• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontroler też człowiek, rozumie błędy systemu

Marek
19 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala

Kontroler w Gdyni nie wystawił mi mandatu, choć mógł to zrobić, bo bilet elektroniczny, za który zapłaciłem, nie zapisał się na uszkodzonej karcie. Pasażerowie komunikacji publicznej mogą się jednak uczyć na moim błędzie - pisze nasz czytelnik, pan Marek.



Uważajcie, eBilety się psują, co może skończyć się mandatem - alarmuje nasz czytelnik. Uważajcie, eBilety się psują, co może skończyć się mandatem - alarmuje nasz czytelnik.
Jestem posiadaczem gdyńskiego eBiletu, na który doładowuję bilet metropolitarny. Obecnie mam bilet ważny do 31 października. Dużym dla mnie zaskoczeniem było to, że we wtorek kontroler biletów oznajmił mi, że mój eBilet ma najprawdopodobniej zerwany w środku pasek, na którym bilet elektroniczny jest zapisywany.

Pokazałem kontrolerowi rachunek na dowód tego, że rzeczywiście dokonałem jego zakupu. Kontroler powiedział, że następnym razem mandat wystawi. Po powrocie do domu sprawdziłem odpowiednią uchwałę MZKZG i paragraf 16, punkt 8 jasno stwierdza, że powinienem otrzymać mandat za brak ważnego biletu. Pomimo jego zakupu! I z tego miejsca chciałbym podziękować temuż kontrolerowi biletów, że nie wystawił mi mandatu.

Używasz eBiletu?

Jednak naszła mnie refleksja, że my - pasażerowie - sami nie jesteśmy przecież w stanie określić, kiedy nam bilet się popsuje. O tym, że mamy bilet nieważny dowiadujemy się dopiero podczas kontroli biletów, kiedy jest wystawiany mandat. Co prawda w punkcie obsługi klienta ZKM można samemu przyłożyć swój eBilet do czytnika, to jednak większość posiadaczy biletu elektronicznego nie ma pewnie o tym pojęcia.

Gdyński eBilet mam od czasu, kiedy ostatecznie wycofano bilety miesięczne papierowe. Czyli od ok. trzech lat. Mój eBilet służył mi tylko do posiadania na nim jego elektronicznego zapisu. Tak jak zapewne również większości osób. Klika bądź kilkanaście tysięcy mieszkańców Trójmiasta i okolic również nabywała swoje eBilety, które niczym od mojego się nie różnią, więc mają taką samą żywotność materiału.

Takich przypadków będzie więc znacznie więcej, państwa też to może spotkać. Dlatego chciałbym wszystkich uczulić przed przykrą niespodzianką w postaci mandatu za brak ważnego biletu! Jak napisałem wcześniej, miałem szczęście. A wy go możecie nie mieć. Lepiej chyba np. raz na rok wymieniać "plastik" za 10 złotych lub regularnie go sprawdzać, niż dać się zaskoczyć mandatem.

Mniej istotną sprawą jest to, że na moim zepsutym eBilecie jest elektroniczny zapis biletu miesięcznego do końca miesiąca. I chyba niestety go stracę, bo będę musiał aż do odebrania nowego eBiletu jeździć na biletach jednorazowych. Nie wydaje mi się, aby pracownicy MZKZG przewidzieli możliwość wyrobienia biletu zastępczego, kiedy popsuje się plastik, na którym zostało nam jeszcze trochę ważnego biletu. Trudno. Moja strata, a państwo uczcie się na moim przykładzie.
Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (170) 10 zablokowanych

  • (1)

    cytat ze strony ZKM:"Jak można sprawdzić poprawność naładowania eBiletu?- na Terminalu Sprzedaży (sprawdza kasjer);- na paragonie otrzymanym wraz z zakupionym biletem elektronicznym (sprawdza pasażer);- na Terminalach Informacyjnych w czytnikach zewnętrznych zlokalizowanych:1. Biuro Obsługi Klienta Nr 1, Gdynia, ul. Kilińskiego 16 (sprawdza pasażer)2. Punkt Sprzedaży Biletów ZKM w Gdyni - Rumia Dworzec PKP (sprawdza pasażer)3. Punkt Sprzedaży Biletów ZKM w Gdyni - Gdynia, pl. Konstytucji (sprawdza pasażer)."skoro sprawdzam poprawnosc naladowanego biletu na paragonie otrzymamanym przy kupnie.. to dla mnie jasnym jest ze blet jest wazny

    • 13 0

    • idac dalej czytamy:"Czy podczas kontroli biletów należy posiadać przy sobie paragon otrzymany przy zakupie biletu elektronicznego?Nie. Paragon stanowi dla klienta podstawę sprawdzenia poprawności naładowania biletu elektronicznego. Paragon stanowi także podstawę do ewentualnej reklamacji.Kontrolerzy nie kontrolują paragonów, lecz eBilety - korzystając ze specjalnych czytników."dla mnie wszystko jest jasne

      • 6 0

  • Bilet można sprawdzać w autobusach (1)

    Działanie biletów można sprawdzać też w autobusach wyposażonych w czytniki zbliżeniowe przy drzwiach - szkoda tylko, że nikt nie wie do czego służą.

    • 5 0

    • bardziej szkoda, że są one może w co piątym autobusie, a ana linii która jeżdzę regularnie, jeszcze ani razu takiego czytnika w autobusie nie widziałem. Przydałyby się w każdym autobusie, chociażby po to, zeby sobie sprawdzić termin ważności biletu bez szukania paragonu.

      • 0 0

  • Kanary (1)

    "Poeta" znów rymuje, bez biletu podróżujeKanarów wypatruje czym się strasznie irytujeObserwuje kto wysiada, wsiada lub zostajeI kawałek ten wesoły o kanarach zapodajeKANAR, KANAR - to taka postaćW której łapy nie chciałbyś się chyba nigdy dostaćKolejny przystanek - drzwi się otwierająI do środka kanary szybkim krokiem wjeżdżająWyciągają identyfikatory - "Bileciki do kontroli"Żaden z tych gości w tańcu się nie pitoliNie pozwoli nikomu bez biletu dalej jechaćSą przeważnie nie ugięci i nie lubią nigdy czekaćNa twoje tłumaczenia gdyż je zawsze mają w pupieI zazwyczaj jeżdżą w czteroosobowej grupieKANAR, KANAR - to taka postaćW której łapy nie chciałbyś się chyba nigdy dostaćRzadko są mili, przyzna każdy kto spotkał ich razTwarz każdego kontrolera przypomina zimny głazNie raz się zdarzy, że wzrokiem cię zmierzyLecz praca kanara do niewdzięcznych tutaj należyNiech każdy mi wierzy - panowie i panieZe nie jest miłym mandatów wypisywaniePouczanie każdego jak powinno się bilet wsadzać do kasownikaDlatego każdy jak ognia kanarów unikaKANAR, KANAR - to taka postaćW której łapy nie chciałbyś się chyba nigdy dostaćNa szczęście bilet miałem, bez niego nie jechałemWięc się nie bałem i tym tekstem zapodałemChciałem jednak podziękować i już ludzi nie denerwowaćPostanowiłem więc tutaj dzisiaj więcej nie rymować

    • 15 1

    • hahaha

      Krzychu Debeściak!

      • 0 0

  • (3)

    W związku z tym artykułem zaczełam się zastanawać, że przecież od niedawna można dokonać zakupu przez internet. I co t w takiej sytuacji jeżeli doładowało się go przez internet (tam przecież nie ma paragonu)? Wtedy też dostane mandat jak nie z mojej winy karta nie zadziała?

    • 12 0

    • Ja na drukarce (1)

      wydrukowałem potwierdzenie. Przezorny zawsze ubezpieczony.

      • 5 0

      • Paragraf 16 punkt 8

        • 2 0

    • .

      Na stronie swojego konta mozesz wydrukowac potwierdzenie kazdej wplaty. Nie wymaga ono ani pieczatki, ani podpisu. Problem w tym, ze trudno nosic przy sobie zawsze kartke A4.:)

      • 2 0

  • absurd (3)

    Żeby płacący pasażer odpowiadał za "błąd systemu" czyli karty elektronicznej.

    • 25 0

    • Niestety, ale przez internet można załadować, tylko w przypadku reklamacji trzeba jechać już do siedziby MZKZG w Gdańsku!!! (2)

      Niestety, ale przez internet można załadować, tylko w przypadku reklamacji trzeba jechać już do siedziby MZKZG w Gdańsku!!!Niestety, ale przez internet można załadować, tylko w przypadku reklamacji trzeba jechać już do siedziby MZKZG w Gdańsku!!!Niestety, ale przez internet można załadować, tylko w przypadku reklamacji trzeba jechać już do siedziby MZKZG w Gdańsku!!!PRZESTRZEGAM!!!

      • 2 2

      • kupię ci samochód

        tylko się już nie powtarzaj

        • 1 1

      • Do Gdańska? A nie aby do Wejherowa?

        • 0 0

  • Mam rachunek - mam bilet. (4)

    Wydaje mi się ,że wydruk potwierdzający opłacenie rachunku za bilet, powinien być honorowany, tym bardziej, że status biletu, powinien być widoczny, w bazie przewoźnika. Więc w przypadku wystawienia mandatu, z powodu uszkodzenia samego nośnika, powinno się dostać jego anulowanie, w siedzibie operatora.

    • 16 0

    • dostaniesza anulowanie (3)

      ale za anulowanie mandatu jest pobierana opłata.

      • 4 0

      • i w ododatku wszystkiego można się dowiedzić pisząc e-maila

        lub dzwoniąc do ZKM a nie do portalu Trójmiasto.

        • 1 1

      • (1)

        Jak ludzie w takiej sytuacji płacą, zamiast wybrać się do sądu, to system się nigdy nie zmieni... Jeśli już dostaje mandat, a faktycznie jest to z mojej winy, to oczywiście go zapłacę, ale jeślidostaję mandat bezprawnie, to piszę odwołanie, jeśli na niego nie dostaję odpowiedzi, to wycieczka do sądu i anulowanie mandatu jest darmowe :) Nie chodzi o tę kasę, tylko fakt, że często Renoma czuje się bezkarna, kontrolerzy sami dobrze nie znają swojego regulaminu, mandaty wpychają wszystkim, jakby na akord pracowali...

        • 0 0

        • mandaty wpychają wszystkim

          a opornych wyrzucają za okno...Już rano koleś, pobudka! Sen się skończył!

          • 0 0

  • W Gdyni nie można nawet sprawdzić na stronie w necie jak naładowana jest dana karta (6)

    trzeba latać po miescie do jakichś punktów. Chore

    • 3 3

    • Mozna sprawdzić (5)

      więc nie pisz bzdur. www.zkmgdynia.pl/ebilet

      • 2 0

      • bzdurą to ty jesteś - co na podanym linku sprawdzisz? (4)

        jaki naładowany bilet masz na karcie? pokaż mi to...

        • 0 3

        • Bożesz ty (3)

          wchodzisz na stronę, klikasz zkm, wprowadzasz swój numer karty i po prawej masz pokazane jakie bilety masz naładowane na karcie. Tak ciężko zobaczyć? Masakra co się z tymi leniwymi ludźmi dzieje.

          • 2 2

          • (1)

            Dostęp i korzystanie z internetu nie jest obowiązkiem każdego pasażera komunikacji miejskiej.

            • 1 3

            • no i pozostało kopnąć cię w d..pę

              • 1 0

          • nie działa...

            dziadostwo

            • 0 0

  • Miałem podobną sytuację, tylko, że Gdańsku (7)

    Współczuję serdecznie straconych nerwów autorowi.Doładowując bilet w okienku ZTM - Pani poinformowała mnie, że uszkodzona folia na karcie, która miała też dokładnie 3 lata! spowoduje, że kontroler nie będzie mógł odczytać, czy karta jest załadowana.Konsekwencją będzie mandat...Także po wycieczce całodniowej do punktu obsługi klienta przy ul. Na Stoku, gdzie jedynie można reklamować "uszkodzoną" kartę, pozbyłem się kolejnych 10 złotych. Z nadzieją , że ta nowa wytrzyma te niby 10 lat...

    • 7 0

    • a tamtą starą oddałeś by odzyskać te wcześniejsze 10 zł?

      zwrócili kasę?

      • 0 0

    • to straszne, że taka karta

      nie ma żywotności 1000 lat!A jeszcze gorsze jest to, że można ją uszkodzić zginając. To straszne...

      • 1 3

    • ależ skąd! (4)

      przecież to ja sam uszkodziłem sobie folię i mam nosić to cudo w ramkach , by nie doszło do uszkodzenia:D - tak doradziła Pani, kasując kolejne 10 zł. I o to tylko chodzi.

      • 4 0

      • telefon komórkowy też ma żywotność 2 lata (średnio) (3)

        laptop 3-4nie ma rzeczy niezużywających się

        • 1 3

        • Karta jest trwała - może być używana nawet do 10 lat i jest odporna na zniszczenie (2)

          Dlaczego warto używać karty miejskiej?Karta jest wygodna:- w razie zmian rodzaju biletu, uprawnień do ulg czy zmian w taryfie pasażer nie będzie musiał wymieniać karty- ma wymiar karty kredytowej, więc łatwo ją przechowywać w portfelu czy kieszeni.Karta jest bezpieczna:- praktycznie nie do złamania przez fałszerzy- w przypadku kradzieży można ją odtworzyćKarta jest trwała - może być używana nawet do 10 lat i jest odporna na zniszczenieKarta jest ekologiczna - zmniejsza zużycie papieru koniecznego do produkcji tradycyjnych biletówKarta jest perspektywiczna - umożliwi w przyszłości wykorzystanie jej także do innych funkcji, np. zapłacenia za parking lub opłacenia wstępu do muzeum, na koncert itp.

          • 4 0

          • nie dotyczy gotowania (1)

            łamania, rysowania nożem, przypalania zapalniczką

            • 1 0

            • tak, z pewnością pasażerowie poświęcają dużo czasu na staranne rysowanie karty nożem, gotowanie i oblewanie karty kwasem.

              • 4 0

  • (4)

    To wszystko jest jakieś chore. Strach przed kontrolerem nawet jeżeli się ma wykupiony bilet,bo nie wiem czy przełożyłam go do tej torebki. A jeżeli nie mam biletu bo mam go w innej torebce? To mandat. W krajach o wyższym poziomie jeżeli zapomnę biletu to po prostu kupuję u kontrolera i koniec kropka nikt mi nie wlepi mandatu. Mało tego kontrolerzy są mili , uśmiechnięci i czyści. Z tego co zauważyłam to u nas stosuje się formę zastraszania.

    • 11 3

    • już po lekcjach?

      • 0 4

    • Tak co jescze... (2)

      Może kontroler za granicą sam Ci jeszcze bilet wkładał do kieszeni co? Jeżeli zapomnisz karty, a masz doładowaną, nie ma najmniejszego problemu odwołania tego mandatu! Idziesz do siedziby renomy dajesz kartę i mandat zostaje anulowany. Przestań pieprzyć, że za granicą jest inaczej, bo wiem jak jest.Co to za propaganda ludzi, że renoma kogoś straszy? ZA KAŻDYM RAZEM MOJEJ KONTROLI, KONTROLER NAWET NIE PODNIÓSŁ GŁOSU, A TO AWANTURUJĄCY SIĘ PASAŻEROWIE SĄ GŁÓWNYM PROBLEMEM.

      • 3 3

      • s (1)

        Jest inaczej w krajach o wyższym poziomie, widocznie nie byłeś. Jest KULTURA. Być może nie Wiesz co to znaczy. A na wycieczki do Renomy brak mi czasu.

        • 0 1

        • Ile złodziejstwa jest na Zachodzie, a ile w Polsce?

          Gdyby gapowiczów był 1%, to kultura miałaby sens. Tu 12% pasażerów jest złodziejami, więc nikt nikogo głaskać po główce nie będzie.

          • 0 1

  • Śmiech na sali (1)

    Trzeba jeszcze iść i wyściskać pana kontrolera, zanieść mu kwiatki i laurkę. A Wy drodzy użytkownicy wymieniajcie kartę co jakiś czas, bo przecież to że się psuje to Wasza wina a nie biednego pana kontrolera.Kabaret.

    • 8 9

    • nie, jak nie powieszą psów na "kanarach", to jest be, tak?!

      Zacznijcie kasować bilety, uczciwie, to i Kanar nie będzie strachem, a tak, to tylko moczenia nocne ze strachu w ciągu dnia...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane