- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (134 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (91 opinii)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (62 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (107 opinii)
- 5 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (229 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (405 opinii)
Korki w Osowej po uruchomieniu nowej sygnalizacji
Mieszkańcy Osowy narzekają na nową sygnalizację świetlną, ustawioną z myślą o pieszych, w Osowej na skrzyżowaniu ulic: Kielnieńskiej i Spacerowej . Powoduje ona nadmierne korki w godzinach szczytu. Czy drogowcy włączą więcej zielonego światła kierowcom?
Problem w tym, że teraz na nową sygnalizację narzekają kierowcy. - Przed zamontowaniem świateł, jadąc do Oliwy, nie stałem na ul. Kielnieńskiej w żadnym w korku. Teraz praktycznie codziennie staję w zatorze z powodu nowych świateł. Podobnie jest gdy wracam po południu do domu, od strony Oliwy. Tracę tam cenne minuty. Może uda się wyregulować światła? - zastanawia się Wiesław Filipkowski, mieszkaniec Osowy.
O tryb działania sygnalizacji zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Światła na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej działają w cyklach ok. 90-sekundowych w czasie szczytów drogowych i ok. 75-sekundowych poza szczytem. W obu przypadkach kierowcy jadący w obu kierunkach w relacji Oliwa - Chwaszczyno mają ok. 75 proc. zielonego światła - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.
- Jedyne, co możemy zrobić i co zrobimy zresztą po prośbach mieszkańców, to wydłużenie cyklu poza szczytem do 90 sekund - dodaje Wawrzonek.
Po zmianie inżynierowie ruchu będą obserwować sytuację na wspomnianym skrzyżowaniu. Warto tu podkreślić, że dla miejskich inżynierów godziny szczytowe zazwyczaj to okres między godzinami: 6:30 - 9 i 14:30 - 18.
Czy zmiana cyklu coś pomoże? Trochę tak, ale kierowcy nie uświadczą już sytuacji sprzed włączenia świateł przy Biedronce w Osowej. Ustawienie sygnalizacji na drogach (o przekroju jednej jezdni i pasie w każdą stronę), po których porusza się więcej niż 1 tys. aut na godzinę, a niewątpliwie ul. Kielnienieńska i ul. Spacerowa zalicza się do ich grona, wstrzymuje znacznie ruch samochodów - zawsze potęguje zatory.
Miejsca
Opinie (220) 3 zablokowane
-
2013-12-19 19:38
Nie chcieli budowy drogi niech cierpią
- 3 5
-
2013-12-19 19:39
...
Przeczytałem "mieszkańcy Osoby narzekają..." i dalej już nie kontynuowałem :)
- 5 5
-
2013-12-19 19:46
(1)
przechodziłam przez to przejście wiele razy, zanim stanęły tam światła, i zawsze znalazł się kierowca, który zatrzymał się, abym mogła przejść przez przejście. poza tym Ci piesi, którzy tak spieszyli się na przystanek autobusowy, teraz nie muszą, skoro busy i tak przyjeżdżają z opóźnieniem większym niż zawsze, stojąc w korku na Kielnieńskiej. niepotrzbne zupełnie te światła, podobnie jak większość genialnych realizacji jeszcze genialniejszych pomysłów, które nie służą żadnej poprawie
- 16 2
-
2013-12-19 20:38
Piesi bezpieczni
Światła są potrzebne, ponieważ na jednym pasie kierowca się zatrzyma a na drugim Cię przejedzie, ponieważ nie widzi pieszego. A pasów aż trzy. Za każdym razem przechodziłam tam z przyspieszonym biciem serca. Wolę dłużej poczekać na autobus i przeżyć. A druga sprawa jest taka, że kierowcy notorycznie jeżdżą sami i jeszcze z politowaniem spoglądają się na czekających na autobus. Może lepiej zorganizować akcję wspólnych dojazdów a nie narzekać.
- 2 3
-
2013-12-19 19:52
Piesi i tak chodzę dalej na czerwonym
Więc po co te światła
- 5 2
-
2013-12-19 19:53
ktoś przetłumaczy na polski?
Czy zmiana cyklu coś pomoże? Trochę tak, ale kierowcy nie uświadczą już sytuacji sprzed włączenia świateł przy Biedronce w Osowej. Ustawienie sygnalizacji na drogach (o przekroju jednej jezdni i pasie w każdą stronę), po których porusza się więcej niż 1 tys. aut na godzinę, a niewątpliwie ul. Kielnienieńska i ul. Spacerowa zalicza się do ich grona, wstrzymuje znacznie ruch samochodów - zawsze potęguje zatory
- 3 0
-
2013-12-19 19:57
Piesi i rondo
Piesi i tak przechodzą przez ulice przy przystanku w kierunku Gdyni. Wychodzą za autobusu i sami sobie zagrażają bo nie chce im się iść na przejścia. I tak tam trzeba było zbudować tam rondo, tak byłoby najlepiej.
- 8 0
-
2013-12-19 20:17
Ta droga to ,, majstersztyk " inżynierii drogowej ! ! !
- 5 0
-
2013-12-19 20:21
To powinny być wyłącznie światła na żądanie!
Po co jakieś tam "cykle". Wystarczy guzik na słupie!
- 7 0
-
2013-12-19 20:32
Jak omijać korki
Jadąc w kierunku Chwaszczyna można ominąć światła skręcając w ul. Komandorska i zjeżdżając na Kielnieńską ulicą Nową.Jadąc do Gdańska warto skorzystać z Barniewickiej -Niedziałkowskiego -Jednorożca i Wodnika
- 1 4
-
2013-12-19 20:33
bzdura
cykl wydłużony do 90% czyli na 10 minut jedna minuta przypada na zielone dla pasów. Jak dla mnie takie ustawienie jest totalnie nie przemyślane. Piesi niech się zbierają i co 90 sekund włączać zielone na 15 sekund. Idiotyczne jest hamowanie całego ruchu żeby jeden koleś sobie przeszedł. Pozatym ta droga nie nadaje sie juz na takie natęzenie i powinny być przejścia pod lub nad jezdnią. U nas w PL wszystko jest na odwrót, ale cóż-grunt że ekologia aby co chwila stawać i ruszać-państwo na akcyzie swoje zarobi. Pytanie czy może nie jest to celowe.....? Warto się zastanowić czy komuś zależy na płynności ruchu-jak oni jadą to sygnał na dachu i nie stoją w korku. No!
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.