• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Naprawa uszkodzonego nasypu linii PKM we Wrzeszczu

Maciej Naskręt
30 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Prawdopodobnie ulewne deszcze w ostatnich dniach spowodowały uszkodzenie nasypu linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczuzobacz na mapie Gdańska. Usterka sprawiła, że pociągi jeżdżą po jednym torze. Ruszyła już naprawa nasypu.



Tuż obok al. Grunwaldzkiej obsunęła się ziemia z nasypu linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Uszkodzenie ciągnie się na długości ok. 15 metrów. Prawdopodobną przyczyną osunięcia się ziemi były intensywne deszcze w miniony weekend.

- Uspokajamy wszystkich pasażerów pociągów jeżdżących po naszej linii, że wykryte przez służby obsunięcie ziemi na nasypie kolejowym pomiędzy wiaduktami WK 2 i WK 3 nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu - zapewnia Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Trwa naprawa uszkodzonego nasypu. Na miejscu są już inżynierowie i ciężki sprzęt budowlany. Postęp prac uzależniony jest od pogody.

- Profilaktycznie, do momentu zakończenia naprawy uszkodzeń w ramach gwarancji przez Budimex, zamknęliśmy tor nr 2 (położony bliżej osuniętej skarpy), a pociągi jeżdżą w tym miejscu tylko po torze 1 - mówi Konopacki.
Mimo to wszystkie pociągi jeżdżą zgodnie z rozkładem.

  • Prace naprawcze na nasypie PKM we Wrzeszczu.
  • Prace naprawcze na nasypie PKM we Wrzeszczu.
  • Prace naprawcze na nasypie PKM we Wrzeszczu.
  • Prace naprawcze na nasypie PKM we Wrzeszczu.
  • Prace naprawcze na nasypie PKM we Wrzeszczu.

Miejsca

Opinie (211) 6 zablokowanych

  • Choinki już przygotowane (1)

    Przyklepie się, powtyka te choinki i będzie ładnie i tak świątecznie.

    • 12 0

    • Te ze śmietników brać.
      Zakorzenią się.
      Do wiosny :-)

      • 6 0

  • (2)

    Na skarpach najlepiej cos nasadzic, wtedy korzenie trzymaja i nic sie nie osuwa.

    • 11 0

    • Krety się tam nasadzą. A może i bobry z czasem jak dłużej popada :-)
      Na budowie Brabanku zamieszkały przez chwilę...

      • 3 0

    • krzewy wzmacniające

      Tak się składa,że napisałem,że tak będzie w temacie wycinki drzew pod budowę PKM. Byłem wtedy za budową kolei 1-no torowej z mijankami przy wiaduktach.Argumentowałem to tak : 1)ekonomia budowy,2)popyt na ten środek transportu,3) niwelacja naturalnej ochrony skarp przez wycinkę drzew "tzw.samosiejek"...Teraz mówię,że tzw. naprawa warta jest tyle,co łatanie dziurawego dachu za pomocą biurowej taśmy klejącej!Oto argumenty : 1)Materiał.Nasyp jest zbudowany tylko z piachu i gliny!!!Powinien być zbudowany z tłucznia skalistego kilkakrotnie wzmacnianego specjalną siatką,na to żwir, ziemia i krzewy stabilizujące np.śnieguliczka,zaś przy zbiornikach wodnych np. przy ul.Trawki-wierzba łoza(przy początku skarpy),zaś przy brzegu zbiornika-jesion+olsza -imitacja naturalnego łęgu.2)Nachylenie stoku nasypu.Kąt nachylenia powinien być max.60*(fragmenty niskie),zaś wysokie-ok.50*.Tutaj jest odwrotnie!!!(patrz przy wiaduktach i stacjach PKM-''Strzyża"-reperują(!),czy "Niedźwiednik"-będą)3)Drgania gruntu podczas jazdy-cytując klasyka : oczywista oczywistość! 4)Ignorancja prawa w tym przyrody.Przed wycinką inwentaryzacja objęła tylko drzewa.Zniszczono siedliska młodych cisów oraz storczyka kruszczyka szerokolistnego oraz siedliska muraw kserotermicznych(także zwierząt).Tymczasem zanim zbudowano lotnisko w Gdyni przesiedlono ok.800 sztuk wspomnianego storczyka(relacja też w archiwalnym reportażu tej gazety).Teraz UWAGA! Na odcinku leśnym (Strzyża-Niedźwiednik) brak płotu chroniącego zwierzęta leśne przed wbieganiem na tory! Widziałem wielokrotnie przerażone sarny i dziki błąkające się po torach. Budowa tego płotu jest bezwzględnie konieczna zwłaszcza,że w wąwozie leśnym postawiono mury(będą pękać-pion zamiast nachylenia w stronę stoku).Powyżej drzewa zaczynają się pochylać w stronę torów.Wracając do saren-uderzenie rozpędzonego pociągu w to zwierzę może być katastrofalne w skutkach***Fachowiec ogrodnik.***

      • 0 0

  • Nasyp (1)

    jest za wąski i zbyt stromy.Tyle w temacie.

    • 9 0

    • A to nie jest do wspinania. To na sanki :-)

      • 3 0

  • Skoro przejazd PKM to szkoła przetrwania, to może podnieść ceny biletów

    • 6 0

  • naprawa? (1)

    Przecież to dopiero co wybudowali. Wygląda , że coś w tym jest co mówią, że inwestycja p.t. PKM służyła do przetransferowania publicznej kasy do prywatnych kieszeni, bo nie dość, że użyteczność przedwsięziecia jest znikoma to jeszcze źle wykonane.

    • 17 0

    • Jakie źle? Dobrze :-). Robota przy naprawach i wykonawstwie zastępczym rozpisana na lata. Ba - dekady. To poważna inwestycja z zaangażowaniem unii.

      • 5 0

  • (1)

    Od inżynierów chroń nas panie szczegulnie tych z Budimexu

    • 6 5

    • Szczególnie chroń nas przed takimi, jak ty analfabetami

      Widzisz różnicę, szczególnie w "szczegulnie"

      • 6 2

  • cud inwestycji

    od czasu oddania szarakom i PKM i tak rozgłaszanej linii tramwajowej na Morenie, patrząc na to zastanawiałam się i wciąż zastanawiam o co tu chodzi. Byłam przekonana, że firma która ma zarabiac na usługach dla ludności będzie się kierowała zdrowym rozsądkiem (ekonomiką firmy) i tak to zorganizuje żeby faktycznie na tym zarabiac, a tu nowy cud, cud gdański - tory puszczone w polach, daleko od siedliskich ludzkich. Tam gdzie liczono, że w końcu sprawy komunikacji zostaną rozwiązane, do przystanku jest 6 km (do autobusu było 10m), a tam gdzie była nadzieja na rozluźnienie korków okazało się, że autobusy zlikwidowano. Wciąż nie wiem o co tu chodzi. Czy jakiś włodarz koniecznie chciał podwyższyc wartośc swojej działki, a może komuś po prostu zależy na upadku firmy transportu miejskiego w tym mieście. A co do usterek tak wspaniałej inwestycji, to akurat w ogóle mnie dziwi, chyba już wszyscy sie do tego przyzwyczailiśmy

    • 16 2

  • Obawiam się że więcej bd takich poprawek!

    Powiem tak fakt padało ostatnio sporo ale nie aż tak żeby rozmyć właściwie zrobiony nasyp! Obserwowałem jak tą PKM-ke budowali i dla mnie te nasypy są słabo wykonane, a konkretnie słabo obsadzone roślinnością taką jak darnina, krzewy, odprowadzenie wody opadowej też jest kiepsko wykonane. Nawet studzienka kanalizacyjna mnie zastanawia pod mostem przy stacji Niedźwiednik która zamiast być umieszczona w chodniku to umieścili ją w kwietniku! Chyba po to aby jak roślinki zostaną przelane to nadmiar wody odprowadzi do kanalizacji :) Chcieli się popisać szybkością wykonania i oddania do użytku, ale co się robi szybko wychodzi g*wnianie!

    • 10 1

  • Oj! Oj! A co to będzie jak mróz (jakieś -10) skuje tory? (1)

    Składy pojadą 10 km/h żeby się nie wykoleić! A tak na marginesie......
    Jaki jest koszt całkowity tej inwestycji?

    • 10 0

    • Eee tam zaraz wykoleić. U nas tramwaje wykolejają się na prostych i poziomych torach :-) - to co się może stać z takim wagonem pod górę i na zakręcie? Najwyżej odleci :-) srebrzysta strzała

      • 3 0

  • Dlaczego się rozjechało

    a przez 100 lat nie?
    wycięli drzewa z korzeniami, i krzaczory (a były tam bujne okazy) przy okazji rujnując stare więzadła. Tego się nie da na nowo ubić, albo nowy nasyp, albo rośliny. Beton i maty, jeszcze bardziej obciążą nasyp, i drgania.

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane