• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 11 grudnia nowe połączenia kolejowe oraz taniej do stolicy

Krzysztof Koprowski
14 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Od grudnia na trasie Trójmiasto - Warszawa pojawi się więcej połączeń w niższej cenie. Od grudnia na trasie Trójmiasto - Warszawa pojawi się więcej połączeń w niższej cenie.

Od 11 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład kolejowy. W ruchu dalekobieżnym oznacza to nowe połączenia z Trójmiasta do Gorzowa Wlkp. i Lublina, nocne do Zakopanego oraz więcej tańszych pociągów do Warszawy.



Jakim środkiem transportu najczęściej podróżujesz po Polsce?

Grudniowymi nowościami będą pociągi: TLK Kociewie z Trójmiasta do Gorzowa Wielkopolskiego przez Piłę i Chojnice oraz TLK Kochanowski z Gdyni do Lublina przez Bydgoszcz, Toruń i Warszawę.

Do Zielonej Góry z Trójmiasta będzie można dotrzeć składem IC Stoczniowiec, zaś TLK Słowiniec (Kołobrzeg - Warszawa) zostanie zastąpiony pociągiem TLK Pobrzeże relacji Kołobrzeg - Kraków przez Warszawę.

W grudniu ponownie do rozkładu wróci codzienny pociąg nocny z Trójmiasta do Zakopanego (TLK Karpaty). W składzie tym znajdą się również wagony do Krynicy Zdroju, Przemyśla i Zagórza.

Sezonowo uruchomione będzie też połączenie nocne Łódź - Trójmiasto - Kołobrzeg obsługiwane pociągiem TLK Posejdon.

W nowym rozkładzie na trasie Trójmiasto - Warszawa, oprócz pociągów EIP (obsługiwanych taborem Pendolino), pojawi się kilka nowych par pociągów ekonomicznych. Czas ich przejazdu oraz standard wagonów będzie nieco gorszy od EIP, ale za to cena biletu przy zakupie na kilka dni przed odjazdem może okazać się konkurencyjna wobec połączeń lotniczych czy autobusowych.

Większość nowych pociągów do Warszawy zostanie skierowana przez Ciechanów i Iławę. Przez Bydgoszcz pojadą wspomniany TLK Kochanowski oraz IC Doker, zaś latem wprowadzone zostaną pociągi TLK Delfin oraz IC Lazur do Warszawy przez Łódź.

- Krócej o blisko 30 minut pokonają trasę Gdańsk - Warszawa przez Iławę składy kategorii IC oraz TLK. Podróż na tym odcinku np. pociągiem IC Neptun będzie trwała niecałe 3 godziny, natomiast składem TLK Rataj [wraca po przerwie do rozkładu PKP - dop. red.] - 3,5 godz. - mówi Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
W kwietniu przyszłego roku planowane jest wprowadzenie jeszcze dwóch dodatkowych połączeń: TLK Stańczyk na trasie Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn oraz TLK Awangarda relacji Gdynia - Poznań.

Opinie (146) 4 zablokowane

  • Nareszcie do Gorzowa WLKP. (7)

    • 10 1

    • Wlasciwie to jedyna naprawde dobra wiadomosc (3)

      Az wierzyc sie nie chce, by w Polsce mialy miejsce takie podstawowe dziury rozkladowe. A gdzie tu myslec o wiecznie brakujacych koncowkach tras na poludniu Polski. Podobno ma tez pojawic sie codzienna ? Krynica i Zagorz. Tak wlasnie byc powinno. I to niezaleznie od frekwencji. Pewne polaczenia strategiczne po prostu powinny byc i koniec. Tak, abym nie musial sie zastaniawiac nad tym czy mam jechac koleja czy moze jednak samochodem, jak ma to miejsce do Szklarskiej i Karpacza. Boze, widzisz to i nie grzmisz........

      • 5 3

      • dobrze prawi

        • 0 0

      • (1)

        Do Krynicy to jest "strategiczne" połączenie? Buhhahahahaf

        • 1 2

        • Muszyna, Krynica, etc dla starszej czesci spoleczenstwa jak najbardziej

          Latem i zima dla wszystkich. Ja sie z tym akurat zgadzam

          • 2 1

    • I bezpośredni do Piły.

      • 1 0

    • Mam tylko nadzieję, że będzie z 3miasta odjeżdżał ok 16:00

      a nie np. o 12:00

      • 0 2

    • Nie kursuje w niedziele !!!!

      • 1 0

  • Gdansk - Warszawa (Chopin) 9 zł. (4)

    więc o czym my tu mówimy.

    • 29 7

    • (1)

      Chyba w sobotę rano ;)

      • 0 3

      • niekoniecznie. sprawdź.

        • 0 0

    • Z bagażem? (1)

      • 0 0

      • podrecznym - owszem. zawsze mozna dokupic za niedrogo.

        • 1 1

  • Do Krakowa

    ....oferta dużo gorsza niż obecnie.No cóż,jak każde Pierdziszewo ma ambicje by do nich jeździło Pendolino to takie sa tego efekty

    • 11 0

  • PKP Intercity i Przewozy Regionalne odwalaja blazenade (3)

    Do 2023 roku kolej w Polsce ma do wydania nowe 67 miliardow.
    Zamiast brac te kase i kupowac jak najszybciej nowy tabor, w tym EZT na dlugie i krotkie trasy, to stoja w miejscu i sie zastanawiaja. To samo robi odpowiednie Ministerstwo. Zamiast przeznaczyc szybko te kase na tabor, oraz na rewitalizacje zapomnianych acz potrzebnych linii kolejowych, wola modernizowac to co juz swietnie funkcjonuje (odnosnie linii kolejowej nr 8).
    A co z taborem ? Czy obudzicie sie Wszyscy, jak znow perspektywa unijna bedzie dobiegac konca i stwierdzicie, ze nie ma komu tego wyprodukowac w tak krotkim czasie ?

    • 22 1

    • Najważniejsze najpierw

      postawi się pomniki, odzyska wrak, będzie można myśleć o pociągach

      • 6 1

    • pociąg pr 10 .11 (1)

      Właśnie tabor barany wprowadzić w czwartek 10 .11 pociąg PR z Gdyni Chyloni do Grudziądza był tak nabity że kierpeć w Gdańsku upychał ludzi przez co pociąg opózniony o 15 minut nie mogli dzwi domknąć Kużwa to jest podróżowanie gorzej jak w Chinach tam chociaż na dachu mozna jechać .Tego ch@@a co takie coś wymyśłił( szynobus bez wagonów) do zwolnienia i żadnej pracy kierowniczej dożywotnio .Jak to będziesz czytał baranie to życzę ci żebyś się drutem kolczastym z****** za twoje myślenie .Jakim trzeba być idiotą żeby takie coś wypuścić gdzie wszyscy studenci do domu wracają na wekend.

      • 0 1

      • Powozy Regionalne

        podobnie było z pociągiem do Elbląga -odjazd z Gdyni 17:41.-jeden skład. W Gdyni już wszystkie siedzące zajęte, ponieważ nie jechał pociąg do Smętowa,(akurat 10.11. nie kursuje , bo po co!), to zbierał wszystkich pasażerów z tego pociągu , którzy jechali w kierunku Tczewa. W Gdańsku Głównym już jazda na glonojada.Wysiadając w Pruszczu Gd spacer po głowach;) Taka sytuacja jest zawsze przed długimi weekendami , przerwami świątecznymi a nawet w piątki, ale dla debili z Powozów Regionalnych jest to nie do ogarnięcia!!

        • 0 0

  • Ryanair wymusił obniżki na PKP Intercity do Warszawy... (3)

    ...Loty na kilka dni wcześniej można kupić nawet za 21 zł, są też droższe ceny, ale i tak taniej niż Pendolino do Warszawy. Przepłacałem do tej pory, już nie zamierzam, szczególnie, że Ryanair leci na lotnisko Chopina, a stamtąd tylko 20 min do W. Centralnej.

    • 30 4

    • (1)

      Polski biust 7zł i działa wifi

      • 3 3

      • I kolana mam wmontowane w brodę i jadę jak sardynka.

        • 15 2

    • Chyba że jest mgła/wiatr/lod, i wyląduje w Rzeszowie.

      • 4 0

  • TLK Kociewie (2)

    Bardzo konkurencyjna oferta na ten pociąg. 50 minut postoju w Krzyżu, prawe pół godziny w Pile... Szybciej i taniej osobowym.

    Pomijam fakt, że wcisnęli go w sam środek popołudniowego szczytu przewozowego, gdzie od zawsze brakuje normalnego pociągu Regio (wakacje był "Tur" - chyba na otarcie łez).

    • 9 0

    • Tur kursuje codziennie.. I ma się dobrze. (1)

      Relacja: Gdynia Główna - Chojnice - Gdynia Główna.
      Z Gdyni Głównej codziennie o 16:02.

      Obsługa trakcyjna: SA138 lub SU42+bhp

      • 0 0

      • Kociewie 1999

        bo "Tur"to ex- Kociewie.Jeździł juz taki pociąg jako pośpiech Gdynia-Gorzów Wlkp bodajże w 1999r, w sezonie letnim.Potem zrobili go jako pośpiech Gdynia-Chojnice/Człuchów -w sezonie letnim do Gorzowa i przemianowali na "Tura".Jakiś czas Tur jeździł jako pośpiech , potem epizod jako interregio i był w miarę szybkim połączeniem Chojnic z 3miastem. Teraz Tur to zwykły bummelzug;(

        • 0 0

  • to wzystko przez dobra zmianę

    pisobolszewii

    • 5 6

  • Kiedy do Kaliningradu?

    • 8 1

  • A tymczasem SKM... (2)

    ... tnie połączenia i od 11 grudnia nie będzie połączeń Gdańsk - Tczew.
    Zresztą nie ma się czemu dziwić. Na tej trasie Regio są pełne, bo jeżdżą relatywnie często. Tymczasem jeden skład SKM co 2 godziny nie zachęca do kupienia biletu miesięcznego, więc pociągi wożą powietrze.
    W sumie to szkoda, bo w SKM rower za darmo można było przewieźć, a latem na tej trasie nie było palących "stoczniowców" z piwkiem w ręku.

    • 23 0

    • żeby do Regio z rowerem, trzeba nie tylko zanabyć składak, ale do tego pokrowiec, samo składnie zniósł bym z palcem, ale przez obowiązek pakowania do wora i potem konieczność targania mokrego wora - jeżdżę tylko SKM

      • 1 1

    • To prawda tylko dziwię się że NIKT nie zrobi nic z tym piwkiem i fajkami w pociągu przecież jak zmieniają czoło pociągu to maszynista tam wyrobić nie może taki smród ,nie wspomnę o wykręcaniu żarówek żeby było ciemno .Takie bydło powinno jeżdzić bydlęcymi wagonami do normalnego składu się to badziewie nie nadaje .Jak w tym kraju ma być normalnie jak nawet w pociągu patola do roboty jedzie gdzie alkomaty robią narąbani wtedy wypadki w pracy są .

      • 3 0

  • (4)

    a mnie się marzy aby pkp znów było jedną firmą bez tych cudów na kiju typu tlk, regio itp. Pociągi osobowe, pospieszne i ekspresowe, jeden rozkład i wszystko w jednym miejscu.
    Komu to przeszkadzało?

    • 29 4

    • Prezesom

      • 12 0

    • (1)

      Może wolałbyś: Jeden naród, jedna rzesza, jeden wódz. Komu to przeszkadzało? A na serio, to komuna się już skończyła.

      • 1 9

      • Nie zrozumiałeś, jak zwykle zresztą.

        • 5 1

    • Po 1989 wiele rzeczy przekształcano na zasadzie: "bo tak było przed wojną" np. gimnazja, kasy chorych, to akurat PKP rozwalono choć przed wojną, w czystym kapitalizmie, Polskie Koleje Państwowe doskonale funkcjonowały. Taklego bałaganu i marnotrawstwa jakie jest teraz na kolei trudno szukać na świecie.
      A o ewidentnych przewałach / np. prywatyzacja kupowanych za grosze lokomotyw i świadczenie potem usług przewozowych kolejom przez prywatnych właścicieli / nie wspomnę. To się w pale nie mieści.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane