• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Muldy na Podwalu Przedmiejskim do remontu

Michał Brancewicz
31 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Od połowy maja kierowcy na Podwalu Przedmiejskim będą musieli uzbroić się w jeszcze większą cierpliwość. Od połowy maja kierowcy na Podwalu Przedmiejskim będą musieli uzbroić się w jeszcze większą cierpliwość.

Na fragmencie ulicy niszczonej latami przez ciężarówki, stale zakorkowanej w godzinach szczytu zostanie wymieniona nawierzchnia. Prace ruszą w połowie maja. W tym czasie należy spodziewać się gigantycznych utrudnień w ruchu w centrum Gdańska.



Nawierzchnia ulicy aż prosi się o wymianę. Nawierzchnia ulicy aż prosi się o wymianę.
Koleiny, jakie potworzyły się na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska mogą przyprawić przejeżdżających tamtędy kierowców o ból zębów. Niestety ich ilość wzrasta wraz z dojazdem do skrzyżowania z ul. Okopową. Niedługo powinno się to zmienić. Gdański ZDiZ ogłosił właśnie przetarg na modernizację tego odcinka jezdni, od ul. Słodowników w kierunku centrum.

- Prace powinny ruszyć w połowie maja, czyli w momencie kiedy skończymy modernizację al. Zwycięstwa. Nie chcemy wprowadzać jednocześnie utrudnień w dwóch miejscach - wyjaśnia Wiesław Szańca, zastępca kierownika działu utrzymania dróg Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Nowa nawierzchnia ma zakończyć jeden problem kierowców, ale podczas jej wymiany może powstać inny - korki. Postój w kilkusetmetrowym sznurze aut to już dzisiaj codzienność kierowców z Dolnego Miasta, Przeróbki czy Stogów, jadących do Centrum. Wykonawca w trakcie trwania remontu trzypasmowej jezdni będzie zobowiązany udostępnić pozostałe pasy do jazdy. Może to jednak nie wystarczyć i ilość aut stojących w korku może drastycznie wzrosnąć.

- Remont potrwa dziewięć tygodni. Gdybyśmy mogli zamknąć całą jezdnię to wyrobilibyśmy się nawet w trzy tygodnie - tłumaczy Wiesław Szańca.

Niestety niemożliwe jest zamknięcie całego, ponad 300-metrowego odcinka ulicy. Nie ma też możliwości stworzenia sensownego objazdu. Jedyny realny musiałby prowadzić ul. Kotwiczników i dalej ulicami Głównego Miasta, a to zniszczyłoby ich infrastrukturę.

W trakcie wymiany nawierzchni wyremontowana zostanie także izolacja podziemnych tuneli na wysokości ul. Żabi Kruk i pod węzłem Okopowa.

Opinie (229) 2 zablokowane

  • Nareszcie....

    Niech tylko ją poszerzą na odcinku Bogusławskiego (Odbitka z Podwala przez Katownie - obecnie tam teatr ma powstać), bo autobusy nie mieszczą się z ciężarówkami. Proszę zobaczyć pobocze, kiedyś było ale przez ciasnotę krawężniki się zapadły. Mam objazd!

    Nitka w stronę Stogów mogła by być wykorzystana do wahadłówki coś na wzór Podwala Grodzkiego. Trzy pasy zamknąć w kier. Centrum a przy stadionie wynieść ruch na dwa pasy w kier. Stogów. Też tak można...

    • 2 0

  • A ja o innej trasie.

    Może Karnowski z Adamowiczem umówią się na piwko i obgadają nową nawierzchnię między Posejdonem a Hestią i dalej w str.Sopotu. To wstyd przed letnikami taki syf-asfalt. Dla miejscowych to też trasa ucieczki przed zakorkowaną Al.Niepodległości. Do roboty Prezydencie Karnowski, bo pana odwołam w referendum.

    • 2 0

  • A sto metrów dalej... (1)

    ...ryto ostatnio radośnie pod tramwajem, remontowano aż uszy się trzęsły, skrzyżowanie Armii Krajowej i 3 Maja. Nowoczesny przejazd tramwajowy, guma, panie, jakaś na tej drodze, cuda-niewidy, erłopa, druga Irlandia, trzecia Japonia, tygrysy północy i Wenecja Wschodu.

    Obecnie połowa tej konstrukcji zapadła się w kierunku wód geotermalnych ojca R. - to się wyremontuje za pięć lat znów, za pieniądze podatników, w środku lata, remont potrwa 7 miesięcy (wg. planu), 19 - w rzeczywistości. I znów rozleci się po kwartale. I tak w koło macieju. Czy raczej Pawle. Za nasze pieniądze. Trafiające wprost do kieszeni niekompetentnych pazernych błaznów z poparciem Ratusza.... Im bardziej niekompetentnych tym lepiej, zresztą - szybciej będą musieli poprawić, nieprawdaż? Nie za darmo, oj nie... Paw Ł. znany jest ze swojej wyrozumiałości w stosunku do tego rodzaju zobowiązań gwarancyjnych.

    Swoją drogą - gdzie oni tyle RÓWNEJ POWIERZCHNI na tej drodze trafili, co na fotografii widnieje? To chyba jakiś fotoszop :)

    • 15 2

    • czego spodziewasz sie po ministrancie błogosłowionym przez pralgata??

      jak róznica miedzy kurskim a krzaklewskim, jeden i drugi to błazen i szambo z POlitycznej hołoty co od 1989 roku grabi nasze podatki!!!

      • 3 0

  • szybko i dokładnie (2)

    Pamiętam jak remontowali wiadukt przy Zieleniaku. Kiedy nie przejeżdzałem to widziałem trzech zamyślonych robo z papierosem w ustach a setki sam przez kilka mięsięcy stało w korkach. Po 16 jusz nikogo. Można robić na zmiany a w nocy oświetlić obiekt i tesz pracowac ale po co niech frajerstwo się męczy. Zatrudnijcie niemieckie firmy one 300 m autobany robią w tudzień a gwarancja na 30 lat.

    • 12 1

    • A nasze firmy...

      ...robią 300 metrów Łostowickiej w trzy lata, z gwarancją na minus dwa lata, bo jak zrobią wszystko nareszcie to wcześniej ukończone odcineczki już będą sypkim żużelkiem :)

      Nie zapominajmy - "Gdańsk - tu się żyje!"

      • 4 0

    • Dokładnie tak jest teraz w Orłowie na głównej

      Ale Prezes z MTM twierdzi że "Szybciej się niestety nie da" z uwagi na charakterystykę terenu i technologie.

      • 2 0

  • CZY TYLKO NA PODWALU STAROMIEJSKIM ????? (1)

    Czy tylko na Podwalu Staromiejskim
    są koleiny i muldy ??????

    One są na dużym % ulic i dróg Trójmiasta
    które w większości wypadków pamiętają
    czasy poprzedniego ustroju.

    Nasze trójmiejskie ulice te ostatnio budowane
    projektowane są przez kretynów, którzy
    nie widzieli na oczy osobnych pasów lewoskrętu
    i prawoskrętu.
    Stoimy często w korku na skutek KRETYńSTWA
    projektanta skrzyżowania.

    Ale 90% sieci ulic i dróg Trójmiasta pamięta
    czasy głębokiego poprzedniego ustroju.

    Obecnie natężenie ruchu samochodowego
    tak wzrosło , że stara sieć dróg i ulic
    Trójmiasta zaspokaja minimalny %
    przepustowości ulic.

    DECYDENCI Z URZęDóW MIAST GDYNI,
    SOPOTU I GDAńSKA ORAZ URZęDóW
    WOJEWóDZKICH
    OBUDżCIE SIę
    OBUDżCIE SIę

    • 7 1

    • za komuny budowano drogi, dziś budują ścieżki !!!

      jakość robót niezmiennie chrześcijańska!!!

      • 2 0

  • NIE MOGĘ SIĘ PO PROSTU DOCZEKAĆ (1)

    TO BĘDZIE ARMAGEDON !!

    • 10 0

    • W Gdańsku...

      ...("Tu się żyje!") Armageddon jest codziennością. Troszkę się zdewaluował :)

      A dla polepszenia humorku, polecam:

      http://www.armagedonspedycja.pl/

      (dysklajmer - nie jestem pracownikiem firmy Armagedon Spedycja, nie reprezentuję jej, linku nie zamieściłem w w celu reklamowym, a jedynie w celu podkreślenia ułańskiej fantazji właściciela firmy - którego zresztą nie znam :) )

      • 2 0

  • cieszymy sie

    • 0 2

  • To będą sądne dni!!! ;)

    No to bede chodzić na piechote do dworca PKP, bo jak zaczną robić ten remont to będą takie korki, że wszyscy lokalsi z Gdańska bedą już tylko jeździli tramwajem, który wobec tego będzie tak zapchany, że na przystanku "żuławska brama" nie wciśniesz nawet szpilki!!!

    • 3 2

  • I ten krawężnik..! (1)

    .. regularnie zajeżdżany przez TIR-y i autobusy!!! Może by w końcu poszerzyli ten odcinek bo realnie rzecz ujmując to 4 samochody na szerokość nie mieszczą się tamtych "4" pasach ruchu!!! I jak sie jedzie autobusem to "zmienia się" horyzont - przecież to też jakoś wpływa na resory autobusów kupowanych za pieniądze podatnika. Za roku sie busy popsują i będzie lament.. Ktoś tam w ratuszu wogóle myśli z jakimkolwiek wyprzedzeniem?

    • 3 0

    • Skoro położenie wierzchniej warstwy asfaltu ma im zająć

      9 tygodni, to pomyśl ile zajęłoby im stworzenie nowego pasa? 3 lata? Pozorowane działania rządzących nami niedouków. Najmniejszym kosztem sprawmy, że wszyscy usłyszą o naszych marginalnych działaniach - likwidacji kilku dziur. Gwarancja stuprocentowa, że usłyszą i nawet przeklną ociekając potem w armagedon-korku (zwykły korek czy nawet korek gigant nie będą oddawać skali zjawiska). Poszerzenie Podwala Przedmiejskiego? Wiadukt do Armii Krajowej? Zapomnij. Gdańsk to PR dla niewybrednych i drobne remonty dróg, w efekcie których po 2 latach trzeba rozpisywać kolejne przetargi. Biznesik się kręci.

      • 1 0

  • teraz w godzinach szczytu tez sa zapchane. jeżdza głownie dwa wagony

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane