• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok w stronę Trasy Sucharskiego

mr
26 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 12:11 (26 kwietnia 2008)
Trasa Sucharskiego będzie przebiegała również przez most wantowy na Martwej Wiśle. Trasa Sucharskiego będzie przebiegała również przez most wantowy na Martwej Wiśle.

Polsko-niemieckie konsorcjum wykona dokumentację projektową dla Trasy Sucharskiego. To kolejny krok w kierunku budowy drogi łączącej planowaną obwodnicę południową z gdańskim portem.



Wybór wykonawcy nastąpił w wyniku przetargu. Wygrało go Konsorcjum Europrojekt Gdańsk sp. z o.o. oraz Schmidt Stumpf Frühauf Und Partner Ingenieurgesellschaft mbH z Monachium. Za swoje usługi dostanie 36,3 mln zł brutto.

- Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej, w tym projektów budowlanych i wykonawczych, kosztorysów inwestorskich, przedmiarów robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, studium wykonalności wraz z wnioskiem aplikacyjnym, materiałów do uzyskania decyzji, opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami oraz opracowań geodezyjnych, geologiczno-inżynierskich i hydrogeologicznych - tłumaczy Michał Piotrowski z biura prasowego urzędu miejskiego.

Budowę Trasy Sucharskiego podzielono na trzy odcinki. Pierwszy pobiegnie od węzła "Olszynka" do węzła "Elbląska" przy Moście Wantowym przez Martwą Wisłę, drugi - od węzła "Elbląska" do węzła "Ku Ujściu", a trzeci do węzła "Marynarki Polskiej" wraz z tunelem pod Martwą Wisłą.

Trasa Sucharskiego ma prowadzić od planowanej Obwodnicy Południowej przez Most Wantowy, tunel pod Martwą Wisłą do gdańskiego portu i stoczni. Zapewni również sprawny dojazd do stadionu Baltic Arena oraz Portu Północnego.

Docelowo trasa ma stać się alternatywą dla obecnego połączenia drogowego z Warszawą i do powstającej autostrady A1. Jest to największa zaplanowana w Gdańsku inwestycja infrastrukturalna.

Jest szansa, że budowa rozpocznie się w 2009 r., a zakończy w 2011. Jej szacunkowy koszt to 1,3 mld zł. Część pieniędzy będzie pochodzić ze środków unijnych.
mr

Opinie (107) 4 zablokowane

  • A Na tle mostu MARINE PROJECTS LTD

    Miejsce pracy dla najlepszych !!!!

    • 0 0

  • Ciekawe gdzie tym razem podzieją się pieniądze przeznaczone na tą inwestycję

    jw.

    • 0 0

  • tiia,tylko zdięcie sprzed 3 lat

    • 0 0

  • Brawo!! teraz do roboty

    To poteżna inwestycja. mam nadzieje, że ruszy z kopyta!!!!

    • 0 0

  • propagandziści z Gdyni w akcji (1)

    jak czytam takie durne głosy, jak to sie nic nie udaje, jak to wszystko jest beeee, to zastanawiam sie kto to pisze. Albo jakis pisowski matoł, który mówi o jakimś PR z PO tak jakby za rządów PIS kraj płynął mlekiem i miodem. Albo propagandziści z Gdyni znów maja kompleksy bo w Gdańsku coś idzie do przodu. Albo jakieś doly typowe dla niektórych z depresja wrodzoną. teg9o typu inwestycji nie robi się na pstryknięcie. 1,3 miliarda to nie zakup skarpetek. poza tym prawo przetaqrgowe jest jakie jest i to nie wina miasta. jesli inwesatycja ruszy w 2010 roku to bardzo dobrze. Jesli ruszy w 2009 jeszcze lepiej

    • 0 0

    • A UL.WIŚNIEWSKIEGO, TRASA KWIATKOWSKIEGO, DROGA GDYŃSKA NAWET AUTOBUSY MAMY NOWOCZEŚNIEJSZE A WY G.... MACIE I KORKI HEHE

      • 0 0

  • do "nie wiem"

    Masz rację co do Gdyni. Dzieje się tam niewiele ale za to gdynianie głośna krzyczą. Wszak dobry PR jest ważniejszy od faktów. Nie mam pretensji do0 gdyni o to że sie wolno rozwija. W duzych miastach zawsze jest wiele problemów z inwestycjami i tak jest wszędzie. polożenia TYrójumiasta jesli chodzi o komunikację nie jest najlepsze. mam nadziję że zmieni się to po zakończeniu A1 i rozbudowie linii kolejowych. Ale takie sa realia. jako przykład zawsze podaje się wrocław. Ale wystarczy tylko spojrzeć na mapę, że zobaczyć jaka przewagę ma to miasto. Trzeba byloby być naprawde cieniasem żeby tego nie wykorzytać. Wrocław nie ma zasobów ropy ani gazu ani złota. ma dobre położenie i to wykorzystuje. trójmiasto jest na uboczu

    • 0 0

  • Szanowni Gdańszczanie

    Przestańcie narzekać na władze waszego miasta i Pawła Adamowicza, bo jak co do czego przyjdzie i tak wybierzecie go na kolejną kadencję i to już w pierwszej turze.

    • 0 0

  • Bez komentarza

    Harmonogram prac
    Połowa 2007 roku - zakończenie studium wykonalności inwestycji.
    III kwartał 2007 - konkurs decydujący, które z projektów zostaną wysłane do Brukseli (najprawdopodobniej będzie jedynie formalnością, bo wpisanie na listę indykatywną ma gwarantować finansowanie inwestycji).
    IV kwartał 2007 - ocena Komisji Europejskiej.
    Wiosna 2008 - rozpoczęcie budowy Obwodnicy Południowej (tę inwestycję przygotowuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad z innych funduszy).
    Wiosna 2008 - procedury przetargowe.
    Lato 2008 - rozpoczęcie budowy Trasy Sucharskiego (od odcinka między ul. Elbląską a węzłem Błonia z Obwodnicą Południową).
    Jesień 2010 - zakończenie budowy Obwodnicy Południowej.
    Jesień 2011 - zakończenie budowy Trasy Sucharskiego.
    31 grudnia 2011 - nieprzekraczalny czas zakończenia prac budowlanych ustalony przez Unię Europejską.

    • 0 0

  • obyjak najszybciej tunel od Wisłą

    to będzie coś

    • 0 0

  • JAK ZYWKLE SZWABY -KTOS WRESZCIEPOWINENE SIE ZAJĄĆ TĄ SPRAWĄ

    KOLEJNY DOWÓD NA TO ŻE GDAŃSKIEM OD LAT RZĄDZI SZWABSKA V KOLUMNA I DOSKONALE TA AGENTURA DBA NIE TYLKO O SZWABSKIE INTERSY, ALE TEŻ O TO ABY MIASTO NABRAŁO PRUSKIGO WYGLĄDU I CHARAKTERU.ADAMOWICZ MUSI ODEJŚĆ!!!TAK JAK ODSZEDŁ GOCŁOWSKI-GURU PLATFUSÓW.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane