- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (215 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (61 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (74 opinie)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (134 opinie)
- 6 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
Orunia jednak bez Nowego Traktu?
Ważą się losy Nowego Traktu Św. Wojciecha, czyli drogi wzdłuż torów kolejowych od Obwodnicy Południowej Gdańska do ul. Gościnnej . Prezydent miasta polecił urbanistom zrewidować plany i wykorzystać w maksymalnym stopniu istniejący przebiegu Traktu.
Okazuje się, że ta wizja może jednak nie doczekać się realizacji.
- 4 lutego prezydent Paweł Adamowicz, po zapoznaniu się z uwagami mieszkańców Oruni zgłoszonymi podczas spotkania z planistami, polecił opracowanie koncepcji wykorzystującej w maksymalnym stopniu istniejący przebieg Traktu św. Wojciecha oraz bezkolizyjnego połączenia dwóch części Oruni rozdzielonej linią kolejową - informuje Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.
Urzędnicy jednak podkreślają, że niekoniecznie oznacza to rezygnację z nowej drogi. Nie jest to również równoznaczne z pomysłem podtrzymania i modernizacji na formę bezkolizyjną przejazdu przez tory kolejowe w rejonie ul. Gościnnej, co w dalszym stopniu kumulować będzie ruch aut w centralnej części dzielnicy i w obrębie kościoła pw. św. Jana Bosko.
Czytaj też: Historia kościoła przy ul. Gościnnej w Gdańsku
- Odpowiedź na to, czy zmieniona zostanie lokalizacja pokonania torowiska kolejowego, będzie możliwa dopiero po opracowaniu przez Biuro Rozwoju Gdańska nowej koncepcji drogowej - tłumaczy Dobrowolska.
Pewne jest natomiast, że nadal będzie forsowany jednolity pod względem funkcji fragment południowej Oruni, bowiem taki zapis znajduje się w nadrzędnym dokumencie planistycznym, czyli studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska.
Nowy projekt układu drogowego Oruni ma być przedstawiony mieszkańcom już w marcu br.
Skierowanie do ponownego opracowania projektu planu zagospodarowania dla Oruni budzi natychmiastowe skojarzenie z równie kontrowersyjnym dokumentem dla Brzeźna. Takie działanie bez wątpienia nosi znamiona przedwyborczej kampanii politycznej prezydenta, który dopiero teraz zaczął słuchać mieszkańców Gdańska, podczas gdy przez całą kadencję nie przejmował się protestami dot. sfery planowania, dopuszczając m.in. do możliwej rozbudowy Galerii Bałtyckiej i powstania kolejnego molocha handlowego przy dworcu we Wrzeszczu lub przy kreowaniu zabudowy Targu Siennego i Rakowego.
Nie ukrywam, że jestem niezmiernie ciekaw, jak z tej sytuacji wybrnie Biuro Rozwoju Gdańska - instytucja zdominowana przez fanatyków motoryzacji i ciągłego "udrażniania" miasta, po to, by potem walczyć z problemem nadmiaru aut i brakiem miejsc parkingowych. Czy BRG skaże swoimi wizjami Orunię na dalszą degradację czy może dostrzeże ogromny potencjał sąsiadującej linii kolejowej, która mogłaby przenieść ruch przy dojazdach z Pruszcza Gdańskiego? Nie należy wykluczać też przedstawienia koncepcji, która z góry jest nierealna i nieakceptowalna - po to, by dalej promować pomysł Nowego Traktu Św. Wojciecha.
Miejsca
Opinie (127) 3 zablokowane
-
2014-02-06 12:25
motto dnia
idealnie pasuje do problemu tej drogi "Droga urzędowa: Trakt akt. "
Fangrat Tadeusz- 4 0
-
2014-02-06 09:52
Gdańsk ma budować drogę dla wygodnych pruszczan, niech zbudują sami parking przy stacji w PrG (1)
Kto wyda więcej kasy na dobry dojazd? Planistom z Gdańska pora założyć parkometry przed urzędem. Wszyscy znani mi specjaliści od Tristara wożą d... samochodami po mieście. Czy o to chodzi. SKM (syfiasta) jest najszybsza szybsza między GD a GA, tramwaje w Gdańsku wloką się przez skrzyżowania i dzielnica Gdańska... dla kogo jest ten Tristar i planowanie miasta?
- 22 4
-
2014-02-06 10:38
Racja, ciekawe który urzędnik mieszka w Pruszczu?
- 3 0
-
2014-02-06 10:32
Opinia
Poszerzcie ulicę, rozwalcie przydrożne bloki(w tym mój) i dajcie mi w zamian nowe mieszkanko ! :)
- 5 2
-
2014-02-06 10:30
Bardzo często osoby z BRG cierpią na pomroczność jasną
Stąd te bzdurne planowanie bez uwzględnienia ochrony środowiska oraz opinii samych mieszkańców.
- 6 3
-
2014-02-06 10:28
Nowy Trakt to bzdura
Należy wyremontować stary Trakt św. Wojciecha i będzie dobrze , codziennie przejeżdżam tą ulicą i korki spotykam dopiero od Sandomierskiej do Huciska, wobec tego byłyby to wyrzucone publiczne pieniądze.
- 13 3
-
2014-02-06 08:46
(1)
ale odważny tekst w ramce, oby się nie mścili.
- 49 11
-
2014-02-06 10:05
Niby kto ? Przecież to pisane na zamówienie jak zwykle...
- 7 6
-
2014-02-06 10:02
jest prostszy sposob
A ja mysle ze znacznie prosciej byloby znacznie skrocic czas swiatel dla wujezdzajacych z i do urzedu marszalkowskiego i wojewodzkiego ktore w godzinach szczttu niemal dorownuja czasem swiatlom jadacych traktem
- 14 0
-
2014-02-06 09:42
"Panaceum" to lekarstwo na "wszystko". Na jeden kłopot,jak "przeciążenie ulicy", mamy "remedium".
- 5 0
-
2014-02-06 09:35
Uważam, że wariant B jest optymalny dla historycznej części Oruni. Wyprowadza główny ruch do kanału komunikacyjnego przy torowisku kolejowym i stwarza dogodne warunki do egzystencji w tym rejonie.
- 5 2
-
2014-02-06 09:25
Adamowiczu vel budyniu, nic nie jest w stanie "wybielić" twojego wizerunku !!!
Nawet złotousty Piotrowicz nie jest w stanie.
- 28 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.