• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obniżą jezdnię, bo autobusy nie mieszczą się pod wiaduktem

Patryk Szczerba
17 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pod wiaduktem przejadą samochody o wysokości do 3 metrów oraz tylko niektóre autobusy. Pod wiaduktem przejadą samochody o wysokości do 3 metrów oraz tylko niektóre autobusy.

Obniżenie jezdni ulicy Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni pozwoli przejechać gazowym autobusom pod wiaduktem kolejowym przy stadionie. Obecnie na trasę linii w kierunku Witomina kierowane są pojazdy starszego typu. Prace projektowe mają rozpocząć się w najbliższych miesiącach.



Czy obniżenie jezdni ul. Stryjskiej to dobra decyzja?

Dwa lata temu pisaliśmy, że nowo zakupione za 30 mln zł pojazdy MAN i Solaris, podobnie jak samochody ciężarowe powyżej 3 metrów, nie mogą jeździć pod wiaduktem na ul. Stryjskiej, bo się tam po prostu nie mieszczą.

Mniejszy komfort dla pasażerów

W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.

Pasażerowie linii W, 121 i 192 są więc wożeni autobusami starszej generacji. Przewoźnicy świadczący usługi dla ZKM Gdynia twierdzili, że rozmowy dotyczące rozwiązania problemu rozpoczęły się w 2007 roku, gdy na gdyńskie ulice wyjechały pierwsze gazowce, ale do konsensusu nie doprowadziły.

Przedstawiciele ZKM bezradnie rozkładali ręce, tłumacząc, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta, a na Witomino i tak jeżdżą nowe autobusy - tyle, że na innych liniach.

Jednocześnie dwa lata temu odrzucali propozycję, by autobusy zmieniły trasę z pominięciem wiaduktu, tłumacząc, że zmiany byłyby trudne do zaakceptowania dla pasażerów i kosztowne. W międzyczasie okazało się, że korki na ul. Małokackiej są tak duże, że autobusy i tak popołudniami jeżdżą często objazdem, skręcając za wiaduktem w ul. Olimpijską.

Rozwiązaniem kłopotów z korkami ma być buspas, którego stworzenie na szerokiej ul. Małokackiej nie wymaga dużego nakładu pracy. Powstanie prawdopodobnie jeszcze w tym roku, dzięki czemu jest szansa, by z Redłowa przez Witomino na Chwarzno i Wiczlino jeździło więcej autobusów.

Rozwiązaniem obniżenie jezdni

Urzędnicy zaczęli też myśleć o kłopotach z wiaduktem kolejowym. Od dawna twierdzili, że szans na jego przebudowę nie ma ze względu na skomplikowany charakter inwestycji i koszty. Znaleziono inne, prostsze wyjście, czyli obniżenie ulicy Stryjskiej tak, by mogły się tam zmieścić wszystkie autobusy. Początkowo również takie rozwiązanie było jednak odrzucane, ale ekspertyzy zostały wykonane i dają nadzieję na zmiany.

- W najbliższym czasie rozpoczną się prace projektowe - zapewniają urzędnicy z gdyńskiego magistratu.
Na czas remontu trzeba będzie zamknąć przejazd i wytyczyć objazdy. Jak będzie wyglądała organizacja ruchu, kiedy rozpoczną się prace i ile potrwają, okaże się w najbliższych miesiącach, po tym, gdy będzie gotowy projekt.

Problemy z przejazdem mają też samochody ciężarowe. Poniżej film z sierpnia 2016 roku

Miejsca

Opinie (129)

  • (7)

    Co będzie w czasie intensywnych opadów, ulewy takiej jak przed rokiem? Czy kanalizacja poradzi sobie z odprowadzeniem zbierającej się w najniższym punkcie wody?

    • 87 9

    • Pompowane wodorem opony mają umożliwiać pływanie. (1)

      • 8 0

      • Ale wtedy znowu autobus przyhaczy o wiadukt.

        • 1 0

    • to nie twój problem, a projektanta, więc nie martw się za niego (2)

      • 3 12

      • (1)

        Jak znam życie nie pomyśli i nie przewidzi, niestety. A potem będzie tłumaczenie że już nic nie da się zrobić.

        • 19 4

        • Obowiązkowo powinni czytać to forum. Bo ci projektanci jakby w borach bez pola żyli.

          • 14 1

    • o panie zamontujem super wydajne pumpy jak w tunelji (też zaniskim) w zoppot - damy radę

      i przyjdzie pierwszy większy deszcz i będzie bajoro 2m głębokości stało 3 dni.

      • 12 2

    • Przepompownia

      • 6 1

  • taniej by było zamontowac autobusom kola w mniejszym rozmiarze (5)

    Wtedy z automatu byłby niższy.

    • 22 35

    • (3)

      Zamontować sprężarkę z jednej i drugiej strony mostu i niech kierowca spuszcza powietrze z kół za każdym razem, jak chce przejechać.

      • 7 1

      • (2)

        kazdy autobus ma sprezarke tumanie

        • 2 6

        • Ojej ile to ty wiesz o autobusach (1)

          Musisz być fajny na imprezach.

          • 7 2

          • Lubie jak kierowca sie spuszcza

            • 0 0

    • A wszystkim pasażerom kazać usiąść. Żeby nie było że zahaczy głową. O most.

      • 19 0

  • Wiadukt lepiej przewozić na platformie...

    • 8 0

  • Gdyńskie myślenie

    Mam prośbę do Szczura aby prace na tym wiadukcie były w tym samym czasie co rondo przy dworcu i do kompletu dołożyłbym jakiś remont ma Zwycięstwa Ale koniecznie o długości nie większej niż 100m.

    • 13 0

  • (12)

    No proszę, zbudowano w gdyni za niski wiadukt, teraz trzeba ulicę obniżać (ja też chcę 100 minusów)

    • 66 37

    • Wiadukt zbudowano (7)

      Jak w Polsce jeździły jeszcze autobusy Jelcz " ogórki" a ciebie zapewne nie było na świecie.

      • 32 11

      • Kiepska teoria (1)

        Tyle że Jelcze były wyższe niż obecne niskopodłogowce.

        • 7 7

        • Ale bez zbiorników

          Jelcze mialy 2,90 m, a Many ze zbiornikiem 3,20 m

          • 5 0

      • Kontra (1)

        Tak się składa ze to było jakieś 10 lat temu... ale rozumiem ze jesteś fanem Szczurzej ekipy - ja nie.

        • 4 6

        • 11 lat temu nie było drogi na witomino czy kolei na Kaszuby?

          • 5 1

      • ale jelcze byly wyzsze od obecnych niskopodlogowych

        • 6 2

      • Wydaje mi sie, ze (1)

        jeszcze wcześniej. Że to obiekt przedwojenny, z czasów budowy magistrali węglowej. Podobnie zresztą jak ten z lat dwudziestych na wzgórzu.

        • 20 3

        • ale wtedy pewnie kostka brukowa leżała ~30 cm niżej.... teraz nasypali podsypki nanali betonu i aincwaltof.

          • 5 6

    • a ja chce moje 100 milionów (2)

      • 3 3

      • Idź do Kaczyńskiego, może da ci posadę w enerdze lub PZU (1)

        • 6 5

        • Pod warunkiem, że jesteś córką takiego leśniczego

          • 5 0

    • Gdynia

      Kilka lat temu, przed remontem, autobusy mieściły sie. No ale nasz genialny architekt, specjalista od kładek i tuneli dla pieszych, często zawala...

      • 25 8

  • jak to u szczura, zero dat. Od 2 lat urzędnicy myślą co zrobić :)) (2)

    Ile to kaw i ciasteczek zjedli, szczur też pewnie zmartwiony, kiedyś pewnie coś zrobią. ..

    • 21 5

    • Jak obsadzą Prezydenta Miasta Horalą to nastąpi cud samounoszenia wiaduktów

      • 1 0

    • Ale to rozwiązuje dwie sprawy. Wszak dużo czytelników na trójmiasto.pl chciało tunelu pod torami. Co prawda w innym miejscu - ale lepiej brać co dają ;) Taki głębszy przejazd to prawie tunel.

      • 8 1

  • Takie cuda tylko w dyni bo dynia to super miasto. (1)

    • 7 3

    • uśmiechnij się jezdeś w dyni

      • 1 3

  • super, już w najbliższych miesiącach rozpoczną się prace projektowe

    Inwestycja na miarę Gdyni. Niech tylko po zakończeniu tego dzieła, gdyńscy urzędnicy nie zapomną rozwiesić w spółkach przewozowych zalecenia, żeby nie kupowały autobusów piętrowych.

    I całe szczęście, że utrudnienia remontowe to nie problem w tej okolicy, bo w godzinach szczytu trudno będzie zrobić jeszcze większe korki.

    I przy okazji, w przyszłym roku mija 10 lat od zakończenia dwóch ostatnich, poważnych inwestycji drogowych w Gdyni - drogi Różowej i Kwiatkowskiego. Może jakiś festyn miejski z tej okazji?

    A poważnie, tam nawet nie ma przyzwoitej szerokości chodnika. W pobliżu stadionu taka prowizorka?

    • 17 1

  • Ciekawe (2)

    Ale widzę mały problem jak zrobia wgłebienie bedzie sie tworzyc wielka kałuza lub mini jeziorko

    • 18 1

    • (1)

      w Sopocie tez jest wglebienie, jakies 20 wieksze i jakos daja rade

      • 2 1

      • Tylko

        Że w Sopocie masz rynny doprowadzając wodę A tu raczej niebedzie

        • 1 1

  • W Gdyni wszystko da się zrobić :)

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane