• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia jednak bez Nowego Traktu?

Krzysztof Koprowski
6 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W piątek koniec remontu na Trakcie św. Wojciecha
Miejscy urbaniści chcą, by prowadzący do centrum miasta Trakt Św. Wojciecha posiadał po dwa pasy w każdym kierunku. Miejscy urbaniści chcą, by prowadzący do centrum miasta Trakt Św. Wojciecha posiadał po dwa pasy w każdym kierunku.

Ważą się losy Nowego Traktu Św. Wojciecha, czyli drogi wzdłuż torów kolejowych od Obwodnicy Południowej Gdańska zobacz na mapie Gdańska do ul. Gościnnej zobacz na mapie Gdańska. Prezydent miasta polecił urbanistom zrewidować plany i wykorzystać w maksymalnym stopniu istniejący przebiegu Traktu.



Nowy Trakt ma przebiegać wzdłuż torów kolejowych. Nowy Trakt ma przebiegać wzdłuż torów kolejowych.

Czym skutkować będzie budowa Nowego Traktu Św. Wojciecha?

Nowy Trakt Św. Wojciecha ma być, zdaniem miejskich urbanistów, panaceum na przeciążenie istniejącej ulicy, a ponadto stanowić element szerokiej czteropasmowej arterii prowadzącej z Południowej Obwodnicy i Pruszcza Gdańskiego prosto do centrum miasta. Dodatkowo wzdłuż niej planuje się lokalizacje obiektów produkcyjno-usługowych. Szacunkowy koszt realizacji całej drogi wyniósłby ok. 62 mln zł.

Okazuje się, że ta wizja może jednak nie doczekać się realizacji.

- 4 lutego prezydent Paweł Adamowicz, po zapoznaniu się z uwagami mieszkańców Oruni zgłoszonymi podczas spotkania z planistami, polecił opracowanie koncepcji wykorzystującej w maksymalnym stopniu istniejący przebieg Traktu św. Wojciecha oraz bezkolizyjnego połączenia dwóch części Oruni rozdzielonej linią kolejową - informuje Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Urzędnicy jednak podkreślają, że niekoniecznie oznacza to rezygnację z nowej drogi. Nie jest to również równoznaczne z pomysłem podtrzymania i modernizacji na formę bezkolizyjną przejazdu przez tory kolejowe w rejonie ul. Gościnnej, co w dalszym stopniu kumulować będzie ruch aut w centralnej części dzielnicy i w obrębie kościoła pw. św. Jana Bosko.

Czytaj też: Historia kościoła przy ul. Gościnnej w Gdańsku

- Odpowiedź na to, czy zmieniona zostanie lokalizacja pokonania torowiska kolejowego, będzie możliwa dopiero po opracowaniu przez Biuro Rozwoju Gdańska nowej koncepcji drogowej - tłumaczy Dobrowolska.

Pewne jest natomiast, że nadal będzie forsowany jednolity pod względem funkcji fragment południowej Oruni, bowiem taki zapis znajduje się w nadrzędnym dokumencie planistycznym, czyli studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska.

Nowy projekt układu drogowego Oruni ma być przedstawiony mieszkańcom już w marcu br.
Zagrywka polityczna czy świeże spojrzenie na planowanie przestrzenne?
Skierowanie do ponownego opracowania projektu planu zagospodarowania dla Oruni budzi natychmiastowe skojarzenie z równie kontrowersyjnym dokumentem dla Brzeźna. Takie działanie bez wątpienia nosi znamiona przedwyborczej kampanii politycznej prezydenta, który dopiero teraz zaczął słuchać mieszkańców Gdańska, podczas gdy przez całą kadencję nie przejmował się protestami dot. sfery planowania, dopuszczając m.in. do możliwej rozbudowy Galerii Bałtyckiej i powstania kolejnego molocha handlowego przy dworcu we Wrzeszczu lub przy kreowaniu zabudowy Targu Siennego i Rakowego.

Nie ukrywam, że jestem niezmiernie ciekaw, jak z tej sytuacji wybrnie Biuro Rozwoju Gdańska - instytucja zdominowana przez fanatyków motoryzacji i ciągłego "udrażniania" miasta, po to, by potem walczyć z problemem nadmiaru aut i brakiem miejsc parkingowych. Czy BRG skaże swoimi wizjami Orunię na dalszą degradację czy może dostrzeże ogromny potencjał sąsiadującej linii kolejowej, która mogłaby przenieść ruch przy dojazdach z Pruszcza Gdańskiego? Nie należy wykluczać też przedstawienia koncepcji, która z góry jest nierealna i nieakceptowalna - po to, by dalej promować pomysł Nowego Traktu Św. Wojciecha.

Miejsca

Opinie (127) 3 zablokowane

  • obwodnica LA ma 18 pasow i 42 km ale jaki polak to zrozumie ? (2)

    • 3 5

    • co ty porównujesz !

      • 1 0

    • a i tak potrafi się zakorkować

      ale jaki "polak" to zrozumie?

      • 3 1

  • trakt sw wojciecha

    jak zwykle budyniowi ,nie pasuje,zbiera kase na swoje kolejne wybory,/oby nie przeszedl/niech postoi tak w korkach codziennie i wytlucze sie na tych wybojach to moze by zmienila zdanie,

    • 2 2

  • tutaj przyznaje rację prezydentowi

    nowa ulica wiele nie wniesie, a warto popracować nad jej przepustowością. Sąmiejsca gdzie można skrzyzowania przrobić na częsciowo bezkolizyjne, poprawić światła..

    • 0 3

  • Za Piecewską kiedy się weźmiecie?

    • 2 0

  • droga droga a dzieci z oruni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    drogi zawsze beda budowac i i tak to zrobia napewno ale dzieci na oruni dolnej nie maja pozadnego placu zabaw i boiska ogólnodostępnego jest tylko plac i boisko kolo szkoly 16 ale sa godziny w ktorych mozna wejsc tylko ;( zrobcie cos z tym a nie potem opinie ze orunia najgorsza dzielnica bo co te dzieci maja robic

    • 2 0

  • przejazd

    To co powinni zrobić w pierwszej kolejności to przejazd dla samochodów tak, żeby nie musiały stać przed szlabanami. To jest po prostu kpina, żeby nie można było poruszać się po dzielnicy tylko dlatego, że biegną przez nią tory kolejowe. Pomyślał jeden z drugim o tym jak mają się dostać do pożaru strażacy albo lekarze do pacjenta, który znajduje się po drugiej stronie torów? To jest nie do pomyślenia.

    • 4 1

  • orun (1)

    a gdzie te czasy jak sie jezdzilo po wegiel w konie i piwko sie pilo na beczkach w adri to by czasy nie robcie nic w oruni

    • 1 0

    • W Adrii był wtedy schabowy z kapustę w menu

      • 0 0

  • (1)

    Orunia - zalać gnojem i zasypać burakami.

    • 1 5

    • A ciebie w niej

      • 0 0

  • Trakt.

    Z Oruni do Pruszcza jednym pasem.
    To jest 21 wiek życzę powodzenia na przyszłość.
    A tak swoją drogą najlepiej z Oruni zrobić skansen.
    Pawełek penie wybory się zbliżają stałeś się jakoś bardziej aktywny.
    Jestem pod wrażeniem.

    • 1 2

  • A teraz ile jest pasów?

    Kolejna bezsensowna inwestycja.Nie wpuszczac TIRów do miasta i nie będzie problemu.Wystarczy wyremontować nawierzchnie i jest oki

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane