- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (105 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (125 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (118 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (49 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (66 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-16 10:32
A gdzie prokurator ? (2)
Opozycja powinna zgłosić tą niegospodarność do prokuratury !!!
- 9 0
-
2015-04-16 13:43
podnieś słuchawkę (1)
i wykręć numer.
Prowokujesz, prowokujesz , ktoś to ma za ciebie zrobić?
"Hau hau- kość dla psa"- 2 3
-
2015-04-16 22:12
Prokuratura i ABW powinny zająć się tą sprawą z urzędu; nie trzeba zawiadomienia, chyba czytają portal Trójmiasto.pl?
- 1 1
-
2015-04-16 22:00
reklama regionu-obczajcie :)
- 0 0
-
2015-04-16 21:53
"Lisek goni jabłuszko"
- 1 0
-
2015-04-16 19:55
masakra
Kim jest Andrzej Pągowski?? Znanym grafikiem?? A skąd znanym..?? pierwszy raz słyszę... choć jak patrzę na jego portfolio, to rzeczywiście, kilka plakatów widziałem. Ale jak by ktoś spojrzał na moje portfolio to też mógłby tak powiedzieć.
Jestem grafikiem i wstyd mi za takie projekty i ich ceny.
To jest skandal.. to już któreś z kolei logo wzbudzające tyle negatywnych emocji.
Nie ma się co dziwić. Polacy robieni są w ch....
Nie twierdzę, że sam by lepiej zaprojektował to logo, ale na pewno nie kosztowało by 90 tys. Logo tyle nie kosztuje. To kolejny przekręt na kasę i tyle!- 9 1
-
2015-04-16 19:28
to się nadaje do akcji 'posprzątaj po swoim psie' ;]
- 5 1
-
2015-04-16 18:01
czytam i czytam komentarze... (2)
Pojeździłem trochę po świecie , w tym europejskim też , i kur.....wa m...ć, gdzie byłem to sobie "LOGA " nie przypominam. O co chodzi z tym badziewiem,. Nowe wyprowadzanie kasy...? (tylko mała skala)
- 5 1
-
2015-04-16 19:20
(1)
Super logo. Bardzo mi się podoba! Oby więcej takich inicjatyw promujących miasto:)
- 0 2
-
2015-04-16 19:22
widzisz Krysiu, nie zrozumiałaś, to nie promocja miasta
- 1 1
-
2015-04-16 17:29
PORNOvskie - faktycznie by przyciagnelo ludzie heheh
- 0 2
-
2015-04-16 16:44
jakby dodał więcej koloru
mógłby wziąć dużo więcej. Ale i tak się wysilił!
- 3 0
-
2015-04-16 14:08
smutne (1)
to wygląda jak ostrzeżenie, Baczność strzeż się pociągu lub wysokie napięcie,
albo jak cię budyń przywali to zostanie mokra plama- 3 1
-
2015-04-16 16:07
wybrakowane logo
Moim zdaniem logo jest nie skończone, pod napisem powinna leżeć kupa kamieni.
- 1 0
-
2015-04-16 15:50
znaczenie loga wyjaśnione pod linkiem
http://www.wiocha.pl/1219394,Nowe-logo-wojewodztwa-pomorskiego
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.