł.

- Do tej pory wykorzystywaliśmy trolejbusy z bateriami litowo-kadmowymi, mogące przejechać ok. 5 km bez sieci trakcyjnej właściwie tylko w sytuacjach awaryjnych - zachwalał jeszcze w maju postęp technologiczny Piotr Małolepszy, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.
Najważniejszym elementem technicznym czterech trolejbusów, które w przyszłym roku powinny być do dyspozycji organizatora przewozów ZKM Gdynia są baterie litowo-jonowe, ładowane podczas jazdy z trakcji. Energia będzie mogła być również uzupełniana z zewnętrznego źródła zasilania.

Oprócz tego wyposażono je w system rekuperacji, który pozwoli odzyskiwać energię elektryczną podczas hamowania. To z kolei daje szansę na obniżenie kosztów eksploatacji. Jako jednostkę napędową wykorzystano silnik o mocy 175 kW.

Do sieci podłączają się dzięki tzw. daszkom, czyli konstrukcji pozwalającej na odpowiednie nakierowanie pantografu, bez potrzeby opuszczania pojazdu przez kierowcę.

Nowe pojazdy pojawiły się w Gdyni w regularnej eksploatacji po raz pierwszy w maju.

Patsz

Miejsca

Opinie (110) 6 zablokowanych

  • Po prostu nasza Gdynia. (2)

    I love Gdynia.

    • 6 3

    • (1)

      I love Gdynia.
      I hate Mr Szczurek and Samorządność.

      • 1 1

      • Mogłeś napisać I Love Horala panie kolego :) hehehe, ale jesteście zalosni

        • 0 2

  • A ile kosztuje wymiana zestawu bateri??? (1)

    Jeżdzą jezdzą a jak trzeba bedzie wymienić zespół bateri to zaczniemy płakac , czemu nikt nie spyta ile cos takiego kosztuje i co jaki czas trzeba to robic i wtedy okaze sie ze ten sukces to totalna porażka ....

    • 4 3

    • On chodzi na 6 bateriii R20. Albo 8 "paluszków". Nie pamiętam już...

      • 1 0

  • Trolejbusy bez szelek, kierowcy bez pieniędzy....

    ot i całe PKT...

    • 7 2

  • Szkoda, że fachowość autora (1)

    kończy się na szelkach (?), a mowy nie ma o pantografie...

    • 3 0

    • Pantograf

      Pantograf to na SKM, tramwajach itp. oraz desce kreślarskiej ...

      • 0 1

  • Dobra decyzja. Widzę, że pisiorki nawet od netu urlopu sobie nie robią :)

    • 0 2

  • Szkoda takiego nowego autokaru na te szczurasowe, dziurawe gdyńskie drogi. Szczurasowe logika "na opak". Szczurasy! Najpierw porządne drogi z odnowiona infrastruktura podziemna a potem dopiero takie ładne autobusy, bo będzie tak jak z tymi poprzednimi - juz klekocza jak wraki bo się rozpadają na tych waszych dziurawych drogach!

    • 4 0

  • szok

    Wow pojazdy jak w Szwajcarji a wyplata jak na Ukrainie....
    Maja rozrzut sk.....yny

    • 5 0

  • Szurze zajmij się drogami a nie trajtkami

    • 1 1

  • W Chinach dawno już tak jeżdżą.

    Ładują jednak podczas postoju na przystankach.

    • 0 0

  • aacotam

    srutututu majtki z drutu co za cymbał wymyślił tą trasę na linii 21

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane