• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Połączenia kolejowe z Trójmiasta dla wytrwałych

Maciej Naskręt
12 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Oprócz pendolino z Trójmiasta kursują pociągi dużo tańsze, czyli TLK z klasycznymi wagonami. Ich trasy mogą zadziwiać. Oprócz pendolino z Trójmiasta kursują pociągi dużo tańsze, czyli TLK z klasycznymi wagonami. Ich trasy mogą zadziwiać.

Najdalej wysunięte punkty na północy i południu Polski, czyli Jastrzębia Góra i szczyt Opołonek dzieli w linii prostej 648 km. Ta odległość jest jednak niczym przy najdłuższych trasach pociągów, które wyruszają w podróż z Trójmiasta na południe kraju. Ich pokonanie zajmuje nawet kilkanaście godzin.



Ile trwała twoja najdłuższa podróż koleją?

Mimo że podróżowanie pociągiem po Polsce stało się szybsze i bardziej komfortowe, to wciąż istnieją takie połączenia, z których korzystają tylko najwytrwalsi pasażerowie. Początek i koniec trasy dzieli bowiem nawet kilkanaście godzin jazdy.

Postanowiliśmy pokazać najbardziej nietypowe połączenia, z jakich można skorzystać wyruszając z Trójmiasta.

TLK Pobrzeże - do Wrocławia przez Warszawę. Trasa 723 km



Nasze zestawienie zaczynamy od "najszybszego" połączenia, do stolicy Dolnego Śląska - Wrocławia. Pociąg nie jedzie najkrótszą możliwą trasą - przez Wielkopolskę - ale zahacza o stolicy naszego kraju i dopiero stamtąd wyrusza w drogę do Wrocławia.

Dlatego podróż trwa 9 godzin i 4 minuty. Pociąg porusza się ze średnią prędkością 79 km/h.

TLK Rozewie - do Bielsko-Białej. Trasa 738 km



Z Gdyni Głównej na południe Polski wyrusza o godz. 21:44. Najkrótsza trasa tego pociągu wiodłaby przez Inowrocław i Częstochowę. Jednak skład za Bydgoszczą jedzie do Poznania, a stamtąd przez Ostrów Wielkopolski do Wrocławia. By dojechać do Bielska-Białej pociąg musi dotrzeć do Katowic.

Podróż trwa 11 godzin i 21 minut. Pociąg porusza się ze średnią prędkością 68 km/h.

TLK Branicki - do Krakowa przez Podlasie. Trasa 944 km



Skład do stolicy Małopolski rusza o godz. 7:21 z Gdyni. Mija Mazury i dociera do Białegostoku kilkanaście minut po godz. 14. Stamtąd wyrusza w trasę do Krakowa przez Warszawę. W stolicy Małopolski pociąg melduje się o godz. 20:55.

Podróż trwa 13 godzin i 34 minuty. Pociąg porusza się ze średnią prędkością 69 km/h.

TLK Ustronie - do Przemyśla. Trasa ok. 1100 km



To najdłuższe w kraju połączenie kolejowe. Gdy pociąg kursował przez Warszawę, to miał do przejechania prawie 1000 km. Teraz jedzie jeszcze dłuższą trasą z uwagi na nocne zamknięcia linii w Warszawie i Łodzi. Trasa jest tak skomplikowana, że zarządca nawet nie podał kilometrówki na stronach.

W pociąg wsiadamy wieczorem, by w południe następnego dnia dojechać na Podkarpacie. Całe szczęście w pociągu są wagony sypialne.

Podróż trwa 14 godzin. Pociąg porusza się ze średnią prędkością 75 km/h.

Opinie (310) 5 zablokowanych

  • Redaktor

    Pan redaktor szuka sensacji. Nikt nikomu nie wciska połączenia do Krakowa przez Białystok bo z Trójmiasta do Krakowa sa inne szybsze i krótsze trasy. Ten pociąg jest aby dojechać do np. Olsztyna/Białegostoku a dalej jedzie dla ludzi którzy jadą do Warszawy/Krakowa itp. Inteligencji za grosz.

    • 9 2

  • długa trasa (1)

    a z Gdyni do Kościerzyny przez Wrzeszcz, całkiem ich p......ło

    • 6 1

    • tanim kosztem obsłużyli Gdańsk

      Zbudowali PKM a nie pomyśleli, że nie stać ich na utrzymanie ruchu na poziomie...

      • 1 1

  • trasy dla pasjonatów koleji (1)

    kupić bilet weekendowy i bić rekordy kilometrów

    • 5 0

    • Piszemy KOLEI nieuku...

      • 1 0

  • ale mi atrakcja

    nie miał o czym pisać znalazł sobie temat...:)

    • 1 0

  • to są TLK

    więc czego się spodziewać po czasie i długości przejazdu :)

    • 0 0

  • Do Wrocławia przez Warszawę 9h? Ja w 2011 roku regularnie jeździłam do Wrocławia standardową trasą przez Bydgoszcz i Poznań 10-11h.

    • 2 0

  • Pociąg Ustronie jeździ aktualnie z kołobrzegu (18:25) do Przemyśla (12:01)

    • 1 0

  • Cytat z artykułu Pana Naskręta: (1)

    "Mimo że podróżowanie pociągiem po Polsce stało się szybsze i bardziej komfortowe, to wciąż istnieją takie połączenia, z których korzystają tylko najwytrwalsi pasażerowie. Początek i koniec trasy dzieli bowiem nawet kilkanaście godzin jazdy."

    Panie Naskręt, szukasz Pan taniej sensacji. Nikt normalny nie pojedzie takim pociągiem ze stacji początkowej do końcowej, bo nie o takiej relacji te pociągi są pomyślane. Te pociągi mają pracować na całej swojej trasie, są jakby połączeniem kilku osobnych pociągów w jeden. Jest masa innych pociągów łączących wspomniane przez Pana miasta, które pokonują swoje trasy w bezpośrednich relacjach znacznie szybciej. Bardzo niski poziom dziennikarstwa.

    • 8 1

    • Ciekawe, co by napisał o pociągu Drezno - Norymberga

      przez Hanower, Dortmund, Frankfurt

      - od granicy czeskiej do granicy czeskiej z przejazdem przez Ren

      • 0 0

  • Takie połączenia blokują Trójmiejskie tory (1)

    Pociągi regionalne w Trójmieście nie mogą kursować w takcie, bo pociągi dalekobieżne blokują tory. Dziękuję za artykuł, który pokazuje jak bezsensowne są te połączenia kolejowe. Jeżeli pomiędzy Gdańskiem a Pruszczem jest za mało torów, to trzeba takie bezsensowne połączenia rozpoczynać w Tczewie a nie w Gdyni. Do Tczewa potrzebujemy pociągi regionalne i EIP a nie te ciuchcie z wagonami z muzeum, blokujące niepotrzebnie tory.

    • 1 1

    • Najbardziej blokują tory pociągi regionalne.

      Z zatrzymaniami w szczerym polu.

      • 0 0

  • Czy rozklad jazdy od marca jest aktualny?Jezeli tak to bedzie horror. Z pólnocy na południe kraju dojedziemy za 15 godzin z 6 cioma przesiadkami.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane