- 1 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (230 opinii)
- 2 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (25 opinii)
- 3 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (110 opinii)
- 4 Pościg między autami na trzypasmówce (61 opinii)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (315 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (141 opinii)
Połączenia kolejowe z Trójmiasta dla wytrwałych
Najdalej wysunięte punkty na północy i południu Polski, czyli Jastrzębia Góra i szczyt Opołonek dzieli w linii prostej 648 km. Ta odległość jest jednak niczym przy najdłuższych trasach pociągów, które wyruszają w podróż z Trójmiasta na południe kraju. Ich pokonanie zajmuje nawet kilkanaście godzin.
Postanowiliśmy pokazać najbardziej nietypowe połączenia, z jakich można skorzystać wyruszając z Trójmiasta.
TLK Pobrzeże - do Wrocławia przez Warszawę. Trasa 723 km
Nasze zestawienie zaczynamy od "najszybszego" połączenia, do stolicy Dolnego Śląska - Wrocławia. Pociąg nie jedzie najkrótszą możliwą trasą - przez Wielkopolskę - ale zahacza o stolicy naszego kraju i dopiero stamtąd wyrusza w drogę do Wrocławia.
Dlatego podróż trwa 9 godzin i 4 minuty. Pociąg porusza się ze średnią prędkością 79 km/h.
TLK Rozewie - do Bielsko-Białej. Trasa 738 km
Z Gdyni Głównej na południe Polski wyrusza o godz. 21:44. Najkrótsza trasa tego pociągu wiodłaby przez Inowrocław i Częstochowę. Jednak skład za Bydgoszczą jedzie do Poznania, a stamtąd przez Ostrów Wielkopolski do Wrocławia. By dojechać do Bielska-Białej pociąg musi dotrzeć do Katowic.
Podróż trwa 11 godzin i 21 minut. Pociąg porusza się ze średnią prędkością 68 km/h.
TLK Branicki - do Krakowa przez Podlasie. Trasa 944 km
Skład do stolicy Małopolski rusza o godz. 7:21 z Gdyni. Mija Mazury i dociera do Białegostoku kilkanaście minut po godz. 14. Stamtąd wyrusza w trasę do Krakowa przez Warszawę. W stolicy Małopolski pociąg melduje się o godz. 20:55.
Podróż trwa 13 godzin i 34 minuty. Pociąg porusza się ze średnią prędkością 69 km/h.
TLK Ustronie - do Przemyśla. Trasa ok. 1100 km
To najdłuższe w kraju połączenie kolejowe. Gdy pociąg kursował przez Warszawę, to miał do przejechania prawie 1000 km. Teraz jedzie jeszcze dłuższą trasą z uwagi na nocne zamknięcia linii w Warszawie i Łodzi. Trasa jest tak skomplikowana, że zarządca nawet nie podał kilometrówki na stronach.
W pociąg wsiadamy wieczorem, by w południe następnego dnia dojechać na Podkarpacie. Całe szczęście w pociągu są wagony sypialne.
Podróż trwa 14 godzin. Pociąg porusza się ze średnią prędkością 75 km/h.
Opinie (310) 5 zablokowanych
-
2019-01-12 18:46
Redaktor
Pan redaktor szuka sensacji. Nikt nikomu nie wciska połączenia do Krakowa przez Białystok bo z Trójmiasta do Krakowa sa inne szybsze i krótsze trasy. Ten pociąg jest aby dojechać do np. Olsztyna/Białegostoku a dalej jedzie dla ludzi którzy jadą do Warszawy/Krakowa itp. Inteligencji za grosz.
- 9 2
-
2019-01-12 19:34
długa trasa (1)
a z Gdyni do Kościerzyny przez Wrzeszcz, całkiem ich p......ło
- 6 1
-
2019-01-12 22:03
tanim kosztem obsłużyli Gdańsk
Zbudowali PKM a nie pomyśleli, że nie stać ich na utrzymanie ruchu na poziomie...
- 1 1
-
2019-01-12 20:33
trasy dla pasjonatów koleji (1)
kupić bilet weekendowy i bić rekordy kilometrów
- 5 0
-
2019-01-13 09:24
Piszemy KOLEI nieuku...
- 1 0
-
2019-01-12 21:59
ale mi atrakcja
nie miał o czym pisać znalazł sobie temat...:)
- 1 0
-
2019-01-12 21:59
to są TLK
więc czego się spodziewać po czasie i długości przejazdu :)
- 0 0
-
2019-01-13 01:41
Do Wrocławia przez Warszawę 9h? Ja w 2011 roku regularnie jeździłam do Wrocławia standardową trasą przez Bydgoszcz i Poznań 10-11h.
- 2 0
-
2019-01-13 02:08
Pociąg Ustronie jeździ aktualnie z kołobrzegu (18:25) do Przemyśla (12:01)
- 1 0
-
2019-01-13 11:25
Cytat z artykułu Pana Naskręta: (1)
"Mimo że podróżowanie pociągiem po Polsce stało się szybsze i bardziej komfortowe, to wciąż istnieją takie połączenia, z których korzystają tylko najwytrwalsi pasażerowie. Początek i koniec trasy dzieli bowiem nawet kilkanaście godzin jazdy."
Panie Naskręt, szukasz Pan taniej sensacji. Nikt normalny nie pojedzie takim pociągiem ze stacji początkowej do końcowej, bo nie o takiej relacji te pociągi są pomyślane. Te pociągi mają pracować na całej swojej trasie, są jakby połączeniem kilku osobnych pociągów w jeden. Jest masa innych pociągów łączących wspomniane przez Pana miasta, które pokonują swoje trasy w bezpośrednich relacjach znacznie szybciej. Bardzo niski poziom dziennikarstwa.- 8 1
-
2019-01-14 22:39
Ciekawe, co by napisał o pociągu Drezno - Norymberga
przez Hanower, Dortmund, Frankfurt
- od granicy czeskiej do granicy czeskiej z przejazdem przez Ren- 0 0
-
2019-01-13 11:53
Takie połączenia blokują Trójmiejskie tory (1)
Pociągi regionalne w Trójmieście nie mogą kursować w takcie, bo pociągi dalekobieżne blokują tory. Dziękuję za artykuł, który pokazuje jak bezsensowne są te połączenia kolejowe. Jeżeli pomiędzy Gdańskiem a Pruszczem jest za mało torów, to trzeba takie bezsensowne połączenia rozpoczynać w Tczewie a nie w Gdyni. Do Tczewa potrzebujemy pociągi regionalne i EIP a nie te ciuchcie z wagonami z muzeum, blokujące niepotrzebnie tory.
- 1 1
-
2019-01-14 17:49
Najbardziej blokują tory pociągi regionalne.
Z zatrzymaniami w szczerym polu.
- 0 0
-
2019-01-13 13:08
Czy rozklad jazdy od marca jest aktualny?Jezeli tak to bedzie horror. Z pólnocy na południe kraju dojedziemy za 15 godzin z 6 cioma przesiadkami.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.