• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe dzielnice chcą nowych linii autobusowych

Krzysztof Koprowski
12 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Jeszcze kilka lat temu linia 127 kończyła trasę na ul. Bulońskiej. Teraz dojeżdża do licznych nowych osiedli wzdłuż ul. Myśliwskiej. Jeszcze kilka lat temu linia 127 kończyła trasę na ul. Bulońskiej. Teraz dojeżdża do licznych nowych osiedli wzdłuż ul. Myśliwskiej.

Niekontrolowany rozwój Gdańska w kierunku przedmieść sprawia, że coraz więcej linii autobusowych wymaga korekt i zmian. W ciągu ostatnich lat, autobusy ponad 10 linii zmieniły trasy, by zatrzymywać się bliżej mieszkańców nowych osiedli.



Czy przy wyborze miejsca zamieszkania bierzesz pod uwagę połączenia komunikacji zbiorowej?

Jeszcze niedawno takie części miasta jak Ujeścisko, Jasień, Matarnia czy Kiełpinek kojarzyły się z dalekimi peryferiami. Dzisiaj to integralne części miasta, choć często z drogami urywającymi się dosłownie w polu. Aby jednak umożliwić dojazd w te rejony miasta, uruchomiono nowe linie autobusowe.

- Na tzw. Południu w ostatnich latach wprowadziliśmy nowe linie: 213 (Jana z Kolna - Olimpijska), 275 (Jana z Kolna - Kampinoska) oraz 156 (Chełm Witosa - Czermińskiego). Dodatkowo linia 155 została wydłużona do pętli Jaworzniaków, zaś 295 na Zakoniczyn. Natomiast linia 113 stanowi połączenie osiedli Cztery Pory Roku oraz Moje Marzenie z Orunią Gościnną. Na os. Moje Marzenie zajeżdża także linia 175 (Maćkowy Mleczarnia - Jana z Kolna) - wylicza Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Jednak zmiany nie skupiły się wyłącznie na dzielnicach południowych. Ciekawym przykładem szybkiej urbanizacji jest ul. Myśliwska. Jeszcze niedawno było to "przedpole" dawnego poligonu wojskowego. Dziś to zespół wielu osiedli mieszkaniowych, które wkrótce połączą się z Jasieniem, a w kontekście najbliższych lat z odległym dziś Kiełpinkiem. Do prowizorycznej pętli, która niedawno wraz z budową kolejnego osiedla zmieniła lokalizację, skierowano linie 127 oraz 166, kończące wcześniej trasę na ul. Bulońskiej.

Zdecydowanie mniejsze zmiany przeprowadzono w Osowie, która jeszcze niedawno była jedną z najdynamiczniej rozwijających się dzielnic. Tu wprowadzono linię 210, która wcześniej kursowała tylko do Portu Lotniczego, zaś teraz jedzie do osowskiego dworca kolejowego.

- Nie zapominamy także o nocnych liniach autobusowych. W ostatnim okresie wydłużyliśmy trasę N2 do ul. Myśliwskiej, zaś N4 jedzie do pętli Jaworzniaków, z zajadami do Zakoniczyna. Niedawno pojawiła się także linia N13 na osiedla Moje Marzenie oraz Cztery Pory Roku - dodaje Zomkowski.

Jednak nie wszyscy są zadowoleni z oferty gdańskiego organizatora komunikacji. Mieszkańcy coraz to bardziej oddalonych od centrum miasta osiedli lub nawet podgdańskich gmin skarżą się na fatalne połączenia.

- Jestem pasażerem linii 256. Mieszkam w Jankowie, szybko rozrastającej się prawie-dzielnicy Gdańska. Czy nie ma możliwości przedłużenia linii w głąb osiedla? Od niektórych domów jest naprawdę daleko do przystanku - od domów przy obwodnicy nawet pół godziny pieszo - pyta nasz czytelnik, pan Dariusz.

Podobne uwagi docierają do nas także od mieszkańców Banina czy Kowal. ZTM przyznaje, że wnioski o zmianę tras czy rozkładów są zgłaszane ok. 10 razy w ciągu miesiąca.

- W przypadku gmin ościennych, to ona powinna wystąpić do nas z wnioskiem o zmianę trasy czy kursowania autobusów. Wynika to z faktu, że musi ona partycypować w kosztach funkcjonowania komunikacji miejskiej na jej obszarze. W ostatnim czasie nie było żadnych wniosków od gmin ościennych dotyczących wydłużenia linii - tłumaczy Zomkowski.

Ponadto o możliwości zmian decydują również parametry techniczne trasy - tj. czy autobus jest w stanie pokonać daną ulicę oraz czy istnieje możliwość utworzenia pętli autobusowej oraz przystanków na trasie. Ważnym aspektem jest także zapotrzebowanie na tabor i... brak protestów mieszkańców, którzy niejednokrotnie nie życzą sobie autobusów pod ich oknami.

Zarząd Transportu Miejskiego nie planuje wprowadzać zmian w układzie tras autobusów do czasu uruchomienia nowej pętli tramwajowej w rejonie ulicy Świętokrzyskiej i al. Havla (przypuszczalnie w kwietniu/maju br.). Część autobusów skończy wówczas trasę w tym miejscu, a zaoszczędzone kilometry być może zostaną wykorzystane na "wzmocnienie" oferty komunikacyjnej dla Południa.

Opinie (346) 3 zablokowane

  • Wydłużenie 130 i 384. (33)

    Jeśli chodzi o myśliwską wydłużyłbym tam linię 130 i 384 mieszkańcy mieli by o wiele lepszy dojazd do centrum bo tak w szczycie te 5 kursów 166 to o wiele za mało. Bo np. Teraz muszą iść z buta albo podjechać te dwa przystanki 127 na Migowo. Tylko trzeba by było powiększyć wtedy pętle na myśliwskiej żeby zatorów nie było z 127 i 166.

    • 84 26

    • (2)

      Bez sensu, na tej zasadzie, to wszystkie linie trzeba by wydłużyć do Myśliwskiej (co spowodowałoby wydłużenie kursu i spadek częstotliwości kursowania) a i tak i tak jak powstanie tramwaj, to nie będzie tam zajeżdżał - po co więc robić ludziom złudną nadzieję i przyzwyczajać ich do takiego komfortu. Moim zdaniem, należałoby utworzyć zupełnie nową linię, która zabierałaby ludzi z Myśliwskiej przez Jasień, a następnie Kartuską doprowadzałaby ich do Głównego Miasta, albo zwiększyć częstotliwość autobusu 166.

      • 14 18

      • niestety jest tak że z Moreny na Jasień idzie się pieszo 10 min a jedzie samochodem nawet 30 min! (1)

        Porostu nie ma tam w tej chwili takiej drogi. trzeba jechać kartuską do skrzyżowania z Łostowicką i potem dopiero na Morenę. Taki urok tego miasta że nie normalnych połączeń pomiędzy dzielnicami

        • 13 2

        • zależy którymi

          na dolnym tarasie nie ma problemów z dojazdem komunikacją miejską

          • 5 0

    • ZA! ZA! ZA! (28)

      Jak najszybciej powinni wydłużyć te 2 linie. Co za problem?! Tak na prawdę żaden, tylko ZTM się durnie tłumaczy swoimi wyliczeniami. Mnóstwo osób korzysta z tych linii i muszą dymać 10-15 minut na przystanek kiedy to za niewielki koszt mogliby mieć go pod domem (dodam, że on już tam jest tylko nie dla wszystkich linii!).

      • 18 12

      • Albo zwiększyć częstotliwość 166... (6)

        Tak jak kolega mówił. Czy bez sensu przedłużanie 384 i 130? Polemizował bym ;)

        • 7 4

        • 166. (5)

          Dodawanie kursów na linii 166 było by droższym rozwiązaniem. Tańsze jest przedłużenie linii to drobna korekta rozkładu i trochę więcej wozokilometrów.

          • 5 5

          • (4)

            człowieku - ta część Moreny rozrosła się kilkukrotnie, a częstotliwość linii autobusowych została nieruszona - zwiększenie częstotliwości kursów należy się mieszkańcom jak psu buda!

            • 14 3

            • (1)

              Ja to wszystko rozumiem ale wytłumacz to ZTM-owi.

              • 4 5

              • Najlepszy dowcip:

                Rada Osiedla przysłała do miasta wniosek o wydłużenie 130 z wynikami badań, z których wynika, że mało kto jeździ tymi autobusami, które już są...

                • 4 1

            • człowieku (1)

              jak psu ZUPA.

              • 0 0

              • jak psu BUDA

                • 0 0

      • Trzeba było zamieszkać na osiedlu przy przystanku, a nie na zadupiu. (15)

        A jak już tam zamieszkałeś, to sobie auto kup.

        • 16 28

        • (10)

          Morena to zadupie? A to nowość...

          • 17 6

          • Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Artykuł i mój wpis pod nim jest o peryferyjnych miejscach Gdańska. (8)

            Z Myśliwskiej, przy poligonie to taka Morena, jak budynia prezydent.

            • 10 9

            • (4)

              buhaha, kup sobie mapę;-)) myslliwska to nadal morena i w artykule jest o niej mowa w kontekscie zmian w rozkładziel;-))

              • 1 6

              • Nie ma takiej dzielnicy jak Morena. (2)

                • 13 3

              • i co z tego?

                • 5 3

              • idiotą jesteś ze potrzebujesz zeby ci napisali 'piecki-migowo' zebys pojął o co chodzi?!

                • 2 5

              • Nie ma takiej dzielnicy jak Morena, cymbale.

                • 2 6

            • Stary Morenianin (2)

              Zgadzam się z Tobą. Mieszkam na Morenie od 1989 roku i nie będzie mi tu byle mieszkaniec Mysliwskiej mówił, że to Morena . Morena Morena Morena I give you my love...... :))))

              • 5 3

              • kto mówił że to mieszkancy mysliwskiej? wystarczy byc choc troche bardziej rozgarniętym. Stary a durny jak widać;-) sporawdz sobie na mapach i po kodach pocztowych co obejmuje morena;-))

                • 1 0

              • wykształcony morenianin

                Nie bedzie mi tu byle stary mieszkaniec moreny mówił gdzie mieszkam, niech sie lepiej doszkoli zamiast pouczac innych.

                • 1 0

          • morena

            to prawie jak dolne miasto itp.

            • 1 6

        • (3)

          Przecież to normalne ze miasto sie rozrasta, ja pamiętam jak o Morenie mówiono zadupie, a Chełm to już w ogóle. Dzis jest to prawie centrum. Za parę lat będzie tak samo. Mieszkamy w aglomeracji więc tylko się cieszyć ze się miasto rozrasta, a wraz z nim powinna rozwijac się infrastruktura. To jest oczywiste. Dzięki tym ludziom, którzy wprowadzają się na te "zadupia" zyskuje miasto. A poza Tym płacą oni podatki więc mają takie same prawo do dróg i komunikacji jak mieszkaniec centrum.

          • 8 5

          • Nie ma takiej dzielnicy jak Morena, cymbale. (2)

            • 1 10

            • Tak, ani miasta Londyn...jest Lądek Zdrój i Piecki-Migowo. Zadowolony?

              • 5 0

            • O, analfabeci nazewniczy minusują

              • 0 3

      • tak, tak. Te mnóstwo to 7 osób w autobusie

        Uwierz, są miejsca, gdzie tłok w autobusach jest o wiele większy

        • 5 2

      • (3)

        A dlaczego to mieszkańcy Myśliwskiem mają mieć lepiej niż mieszkańcy starej Moreny? Przez to, że się mieszkańcom Mysliwskiej nie chce się 10-15 minut na autobus iść trzeba będzie wydłużyć kursy (a co za tym idzie - zmniejszyć częstotliwość) autobusów, ze szkodą dla mieszkańców pozostałej części osiedla.

        • 11 10

        • można kupić więcej autobusów

          można (było) budować tramwaj na Morenę obiecywany już 30 lat temu, zamiast poszerzać Słowackiego można było budować PKM. To wszystko ciągle przed nami.

          • 3 1

        • Lepiej? Wydłużenie trasy 1-2 linii to jeszcze nie to samo co 14 regularnych. Ale widze opinia typowego zgnuśniałego ciecia- ja mam a inni niech sie martwią...żałosne.

          • 2 2

        • nie obecnie jest tak że 130 wyrabia się co 1h na zrobienie kółka, wić gdyby go wydłużyć, częstotliwość mogła by byc taka sama, ale juz wtedy musi być 5 autobusów na linii, w weekendy nie ma znaczenia czy zajeżdza czy nie bo kierowcy po każdym kursie maja 40 min przerwy

          • 1 1

    • Popieram wydłużenie 130 i 184

      Jest to wręcz konieczne, mając na uwadze eksplozję nowych osiedli i mieszkań dookoła Mysliwskiej.

      • 0 0

  • A ja pamiętam jak 127 jeździł po Kołobrzeskie (14)

    Kto pamięta?

    • 83 8

    • 127

      Ja pamiętam.

      • 12 2

    • Troche się podczepie :) (2)

      "w przypadku gmin ościennych, to ona powinna wystąpić do nas z wnioskiem o zmianę trasy czy kursowania autobusów... W ostatnim czasie nie było żadnych wniosków od gmin ościennych dotyczących wydłużenia linii - tłumaczy Zomkowski."

      Skoro gmina nie wystąpiła z wnioskiem, a mieszkańcy tej gminy piszą do ZTM, to czemu ZTM do jasnej cholery nie może takiej inicjatywy podjąć? Coś na zasadzie... Oni nic z tym nie zrobili, to ja mam ich jeszcze bardziej w d*pie. A cierpią na tym mieszkańcy, pogratulować!

      • 5 5

      • Ościenna gmina nie występuje do ZTM

        bo ościenna gmina nie chce dać pieniędzy a dofinansowanie kursów komunikacji. Choć oczywiście z otwartymi renacmi wita nowych mieszkańców, bo wraz nimi dostaje udziały w podatku pit ! Taka prawda o różnych Kowalach czy Baninanch.

        • 17 1

      • A po co pisać do wójtów?

        Przecież im wszystkim wszystko pasuje. A najwięcej wielkiemu lansmenowi w Pruszczu, który ma od 4 lat na swoim terenie wielkie Osiedle Bursztynowe, do którego nie zajeżdża ani pół kursu...

        • 4 0

    • ja pamiętam jak nie było 127 (3)

      tylko 147; jeździł do urokliwej pętli na manhatanie :) na morenie też miał delikatnie inny bieg (poza kursem na myśliwską rzecz jasna)

      • 4 6

      • 149 jak juz

        • 14 0

      • 129 i 149 jeździły z Manhattanu! (1)

        • 4 0

        • 149 robił pętlę koło zarządu spółdzielni

          a na samym początku Moreny skręcał w prawo na Morenę przy Restauracji Myśliwskiej. I żaden autobus nie jeździł aż na bulońską do góry poza 242 (to była przyspieszona linia 184).

          I czy ktoś pamięta jak nie było mostu koło Carrefoura, wszystkie busy jechały koło kościoła.

          Ach te czasy Moreny

          • 0 0

    • (1)

      pamietam jako dziecko to 127 kończył na pętli przy skm zaspa i jeżdził to jelitkowa

      • 9 1

      • 127

        127 jeździł od SKM ZASPA do SKM OLIWA, poprzez Obrońców Wybrzeża

        • 2 0

    • I ja pmaiętam.

      To były czasy, ech!

      • 3 1

    • a kiedy to bylo?

      ja pamietam jak 127 jezdzil z pkp oliwa do pkp zaspa

      jak tam na hokeju??

      • 1 0

    • Kiedy jeździł??

      • 1 0

    • ja pamiętam że od wieków jeżdził przez Obrońców Wybrzeża

      • 1 0

  • (36)

    "Niekontrolowany?"

    No tak, niekontrolowany ten rozwój. Pozwolenia na budowę lekką rączką, tylko - dróg nie ma, szkół nie ma, sklepy jakieś tam od biedy powstaną (bo prywatny przedsiębiorca chętnie się w niszę rynkową wstrzeli, a Paw Ł. ma to gdzieś).

    Żadnego planu, byle więcej i gdzie popadnie nabudować schronów dla przesiedlonych Bydgoszczan i Pępowian. I tak powstaje osiedle na 10 tysięcy małorolnych, z dojazdem błotnistym rowem lub - wersja prestiżowo-luksusowa - po ułożonych równo lub nie - płytach betonowych.

    • 153 17

    • mieszkania się sprzedają, ludzie kupują, koledzy zarabiają, biznes się kręci, więc o co chodzi ??

      • 8 8

    • pamiętaj, że te lokalizacje są tańsze (22)

      i dlatego ludzie tam kupują. Będzie tak dopóki ceny nieruchomości na terenach dobrze skomunikowanych nie spadną.

      • 10 8

      • (16)

        Hm. Skoro są tańsze, to znaczy że miasto w granicach którego leżą, w szczególności reprezentowane przez naszego światłego pana i władcę Pawia Ł. - NIE ma obowiązku organizacji tam komunikacji, dróg i reszty infrastruktury? No ja rozumiem, są pilniejsze wydatki, Janek Szark sam się nie wyżywi a badanie statystyczne kupy chodnikowej za milion PLN samo się też nie zrobi.

        • 8 10

        • Ma, ale nie wszystko naraz. Oczywiście ze są pilniejsze wydatki, tylko idiota by tego nie zrozumiał. Btw- czytasz czasem to, co napisałeś?:-))

          • 8 2

        • (12)

          najpierw zysk a potem się pomyśli o obowiązkach

          • 2 4

          • (11)

            no kurna, odkrycie roku....myslisz ze Miasto to organizacja charytatywna czy co?

            • 4 5

            • (10)

              Nie, to organizacja utrzymywana z MOICH PODATKÓW, która za te podatki ma obowiązek pewien standard mi zapewnić.

              • 7 6

              • (4)

                I zapewni, tyle ze w późniejszych latach. Z choinki sie urwałeś czy jak? Nie wiesz ze proces budowy nowych drog trwa latami?

                • 4 6

              • ... za 30 lat bedzie dluga i prosta (3)

                trasa lazienkowska, lalalala! A tak na powaznie to drogi powinny byc budowane RAZEM z nowymi osiedlami, ale w polsce.... echh...

                • 6 0

              • (2)

                Tak, oczywiscie, zważywszy na to że prace te wykonują zupełnie inne firmy/ instytucje i zgranie ich w czasie wymagałoby cudu i powodowało wieloletnie opóźnienia ze o karach finansowych nie wspomne...chyba sam duch święty przez ciebie przemawiał jak to pisałeś...

                • 2 1

              • W cywilizowanych krajach się da.... w buszu=Polsce - nie. I dlatego do końca kosmosu będziemy w buszu :) Pozdrawiam Pępowo i Zaspę! Myślenie szkodzi, nie próbujcie tego!

                • 2 2

              • czlowieku, o czym ty gadasz O.o

                jakos w Niemczech czy w Austrii potrafia to zrobic i tu nikt o zadnym cudzie nie mowi :) Miasto dokladnie wie gdzie beda jakie inwestycje na kilka lat przed i wspolpracuje z deweloperami. Po prostu przyzwyczailes sie do Polskiego burdelu i nie wierzysz ze mozna inaczej....

                • 1 0

              • (3)

                jeżeli miastu zapewnienie Tobie standardu się nie opłaca to tego nie robi

                • 3 4

              • Nie ma czegoś takiego że się nie opłaca. (2)

                Podatki płacimy wszyscy...

                A jeśli sobie nie radzą to niech odwalą się od mojej pensji.

                • 1 6

              • i Ty wtedy za te pieniadze z tej Twojej pensji... (1)

                ...sobie tę drogę wybudujesz? co miesiąc 10cm bo na tyle te Twoje podatki starczą

                • 5 0

              • wpływy z podatków na paliwo i zakup samochodów

                pokrywają tylko ułamek kosztów budowy i utrzymania infrastruktury drogowej

                • 3 0

              • poka mi to w przepisach

                • 0 2

        • (1)

          MA obowiązek organizację komunikacji. Bo podatki płacimy wszyscy. Nie tylko ci z centrum w mieszkaniu po rodzicach, ale także ci mieszkający na "zadupiu". A to właśnie z publicznej kasy finansowana jest komunikacja miejska. Socjalistyczny system. Społeczeństwo za takim układem opowiedziało się w wyborach, wiec nie wiem o co tyle krzyku.

          • 1 3

          • to wyegzekwuj sobie spełnienie tego obowiązku jak się nie opłaca

            • 1 3

      • Mieszkańcy wiedzą co kupują. Chcą mieszkać na końcu miasta - ICH SPRAWA (4)

        Jako mieszkaniec dzielnic centralnych nie chce dopłacać do takich cwaniaczków...

        • 12 13

        • My też nie będziemy dopłacać do nich.

          Obywatele prawdziwego Miasta a nie zadupia z błotem pod oknami i wiecznymi dojazdowymi korkami przez małe "z".

          • 5 11

        • i tak dopłacisz. jak będzie tam mieszkać naprawdę dużo ludzi to potem będą wybory i tak dopłacisz.

          • 4 2

        • Nie trzeba było głosować na bandę czworga. Podziekuj sobie i swoim sąsiadom.

          • 1 3

        • w takim razi miasto nie ma ZADNEGO

          prawa brac od nas chocby zlotowki!!! nie mam ochoty doplacac do takich cwaniaczkow jak ty...

          • 2 4

    • (9)

      A myślisz ze w jaki sposób to zaplanować? Najpierw sklepy i drogi a potem osiedla? Trochę pomysl zanim coś napiszesz. Tam gdzie nikt nie mieszka zaden sklep czy szkoła raczej nie powstanie a w centrum miejsca sie konczą.

      • 5 4

      • (8)

        Dokładnie tak to się robi w cywilizowanych krajach. Polecam Grecję, Hiszpanię - w polu stoją teraz puste drogi - bo nadszedł kryzys i domów chwilowo nie budują.... no ale nie - u nas wszystko "się za 30 lat zrobi."

        DO PĘPOWA MARSZ :)

        • 3 3

        • to w takim razie skoro miasto nie chce dopłacać do rozwoju nowych terenów

          dlaczego sprzedaje grunty pod zabudowę i wydaje pozwolenia na budowę dużych osiedli i to da duuuuże pieniądze???

          • 2 3

        • (6)

          Hahaha.Tak, Grecja i Hiszpania jako przykłady trafnych decyzji inwestycyjnych;-)) You made my day;-)))

          • 5 2

          • (5)

            Nie wątpię, gimbusie.

            Produkt narodowy brutto Hiszpanii - TERAZ, w środku kryzysu! - jest nadal dwukrotnie większy niż Polski. A tam jest praktycznie tylu mieszkańców co u nas. Więc z czego się śmiejesz? Że musieli tam chwilowo przerwać inwestycje prawidłowo budowane? Czy może raczej powinieneś śmiać się z tego (lub gorzko płakać), że u nas inwestycja to gargamel z dwucentymetrowego ytonga i gips-kartonu postawiony w środku bagna przez nielegalnie "zatrudnionych", naprutych kolesi z ćwierćwiecznego WV transportera?

            • 8 3

            • .... i ceny 2 razy wyzsze (2)

              • 2 1

              • to ty chyba w hiszpani nie byłeś (1)

                Ceny czasami nizsze niz u nas

                • 0 3

              • taaa

                na pomarancze chyba :D

                • 0 0

            • (1)

              I co z tego? Dług publiczny przekracza u nich 70% tegoż cudownego wpomnianego pkb więc mimo iz teoretycznie bogatsi, moga byc w gorszej sytuacji niż Polacy. I nie wiem co mają do tego projekty domów? Ze bardziej ci sie hiszpanskie wille podobają?> Tylko co z tego? Naucz sie pisac mniej a sensowniej.

              • 2 2

              • Pisałem o tym, że najpierw buduje się tam infrastrukturę, a potem domy. Naucz się czytać. Mniej czy więcej, twoja wola - ale ze zrozumieniem, proponuję, zanim podejmiesz dyskusję. Czy to co ją w twoim przypadku udaje.

                • 1 3

    • (1)

      Kupujecie mieszkania na zadupiu i później macie pretensje do całego świata, że śmierdzi z szadółek albo że nie ma autobusów co 5 minut. Trzeba było się wcześniej zastanawiać nad takimi rzeczami.

      • 12 3

      • Popieram

        • 0 3

  • "- Jestem pasażerem linii 256. Mieszkam w Jankowie, szybko rozrastającej się prawie-dzielnicy Gdańska." (16)

    mieszka na wsi a chce nalezec do Gdańska ehh.

    • 137 37

    • ...

      ZTM GDAŃSK a nie ZTM Jankowo o ile się nie mylę?
      Z prywatnych trzeba korzystać jak chce się bliżej d*pkę podwieźć :)

      • 28 4

    • (8)

      Spoko. Cały "Gdańsk" tak od połowy Chełmu czy Oruni to Lębork, Kartuzy, Bydgoszcz, Olsztyn... całe wsie poprzenoszone do ekolanowych klocków z ytonga i styropianu. Śwager za ścianom, gryl dymi, kalosze na przyzbę wywalone, my tera som miastowe.

      • 37 21

      • za to ty w falowcu albo na dolnej oruni w lepiance to jesteśmega mistowy !!! (6)

        szlachcic z gdańska buahahahahaha

        • 34 20

        • (5)

          Wyjdzie chłop z Pępowa, ale Pępowo z chłopa nigdy.....

          • 25 11

          • porównać kulture i intelegencje człowieka z Pępowa z kimś z dolnego miasta , stogów albo oruni !!! (4)

            Bez komentarza........ 10:1 dla tego z Pępowa

            • 20 20

            • W szczególności "intelegencję."

              • 14 5

            • o tak (2)

              "intelegencje" widać, widać po Tobie najlepiej ;))
              - pozdrawiam Cię prosto z Oruni :)

              • 7 3

              • nie pij wina od rana !!! ale u was to norma i codzienność... (1)

                • 0 7

              • ...

                mieszkasz tu, że się wypowiadasz?

                • 3 0

      • Wieś to stan umysłu

        ...co widać w powyższych komentarzach

        • 4 1

    • heh :) ludzie ludziom nóż w plecy bo ma lepiej ;] (3)

      Też mieszkam w Jankowie czyli wg. kolegi na wsi i dobrze mi z tym, 80 metrów na WSi z tarasem i ogródkiem i cisza spokóji nikt mi się nie zeszcza na klatce np. jak w "mieście" a do pracy jadę do głownego 15-18 minut, z zaspy jezdziłem 25 minut , są plusy i minusy, ale to naprawdę nie jest wieś :)

      • 10 11

      • "ale to naprawdę nie jest wieś..." (2)

        Chyba tak uważasz, bo kur nie masz pobliżu. Wiocha to wiocha, nawet jak świń nie ma.

        • 7 6

        • a Olszynka albo Św.Wojciech to miasto - wręcz metropolia (1)

          • 8 2

          • Każdy wybiera gdzie chce mieszkać, czy na żabiance czy w jankowie, ale dlaczego my z Gdańska mamy płacić za tych którzy wybrali wieś?

            • 9 4

    • (1)

      Ost. autobus w kierunku Kowal odjeżdża z dworca pkp o 22:46 256 a później nic tylko nocny... porażka totalna!

      • 0 4

      • Ile ci można tłumaczyć, że Kowale to nie jest Gdańsk !!!

        To są Kolbudy !!!! Śmigaj cieciu do swego wójta z żalami !!!

        • 11 1

  • A pruszcz (15)

    miasto 3 świata. Autobus raz na godzinę na osiedle. Śmiech na sali... A rano do autobusu ludzie się nie mieszczą !

    Przykra rzeczywistość. A miasto ma kase

    • 78 17

    • (2)

      przecież to pruszcz a nie gdańsk - zgłaszaj do sołtysa

      • 38 10

      • nie kpij (1)

        jak już to do wójta

        • 8 8

        • Bo Burmistrza Jana Wróbla.

          • 9 2

    • Prawda, prawda!

      Bursztynowe - zero autobusów.
      Cicha - zero.
      Kasprowicza - jeden na godzinę. W niedziele co 1,5h!

      Wróbel. WEŹ SIĘ W KOŃCU DO ROBOTY!!!!! Ja potrzebuję porządnego dojazdu do roboty, a nie rekonstrukcji Biskupina!!!

      • 14 0

    • (7)

      PROBLEMY DO PRUSZCZA? CZŁOWIEKU, PRYWATNI PRZEWOŹNICY ŚMIGAJĄ CO 10-15 MINUT. NAPRAWDĘ, TO JEST PROBLEM, TO BARDZO DŁUGO?:)

      • 10 3

      • (5)

        chciałabym zobaczyć po godz. 21.00 busiki śmigające co 15 minut? ;)
        albo w sobotę...

        • 7 0

        • (2)

          prosto pod twój dom najlepiej:) Jest coś takiego. Po 21.00 to TAXI, całą dobę.

          • 4 3

          • (1)

            niekoniecznie pod sam dom;)

            korzystając z komunikacji miejskiej liczę się z tym, że czasem trzeba się przespacerować do przystanku.
            Niemniej w Pruszczu na Os Wschód po 21 często, żeby dostać się do Gdańska trzeba najpierw podejść 30min do centrum Pruszcza i tam coś "łapać". I tak samo w drugą stronę...

            • 6 0

            • albo aby wyjechać przed 5.00

              • 1 0

        • Co dyskutujesz z buszmenem. (1)

          Przecież dla takiego takie coś, jak bilet miesięczny to wynalazek kosmitów.

          Gość w ogóle nie kuma, że dwukrotne płacenie za to samo (raz miesięczny, dwa: bus prywatny w dziurze rozkładowej kom. publicznej) to dość głupie rozwiązanie.

          • 2 1

          • GOŚĆ NAPEWNO "ŚMIGA" SAMOCHODEM I RAZ OD WIELKIEGO DZWONU JEDZIE KOMUNIKACJĄ.

            • 1 0

      • żaden z tych prywaciarzy nie jeździ na Kasprowicza

        A na Bursztynowe to chyba 8 razy dziennie. Przy totalnym zakonsprowaniu rozkładu.

        Śmigają co co 10-15 minut? Tak, ale tylko do centrum. Wożenia wózków dziecięcych też nie uznają...

        • 2 0

    • A co z Komarowem? (1)

      Dlaczego nie puszczą 205 co godzinę tak jak 207? Zamiast tego są dwa kursy rano i 4 po południu. Jadąc 207 mieszkańcy Komarowa mają przymusową wycieczkę po całym osiedlu Wschód, a dodatkowo jadą 25 minut dłużej... 205 powinno jeździć z taką samą częstotliwością co 207. Na domiar złego w wakacje i ferie kursy są zawieszone, bo to niby linia szkolna...

      • 1 1

      • Wiesz, jako jeden ze 100 pasażerów dziennie

        na tym odcinku nie bardzo powinieneś się żalić. Osiedle Bursztynowe nie ma nawet jednej linii - a jest wie\ększe od Komarowa.

        • 0 1

    • do xxx

      Masz rację, ale to wina Pawła. Ł. - powinien pomyśleć, że część osób pracuje w Gda, a mieszka w Pruszczu. Aby było weselej rozbudowuj się Pruszcz w kierunku Straszyna, a czerwonych autobusów z Gda tam nie ma. Zastanawiam się czy płacić dalej miesięczny w ZKM Gdańsk czy lepiej busiarzom.

      • 2 1

  • NIECH MIESZKANCY WYKUPIA ZIEMIE POD DROGE ! ZAPLACA ZA POLOZENIE ASFALTU I BEDZIE DROGA I AUTOBUS PRZYJEDZIE ! (21)

    MIESZKANCY CHYBA ZAPOMNIELI ZE ABY LINIE POWSTALY TRZEBA ZA TO ZAPLACIC BO PRL SIE SKONCZYL !

    • 36 75

    • (2)

      deweloper mieszkanko postawi a i owszem. ale drogę zbudować, to już mu się nie opłaca. W sumie to się nie dziwię, jak ludzie i tak kupią mieszkanie to po co ponosić koszty.

      • 15 2

      • Drogi nie są deweloperów

        co najwyżej stać ich na uliczki osiedlowe. Drogi są miasta lub gminne.

        • 8 2

      • deweloperzy nawet nie sa w stanie zapewnić dla wszystkich mieskzanców miejsc parkingowych więc jakim cudem maja jeszcze zadbac o dojazd? Miasto prędzej czy później modernizuje i ułatwia komunikacje ale z d... kasy na to nie weźmie, sporo pomogły dotacje z UE ale takie procesy trwaja LATAMI.

        • 6 3

    • dokladnie dlaczego mamy doplacac za cymbałów co kupują mieszkania na zadupiu!! (4)

      Niech sobie kupują auta i nimi dojada gdzie chca! stac ich na mieszkanie to bedzie stac na auto!!

      • 13 17

      • Wszedzie gdzie chcesz miec droge pod dom to musisz wykupic tzw. ''udzial w drodze , ziemi !

        kazdy kto dzis kupuje np. dzialke budowlana za miastem wie ze to normalne aby miec droge pod dom nalezy wykupic ''udzial w drodze '' i tak musi byc w tych osiedlach bo deweloper buduje mieszkania i za to placicie a nie za zbudowanie drogi ,,, owszem moze ja zbudowac jak zaplacicie. Przeciez dweweloper wam sprzedaje mieszkanie i za to placicie i wywiazuje sie w 100 proc. chyba nie ma w umowach notarialnych ze ma wam droge dac. Wiec zaplacccie jak wszyscy i bedzie droga.

        • 9 2

      • A skąd cwaniaki mają kase na mieszknia w centrum?! (2)

        Jak kogoś stać na mieszkanie w centrum to spokojnie znajdzie kase na dopłacanie do nowych dróg.

        • 5 8

        • My tutaj w centrum drogi juz mamy i nie tylko to... (1)

          Więc do niczego dopłacać nie musimy jak wy...

          • 6 4

          • płacisz podatki? więc już dopłacasz;-))

            • 2 2

    • Właśnie, zachciało się mieszkać w szczerym polu! (2)

      To teraz sobie drogę pobudujcie śmieszne i naiwne fafiki ;)

      • 10 9

      • Wykup drogi ,,''udzialu w drodze ,ziemi '' przez mieszkancow nowych osiedli jest normalnym procesem i nie ma w tym nic

        nie ma w tym nic dziwnego !.To najzwyklejszy proces i nabywa sie udzial w drodze notarialnie . Placi sie za udzial od kilku do kilkunastu tysiecy i macie droge . Przeciez ziemia jest czyjas i jak chcecie miec drogi to nalezy najpierw ziemie pod takie drogi kupic . Co w tym dziwnego ? Przeciez wy mieszkan tez nie oddacie za darmo bo sa wasze to i od wlasciciela ziemi nalezy ziemie pod droge kupic .

        • 7 1

      • jesteś debilem!

        skoro uważasz, że wszyscy się zmieszczą w twoim z****nym centrum!

        P.S. a mieszkanko po babuni masz?

        • 3 3

    • (2)

      droga do osiedla poludniowego byla prawie od zawsze, deweloper wyremontowal skrzyzowanie i zrobil zatoczki do skretow, a awtobusa jak nie bylo tak nie ma dalej...
      jedynie 175 zajezdza w poblize osiedla, ale w skrajnych wypadkach trzeba czekac 2 godz.
      to ze nie ma zadnej zatoczki na przystanku i ludzie sa wysadzani na skarpe to juz inna sprawa...
      niestety wszystko to co w rekach radnych dziala z kilku-(czasami kilkunasto)letnim opoznieniem.
      jakos Generalna Dyrekcja Drog... przez 3 lata zrealizowala budowe za 1,1mld, obwodnice poludniowa, a super pilna droga na Euro - Slowackiego za 300mln lezy i kwiczy (ostatnia zakonczona przebudowa jest z 2004 roku...)

      wiec bardzo prosze nie wieszac psow na deweloperze, bo dzialki sprzedaje miasto i to ono powinno zapewnic dojazd i komunikacje, ewentualnie jezeli jest zakupiona z rak prywatnych i przeksztalcona z uzytkow rolnych to to samo miasto wydaje zgode na zabudowe przestrzenna i ma mozliwosc wymusic iz ma powstac taka droga...
      poza tym sa z mieszkancow sciagane haracze za grunt, za samo mieszkanie, itp.

      placi sie nie dostajac nic w zamian, chyba ze gdansk jest traktowany jako taki elitarny klub gdzie samo nalezenie do elity jest juz wystarczajace.

      • 6 3

      • ''tojka'' glupoty piszesz . Prawo tylko zapewnia dojazd nie drogi i puszeczenie autobusu . a to nie to samo co zrobie (1)

        placisz podatek za grunt ale przynalezne kilka metrow nalezace do budynku a nie droge. prawo zapewnia ci tylko dojazd czyli ''urzyczenie dojazdu po czyims gruncie'' a to nie upowaznia do budowania drogi miasta . Chcesz miec droge to musisz kupic udzial w gruncie pod droge . Miasto niczego nie musi bo dojazd do budynku ci zapewniono zgodnie z prawem i jak narazie tylko tyle ci sie nalezy. Chcesz wiecej to musicie droge , grunt zwyczajnie kupic i tyle i nie wazne czy od miasta czy prywatnego wlasciciela tej ziemi.

        • 4 0

        • niestety to prawda

          • 1 0

    • Chętnie sam bym to zrobił, tylko niech najpierw państwo odda mi moje podatki (3)

      Gdybym nie musiał dokładać sie do emerytów, rencistów, bezrobotnych, nieporadnych, samotnych matek z dzieckiem, mieszkań socjalnych, ubezpieczeń społecznych ...

      Sami w ostatnich wyborach opowiedzieliście się za państwem opiekuńczym, więc teraz nie marudzić. Podatki płacimy wszyscy i ci w mieszkaniach w centrum "po mamusi" i ci mieszkający "na zadupiu". Kto z tego więcej czerpie to już inna sprawa. Tak wygląda sprawiedliwość społeczna według PO, PiS, SLD i PSL.

      • 7 4

      • Mam dla ciebie świetną i jedyna propozycję aby tego wszystkiego nie robić (2)

        Wyprowadź się na pustynię albo do jaskini :)

        • 4 0

        • (1)

          w polsce państwo opiekuńcze nie istnieje

          • 3 1

          • Istnieje istnieje, ale opiekuje się na razie jedynie liczną rodziną wicepremiera P. -- i ty zadbaj o swoją rodzinę, pamiętaj - w system emerytalny nie ma co wierzyć ;)

            • 3 2

    • płacimy do gdańska podatki tak samo jak mieszkańcy wrzeszcza, oliwy czy śródmieścia (1)

      więc należy nam się to samo!!!!!!!!

      • 5 4

      • Tak ci sie tylko zdaje...

        • 1 1

    • na niektórych osiedlach tak jest np. nowy Horyzont ma swoje drogi

      • 0 0

  • 10 lat znosiłam paraliż komunikacyjny mojej dzielnicy (6)

    tydzien temu zrobiłam prawo jazdy- teraz mam już autobus w pupie-za to korki będą większe-ot polityka miasta

    • 63 30

    • i co z tego ze masz prawko (2)

      jak autem nie przelecisz nad korkiem!

      • 27 6

      • Łeee tam... ja se tyż kupiłem M3 na new zadupiu, no ale do tego

        to se jyszcze kupiłem heligopter i teraz w koncu jezd git! :)

        • 7 3

      • korek też mam w pupie, bo na mojej dzielnicy wszystko mam na miejscu

        więc nie mam po co pchać się w ten cyrk w śródmieściu; paszport robię raz na 10 lat, to jakoś już się wtedy przemęcze w tym korku :D

        • 2 0

    • Bo nie masz mózgu

      I już

      • 5 8

    • Oooooo! (1)

      Ależ ty masz gigantyczny tyłek, że nawet autobus tam wjedzie.

      • 4 2

      • no wjedzie autobus i ty też się jeszcze spokojnie zmieściłaś/eś

        hehe

        • 0 0

  • Szkoda że nikt nie myśli o Rębowie i Szadółkach (9)

    Szkoda że nikt nie myśli o Rębowie i Szadółkach gdzie jeżdzi tylko 174 raz na dwie godziny do 20 tej. :/

    • 75 11

    • szkoda ze nikt nie mysli tylko pisze od rzeczy (3)

      czlowieku, myslisz ze to sie robi ot tak ? kasa z nieba leci i rąb autobus jedzie? wszystko w swoim czasie !

      • 11 12

      • Mieszka na szadółkach i domaga się żebyśmy wszyscy sfundowali mu autobus (2)

        jak można być tak wrednym?

        • 10 15

        • DO SZADOLEK PRZECIEZ MOZE WAS SMIECIARKA PODWOZIC ! MAJA KURSY REGULARNIE ! (1)

          Musicie sobie przyczepe osobowa wykombinowac i podczepic sie do smieciarki to was doholuje do miasta :)

          • 18 18

          • co za czub z Ciebie

            • 2 0

    • Ty też chyba nie myślisz. Od roku macie też 156. (2)

      • 0 6

      • (1)

        w weekendy 156 nie jeździ a JEDYNA linia 174 jest co 1,5h

        • 7 0

        • to wyrażaj się ŚCIŚLEJ

          • 0 2

    • (1)

      Dla kogo jest autobus 525 rozklad to trzy autobusy na dzień kto tak układa rozkład jazdy w ZTMie

      • 2 1

      • 525 to linia dowożąca pracowników do fabryk (bodajże) Delphi w Bysewie, której koszt utrzymania w większości pokrywa owa firma.
        Rozkład ma dopasowany do rozpoczynających się zmian w firmie - przywozi pracowników na rozpoczynającą się zmianę, zabiera tych z kończącej się.

        • 5 0

  • (9)

    W szczycie ludzie z myśliwskiej zajmują całe autobusy, mówię głównie o 127.

    I następni mieszkańcy Piecek-Migowa nie mogą już wejść.!!
    WYDŁUŻYĆ, i dać dłuższe autobusy 129

    • 66 4

    • dosłownie (4)

      wiele ludzi z wrzeszcza jedzie 129 i wysiada na bulońskiej poczym idzie pieszo na nowe osiedla. paranoja.

      • 11 5

      • Ten krótki spacer dobrze wam zrobi. (3)

        • 12 9

        • wieśniaki kupują mieszkania na Myśliwskiej i potem narzekają że chodzą pieszo... (1)

          • 12 13

          • inwalida umysłowy...

            • 9 4

        • zwłaszcza zimą w mrozie

          w lato to ja lubię spacerować, a zimą zamarzam nawet w busach

          • 1 0

    • Przede wszystkim (wulg.) nie jestem w stanie zrozumiec, dlaczego 129 tak rzadko jeździ!

      • 7 3

    • Jak budowali w 2000 roku osiedle czarny dwór to wsiadało się na na kołobrzeskiej a na drugim przystanku przy wtedy nowo budowanym osiedlu nie można było już wsiąść i trzeba było z buta iśc całą ulicę Jana Pawła aż do baru" japa" to nikt się jakoś tym nie przejmował i nic sobie z tego nie robił. Także jak sobie przejdziesz pare przystanków to też Ci się nic nie stanie.....

      • 1 3

    • (1)

      A dla kogo jeździ 166 Dac go w soboty i niedzielę oraz zwiększyc częstotliwośc.

      • 4 1

      • dla pracowników rafinerii

        rzecz jasna...

        • 0 1

  • Linia 156

    Mam nadzieję żę puszczą ją w końcu weekendy :)

    • 43 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane