- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (80 opinii)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (154 opinie)
- 3 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (111 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (215 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-16 09:05
(3)
Projekt kosztował 90 tys. zł - co tu tyle kosztowało ?
- 7 1
-
2015-04-16 09:34
Poniżej wyszczególnienie kosztów: (2)
pomarańczowa (żółta) plama - 30 tys. zł
czerwona kropka - 30 tys. zł
napis - 30 tys. zł
Pozdrawiamy!- 12 2
-
2015-04-16 10:12
nie wiesz ile czasu trzeba na kiblu siedzieć żeby nabrać inspiracji na taki wykrzyknik! to kosztuje. (1)
- 1 1
-
2015-04-16 14:08
ostatnio dowiedziałem się ze każdy nadruk na tych paskach odblaskowych na nogawki rowerzystów kosztuje znacznie więcej niż same paski i ze każdy kolejny kolor mnoży cenę x 2.
teraz rozumiem, dlaczego Gdańskie Cycling Challenge (rozdawali na Bike Festiwalu) ma CZTERY kolory. dwa rodzaje czerwieni, czarny i biały, bo jak by było za tanio, to nie dało by się wziąć do kieszeni odpowiedniej kasy za projekt
platformo - odejdź po dobroci. bo inaczej to się skończy linczem, wieszaniem na drzewach- 2 0
-
2015-04-15 11:30
(1)
wygląda jak finansowane ze środków Unii Europejskiej ;)
- 29 0
-
2015-04-16 14:06
ze "sierotków" raczej :-)
- 0 0
-
2015-04-15 20:37
Prawda jest taka (1)
że ktoś z władz powinien beknąć i to ostro za niegospodarność i za taki bubel "artystyczny"
- 15 0
-
2015-04-16 14:01
oj tam oj tam, art daj spokój.
- 0 0
-
2015-04-15 23:06
(1)
Znowu kumpel zarobił - taka POlityka....
- 7 0
-
2015-04-16 13:56
art...?
- 0 0
-
2015-04-16 08:59
NIEGOSPODARNOŚĆ (1)
jestem zszokowana wysokością honorarium za logo. Abstrahując od tego czy się podoba czy nie jest to cena astronomiczna. Ilość komentarzy pod artykułem pokazuje, że zestawiając tą cenę z pomysłowością i jakością wykonania nowego logo, budzi jak najbardziej naturalną agresję. Życzyłabym sobie jednak aby to nie artysta tłumaczył się dlaczego stworzył takie a nie inne logo - ktoś mu za to w końcu zapłacił tj. akceptował jego projekt. Czekam na wyjaśnienia urzędu w tej sprawie tj. uzasadnienie konieczności wydania na logo 90 000 zł. W mojej ocenie to niegospodarność, a efekt potęguje to wrażenie.
- 14 2
-
2015-04-16 13:54
art...ty znowu tutaj? ;)
- 0 0
-
2015-04-15 11:07
(2)
Moje dzieciaki takie coś wymyśliły 5 lat temu.
- 224 5
-
2015-04-16 13:52
PLAGIAT ...PRAWA AUTORSKIE!!! Podaj tego rafika do sądu :)
- 0 0
-
2015-04-15 18:10
Ja ze szwagrem bym zrobił lepsze, niż Twoje dzieciaki
- 6 1
-
2015-04-16 13:40
przemyśl, polkowice, suwałki
każde z tych miast ma logo "ręcznie napisane" , bardzo przypomina nasze nowe .... no cóż , nic nowego, nic ładnego i zgapione z innych. Brawo dla Pomorzan-tak się wydaje u nas kasę, a co!
- 2 0
-
2015-04-16 13:27
Proponuję logo Platformy Obywatelsiej na znak Pomorza...
.... PO co sie oszukiwać, że jest inaczej....
- 3 0
-
2015-04-16 13:21
do Pana Pągowskiego
Wstyd by mi było coś takiego przedstawić klientowi, nawet najmarniejszemu, nawet gdyby to było za 500 zł :P, ale widać urzędasom wystarczy nasr.... byle nazwisko się zgadzało :/
- 5 0
-
2015-04-16 12:46
90 tys
Zanim wyda się lekko ręką taką publiczną kasę warto się zastanowić ile czasu przeciętny polak musi pracować żeby tyle zarobić.
Podejrzewam że to logo powstało w ciągu 1 dnia.- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.