• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki w Osowej po uruchomieniu nowej sygnalizacji

Maciej Naskręt
19 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej. Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej.

Mieszkańcy Osowy narzekają na nową sygnalizację świetlną, ustawioną z myślą o pieszych, w Osowej na skrzyżowaniu ulic: Kielnieńskiej i Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Powoduje ona nadmierne korki w godzinach szczytu. Czy drogowcy włączą więcej zielonego światła kierowcom?



Jaki ruch powinien być priorytetowy przy ustalaniu programu sygnalizacji?

Od kilku tygodni na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej w Osowej funkcjonuje sygnalizacja świetlna. Światła zostały tam ustawione głównie z myślą o pieszych, którzy zmierzają przez ruchliwą jezdnię do położonego nieopodal przystanku autobusowego. Zanim światła stanęły na skrzyżowaniu, dochodziło tam do licznych potrąceń na pasach. O tym, że jest to miejsce niebezpieczne dla pieszych w zeszłym roku ostrzegała też policja.

Problem w tym, że teraz na nową sygnalizację narzekają kierowcy. - Przed zamontowaniem świateł, jadąc do Oliwy, nie stałem na ul. Kielnieńskiej w żadnym w korku. Teraz praktycznie codziennie staję w zatorze z powodu nowych świateł. Podobnie jest gdy wracam po południu do domu, od strony Oliwy. Tracę tam cenne minuty. Może uda się wyregulować światła? - zastanawia się Wiesław Filipkowski, mieszkaniec Osowy.

O tryb działania sygnalizacji zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Światła na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej działają w cyklach ok. 90-sekundowych w czasie szczytów drogowych i ok. 75-sekundowych poza szczytem. W obu przypadkach kierowcy jadący w obu kierunkach w relacji Oliwa - Chwaszczyno mają ok. 75 proc. zielonego światła - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

- Jedyne, co możemy zrobić i co zrobimy zresztą po prośbach mieszkańców, to wydłużenie cyklu poza szczytem do 90 sekund - dodaje Wawrzonek.

Po zmianie inżynierowie ruchu będą obserwować sytuację na wspomnianym skrzyżowaniu. Warto tu podkreślić, że dla miejskich inżynierów godziny szczytowe zazwyczaj to okres między godzinami: 6:30 - 9 i 14:30 - 18.

Czy zmiana cyklu coś pomoże? Trochę tak, ale kierowcy nie uświadczą już sytuacji sprzed włączenia świateł przy Biedronce w Osowej. Ustawienie sygnalizacji na drogach (o przekroju jednej jezdni i pasie w każdą stronę), po których porusza się więcej niż 1 tys. aut na godzinę, a niewątpliwie ul. Kielnienieńska i ul. Spacerowa zalicza się do ich grona, wstrzymuje znacznie ruch samochodów - zawsze potęguje zatory.

Miejsca

Opinie (220) 3 zablokowane

  • najlepszy dzień to taki

    kiedy jest zepsuta sygnalizacja - zero korków

    • 10 9

  • (1)

    po kij te światła kto mądry nad tym myślał wystarczyło przejście przenieść kawałek dalej na prosty odcinek a nie na samym zakrętem

    • 11 11

    • a co pieszy ma kilometry wyraiać do przejścia bo jaśnie pan nie może w samochodzie poczekać

      • 7 1

  • korki na Kielnieńskiej w Osowie są dobre, bo zmniejszą ruch tranzytowy (3)

    mam nadzieje ze w Nowym Roku, więcej ludzi pojedzie z Chwaszczyna w kierunku Kacka - kierunek Gdynia
    i Barniewicką koło Cementowni - kierunek Gdańsk

    • 6 3

    • którędy się zjeżdża do Cementowni ?

      • 0 1

    • w ogóle to korki są potrzebne !
      dlatego powstają

      • 3 1

    • ruch tranzytowy w Osowej zmniejszy jeszcze bardziej zburzenie wiaduktu nad obwodnicą

      w ciągu ulicy Spacerowej. Co w zamian? NIC.

      • 1 1

  • (3)

    Światła te to jedna wielka katastrofa. Panie Wawrzonek, zapraszam Pana rano do naszej dzielnicy, sam Pana przewiozę samochodem i może wtedy zrozumie Pan, co my mieszkańcy przeżywamy teraz za horror. Większa część Osowy została po prostu odcięta od świata!

    • 8 19

    • (2)

      Moze lepiej sie przejsc po dzielnicy :)

      • 4 1

      • (1)

        Chodzę już mi nogi do d... wchodzą, a samochód stoi.

        • 3 1

        • Kondycji brak, ale to kwestia kilku dni i bedzie lepiej. A samochod niech stoi, mniej sie wyda na paliwo

          • 1 1

  • Moim zdaniem

    "Tracę cenne minuty" - też mi argument -a pieszy jest z gumy i czas go nie dotyczy. Rano 1 na 10 samochodów się zatrzymuje przed przejściem. Uważam, że obie strony powinny wykazać się odrobiną z rozumienia.

    • 10 2

  • Światła co 100m,ograniczenie szybkości do 20/h,leżące policjanty co 10m

    Taką mam koncepcje..

    • 11 2

  • Panie Wawrzonek

    Korki powodują samochody, które nie mogą skręcić na lewoskręcie w kierunku ul Wodnika. Następnie się na nim nie mieszczą i blokują całkowicie ruch w stronę Chwaszczyna. Więc możesz sobie pan wydłużać cykl nawet do tryliona sekund...

    • 15 4

  • Osowa, no i wszystko jasne.

    Wieczne protesty. Osiedle zaczęto budować za PRL, budowano i budowano, licząc że za uzbrojenie terenu ( kanaliza, woda, prąd, gaz) ktoś zapłaci, ktoś wybuduje osiedlowe drogi oraz chodniki, itd., itp. A jak zaczęło się zagęszczać to samo i lament : dlaczego nie ma tego o owego. A ja się zapytam na jakich zasadach parę lat temu spółdzielnia sprzedawała jeszcze wolne grunty ? I nie na Osowie. Był jakiś przetarg, zapytanie ofertowe ?

    • 7 14

  • tak naprawdę z przejściem dla pieszych nie ma problemu wg mnie. Chodzi głównie o wjazd z podporządkowanej, gdzie stoi zazwyczaj kilka samochodów, które przejeżdżają na jednym świetle - w momencie gdy na głównej drodze stoi korek hen hen daleko. z kolei w godzinach powrotów do domu powinna być wydłużona strzałka w lewo - bo to te samochody korkują ruch na wprost.

    • 6 3

  • "...to wydłużenie cyklu poza szczytem..."

    hmm

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane