• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP jednak odda wyproszonym pasażerom pieniądze

Michał Sielski
8 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kibiców całą drogę eskortowali policjanci, ale podróż dla pozostałych pasażerów i tak była koszmarem. Kibiców całą drogę eskortowali policjanci, ale podróż dla pozostałych pasażerów i tak była koszmarem.

PKP Intercity jednak odda pieniądze pasażerom, którzy musieli stać na korytarzach pociągu, mimo że mieli wykupione miejscówki. Do pociągu wsiedli bowiem... piłkarscy kibice, a pasażerów na korytarz wygoniła policja i kierownik pociągu. Wcześniej władze spółki proponowały wygnanym klientom zwrot... 10 proc. wartości biletu.



Czy kibice powinni podróżować tym samym pociągiem co inni pasażerowie?

Przypomnijmy: w sobotni wieczór nasz czytelnik opisał sytuację, jaka miała miejsce w pociągu Gdynia - Wisła. Pan Zbyszek wraz z wieloma innymi pasażerami musiał opuścić swoje miejsce w sobotnim pociągu TLK Pogoria, na które posiadał miejscówkę, i przenieść się na korytarz. Na dworcu w Gdańsku, o godz. 22, do pociągu wsiadła duża grupa kibiców klubu GKS Tychy, którzy wracali do domu po meczu z Arką Gdynia. Zabrakło dla nich osobnych wagonów, więc policjanci wyprosili pasażerów. Mundurowi twierdzą jednak, że decyzję podjął kierownik pociągu.

Niezależnie od tego kto ma rację, fakt był taki, że pasażerowie z wykupionymi miejscówkami stali na korytarzu, a podróżowali przecież przez całą Polskę. Kibice po drodze odpalali petardy, zastraszali pasażerów, pili alkohol, byli wulgarni. Na niemal każdą stację pociąg przyjeżdżał z opóźnieniem.

Początkowo PKP Intercity zaproponowała wyproszonym pasażerom zwrot 10 proc. wartości biletów. Gdy ci zaprotestowali, nazywając ten "gest" oczywistą kpiną, decyzja została zmieniona.

- Pasażerowie, którzy zostali poproszeni o zwolnienie swoich miejsc kibicom, otrzymają 100 proc. zwrotu kosztów za zakupione bilety. Zainteresowanych prosimy o kontakt z Biurem Marketingu i Produktu PKP Intercity (tel.: 22 47 42 653, e-mail: bws3@intercity.pl) - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Aby otrzymać zwrot, wystarczy mieć bilet. PKP Intercity zapewnia jednocześnie, że prowadzi ustalenia m.in. z policją i Ministerstwem Transportu, aby uniknąć tego typu sytuacji w przyszłości.

Opinie (224) 5 zablokowanych

  • Co to za durna ankieta po raz kolejny!?

    Powinno być tak, że sobie mogą jeździć, gdzie chcą i kiedy chcą jeśli mają ważny bilet.
    Policja nie powinna ich pilnować prewencyjnie, lecz jeśli zaczną rozrabiać to przyjechać i spacyfikować, a potem osądzić i nie pierdzielić się z małpami.
    Kto płaci za ochronę społeczeństwa przed tymi bezmózgami? Czemu jak idę na kosza, czy siatkówkę to nie widzę tam żadnej policji? Jeśli Ci kibice stwarzają zagrożenie to rozgrywać mecze bez nich do skutku.

    • 9 1

  • busem (1)

    busami wieziennymi niech se ich przewoza albo tirami

    • 5 1

    • takimi?

      http: //skroc. pl/50c4

      • 0 0

  • !!!!

    ludzie jestescie smieszni z swoimi opiniami i z ta sada wiezcie dalej w propagande ktora panuje w naszym kraju sorry juz nie naszym bo sprzedanym za bezcen zachodowi

    • 1 0

  • Przeciez te 10 % brzmi jak jalmuzna jakas chyba.Robia sobie kpiny z podroznych .
    Aaa szkoda gadac.....

    • 2 0

  • Brawo, codziennie coś: (2)

    1. Poniedziałek: "to normalna sytuacja, przyszli na dworzec kibice dlatego pasażerowie zostali "poproszeni" o przesiadkę. Możemy zwrócić 10% pod warunkiem ze na bilecie będzie adnotacja kierownika"
    2. Wtorek: "Przepraszamy"
    3. Środa "Zwrócimy pasażerom 100%"
    4. Czy będzie czwartek i prawdziwe przeprosiny czyli przynajmniej: dla każdego pokrzywdzonego jeden bilet na dowolnej trasie do wykorzystania do końca 2014r?
    Bo tak powinno być w tej sytuacji i to od razu. I to nie chodzi nawet o tych pasażerów ale wydzwięk całego zdarzenia - taki bonus to dla PKP grosze a wizerunkowo by uratowali twarz. Ale widać na niczym im (wbrew zapewnieniom o zmianach) nie zależy. Ta firma musi zbankrutować, musi zdechnąć bo przez 20 lat się niczego nie nauczyła, może na gruzahc powstanie jakaś prywatna, ciut bardziej normalna.

    A tak nawiasem to powiedzcie mi CZYM ZAJMUJE SIĘ PANI ZUZANNA? Bo PRem na pewno nie, zarządzanie kryzysem i PR leży. NORMALNA FIRMA w takiej sytuacji gdy robi się afera ma procedury które od razu załatwiają sprawę (nie mówiąc o tym że stara się nie dopuścić do takiej sytuacji). No ale jak się dostaje pracę bo jest się córunią odpowiedniej osoby to już tak jest. Dno i metr mułu.

    • 15 1

    • (1)

      Zwrot 10% był bodaj wczoraj, czyli we wtorek, w poniedziałek to była normalna sytuacja bez "przepraszam" ;)

      • 1 1

      • a jak napisałem?

        • 2 0

  • To jest przyznanie się do winy (1)

    -I może pociągnąć za sobą poważne konsekwencje

    • 3 0

    • a i prawidłowo...

      ..gdybym był wtedy pasażerem tego pociągu i jechał z dziećmi..dobra papuga i mam wakacje na koszy PKP :)

      • 6 0

  • Dla bydła są wagony bydlęce

    od kiedy bydło siedzi na fotelach?

    • 3 3

  • Pkp już dawno powinna zmienić nazwę na dpm

    Czyli droga przez mękę

    • 6 0

  • PKP JEDNAK.... (1)

    Świetnie opiekują się pasażerami.PKP powinno jeszcze podawać posiłki jaśnie pastwu kibolom a pasażerów wyprosić z pociągu aby nie przeszkadzali w przejściach.

    • 9 3

    • Dokładnie taK: powinni podawać posiłki jaśnie pastwu kibolom

      w pobliskiej restauracji +
      przeprosić że nie ma dla nich miejsca w pociągu na który
      mieli bilety
      a następnie wysłać ich następnym pociągiem zamiast upychać wszystkich do jednego...

      • 3 1

  • Po Ch#j zatem była tam policja?

    Nie dość że 30 debili ma płacone przez pół dnia
    to jeszcze jak co-do-czego winny jest oczywiście kto inny

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane