• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki w Osowej po uruchomieniu nowej sygnalizacji

Maciej Naskręt
19 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej. Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej.

Mieszkańcy Osowy narzekają na nową sygnalizację świetlną, ustawioną z myślą o pieszych, w Osowej na skrzyżowaniu ulic: Kielnieńskiej i Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Powoduje ona nadmierne korki w godzinach szczytu. Czy drogowcy włączą więcej zielonego światła kierowcom?



Jaki ruch powinien być priorytetowy przy ustalaniu programu sygnalizacji?

Od kilku tygodni na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej w Osowej funkcjonuje sygnalizacja świetlna. Światła zostały tam ustawione głównie z myślą o pieszych, którzy zmierzają przez ruchliwą jezdnię do położonego nieopodal przystanku autobusowego. Zanim światła stanęły na skrzyżowaniu, dochodziło tam do licznych potrąceń na pasach. O tym, że jest to miejsce niebezpieczne dla pieszych w zeszłym roku ostrzegała też policja.

Problem w tym, że teraz na nową sygnalizację narzekają kierowcy. - Przed zamontowaniem świateł, jadąc do Oliwy, nie stałem na ul. Kielnieńskiej w żadnym w korku. Teraz praktycznie codziennie staję w zatorze z powodu nowych świateł. Podobnie jest gdy wracam po południu do domu, od strony Oliwy. Tracę tam cenne minuty. Może uda się wyregulować światła? - zastanawia się Wiesław Filipkowski, mieszkaniec Osowy.

O tryb działania sygnalizacji zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Światła na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej działają w cyklach ok. 90-sekundowych w czasie szczytów drogowych i ok. 75-sekundowych poza szczytem. W obu przypadkach kierowcy jadący w obu kierunkach w relacji Oliwa - Chwaszczyno mają ok. 75 proc. zielonego światła - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

- Jedyne, co możemy zrobić i co zrobimy zresztą po prośbach mieszkańców, to wydłużenie cyklu poza szczytem do 90 sekund - dodaje Wawrzonek.

Po zmianie inżynierowie ruchu będą obserwować sytuację na wspomnianym skrzyżowaniu. Warto tu podkreślić, że dla miejskich inżynierów godziny szczytowe zazwyczaj to okres między godzinami: 6:30 - 9 i 14:30 - 18.

Czy zmiana cyklu coś pomoże? Trochę tak, ale kierowcy nie uświadczą już sytuacji sprzed włączenia świateł przy Biedronce w Osowej. Ustawienie sygnalizacji na drogach (o przekroju jednej jezdni i pasie w każdą stronę), po których porusza się więcej niż 1 tys. aut na godzinę, a niewątpliwie ul. Kielnienieńska i ul. Spacerowa zalicza się do ich grona, wstrzymuje znacznie ruch samochodów - zawsze potęguje zatory.

Miejsca

Opinie (220) 3 zablokowane

  • wiecznie się spieszą

    Najbardziej narzekają idioci-rajdowcy, którym wiecznie się spieszy, nie spieszcie się zdążycie umrzeć.

    • 14 7

  • KIEDY W KOŃCU ZACZNIE SIĘ BUDOWA NOWEJ KIELNIEŃSKIEJ !!! ??? (2)

    Dlaczego nie protestujecie przed Urzędem Miejskim w sprawie budowy Nowej Kielnieńskiej.
    Budżet na nowy rok uchwalony i ani słowa o najbardziej
    zakorkowanej drodze w Gdańsku (Spacerowa, Kielnieńska).
    Wystarczyłby na początek pierwszy etap budowy od ronda przy castoramie do Juraty.
    Kolejna sprawa umożliwić zjazd z parkingu przy Realu na boczny pas obwodnicy tak jak przy IKEI.
    To są priorytety drogowe dla całego rejonu.

    • 4 7

    • Przecież były protesty przeciwko budowie

      i żeby było śmieszniej mieszkańców Osowej

      • 7 1

    • Nowa Kielnieńska zwiększy korki w Osowej kilkakrotnie

      Dzięki dodatkowemu ruchowi tranzytowemu, który będzie uprzywilejowany względem aut wyjeżdżających z Osowy + braku rozbudowy Spacerowej (bajki o tunelu pod Pachołkiem będą jeszcze opowiadały nasze wnuki) dzielnica zostanie całkowicie sparaliżowana.

      • 1 0

  • Ale się uśmiałem

    Sygnalizacja ustawiona dla pieszych??? Jestem pieszym i korzystam z tego skrzyżowania. Stałem całą wieczność aby zapaliło się dla mnie zielone. Teraz będę chodził inną drogą. Mieszkańcy Osowej wiedzą którędy, tam gdzie powinno być przejście a nie ma.

    Problem tego skrzyżowania jest taki, że to powinno być rondo. Ale cóż próżne, za późne płacze.

    • 8 3

  • Te światła to wielka porażka!

    Myślałam, że będzie tam przycisk dla pieszych i wtenczas spoko, nie ma tam zbyt dużego ruchu na chodnikach. Korek w stronę Chwaszczyna spowodowany jest zbyt krótkim pasem lewoskrętu dla jadących w ul. Wodnika i zbyt krótkim czasem zielonego światła dla nich. W efekcie auta blokują pas dla jadących w kierunku Chwaszczyna, korek sięga ronda przy Biedrze.

    • 10 4

  • standart Budynia

    • 3 1

  • Adamowicz pies juz jest blisko...

    • 0 0

  • tunel

    a może tunel dla pieszych by rozwiazal problem ?

    • 2 5

  • Tristar zadzałał

    Budyń, Szczur, Niekarny i wszystko jasne

    • 2 0

  • sffffff

    • 1 0

  • Dlaczego mnie to nie dziwi????

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane