- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (303 opinie)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (416 opinii)
- 3 Auto wjechało w pieszych i w budynek (275 opinii)
- 4 Upiorne syreny i największe pożary (5 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (67 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (113 opinii)
Kontrowersyjny plan dla Międzytorza poczeka
Choć radni odrzucili wszystkie uwagi mieszkańców do planu zagospodarowania Międzytorza, to na razie i tak go nie uchwalą. Powód: być może miasto mogłoby przejąć ten teren od kolejarzy. Nie wiadomo więc, czy na terenach Międzytorza będą mogły powstać wysokościowce i centrum handlowe. Wiadomo, że miejsce ma zostać połączone z centrum Gdyni czteropasmową ulicą.
- Z tego powodu uważamy, że miasto powinno szczegółowo przeanalizować stan prawny działek będących własnością Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym PKP, położonych na obszarze tzw. Międzytorza - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
To z jego inicjatywy radni wstrzymali ostatecznie przyjęcia planu.
Wcześniej mieszkańcy wnieśli do planu wiele uwag. Dotyczyły one m.in. rezygnacji z poszerzenia ul. Władysława IV do czterech pasów, budowy kładki do galerii handlowej, która ma powstać przy stacji Gdynia Główna, a także powiększenia przestrzeni zielonych w tej okolicy.
Uwagi zostały jednak odrzucone.
- Sposób, w jaki potraktowano nasze uwagi, użyty przy tym sposób argumentacji, a także wcześniejsze podejście pracowników Biura Planowania Przestrzennego do tzw. dyskusji publicznej nad projektem planu, wskazują, że zasady partycypacji w planowaniu przestrzennym w Gdyni nie obowiązują - denerwowali się mieszkańcy.
Urzędnicy zdecydowali się jednak zbadać możliwość przejęcia terenów od PKP, co zasugerował Łukasz Piesiewicz.
- Nie ma co sobie robić wielkiej nadziei, bo wojewoda nie odpowiedział na nasze pytanie, czy sprawdzi możliwość wywłaszczenia PKP z terenu Międzytorza. Natomiast w resorcie administracji trwają prace nad usystematyzowaniem tych problemów. W tej sytuacji zasadnym jest przesunięcie głosowania nad tym planem zagospodarowania - stwierdził wiceprezydent Gdyni Marek Stępa i wycofał uchwałę z porządku obrad Rady Miasta.
Co ma powstać na Międzytorzu
Na 14-hektarowej działce, po obu stronach ul. Janka Wiśniewskiego, w projekcie planu dopuszczono powstanie galerii handlowej, połączonej korytarzem nad ul. Janka Wiśniewskiego z najwyższymi budynkami mierzącymi do 55 metrów oraz zabudową mieszkaniową i biurową, która miałaby stanąć wzdłuż ul. Jana z Kolna.
Ten teren miałaby zabudować współpracująca z kolejarzami firma deweloperska Semeko, która podczas niedawno zakończonych targów nieruchomości w Cannes szukała partnerów do tej inwestycji. Z kolei miasto miałoby wybudować tu drogi dojazdowe w postaci ulic: Nowej Węglowej i wydłużenia ul. Władysława IV.
W pierwszej fazie inwestycji, jak sugerują przedstawiciele Biura Planowania Przestrzennego, prawdopodobnie powstaną obiekty mieszkalne w okolicach ul. 3 Maja, pomiędzy przedłużeniem ul. Władysława IV i Jana z Kolna. O dalszych planach dewelopera wiadomo niewiele. Niewykluczone, że następnym krokiem będzie budowa galerii handlowej przy dworcu Gdynia Główna.
Inwestycje
Opinie (154) 6 zablokowanych
-
2017-03-29 13:37
Kiedyś też uczestniczyłem w tzw. dyskusji na temat uchwalenia planu zagospodarowania fragmentu Gdyni w UM... Buta i arogancja urzędników posunięta do granic absurdu, przy jednoczesnym braku wiedzy, argumentów i jakiejkolwiek dyskusji. Bardzo żałowałem, że nie nagrałem tej farsy, bo na protokołowanie nie można było liczyć...
- 28 3
-
2017-03-29 13:37
(3)
A czy najpierw nie należy przebudować dróg np. pszerzyć Wiśniewskiego? Przeciez po wybudowaniu tak wielkiego osiedla tam się wszystko zakorkuje.
- 25 2
-
2017-03-29 13:39
Nie da się ;)
- 8 1
-
2017-03-29 17:04
Budować, wziąć kasę od developera, a potem jakoś to będzie.
- 2 0
-
2017-03-30 01:24
K..źwa, od czego jest centrum ? Na drugą stronę ulicy też korzystasz z auta ?
Może tak z buta ? Dla zdrowia pasibrzuchu ? Zapisałeś się do onkologa na 2024 rok ?
- 2 0
-
2017-03-29 13:40
Skoro odroczony (2)
To poproszę o sprzątniecie choć raz a dobrze terenu wokół i na przystanku obok hali....
To jest wstydliwa wizytówka dla mieszkańców i pasażerów. ...
Pomijając okropny stragan. A obok niego wysypiska kamieni petow, butelek i innych śmieci.- 23 1
-
2017-03-29 13:43
Nie proś tylko żądaj, bo jeszcze pomyślą, że ty jesteś dla nich a nie odwrotnie.
- 2 1
-
2017-03-29 13:54
i wlasnie - skoro odroczony - to polozyc nowa nawierzchnie na Jana z Kolana az do pomnika '70. Syf wokol hali targowej jest porazajacy. Wstawcie choc banner: "Jestes w Gdyni-Usmiechnij sie".
- 8 0
-
2017-03-29 13:43
Jakie to szare i brzydkie... Wszystkie te projekty podobne są do siebie.
- 12 4
-
2017-03-29 13:44
Kolejarze tzw. obecny zarząd z dobrej zmiany pewnie będzie dla zasady na nie
- 2 3
-
2017-03-29 13:46
błazenada obecnej władzy doprowadzi Gdynie do ruiny
trzeba pogonić ta grupkę wzajemnej adoracji a razem z nimi towarzysza piesiewicza, to jest skandal co oni wyprawiają
- 28 4
-
2017-03-29 14:00
Tylko u Nas w Gdańsku buduje się nowoczesne osiedla i bez czteoropasmowych dróg...
...no bo po co komu nowa droga jak można latać :)))
- 6 3
-
2017-03-29 14:02
kolejna galeria handlowa?!!? po kiego?? (4)
W kazdej te same firmy do porzygania juz. A moze by zrobic osrodek sportowy? Cokolwiek innego, niż tylko kolejne miejsce spędu
- 24 3
-
2017-03-29 15:23
Kolejna galeria a Śródmieście na wymarciu
Po dwóch stronach "centrum" galerie a w centrum puchy...
Brawo! Tyle gadania że Gdynia pustoszeje ale kasa na 1 miejscu, jak zawsze ....- 2 2
-
2017-03-29 21:17
a moze by tak Port powiekszyć i zwiększyć ilość rozładunków i załadunków
- 1 1
-
2017-03-30 01:26
A czemu nie w centrum ? Jedź sobie sam na obrzeża tą rojącą się od piratów (1)
drogowych obwodnicą. Ja nie jestem niewolnikiem samochodu.
- 0 0
-
2017-03-30 08:04
Słusznie, nie jesteś. Więc...
może tak z buta ? Dla zdrowia pasibrzuchu ? Zapisałeś się do onkologa na 2024 rok ?
- 0 0
-
2017-03-29 14:03
Pierwsza od bardzo dlugiego czasu sluszna decyzja magistratu.
Chcemy wiecej zieleni i parkow, nie chcemy kolejnej Riviery itp. Czyz tak ?
No to tak trzymac i doprowadzic do wywlaszczenia PKP z terenow poindustrialnych. Nalezy koniecznie stworzyc warunki do samodecydowania o zagospodarowaniu tych obszernych gruntow, oczywiscie w polaczeniu z obowiazkowymi komsultacjami spolecznymi, ktore beda rowniez obowiazkowo uwzgledniane przy planowaniu
Dosc wolnego folwarku, jarmarcznej tandety i ukladnosci z developerami.- 13 9
-
2017-03-29 14:05
Water front (2)
Jakoś cicho o zaniechania budowy otwarcia Gdyni na morze na wysokości Waszyngtona. Już wiadomo, że teren po Naucie przejmie Port. Koniec marzeń o wspaniałych nabrzeżach ze szklanymi domami. Teraz jedynym miastem z takim potencjałem został tylko Gdańsk
- 11 4
-
2017-03-29 20:56
Nie panikuj,port przejął tylko 2 hektary na Waszyngtona,zostało jeszcze 8 hektarów tam będą budowane biurowce
- 0 0
-
2017-03-29 21:03
Żaden port nie przejmie Nauty,to jest nierealne.Nauta będzie istnieć na Waszyngtoona jeszcze dziesiątki lat
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.