• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Projekt kosztował 90 tys. zł - co tu tyle kosztowało ?

    • 7 1

    • Poniżej wyszczególnienie kosztów: (2)

      pomarańczowa (żółta) plama - 30 tys. zł
      czerwona kropka - 30 tys. zł
      napis - 30 tys. zł

      Pozdrawiamy!

      • 12 2

      • nie wiesz ile czasu trzeba na kiblu siedzieć żeby nabrać inspiracji na taki wykrzyknik! to kosztuje. (1)

        • 1 1

        • ostatnio dowiedziałem się ze każdy nadruk na tych paskach odblaskowych na nogawki rowerzystów kosztuje znacznie więcej niż same paski i ze każdy kolejny kolor mnoży cenę x 2.

          teraz rozumiem, dlaczego Gdańskie Cycling Challenge (rozdawali na Bike Festiwalu) ma CZTERY kolory. dwa rodzaje czerwieni, czarny i biały, bo jak by było za tanio, to nie dało by się wziąć do kieszeni odpowiedniej kasy za projekt

          platformo - odejdź po dobroci. bo inaczej to się skończy linczem, wieszaniem na drzewach

          • 2 0

  • (1)

    wygląda jak finansowane ze środków Unii Europejskiej ;)

    • 29 0

    • ze "sierotków" raczej :-)

      • 0 0

  • Prawda jest taka (1)

    że ktoś z władz powinien beknąć i to ostro za niegospodarność i za taki bubel "artystyczny"

    • 15 0

    • oj tam oj tam, art daj spokój.

      • 0 0

  • (1)

    Znowu kumpel zarobił - taka POlityka....

    • 7 0

    • art...?

      • 0 0

  • NIEGOSPODARNOŚĆ (1)

    jestem zszokowana wysokością honorarium za logo. Abstrahując od tego czy się podoba czy nie jest to cena astronomiczna. Ilość komentarzy pod artykułem pokazuje, że zestawiając tą cenę z pomysłowością i jakością wykonania nowego logo, budzi jak najbardziej naturalną agresję. Życzyłabym sobie jednak aby to nie artysta tłumaczył się dlaczego stworzył takie a nie inne logo - ktoś mu za to w końcu zapłacił tj. akceptował jego projekt. Czekam na wyjaśnienia urzędu w tej sprawie tj. uzasadnienie konieczności wydania na logo 90 000 zł. W mojej ocenie to niegospodarność, a efekt potęguje to wrażenie.

    • 14 2

    • art...ty znowu tutaj? ;)

      • 0 0

  • (2)

    Moje dzieciaki takie coś wymyśliły 5 lat temu.

    • 224 5

    • PLAGIAT ...PRAWA AUTORSKIE!!! Podaj tego rafika do sądu :)

      • 0 0

    • Ja ze szwagrem bym zrobił lepsze, niż Twoje dzieciaki

      • 6 1

  • przemyśl, polkowice, suwałki

    każde z tych miast ma logo "ręcznie napisane" , bardzo przypomina nasze nowe .... no cóż , nic nowego, nic ładnego i zgapione z innych. Brawo dla Pomorzan-tak się wydaje u nas kasę, a co!

    • 2 0

  • Proponuję logo Platformy Obywatelsiej na znak Pomorza...

    .... PO co sie oszukiwać, że jest inaczej....

    • 3 0

  • do Pana Pągowskiego

    Wstyd by mi było coś takiego przedstawić klientowi, nawet najmarniejszemu, nawet gdyby to było za 500 zł :P, ale widać urzędasom wystarczy nasr.... byle nazwisko się zgadzało :/

    • 5 0

  • 90 tys

    Zanim wyda się lekko ręką taką publiczną kasę warto się zastanowić ile czasu przeciętny polak musi pracować żeby tyle zarobić.
    Podejrzewam że to logo powstało w ciągu 1 dnia.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane