• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miniautobusy wjadą do centrum Gdańska

Maciej Naskręt
19 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Autobus Iveco Kapena Urby w barwach gdańskiej komunikacji miejskiej. Autobus Iveco Kapena Urby w barwach gdańskiej komunikacji miejskiej.

Dwa spośród sześciu miniautobusów marki Iveco Kapena Urby dotarły do Gdańska. Pojazdy wyjadą w październiku na ulice Śródmieścia na linii 100. Miniautobusy odjadą z Dworca Głównego PKP i dotrą m.in. przed Teatr Szekspirowski, Długi Targ, a także ul. Mariacką.



Dwa z sześciu minibusów - Iveco Kapena Urby - już wkrótce wyruszą na ulice ścisłego centrum Gdańska. Pasażerowie powinni poczuć się w nich komfortowo i bezpiecznie. W każdym autobusie zamontowany został monitoring oraz klimatyzacja.

Pojazd z łatwością może pokonywać wąskie uliczki Śródmieścia. Wysokość pojazdu to nieco ponad trzy metry. Z kolei szerokość całkowita wynosi 2,16 m przez co pojazd jest szerszy zaledwie o ok. 40 cm od przeciętnego pojazdu osobowego. Natomiast długość miniautobusu to 7,43 m. W każdym z pojazdów zmieści się 37 osób, w tym 14 na miejscach siedzących.

Nowe autobusy gwarantują także przejazd osobom niepełnosprawnym. W tyle pojazdu znajduje się niska podłoga. Przy znajdujących się tam drzwiach zamontowana została rampa dla wózków.

Miniautobusy do gdańskiego Zakładu Komunikacji Miejskiej dostarczy spółka ABP Bus & Coach ze Słupska, za co zainkasuje 2,7 mln zł. Kolejne pojazdy mają się pojawić w Gdańsku w ciągu pięciu najbliższych miesięcy.

Nowa linia 100

Jak pojadą pasażerowie autobusami na nowej linii 100 wiodącej przez Śródmieście? - Podróż ma rozpoczynać się przy Dworcu Głównym PKP zobacz na mapie Gdańska. Następnie autobus dotrze do Teatru Szekspirowskiego zobacz na mapie Gdańska wcześniej mijając Targ Drzewny zobacz na mapie GdańskaTarg Węglowy zobacz na mapie Gdańska. Dalej autobus pojedzie ulicami: Ogarną zobacz na mapie Gdańska, Mieszczańską zobacz na mapie Gdańska, Chlebnicką zobacz na mapie Gdańska, a następnie przejedzie przez ul. Mariacką zobacz na mapie Gdańska. Następnie pojazdy dojadą do Targu Rybnego zobacz na mapie Gdańska, stamtąd już Podwalem Staromiejskim zobacz na mapie Gdańska dojadą do Dworca PKP m.in. ulicą Rajską zobacz na mapie Gdańska - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Szczegóły trasy mają być dograne podczas przejazdów technicznych. - Sądzimy, że podróż przez Śródmieście potrwa ok. 20 minut - mówi Zygmunt Gołąb.

Nie wiadomo jeszcze dokładnie, w których miejscach pojawią się przystanki. Mają zostać ustalone podczas wspomnianych przejazdów technicznych. Jest szansa, że linia 100 zacznie funkcjonować w październiku tego roku.

Jeśli masz pomysł na to, w którym miejscu powinien pojawić się przystanek linii 100, napisz do nas e-mail z jego wskazaniem i krótko uzasadnij. Wszystkie propozycje przekażemy władzom ZTM.

Miejsca

Opinie (302) 9 zablokowanych

  • aa

    Kocham korki!!! Więcej aut!!!

    • 2 2

  • Trzymam kciuki za kierowcę busika ;-)

    1. skręt z Ogarnej w Mieszczańską przy parkingu na Ogarnej zostaje 1 pas, pierwszy OES
    2. Przecięcie Długiego Targu w sezonie :-)
    3. Dojazd i przecięcie Mariackiej
    4. Rajska po 15:00

    Decyzje na mapie...bezcenne...do pierwszego wypadku (oby nie ) , wiecznie spóźnionego busu i do zdewastowanej nawierzchni na Długim Targu. Gratulacje!
    Szkoda że nie ma pieniędzy na oczyszczanie starówki a fababeria przechodzi :-(

    • 25 1

  • "Miniabusy"??!!

    • 0 2

  • Autobus tylko przecina Mariacką

    Już nie bądźcie tacy ą ę...

    • 3 9

  • A ToyToy gdzie ??? (2)

    A kierowca będzie walił kupę w krzakach.

    • 12 1

    • Wedle tego szlakowania.

      Będzie miał wejściówkę do teatru Szekspirowskiego,albo do urzędu marszałkowskiego.

      • 9 0

    • Będzie tyle stał w korkach , że nie będzie miał czasu na szlakę ...

      • 0 0

  • Marian (2)

    Wprost genialne myślenie. Najpierw likwiduje się tramwaje jeżdżące w tym rejonie, wyprowadza się ruch samochodowy poza obręb Starego Miasta, zabrania się właścicielom nieruchomości dojazdu pojazdami mechanicznymi do swojej własności, a następnie uruchamia się linię autobusową, żeby mieszkańcy przestali marudzić a komunikacja miejska miała większe możliwości uzyskiwania dochodu.
    Proponuję w takim razie zarządzić całkowity zakaz ruchu pojazdów mechanicznych na terenie miasta i dodatkowo wprowadzić obowiązek poruszania się komunikacją miejską, która jako jedyna dostanie pozwolenie poruszania się po ulicach. Zyski dla miasta i firmy przewozowej murowane.
    No to jak panie i panowie decydenci?

    • 17 2

    • Czegoś nie zauważyłam? Marian?

      Mieszkam od prawie 30 lat w okolicy Żurawia. O tramwajach "jeżdżących w tym rejonie" jedynie słyszałam, bo zlikwidowano je prawie pół wieku temu. Mam samochód, którym nikt mi nie zabrania dojeżdżać pod dom. A dzięki linii autobusowej nie będę musiała brać taksówki za każdym razem, jak wyjeżdżam czym innym niż samochodem, bo już jakiś czas temu zabrakło mi siły, by maszerować z torbą podróżną do najbliższego przystanku czegokolwiek.

      • 2 6

    • na likwidację tramwajów złożyło się kilka przyczyn

      otwarcie linii wzdłuż Podwala - nie tylko dało dogodny (bo dwutorowy) objazd Śródmieścia, ale też wymagało odcięcia zjadzów w Łąkową. Jednocześnie problem sprawiał Zielony Most, uszkodzony w czasie wojny. Do tego zachowanie przejazdu tramwaju wymagałoby zamachu na kierowców (a były to czasy gdy chętnie likwidowano linie tramwajowe w Polsce)

      • 0 2

  • Brawo urzędnicze biurwy (3)

    Pięknie napisany artykuł sponsorowany miasta Gdańska. Zapomnieli tylko napisać prawdziwych powodów dodania nowej trasy. Otóż powód prozaiczny-KASA misiu kasa. Lokatorzy mieszkań komunalnych będący w obrębie do 500 metrów od przystanku nie dostaną obniżki do czynszu w nowej "reformie czynszowej". Zainteresowanych odsyłam do artykułu Dziennika Bałtyckiego z wczoraj.

    • 27 3

    • Bardzo trafna opinia

      • 5 0

    • z jednej strony masz rację (1)

      z drugiej z tej linii skorzysta sporo osób, dla których samodzielne poruszanie się jest utrudnione. Koszt jazdy tych autobusów to więcej, niż miasto zarobi na różnicy w czynszu.

      • 0 8

      • Przychody z najmu lokali komunalnych

        czyli mieszkalnych jak i publicznych, to dla miasta przychód rzędu mniej niż 30 mln rocznie.
        Przy budżecie miejskim na poziomie ok. 2,5 mld rocznie, ta kwota jest śmieszna.
        Zważywszy na dofinansowanie do Teatru Szekspirowskiego (w budowie), do ECS-u, Muzeum II Wojny Światowej, PGE Arena itd, to gdyby zrezygnować z czynszu lokali użytkowych lub je ograniczyć do minimum, to kto wie, czy wpływy z CIT, PIT itd nie byłyby większe.

        • 0 1

  • Powinien zahaczyć o nawę środkową Bazyliki Mariackiej.

    Przy takij szerokości wjazd do kościoła nie powinien stanowić problemu a wycieczka będzie ciekawsza, może jeszcze coś na tacę sypną. Domyślam się że przystanek ooczątkowy jest przy pomniku "wycieczki na wakacje przed wojną przez młodych Żydków" aby można było w oczekiwanuu na odjazd oddać się zadumie i złożyć kwiaty.

    • 18 2

  • Super super...

    Zwłaszcza przecięcie Długiego Targu w sezonie... i sprawny inaczej przejazd kawałkiem Gnilna-Rajska po godz. 14:45.

    • 14 0

  • GŁUPOTA wciskać w ścisłe stare śródmieście autobus na taką małą trasę!

    • 23 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane