• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 11 grudnia nowe połączenia kolejowe oraz taniej do stolicy

Krzysztof Koprowski
14 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Od grudnia na trasie Trójmiasto - Warszawa pojawi się więcej połączeń w niższej cenie. Od grudnia na trasie Trójmiasto - Warszawa pojawi się więcej połączeń w niższej cenie.

Od 11 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład kolejowy. W ruchu dalekobieżnym oznacza to nowe połączenia z Trójmiasta do Gorzowa Wlkp. i Lublina, nocne do Zakopanego oraz więcej tańszych pociągów do Warszawy.



Jakim środkiem transportu najczęściej podróżujesz po Polsce?

Grudniowymi nowościami będą pociągi: TLK Kociewie z Trójmiasta do Gorzowa Wielkopolskiego przez Piłę i Chojnice oraz TLK Kochanowski z Gdyni do Lublina przez Bydgoszcz, Toruń i Warszawę.

Do Zielonej Góry z Trójmiasta będzie można dotrzeć składem IC Stoczniowiec, zaś TLK Słowiniec (Kołobrzeg - Warszawa) zostanie zastąpiony pociągiem TLK Pobrzeże relacji Kołobrzeg - Kraków przez Warszawę.

W grudniu ponownie do rozkładu wróci codzienny pociąg nocny z Trójmiasta do Zakopanego (TLK Karpaty). W składzie tym znajdą się również wagony do Krynicy Zdroju, Przemyśla i Zagórza.

Sezonowo uruchomione będzie też połączenie nocne Łódź - Trójmiasto - Kołobrzeg obsługiwane pociągiem TLK Posejdon.

W nowym rozkładzie na trasie Trójmiasto - Warszawa, oprócz pociągów EIP (obsługiwanych taborem Pendolino), pojawi się kilka nowych par pociągów ekonomicznych. Czas ich przejazdu oraz standard wagonów będzie nieco gorszy od EIP, ale za to cena biletu przy zakupie na kilka dni przed odjazdem może okazać się konkurencyjna wobec połączeń lotniczych czy autobusowych.

Większość nowych pociągów do Warszawy zostanie skierowana przez Ciechanów i Iławę. Przez Bydgoszcz pojadą wspomniany TLK Kochanowski oraz IC Doker, zaś latem wprowadzone zostaną pociągi TLK Delfin oraz IC Lazur do Warszawy przez Łódź.

- Krócej o blisko 30 minut pokonają trasę Gdańsk - Warszawa przez Iławę składy kategorii IC oraz TLK. Podróż na tym odcinku np. pociągiem IC Neptun będzie trwała niecałe 3 godziny, natomiast składem TLK Rataj [wraca po przerwie do rozkładu PKP - dop. red.] - 3,5 godz. - mówi Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
W kwietniu przyszłego roku planowane jest wprowadzenie jeszcze dwóch dodatkowych połączeń: TLK Stańczyk na trasie Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn oraz TLK Awangarda relacji Gdynia - Poznań.

Opinie (146) 4 zablokowane

  • Kiedy Pendolino Gdynia-Poznań-Wrocław?

    Czy wszystkie modernizowane połączeniu muszą być via Warszawa?

    • 0 0

  • Ja byłem Polskim Busem w Warszawie we wrześniu (1)

    Tanio i szybko. Pewnie jeszcze nieraz się wybiore.

    • 0 0

    • PB

      Polskibus ma jednak kilka wad:
      1. Tłok. Nie chodzi mi o ilość ludzi tylko to co robią. Skutek braku numerowanych miejsc. Podobny problem był kiedyś przecież w Wizzair
      2. Koszmarne siedzenia. Naprawdę są słabe. Fotele z Tico by zamontowali i dało by się już jechać więcej niż 3h bez bólu w czterech literach.

      • 1 0

  • a nocny z Gdyni do Berlina Wsch?

    • 0 0

  • Może coś drgnie... Bo miałem przekonanie że PKP się"zwija", że ciągle ubywa połączeń, że trudniej o dogodne połączenie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane