• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

MTM rozbuduje ul. Chwarznieńską w Gdyni za 32,5 mln zł

Maciej Naskręt
14 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Węzeł Chwarzno w Gdyni. Tu do lipca przyszłego roku powstaną lewo- i prawoskręty dla kierowców zjeżdżających z Obwodnicy Trójmiasta. Węzeł Chwarzno w Gdyni. Tu do lipca przyszłego roku powstaną lewo- i prawoskręty dla kierowców zjeżdżających z Obwodnicy Trójmiasta.

Władze Gdyni zatwierdziły wyniki przetargu na rozbudowę głównej drogi w Chwarznie. Przebudowę, w ciągu niespełna ośmiu miesięcy, wykona firma MTM z Gdyni. Inwestycja pochłonie 32,5 mln zł.



Sprawdź, na kiedy zaplanowano realizację etapów przebudowy ul. Chwarznieńskiej i gdzie powstanie dwujezdniowy odcinek drogi. Sprawdź, na kiedy zaplanowano realizację etapów przebudowy ul. Chwarznieńskiej i gdzie powstanie dwujezdniowy odcinek drogi.
We wtorek prezydent miasta Gdyni - Wojciech Szczurek - zatwierdził wyniki przetargu na pierwszy etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Wystartowało w nim pięć firm i konsorcjów budowlanych. Przetarg wygrała firma budowlana MTM z Gdyni. Inwestycja pochłonie ok. 32,5 mln zł i będzie objęta gwarancją przez 37 miesięcy.

Wykonawca zobowiązał się, że przebudowę wykona w ciągu 32 tygodni od daty podpisania umowy. Nową drogą zatem pojedziemy latem przyszłego roku.

- Umowę z wykonawcą podpiszemy za ok. 10 dni. Wykonawca rozpocznie inwestycję jeszcze w listopadzie - wyjaśnia Elżbieta Wójcicka, pracownica wydziału inwestycji w gdyńskim Urzędzie Miasta.

Pierwszy z trzech etapów przedsięwzięcia obejmuje m.in. przebudowę drogi do dwóch jezdni na odcinku od ul. Prostokątnej zobacz na mapie Gdańska do Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Dalej - do ul. Gierdziejewskiego zobacz na mapie Gdańska - pojedziemy tylko jedną, ale za to nową jezdnią. Projektanci zaplanowali też wprowadzenie odrębnych lewo- i prawoskrętów na zjazdach z Obwodnicy Trójmiasta w ul. Chwarznieńską.

Na realizację drugiego i trzeciego etapu przebudowy ul. Chwarznieńskiej kierowcy będą musieli nieco poczekać. Rozbudowa odcinka drogi wiodącego przez Witomino jest wyznaczona na lata 2012-2014. Natomiast dwupasmowy odcinek leśny będzie modernizowany po 2014 r., a prace potrwają przynajmniej rok.

Oferty oceniane były wg kryteriów przyjętych Zarządzeniem Prezydenta Miasta Gdyni:
- cena oferty brutto - 90 %
- okres udzielonej gwarancji - 2 %
- okres wykonania - 8 %

Wykonawcy uzyskali:
01. Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. z Gdyni

- cena brutto - 32 507 510,00 zł (8,65 pkt)
- okres udzielonej gwarancji - 37 miesięcy (0,06 pkt)
- okres wykonania - 32 tygodnie (0,80 pkt)
RAZEM 9,51 pkt

02. Konsorcjum Mostostal Warszawa S.A. - Lider
1. cena brutto - 31 282 041,09 zł (9,00 pkt)
2. okres udzielonej gwarancji - 37 miesięcy (0,06pkt)
3. okres wykonania - 58 tygodni (0,00 pkt)
RAZEM 9,06 pkt

03. Skanska S.A.
1. cena brutto - 33 889 480,49 zł (8,25 pkt)
2. okres udzielonej gwarancji - 37 miesięcy (0,06 pkt)
3. okres wykonania - 49 tygodni (0,00 pkt)
RAZEM 8,31 pkt

04. Strabag Sp. z o.o.
1. cena brutto - 33 249 751,95 zł (8,43 pkt)
2. okres udzielonej gwarancji - 55 miesięcy (0,20 pkt)
3. okres wykonania - 35 tygodni (0,56 pkt)
RAZEM 9,19 pkt

05. WAKOZ sp. z o.o.
1. cena brutto - 32 887 705,77 zł (8,54 pkt)
2. okres udzielonej gwarancji - 36 miesięcy (0,00 pkt)
3. okres wykonania - 43 tygodnie (0,00 pkt)
RAZEM 8,54 pkt

Miejsca

Opinie (157) ponad 10 zablokowanych

  • Strabag Sp. z o.o. dał aż 55 miesiący gwarancji a MTM tylko 37 :( (2)

    • 15 7

    • to był przetarg ustawiony. Cena jest prawie taka sama, ale to nieistotne, że można było wykonać coś 10 razy lepiej. Liczą się (1)

      koledzy i przyjaciele.

      • 1 2

      • Nie był ustawiony. Jest coś takiego jak Katalog nakładów rzeczowych (w skrócie KNR) na podstawie którego robi się harmonogram i liczy zapotrzebowanie na środki produkcji jak robocizna, materiały i sprzęt. Materiały będą z rynku lokalnego - stąd wszyscy dali identyczną cenę. Robocizna to koszt ok 15 zł netto + podatki za godzinę pracy - u wszystkich bardzo podobnie, bo robią ci sami lokalni kaszubi. Sprzęt - każda firma ma swój, więc koszt nieznacznie się różni. Pozostaje jeszcze marża od sprzętu i robocizny... wszystkie firmy mają marże ok 8-13% i stąd różnica w wycenie (minimalna). Takie zbliżenie cen oznacza, że wszyscy oferenci mają dobrych kosztorysantów.

        • 0 0

  • Kolejny rok drogowych zwezen i korkowych koszmarow dla mieszkancow

    prestizowych apartamentow z pokojokuchniami na zachod od obwodnicy

    • 7 9

  • CZAS NA ZMIANY

    W MAGISTRACIE PANIE KOLEGO USTĄP MIEJSCA POWAŻNYM LUDZIOM BO WIEM ŻE NA TWOJEJ TWARZY I TAK POJAWI SIE (GŁUPI) UŚMIECH . A MAŁY KACK CZEKA NA INWESTYCJE OJJJJJJJJJJ CZEKA NA OBIECANE INWESTYCJE I H...

    • 11 7

  • Może trojmiasto.pl (4)

    zajmie się ul.Bosmańską w Gdyni
    też jest modernizowana przez MTM

    i końca nie widać , jakiś koszmar

    • 17 5

    • Do oxy (2)

      Ulicę Bosmańską robi PD Gdynia.

      • 5 0

      • dokładnie (1)

        i teraz remontuja rondo, bo z błedami kanalize zrobili!

        • 2 1

        • mylisz sie iza

          Na rondzie jest awaria Pewiku nie związana z budową

          • 0 0

    • Bosmańska

      Bosmańską partoli PD-Gdynia a nie MTM

      • 0 1

  • dwa pasy

    szkoda, że za obwodnicą nie będzie dwóch pasów w jednym kierunku :(
    mam nadzieję, że przynajmniej będzie taka możliwość w przyszłości bo za parę lat kiedy tereny za obwodnicą się rozbudują dwa pasy w jednym kierunku będą niezbędne

    • 10 1

  • szkoda ze spacerowa w gdansku nie jest dwujezdniowa :/ (2)

    az sie prosi..

    • 12 5

    • (1)

      spacerowa to nie jest problem dwoch pasów, tylko skrzyżowań na dole i węzła z obwodnicą na górze.
      jak by byly dwa pasy to w którą ulice te wszystkie samochody mogłyby pojechać na dole?

      • 4 0

      • na parking do galerii...;-)

        • 3 0

  • To tą drogą będą wracać smutni arkowcy?

    • 4 16

  • (4)

    Matko Boska, znowu MTM. Te 9 miesięcy przeciągnie się do 12-14. Ta firma to porażka (patrz remont Estakady, Bosmańska)

    • 6 7

    • Odpowiedź (3)

      Nie wiesz - nie wypowiadaj się.
      Bosmańska to robota PD Gdynia a nie MTM-u. Estakada (wszystkie remontowane przeguby) zgodnie z umową miała być remontowana do końca września a skończyła się z końcem sierpnia. Także przed terminem umownym - i to jest robota MTM-u.

      • 4 1

      • Zatem po raz pierwszy ktoś podał prawdziwy czas remontu Estakady. (2)

        Urząd, włącznie z niniejszym portalem podawali znacznie krótsze czasy remontu. Czy miało rozbudzić niepotrzebne nadzieje mieszkańców, żeby nie powiedzieć, miało to wprowadzić ich w błąd. Przypomnę, że nigdzie na Estakadzie nie było tablicy informacyjnej o przeprowadzanych pracach budowlanych.

        • 0 1

        • (1)

          nie kłam, Zorientowany. W ubiegłym roku przed rozpoczęciem prac w listopadzie mowa była o planowanym zakończeniu prac w styczniu - skończyli w kwietniu. Potem okazało się że to tylko pierwszy etap prac. O ich pracy nie będe sie wypowiadał - każdy widział jak na budowie często hulał wiatr. Tak czy siak partactwo i niedoinformowanie.

          • 3 0

          • Znowu odpowiedź

            Nie wiesz - nie wypowiadaj się.
            Umowa na remont przegubów estakady w ilosci 5 szt przewidywała zakończenie calości na koniec września 2010

            • 0 1

  • złe kryteria!! (2)

    Powinno być max 75% cena,15% gwarancja,10% czas wykonania.Wtedy wykonawcy by lepiej się przykładali do tego co robią.Nie od dzisiaj wiadomo,że jak robi się coś bardzo szybko,to musi się odbywać to kosztem jakości.Poza tym dziwi mnie trochę taka mała różnica w cenie poszczególnych ofert(biorąc pod uwagę kwotę całkowitą)

    • 9 1

    • Jakoś wszyscy to widzą iż bardziej opłcało się wybrać oferte droższą ale z dłuższą gwarancją wszyscy oprócz Wojtka. (1)

      • 6 1

      • Może nie do końca zawsze Wojtek(nie bronię go),ale już z pewnością ludzie,których trzyma przy stołkach.Jeżeli coś ma być dobre,to w 90% przypadków musi też odpowiednio kosztować.Ale niektórzy niestety nie kierują się rozsądkiem i myśleniem.A teraz ciekawostka-zgadnijcie,jaka firma remontuje nasze gdyńskie ulice...

        • 2 0

  • (1)

    "Jeśli rozbudują tereny za obwodnicą"? Polecam studium rozwoju Gdyni i plany zagospodarowania przestrzennego. Wiczlino będzie w przyszłości największą dzielnicą a nawet będzie tam jeździł tramwaj lub szynobusy.

    • 11 2

    • niemożliwe...

      tramwaj w dyni ??

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane