• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki w Osowej po uruchomieniu nowej sygnalizacji

Maciej Naskręt
19 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej. Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej.

Mieszkańcy Osowy narzekają na nową sygnalizację świetlną, ustawioną z myślą o pieszych, w Osowej na skrzyżowaniu ulic: Kielnieńskiej i Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Powoduje ona nadmierne korki w godzinach szczytu. Czy drogowcy włączą więcej zielonego światła kierowcom?



Jaki ruch powinien być priorytetowy przy ustalaniu programu sygnalizacji?

Od kilku tygodni na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej w Osowej funkcjonuje sygnalizacja świetlna. Światła zostały tam ustawione głównie z myślą o pieszych, którzy zmierzają przez ruchliwą jezdnię do położonego nieopodal przystanku autobusowego. Zanim światła stanęły na skrzyżowaniu, dochodziło tam do licznych potrąceń na pasach. O tym, że jest to miejsce niebezpieczne dla pieszych w zeszłym roku ostrzegała też policja.

Problem w tym, że teraz na nową sygnalizację narzekają kierowcy. - Przed zamontowaniem świateł, jadąc do Oliwy, nie stałem na ul. Kielnieńskiej w żadnym w korku. Teraz praktycznie codziennie staję w zatorze z powodu nowych świateł. Podobnie jest gdy wracam po południu do domu, od strony Oliwy. Tracę tam cenne minuty. Może uda się wyregulować światła? - zastanawia się Wiesław Filipkowski, mieszkaniec Osowy.

O tryb działania sygnalizacji zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Światła na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej działają w cyklach ok. 90-sekundowych w czasie szczytów drogowych i ok. 75-sekundowych poza szczytem. W obu przypadkach kierowcy jadący w obu kierunkach w relacji Oliwa - Chwaszczyno mają ok. 75 proc. zielonego światła - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

- Jedyne, co możemy zrobić i co zrobimy zresztą po prośbach mieszkańców, to wydłużenie cyklu poza szczytem do 90 sekund - dodaje Wawrzonek.

Po zmianie inżynierowie ruchu będą obserwować sytuację na wspomnianym skrzyżowaniu. Warto tu podkreślić, że dla miejskich inżynierów godziny szczytowe zazwyczaj to okres między godzinami: 6:30 - 9 i 14:30 - 18.

Czy zmiana cyklu coś pomoże? Trochę tak, ale kierowcy nie uświadczą już sytuacji sprzed włączenia świateł przy Biedronce w Osowej. Ustawienie sygnalizacji na drogach (o przekroju jednej jezdni i pasie w każdą stronę), po których porusza się więcej niż 1 tys. aut na godzinę, a niewątpliwie ul. Kielnienieńska i ul. Spacerowa zalicza się do ich grona, wstrzymuje znacznie ruch samochodów - zawsze potęguje zatory.

Miejsca

Opinie (220) 3 zablokowane

  • Nie chcieli budowy drogi niech cierpią

    • 3 5

  • ...

    Przeczytałem "mieszkańcy Osoby narzekają..." i dalej już nie kontynuowałem :)

    • 5 5

  • (1)

    przechodziłam przez to przejście wiele razy, zanim stanęły tam światła, i zawsze znalazł się kierowca, który zatrzymał się, abym mogła przejść przez przejście. poza tym Ci piesi, którzy tak spieszyli się na przystanek autobusowy, teraz nie muszą, skoro busy i tak przyjeżdżają z opóźnieniem większym niż zawsze, stojąc w korku na Kielnieńskiej. niepotrzbne zupełnie te światła, podobnie jak większość genialnych realizacji jeszcze genialniejszych pomysłów, które nie służą żadnej poprawie

    • 16 2

    • Piesi bezpieczni

      Światła są potrzebne, ponieważ na jednym pasie kierowca się zatrzyma a na drugim Cię przejedzie, ponieważ nie widzi pieszego. A pasów aż trzy. Za każdym razem przechodziłam tam z przyspieszonym biciem serca. Wolę dłużej poczekać na autobus i przeżyć. A druga sprawa jest taka, że kierowcy notorycznie jeżdżą sami i jeszcze z politowaniem spoglądają się na czekających na autobus. Może lepiej zorganizować akcję wspólnych dojazdów a nie narzekać.

      • 2 3

  • Piesi i tak chodzę dalej na czerwonym

    Więc po co te światła

    • 5 2

  • ktoś przetłumaczy na polski?

    Czy zmiana cyklu coś pomoże? Trochę tak, ale kierowcy nie uświadczą już sytuacji sprzed włączenia świateł przy Biedronce w Osowej. Ustawienie sygnalizacji na drogach (o przekroju jednej jezdni i pasie w każdą stronę), po których porusza się więcej niż 1 tys. aut na godzinę, a niewątpliwie ul. Kielnienieńska i ul. Spacerowa zalicza się do ich grona, wstrzymuje znacznie ruch samochodów - zawsze potęguje zatory

    • 3 0

  • Piesi i rondo

    Piesi i tak przechodzą przez ulice przy przystanku w kierunku Gdyni. Wychodzą za autobusu i sami sobie zagrażają bo nie chce im się iść na przejścia. I tak tam trzeba było zbudować tam rondo, tak byłoby najlepiej.

    • 8 0

  • Ta droga to ,, majstersztyk " inżynierii drogowej ! ! !

    • 5 0

  • To powinny być wyłącznie światła na żądanie!

    Po co jakieś tam "cykle". Wystarczy guzik na słupie!

    • 7 0

  • Jak omijać korki

    Jadąc w kierunku Chwaszczyna można ominąć światła skręcając w ul. Komandorska i zjeżdżając na Kielnieńską ulicą Nową.Jadąc do Gdańska warto skorzystać z Barniewickiej -Niedziałkowskiego -Jednorożca i Wodnika

    • 1 4

  • bzdura

    cykl wydłużony do 90% czyli na 10 minut jedna minuta przypada na zielone dla pasów. Jak dla mnie takie ustawienie jest totalnie nie przemyślane. Piesi niech się zbierają i co 90 sekund włączać zielone na 15 sekund. Idiotyczne jest hamowanie całego ruchu żeby jeden koleś sobie przeszedł. Pozatym ta droga nie nadaje sie juz na takie natęzenie i powinny być przejścia pod lub nad jezdnią. U nas w PL wszystko jest na odwrót, ale cóż-grunt że ekologia aby co chwila stawać i ruszać-państwo na akcyzie swoje zarobi. Pytanie czy może nie jest to celowe.....? Warto się zastanowić czy komuś zależy na płynności ruchu-jak oni jadą to sygnał na dachu i nie stoją w korku. No!

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane