• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe miejsca do ładowania aut elektrycznych

Maciej Naskręt
27 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Gdańsk zamówi podobne miejsca do ładowania samochodów elektrycznych na wzór tego przed urzędem miejskim na Nowych Ogrodach.
  • Gdańsk zamówi podobne miejsca do ładowania samochodów elektrycznych na wzór tego przed urzędem miejskim na Nowych Ogrodach.
  • Gdańsk zamówi podobne miejsca do ładowania samochodów elektrycznych na wzór tego przed urzędem miejskim na Nowych Ogrodach.

W tym roku przybędzie miejsc do ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych na terenie Gdańska. Powstaną na najbardziej obleganych parkingach.



Co jest największą zachętą do zakupu auta elektrycznego?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie 10 miejsc postojowych, przy których kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych będą mogli doładować ich akumulatory.

To kolejny krok w kierunku promowania ekologicznego przemieszczania się samochodem po mieście. Dotychczas w Gdańsku otwarto sześć punktów dostępowych dla kierowców samochodów elektrycznych i hybrydowych. W Gdyni i Sopocie jest po jednym tego typu punkcie. Tu ich budowa była jednak zlecana przez prywatnych przedsiębiorców.

Teraz przyszła pora na miasto, które wytypowało 10 lokalizacji: na Zaspie przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska, na parkingu przy wejściu do Parku Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska, na ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Heweliusza zobacz na mapie Gdańska, ul. Marii Skłodowskiej-Curie zobacz na mapie Gdańska, ul. Wypoczynkowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Długie Ogrody zobacz na mapie Gdańska, ul. Szafarnia zobacz na mapie Gdańska, ul. Bogusławskiego zobacz na mapie Gdańska, na pętli tramwajowej Łostowice/Świętokrzyska zobacz na mapie Gdańska.

Możliwe, że pierwsze auta będzie można ładować w tych miejscach jeszcze w tym roku.

Czytaj też: Auta elektryczne. Standardy ładowania w Trójmieście.

- Do 10 kwietnia zainteresowani wykonawcy mogą składać oferty. Inwestycja powinna zakończyć się w grudniu tego roku - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
O wyborze wykonawcy decyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. termin gwarancji.

Warto podkreślić, że w Polsce właściciele samochodów elektrycznych mogą liczyć na kilka przywilejów wynikających z lokalnych inicjatyw wybranych samorządów i władz miast. Są to: symboliczne abonamenty lub całkowite zwolnienie z opłat za parkowanie w strefach płatnych, darmowe korzystanie ze stacji szybkiego ładowania, przejazd buspasami czy wjazd do wybranych stref ograniczonego ruchu.

Miejsca

Opinie (141) 4 zablokowane

  • Więcej miejsc do ładowania samochodów elektrycznych, niż takich samochodów w Gdańsku :)

    • 6 1

  • cały sęk w tym (5)

    że auta elektryczne nie mają nic wspólnego z ekologią. Sprawność silnika samochodowego (diesla i benzyny) oscyluje niej więcej w granicy 30%, czyli wykorzystujemy 30% energi zawartej w paliwie. A teraz podsumujmy samochód elektryczny: polska energetyka stoi węglem. Sprawność elektrowni węglowej to około.. 35%! Kontynuujmy! Prąd trafia do stacji trafo wysokiego napięcia (tu tracimy ok 1,5%), następnie biegnie linią przesyłową (tu tracimy nawet 6%) i znowu do trafo niskiego napięcia (znowu 1,5%) gdzie urządzenie do ładowania auta znowu zmienia napięcie (kolejne 1,5%). Sprawność ładowania i wykorzystania energii z nowoczesnego akku zabiera nam.. kolejne 4%. Pomijam sprawność silnika elektrycznego bo tu tracimy najmniej. Wszystkie dane są szacunkowe, ale jak posprawdzacie dane i raporty to wyjdzie podobny rząd wielkości. Chce tylko żebyście zrozumieli o co chodzi. Podsumowując - auto elektryczne w konsekwencji ma kilka razy mniejszą sprawność niż auto spalinowe. Dodajmy do tego toksyny dostające się do środowiska przy produkcji takiej ilości ogromnych i pojemnych baterii, oraz niesamowicie trujący rozkład. Na koniec jako ciekawostkę luźno związaną z tematem mogę podać że w ciągu ostatnich kilkunastu lat chińczycy wykupili wszystkie większe fabryki magnesów na świecie osiągając monopol w tej dziedzinie. A gdzie zużywa się ich najwięcej w przemyśle? Do produkcji silników elektrycznych. Wszystkie te fakty można sprawdzić. Dobranoc :)

    • 6 6

    • cały sęk w tym ze bzdury jakie wypisujesz swiadcza o twojej głupocie

      dlatego nikt nie traci czasu na ich komentowanie

      • 1 3

    • Twoje pomysły mają sens, ale tylko do momentu kiedy energię będziemy

      produkować ze źródeł odnawialnych albo z energii atomowej. Wtedy nie ma specjalnie znaczenia że stracimy 50% czy 90% energii, skoro i tak możemy z niej korzystać w zasadzie bez ograniczeń.

      • 3 0

    • (1)

      Idiotyzmy opowiadasz. Sprawność elektrowni 30%? Puknij sie w tępy łeb.

      • 1 0

      • Wpisanie "sprawność elektrowni" w google nie boli. 30% to i tak dużo bo akurat sprawność polskich bloków energetycznych oscyluje ok 28%

        • 0 0

    • liczy są nieprawidłowe

      Sprawność silnika spalinowego to ok 15-20%. Nie wierz w ściemy producentów aut, tylko sprawdź niezależne raporty. Sprawność elektrowni węglowej to ok 40%. Tak więc przesiada z aut spalinowych na elektryczne oznaczałaby dwukrotną redukcję emisji CO2.

      • 1 0

  • samochod elektryczny, który nie potrzebuje gniazdek (1)

    zasilany etanolem, zasięg 600 km,nie emituje co2, wyszukajcie: nissan-stworzyl-naped-na-prad-elektryczny-etanol-alkohol-wideo.html

    • 0 1

    • czyli zamiast na stację benzynową albo do gniazdka

      to do sklepu całonocnego?- jeśli mają denaturat, bo lepszy się nie opłaca

      • 0 0

  • Ekologia? (3)

    Ekologiczne? A ile kosztuje utylizacja takiej "bateryjki", której żywotność pewnie nie przekracza 5 lat...

    • 1 3

    • bateria zyje 10 lat i utylizacja to mniejsza szkoda dla atmosfery niz tony oparow benzyny w tym czasie

      • 0 2

    • o jej wytworzeniu nie wspomne

      ekofaszysci mysla ze one z nieba spadaja

      • 1 0

    • Kolejny debil nie wiedzący co pisze.

      • 0 0

  • Ulgi tylko dla złodziei.. (3)

    Skorzystają z tego tylko ludzie bardzo bogaci.A jak bogaty to złodziej.A dlaczego ??? No bo gdy ja pracuję rzetelnie 42 lata i stać mnie tylko na auto za 10 - 15 tys.zł.No to dla kogo te auta za 100 tys.???Wniosek prosty - dla ZŁODZIEI...

    • 3 7

    • Zmień pracę

      Weź kredyt

      • 4 1

    • To naucz się oszczędzać

      42 lata * 12 miesięcy * 3000 (średnia krajowa na rękę) = 1'512'000 zł. Więc stać cię na 15 takich aut, tylko łatwiej wychlać kilka piw codziennie po pracy niż odkładać po parę złotych.

      • 1 0

    • Hmm

      Albo kogoś kto używa głowy do czegoś więcej niż jedzenia i noszenia czapki.

      • 0 0

  • w 3 miescie nie ma zadnych przywilejow dla hybryd a miejsca do ladowania sa zajete przez benzyniaki niszczace srodowisko

    • 3 0

  • Wystarczą zwykle gniazdka

    Każdy może kupić kabel do ładowania,wtedy zamiast wydawać pieniądze na te śmieszne automaty można postawić zwykle stojaki z gniazdkami. Można też je połączyć z instalacją elekt. w budynku i wtedy zamontować gniazdka na ścianie tak żeby np ktoś kto przyjechał do pracy wyjął kabel i sobie najzwyczajniej w świecie podłączył auto do ładowania

    • 2 0

  • Kto płaci za prąd do ładowania?

    tam jest jakiś licznik, Płaci się kartą, monetami. roliczenia za kWh? Mozna dostac fakturę?

    • 1 0

  • mentalność

    I tak za 20 lat wszyscy co teraz narzekają, bo mają to we krwi, wrócą tu na forum narzekać, że jest za mało takich stanowisk dla ich elektrycznych aut ; )

    • 4 0

  • ...i dobrze

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane