- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (36 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (258 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (739 opinii)
- 6 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (86 opinii)
Obniżą jezdnię, bo autobusy nie mieszczą się pod wiaduktem
Obniżenie jezdni ulicy Stryjskiej w Gdyni pozwoli przejechać gazowym autobusom pod wiaduktem kolejowym przy stadionie. Obecnie na trasę linii w kierunku Witomina kierowane są pojazdy starszego typu. Prace projektowe mają rozpocząć się w najbliższych miesiącach.
Mniejszy komfort dla pasażerów
W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.
Pasażerowie linii W, 121 i 192 są więc wożeni autobusami starszej generacji. Przewoźnicy świadczący usługi dla ZKM Gdynia twierdzili, że rozmowy dotyczące rozwiązania problemu rozpoczęły się w 2007 roku, gdy na gdyńskie ulice wyjechały pierwsze gazowce, ale do konsensusu nie doprowadziły.
Przedstawiciele ZKM bezradnie rozkładali ręce, tłumacząc, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta, a na Witomino i tak jeżdżą nowe autobusy - tyle, że na innych liniach.
Jednocześnie dwa lata temu odrzucali propozycję, by autobusy zmieniły trasę z pominięciem wiaduktu, tłumacząc, że zmiany byłyby trudne do zaakceptowania dla pasażerów i kosztowne. W międzyczasie okazało się, że korki na ul. Małokackiej są tak duże, że autobusy i tak popołudniami jeżdżą często objazdem, skręcając za wiaduktem w ul. Olimpijską.
Rozwiązaniem kłopotów z korkami ma być buspas, którego stworzenie na szerokiej ul. Małokackiej nie wymaga dużego nakładu pracy. Powstanie prawdopodobnie jeszcze w tym roku, dzięki czemu jest szansa, by z Redłowa przez Witomino na Chwarzno i Wiczlino jeździło więcej autobusów.
Rozwiązaniem obniżenie jezdni
Urzędnicy zaczęli też myśleć o kłopotach z wiaduktem kolejowym. Od dawna twierdzili, że szans na jego przebudowę nie ma ze względu na skomplikowany charakter inwestycji i koszty. Znaleziono inne, prostsze wyjście, czyli obniżenie ulicy Stryjskiej tak, by mogły się tam zmieścić wszystkie autobusy. Początkowo również takie rozwiązanie było jednak odrzucane, ale ekspertyzy zostały wykonane i dają nadzieję na zmiany.
- W najbliższym czasie rozpoczną się prace projektowe - zapewniają urzędnicy z gdyńskiego magistratu.
Na czas remontu trzeba będzie zamknąć przejazd i wytyczyć objazdy. Jak będzie wyglądała organizacja ruchu, kiedy rozpoczną się prace i ile potrwają, okaże się w najbliższych miesiącach, po tym, gdy będzie gotowy projekt.
Problemy z przejazdem mają też samochody ciężarowe. Poniżej film z sierpnia 2016 roku
Miejsca
Opinie (129)
-
2017-06-17 20:11
CNG tam przechodzi (1)
Ale bardzo powoli. Wiem bo jechałem linią 121 porannym kursem. Autobus CNG ma 3,40 wys. Dyspozytor mówił że przejdzie, miał rację.
- 9 2
-
2017-06-17 21:43
Ale jak zachaczy...piet...e to bedzie tragedia, gazowiec to nie zabawa z 8 butlami cng na dachu
- 2 4
-
2017-06-17 21:27
Co za debile kupują autobusy które nie mieszczą się na trasie
- 8 5
-
2017-06-17 21:18
Takie jaja tylko Ww Gdyni - Stolicy kiczu i miast , które myślą ,że nie są wioską.
- 9 6
-
2017-06-17 21:13
Prawda jest taka ze autobusy i gazowce i nowe solaris mieszczą się pod mostem. Wystarczy tylko jechać bardzo powoli. Dodać do znaku zakazu nie dotyczy zkm i po sprawie
- 6 5
-
2017-06-17 18:43
szczurek masz honor? Odejdź już prosze (1)
Dość tego ciagłego planowania.
- 20 4
-
2017-06-17 19:34
Ten typ człowieka nie wie co to honor.
- 5 2
-
2017-06-17 19:24
Niezbyt to ładnie w Gdyni wygląda
Brak koordynacji i menadżeryzmu miejsca. Jest obecnie Euro 2017 i jakoś nie widzę spójności inwestycji a imprezą. Więc zapytam wprost, czy Gdynia dorosła do takich imprez ? A może podchodzi zbyt nonszalancko ?
Wiadomo więc, że „wyzwaniem dla Gdyni jest zatem w pierwszej kolejności usunięcie zaległości w rozbudowie, modernizacji i rewitalizacji infrastruktury transportowej oraz połączenie infrastrukturalne najważniejszych ośrodków dzielnicowych celem wzrostu z obszarami o niższej dynamice rozwoju i włączenie ich w sieć ogólnego transportu a zwłaszcza publicznego.
No i zamiast dobudować jeszcze jedną nitkę drogi poszerzyć most na ul. Stryjskiej i dogadać się z SKM, aby między jezdniami wybudowali windę dla niepełnosprawnych i przejście wprost na PPNT. Jeden pogłębić a drugi wykonać prawidłowo wtedy w czasie meczu można by zamykać tylko jeden pas jezdni. Drugi to KM , wiem, wiem, że opóźnienia, ale kosztem Karwin można by przyspieszyć Stadion a od niego odgrodzić trybuną na 3 m. boisko treningowe.
szkoda, ze w Gdyni przestano myśleć , właściwie planować i mieć jakieś wizje miasta wygodnego z ułatwieniami.- 12 2
-
2017-06-17 19:12
(2)
w 2007 pojawiły się pierwsze niemieszczące się tam autobusy... mamy 2017, minęło 17 lat i nic się nie zmieniło
brawo pan szczurek, barwo samorzadniaki- 19 4
-
2017-06-17 19:19
Analizy u szczura trwają:)))
- 5 1
-
2017-06-17 19:13
10lat
- 8 0
-
2017-06-17 18:47
Przed mostem postawić wyskocznię..
lub zrobić końcowy przystanek..reszta z buta..
- 14 1
-
2017-06-17 18:33
Trza myslec
A ja sie pytam gdzie byl ZKM gdy robiono remont? Nie wiedzieli za tam busy jezdza? Nie znaja wysokosci? Nie potrafia przewidywac? To niech tera lopaty w garsc i sami kopia nizsza ulice a nie sie woza po miescie nowymi fordami i kijankami a pasazerowie rozpadajacymi sie manami z lat...2001-2003 gdzie farba i naklejki zakrywaja rdze a g...no glina i plastelina trzyma reszte do kupy :)
- 18 2
-
2017-06-17 18:17
Zbiorniki z paliwem na dachu ?
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.