- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (735 opinii)
- 2 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (34 opinie)
- 3 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (384 opinie)
- 4 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (256 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (21 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (113 opinii)
Kolejne dwa trolejbusy bez szelek w Gdyni
Blisko 4,4 mln zł będą kosztowały kolejne dwa trolejbusy z dodatkowym zasilaniem bateryjnym, które będą mogły kursować bez szelek na dystansie kilkunastu kilometrów. Pojawią się w Gdyni do końca marca 2016 roku i dołączą do dwóch kursujących już pojazdów.
Nowa technologia, pozwalająca na jazdę bez szelek wykorzystywana jest na Skwerze Kościuszki i Al. Jana Pawła II, gdzie przy okazji można dokładnie przetestować osiągi trolejbusów.
Pozostaną na tej trasie do końca października. Później trafią do regularnej eksploatacji, ale docelowo mają obsługiwać kursy na Fikakowo, gdzie miasto planuje skierować właśnie trolejbusy bez szelek. Do tego, by powstało nowe połączenie potrzebne będzie zamontowanie trakcji w ciągu ul. Gryfa Pomorskiego (prawdopodobnie do wysokości marketu Merkus) oraz kolejne pojazdy.
Dwa nowe 12-metrowe trolejbusy dotrą do Gdyni do końca marca. Zwycięzcą został jedyny oferent - firma Solaris. Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej zapłaci za nie blisko 4,4 mln zł.
- Do tej pory wykorzystywaliśmy trolejbusy z bateriami litowo-kadmowymi, mogące przejechać ok. 5 km bez sieci trakcyjnej właściwie tylko w sytuacjach awaryjnych - zachwalał jeszcze w maju postęp technologiczny Piotr Małolepszy, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.
Najważniejszym elementem technicznym czterech trolejbusów, które w przyszłym roku powinny być do dyspozycji organizatora przewozów ZKM Gdynia są baterie litowo-jonowe, ładowane podczas jazdy z trakcji. Energia będzie mogła być również uzupełniana z zewnętrznego źródła zasilania.
Oprócz tego wyposażono je w system rekuperacji, który pozwoli odzyskiwać energię elektryczną podczas hamowania. To z kolei daje szansę na obniżenie kosztów eksploatacji. Jako jednostkę napędową wykorzystano silnik o mocy 175 kW.
Do sieci podłączają się dzięki tzw. daszkom, czyli konstrukcji pozwalającej na odpowiednie nakierowanie pantografu, bez potrzeby opuszczania pojazdu przez kierowcę.
Nowe pojazdy pojawiły się w Gdyni w regularnej eksploatacji po raz pierwszy w maju.
Miejsca
Opinie (110) 6 zablokowanych
-
2015-07-20 07:21
Ekologicznie - elektryczne albo na gaz to jest transport przyjazny ludziom!!! (5)
Nie to co w Gdańsku truciciele spalają tony ropy każdego dnia w centrum miasta, później się dziwią dlaczego są takie dramatycznie wysokie wskaźniki zachorowalności na nowotwory.
- 32 22
-
2015-07-20 12:04
Człowieku, a sprawdzałeś jakie są normy nowych autobusów na ropę
Taki Mercedes Citaro 628 i tym podobne mają tak normy wyśrubowane, że większość aut jeżdżących po trójmieście by nie spełniła.
Pytanie brzmi czy Gdynię aby na pewno stać na 2 przepłacane inwestycje. Bo taki 1 autobus to jest około 1mln, a ten ekologiczny "bez szelek" kosztuje 2,2mln.
Kolejne pytanie, czemu do przetargu podchodzi tylko 1 oferent. Jak większość się orientuje oznacza to, że jest zapis w przetargu wykluczający wszystkich pozostałych producentów. A skoro jeden to może dyktować takie ceny jakie chce, bo nikt z nim nie wygra, ale najważniejsze, aby interes się kręcił.- 3 5
-
2015-07-20 08:16
(2)
a prąd w Gdyni bierze się z piardów motylków i łez jednorożców. bo przecież nie ze spalania wungla, prawda?
- 12 8
-
2015-07-20 08:22
ale żeby przejść na prund z atomówek, to zara wielka histeria, że drugi Czernobyl (1)
- 4 1
-
2015-07-20 09:01
Energia z farm wiatrowych na północ od Gdyni
- 2 1
-
2015-07-20 08:39
Historia kołem się toczy
Gdy nastała era samochodów spalinowych ludzie cieszyli się, że miasta będą wolne od końskich odchodów. Dzisiaj cieszymy się, że nadchodzi era pojazdów elektrycznych, która uwolni nas od wynalazków, które kiedyś miały nas uwolnić od czegoś innego.
Być może w przyszłości ludzie będą się cieszyć - wprowadzając inne rozwiązania - że w końcu świat uwolni się od problemu, zalegających na obrzeżach miast, wielkich hałd nieekologicznych już wtedy baterii litowo-jonowych...- 7 1
-
2015-07-20 11:33
Nie dla turystów
Pomijając częstotliwość kursowania 21 na Jana Pawła II, która jest zbyt niska, dlaczego kursy odbywają się tak krótko (ostatni około godziny 17:30 w zwykle dni i około 16:30 w soboty!)? Powinny jeździć przynajmniej do 18:00 szczególnie w weekendy.
- 8 0
-
2015-07-20 09:42
w przyszłym roku do Gdyni przyjadą nowe trajtki
odrębnym pytaniem jest z jaką częstotliwością po mieście będą one jeździć - niedawno Wojtek się wygłupił obcinając trzy bańki i w przyszłym może zrobić to samo,
- 9 4
-
2015-07-20 09:21
Zdecydowanie za drogo
- 10 6
-
2015-07-20 08:47
(1)
To jest dobra informacja - nowego ekologicznego taboru nigdy za wiele. Jednsk tym bardziej kolą w oczy jeżdżące po Gdyni pod szyldem PKM Gdynia stare rzęchy typu Jelcz-Mercedes czy Neoplan. Kiedy to głośne i śmierdzące badziewie zniknie z ulic Gdyni?
- 9 11
-
2015-07-20 08:51
Aż same padną,
Bo z tego co sie orientuję na czele PKM stoi "spadochroniarz" z UM Gdynia, były wicek odpowiedzialny za słynne lotnisko. To nie wroży dobrze...
- 7 2
-
2015-07-20 08:49
Fajnie :)
- 7 5
-
2015-07-20 08:16
Trzeba było kupić tańsze i lepsze autobusy elektryczne.
- 16 18
-
2015-07-20 07:02
Wczoraj był mega korek
Skrzyżowanie Al.Zwycięstwa i Wielkopolska.
Jakiś wypadek.
jechał z Karwin trolejbus, zwinął "żagle" i policja puściła go inną trasą
widziałem, jechałem za nim- 30 7
-
2015-07-20 06:59
To teraz wypada pokazać jak wygląda ul.Jaskółcza po nawierzchni której będą jeździły te trajtki.
- 37 7
-
2015-07-20 06:56
Ale mi atrakcja.
- 35 24
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.