- 1 Nocna komunikacja do poprawki (158 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (357 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (328 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (51 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (69 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (66 opinii)
Miniautobusy wjadą do centrum Gdańska
Dwa spośród sześciu miniautobusów marki Iveco Kapena Urby dotarły do Gdańska. Pojazdy wyjadą w październiku na ulice Śródmieścia na linii 100. Miniautobusy odjadą z Dworca Głównego PKP i dotrą m.in. przed Teatr Szekspirowski, Długi Targ, a także ul. Mariacką.
Pojazd z łatwością może pokonywać wąskie uliczki Śródmieścia. Wysokość pojazdu to nieco ponad trzy metry. Z kolei szerokość całkowita wynosi 2,16 m przez co pojazd jest szerszy zaledwie o ok. 40 cm od przeciętnego pojazdu osobowego. Natomiast długość miniautobusu to 7,43 m. W każdym z pojazdów zmieści się 37 osób, w tym 14 na miejscach siedzących.
Nowe autobusy gwarantują także przejazd osobom niepełnosprawnym. W tyle pojazdu znajduje się niska podłoga. Przy znajdujących się tam drzwiach zamontowana została rampa dla wózków.
Miniautobusy do gdańskiego Zakładu Komunikacji Miejskiej dostarczy spółka ABP Bus & Coach ze Słupska, za co zainkasuje 2,7 mln zł. Kolejne pojazdy mają się pojawić w Gdańsku w ciągu pięciu najbliższych miesięcy.
Nowa linia 100
Jak pojadą pasażerowie autobusami na nowej linii 100 wiodącej przez Śródmieście? - Podróż ma rozpoczynać się przy Dworcu Głównym PKP . Następnie autobus dotrze do Teatru Szekspirowskiego wcześniej mijając Targ Drzewny i Targ Węglowy . Dalej autobus pojedzie ulicami: Ogarną , Mieszczańską , Chlebnicką , a następnie przejedzie przez ul. Mariacką . Następnie pojazdy dojadą do Targu Rybnego , stamtąd już Podwalem Staromiejskim dojadą do Dworca PKP m.in. ulicą Rajską - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Szczegóły trasy mają być dograne podczas przejazdów technicznych. - Sądzimy, że podróż przez Śródmieście potrwa ok. 20 minut - mówi Zygmunt Gołąb.
Nie wiadomo jeszcze dokładnie, w których miejscach pojawią się przystanki. Mają zostać ustalone podczas wspomnianych przejazdów technicznych. Jest szansa, że linia 100 zacznie funkcjonować w październiku tego roku.
Miejsca
Opinie (302) 9 zablokowanych
-
2013-09-19 09:45
linie potrzebne i dobrze działające
się likwiduje uprzednio zmieniając trasę tak aby zniechęcić pasażerów jak np. 195 a linia 100 na Starówce naprawdę to niewypał i żeby było weselej to w lecie w trakcie JD 2014 nie b ędzie kursować bo to poprostu jest niemożliwe. Zamiast tego lepiej by uruchomić trawaj linii nr 1 z Łostowic do Stogów będzie ona wykorzystywana również przez mieszkańców Dolnego Miasta i Przeróbki
- 19 2
-
2013-09-19 09:58
znajomy urzedasow pracuje w firmie produkujacej te autobusy
jak nie wiadomo o co chodzi ...
- 16 0
-
2013-09-19 09:59
Profanacja (2)
Autobus nr 100 jeżdził za komuny na trasie Gdańsk - Gdynia także ten numer jest zajęty,a poza tym pomysł żywcem zerżnięty ze stolicy.
Proponuje nie numer lecz nazwę zrozumiała dla każdego Gdańsk City Tour- 1 9
-
2013-09-19 10:02
101 !
- 3 0
-
2013-09-19 10:16
Gdańsk City Tour - to jest dopiero profanacja
Za komuny jeździło wiele autobusów, które jeźdzą obecnie zupełnie w innych miejscach i jakoś nie jest to dziwne. A numer 100 jest jak każdy inny.
A używanie anglojęzycznych nazw na autobusach to jest dopiero profanacja i podważanie istnienia własnego języka.- 2 1
-
2013-09-19 10:02
CO ZA BZDURA !
Przyjemnością jest spacerowanie po starówce a nie jazda autobusem. Teraz ludzie będą musieli uważać na busy. No i kto wpadł na genialny plan puszczenia go przez mariacką i długą ? Może pod ołtarz w mariackim też wjadą ?
- 20 2
-
2013-09-19 10:23
to jest miasto, a nie skansen, (1)
kiedyś jeździły tramwaje po ulicach Głównego Miasta i Starego Miasta (Długa, Szeroka,T.Drzewny, T.Węglowy i inne), bo to jest normalne w żywym mieście. A teraz wielu chce,żeby to było połączenie skansenu atrap dawnych budynków z osiedlem mieszkaniowym. Gdy tylko na 3-4 tyg. w lecie trochę się ożywia, to natychmiast wywołuje protesty. Ciekawe jak mały autobusik, który będzie jeździł pewnie nie częściej niż co kilkanaście minut, miałby zaburzyć spokój mieszkańców. Myślę, że może im pomóc. Na Głównym Mieście mieszka bardzo dużo starszych ludzi i dla nich przejście np. z Mariackiej czy Szerokiej do dworca PKP jest problemem.
- 5 15
-
2013-09-19 23:06
jak jeździły tramwaje po starym mieście nie było problemów z leniwymi turystami z wielkich hoteli. Jeśli chcesz ożywiać miasto po przez minibusy to gratuluje. Nie lepiej np. ożywić ul. Długą tak by można było jak np. w Krakowie o godz. 1 w nocy pod Sukiennicami usiąść i wypić kawę?? Powiedz mi ile razy dziennie Ci starsi ludzie wędrują z Mariackiej na dworzec PKP??
Tutaj czarno na białym widać że ktoś wziął w łapę pod biurkiem. O zmianę rozkładu jazdy na osiedlach południowych nie można doprosić się od X czasu a tu w kilka chwil znalazły się pieniądze na busy, przystanki i wprowadzenie tego w życie...szybko jak na nasze wspaniałe miasto.- 1 0
-
2013-09-19 10:28
tzw."starówka" w Gdańsku to bardzo mały obszar
nie ma sensu, by jeździły tam autobusy,
można to obejść w kilkanaście minut,
osoby niepełnosprawne- owszem , dla nich transport,
ale chyba lepiej jakiś meleks miejski- na prąd, i w zasadzie kilka miejsc co np.pół godziny na pewno by wystarczyło.- 15 2
-
2013-09-19 10:31
odracają uwagę od afery korupcyjnej w UM
- 12 1
-
2013-09-19 10:37
Kto to wymyślił ? (4)
Pomysł dobry ale plan idiotyczny.
Zwróćcie uwagę na przebieg trasy. Trzeba być pracownikiem biurowym bez wizji lokalnej, żeby wpaść na tak idiotyczną koncepcję. Postaram się wypunktować wszystkie błędy tej trasy:
1. Ulica Ogarna już została zwężona domalowanym paskiem dla rowerzystów oraz zaparkowane auta po obu stronach.
2. Przejazd w poprzek ul. Długiej. Życzę powodzenia w sezonie a w szczególności podczas jarmarku. Ciężko przeprowadzić tam w poprzek rower a co dopiero mini busa:)
3. Dalej w kierunku aksamitnej. Kierunek po prostu dla mnie nie zrozumiały. Ile osób potrzebuje dostać sie z Domu Harcerza na pogotowie?
4. Kolejny błąd to włączenie się do ruchu przy Domu Solidarności. W sezonie jest tam korek na 20 aut. Zważywszy, że miasto i tam wybudowało ścieżkę rowerową malując biały pasek na jezdni. Gratulacje.
5. Przejazd od dworca do węzła Hucisko. Kolejne ekstremalne zadanie i skręt w lewo na 2-3 zmiany świateł.
6. Kolejny idiotyczny pomysł to przejazd przez parking na Targu Węglowym. To w zależności od szczęścia może potrwać od 3-15 min.
7. Następnie przebijamy się przez turystów którzy robią zdjęcia pod Katownią. Super fota z Busem w tle.
8. Autobus oczywiście spalinowy bo po co elektryczny.
BRAWO dla kolejnego innowatora.
Jeżeli by puszczać linie to połączyć ulicę szeroką minąć Halę targową i Rajską dojechać do Madisona. Tam skręcić do krewetki i zawrócić w kierunku szerokiej tak aby minąć rondo Sobieskiego. Taka trasa trwała by około 10 mi z przystankami i faktycznie połączyła by starówkę z węzłem komunikacji miejskiej. Korzystali by z takiego połączenia i miejscowi i turyści oraz goście hotelowi.
Pozdrawiam naszych projektantów- 15 2
-
2013-09-19 11:14
Pan nie umie czytać ze zrozumieniem. (3)
To tylko wstęp. Szczegóły się dopracuje. Póki co, każdy może lobbować o zmiany.
- 2 5
-
2013-09-19 12:28
Sugerujesz, ze za petlą Stare Miasto też ktoś "lobbował"? (2)
- 5 2
-
2013-09-19 12:39
To inny temat. (1)
- 0 5
-
2013-09-19 13:38
Ależ oczywiście, że to ten sam temat, bo te minibusy będą również
jeździły praktycznie pod oknami tych samych ludzi, którym zatruto już życie pętlą. Stanowi to intensyfikację tego koszmaru. Obejrzyj załączony do artykułu plan. Z lokalnych ulic Starego Miasta zrobiono miejsce nie nadające się do mieszkania.
- 5 0
-
2013-09-19 10:40
Jeden z tych pomysłów za który powinno się urządników wieszać na drzewach. Do tego kupili IVECO czyli największy szajs na rynku. O wyglądzie tych autobusów to już szkoda wspominać.
- 14 1
-
2013-09-19 10:48
Od Dworca do "wiecznie budowanego taetru" dotrę szybciej niz ten autobus. No chyba, ze będzie on ataranował tłumy turystów.
- 14 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.