- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (86 opinii)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (100 opinii)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (294 opinie)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (76 opinii)
- 5 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (417 opinii)
- 6 Jak zaprojektować centrum Południa? (88 opinii)
Korki w Osowej po uruchomieniu nowej sygnalizacji
Mieszkańcy Osowy narzekają na nową sygnalizację świetlną, ustawioną z myślą o pieszych, w Osowej na skrzyżowaniu ulic: Kielnieńskiej i Spacerowej . Powoduje ona nadmierne korki w godzinach szczytu. Czy drogowcy włączą więcej zielonego światła kierowcom?
Problem w tym, że teraz na nową sygnalizację narzekają kierowcy. - Przed zamontowaniem świateł, jadąc do Oliwy, nie stałem na ul. Kielnieńskiej w żadnym w korku. Teraz praktycznie codziennie staję w zatorze z powodu nowych świateł. Podobnie jest gdy wracam po południu do domu, od strony Oliwy. Tracę tam cenne minuty. Może uda się wyregulować światła? - zastanawia się Wiesław Filipkowski, mieszkaniec Osowy.
O tryb działania sygnalizacji zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Światła na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej działają w cyklach ok. 90-sekundowych w czasie szczytów drogowych i ok. 75-sekundowych poza szczytem. W obu przypadkach kierowcy jadący w obu kierunkach w relacji Oliwa - Chwaszczyno mają ok. 75 proc. zielonego światła - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.
- Jedyne, co możemy zrobić i co zrobimy zresztą po prośbach mieszkańców, to wydłużenie cyklu poza szczytem do 90 sekund - dodaje Wawrzonek.
Po zmianie inżynierowie ruchu będą obserwować sytuację na wspomnianym skrzyżowaniu. Warto tu podkreślić, że dla miejskich inżynierów godziny szczytowe zazwyczaj to okres między godzinami: 6:30 - 9 i 14:30 - 18.
Czy zmiana cyklu coś pomoże? Trochę tak, ale kierowcy nie uświadczą już sytuacji sprzed włączenia świateł przy Biedronce w Osowej. Ustawienie sygnalizacji na drogach (o przekroju jednej jezdni i pasie w każdą stronę), po których porusza się więcej niż 1 tys. aut na godzinę, a niewątpliwie ul. Kielnienieńska i ul. Spacerowa zalicza się do ich grona, wstrzymuje znacznie ruch samochodów - zawsze potęguje zatory.
Miejsca
Opinie (220) 3 zablokowane
-
2013-12-19 16:35
najlepszy dzień to taki
kiedy jest zepsuta sygnalizacja - zero korków
- 10 9
-
2013-12-19 16:37
(1)
po kij te światła kto mądry nad tym myślał wystarczyło przejście przenieść kawałek dalej na prosty odcinek a nie na samym zakrętem
- 11 11
-
2013-12-19 17:29
a co pieszy ma kilometry wyraiać do przejścia bo jaśnie pan nie może w samochodzie poczekać
- 7 1
-
2013-12-19 16:53
korki na Kielnieńskiej w Osowie są dobre, bo zmniejszą ruch tranzytowy (3)
mam nadzieje ze w Nowym Roku, więcej ludzi pojedzie z Chwaszczyna w kierunku Kacka - kierunek Gdynia
i Barniewicką koło Cementowni - kierunek Gdańsk- 6 3
-
2013-12-19 16:58
którędy się zjeżdża do Cementowni ?
- 0 1
-
2013-12-19 16:59
w ogóle to korki są potrzebne !
dlatego powstają- 3 1
-
2013-12-19 18:26
ruch tranzytowy w Osowej zmniejszy jeszcze bardziej zburzenie wiaduktu nad obwodnicą
w ciągu ulicy Spacerowej. Co w zamian? NIC.
- 1 1
-
2013-12-19 16:54
(3)
Światła te to jedna wielka katastrofa. Panie Wawrzonek, zapraszam Pana rano do naszej dzielnicy, sam Pana przewiozę samochodem i może wtedy zrozumie Pan, co my mieszkańcy przeżywamy teraz za horror. Większa część Osowy została po prostu odcięta od świata!
- 8 19
-
2013-12-19 19:18
(2)
Moze lepiej sie przejsc po dzielnicy :)
- 4 1
-
2013-12-19 19:51
(1)
Chodzę już mi nogi do d... wchodzą, a samochód stoi.
- 3 1
-
2013-12-19 23:04
Kondycji brak, ale to kwestia kilku dni i bedzie lepiej. A samochod niech stoi, mniej sie wyda na paliwo
- 1 1
-
2013-12-19 16:56
Moim zdaniem
"Tracę cenne minuty" - też mi argument -a pieszy jest z gumy i czas go nie dotyczy. Rano 1 na 10 samochodów się zatrzymuje przed przejściem. Uważam, że obie strony powinny wykazać się odrobiną z rozumienia.
- 10 2
-
2013-12-19 16:58
Światła co 100m,ograniczenie szybkości do 20/h,leżące policjanty co 10m
Taką mam koncepcje..
- 11 2
-
2013-12-19 17:00
Panie Wawrzonek
Korki powodują samochody, które nie mogą skręcić na lewoskręcie w kierunku ul Wodnika. Następnie się na nim nie mieszczą i blokują całkowicie ruch w stronę Chwaszczyna. Więc możesz sobie pan wydłużać cykl nawet do tryliona sekund...
- 15 4
-
2013-12-19 17:02
Osowa, no i wszystko jasne.
Wieczne protesty. Osiedle zaczęto budować za PRL, budowano i budowano, licząc że za uzbrojenie terenu ( kanaliza, woda, prąd, gaz) ktoś zapłaci, ktoś wybuduje osiedlowe drogi oraz chodniki, itd., itp. A jak zaczęło się zagęszczać to samo i lament : dlaczego nie ma tego o owego. A ja się zapytam na jakich zasadach parę lat temu spółdzielnia sprzedawała jeszcze wolne grunty ? I nie na Osowie. Był jakiś przetarg, zapytanie ofertowe ?
- 7 14
-
2013-12-19 17:06
tak naprawdę z przejściem dla pieszych nie ma problemu wg mnie. Chodzi głównie o wjazd z podporządkowanej, gdzie stoi zazwyczaj kilka samochodów, które przejeżdżają na jednym świetle - w momencie gdy na głównej drodze stoi korek hen hen daleko. z kolei w godzinach powrotów do domu powinna być wydłużona strzałka w lewo - bo to te samochody korkują ruch na wprost.
- 6 3
-
2013-12-19 17:13
"...to wydłużenie cyklu poza szczytem..."
hmm
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.