- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (80 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (33 opinie)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (5 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (296 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (48 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (188 opinii)
Pierwsze przęsło kładki prowadzącej na Ołowiankę
Budowana na Motławie zwodzona kładka na Ołowiankę doczekała się pierwszego betonowego przęsła. Kolejne elementy konstrukcji będą sukcesywnie montowane w pierwszej połowie tego roku.
Mimo zimy, na terenie budowy kładki na Ołowiankę trwają prace konstrukcyjne i montażowe. Od strony ul. Wartkiej właśnie pojawiło się pierwsze stałe betonowe przęsło. Na razie łączy ono stały ląd z palami wbitymi w dno Motławy kilka metrów od brzegu.
Równocześnie z pracami konstrukcyjnymi prowadzone będą prace instalacyjne układu hydraulicznego, który zadba o otwieranie i zamykanie przeprawy. Kontynuowane będą również roboty związane z budową sterowni, zawiadującej mechanizmem zwodzenia. Wykonywane będą również nawierzchnie nabrzeża zarówno od strony ul. Wartkiej jak i wyspy Ołowianki.
Natomiast na terenie hal produkcyjnych w Zawierciu na Śląsku, wytwarzana jest stalowa konstrukcja kładki. Zostanie ona przywieziona do Gdańska w sześciu segmentach, następnie zostanie zespawana na zapleczu budowy i zamontowana w całości. Te prace odbędą się wiosną.
Budowa kładki ma kosztować 7,65 mln zł. Połączy ona tzw. Zamczysko w okolicy ul. Grodzkiej z nabrzeżem Ołowianki, nieopodal gmachu Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. Nowa przeprawa ma nie tylko ułatwić dostęp do tej instytucji, ale także usprawnić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.
Opinie (143) ponad 20 zablokowanych
-
2017-01-24 10:52
Kolejna piękna rzecz u adamowicza
- 2 0
-
2017-01-24 10:56
Kładka nad Motławą
Niestety kładka w tym miejscu powinna mieć przęsło obrotowe a nie podnoszone, które nieciekawie wygląda. Bardzo piękna jest taka kładka w Buenos Aires zaprojektowana przez Calatrawę.
link: https://www.google.pl/search?q=buenos+aires&biw=1587&bih=858&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwiN5dTOwNrRAhUkJJoKHQoTDZsQsAQIOQ&dpr=1.2#imgdii=w-8arBJbozNpKM%3A%3Bw-8arBJbozNpKM%3A%3BweRGYYzORP9OtM%3A&imgrc=w-8arBJbozNpKM%3A- 3 0
-
2017-01-24 12:59
Masakra
Wygląda okropnie, Mam pytanko do autorów skoro będzie podnoszona to dlaczego w wizualizacji brak podstaw fizyki dlaczego kładka dziwacznie w aksonometrii podnosi się obok budynku skoro konstrukcyjnie wchodzi do jego środka?/?
- 3 1
-
2017-01-24 14:58
kładka
gdzie jest konserwator zabytków?
- 1 0
-
2017-03-02 19:15
kolejny wałek ...
Przez te obrzydliwe "kierownice" cały projekt stracił kompletnie lekkość i finezję ... zeszpecono nie tylko sylwete moasta i widok na drodze wodnej ale rowniez ograniczono o połowe szerokosc drogi wodnej. Oczywiscie nikt za to nie odpowie a kolejne wyrzucone pieniadze jako prezent dla dewelopera Invest Komfortu i Robyga zostana odtrabione jako sukces wladz miasta ...
- 2 0
-
2017-04-08 10:36
klapa
Jakoś ewidentnie tak kładka tam nie pasuje. chyba lepiej jednak iść na około.
- 0 0
-
2017-04-18 11:02
Ja rozumiałem że, kładka tz. że będę mógł przez nią chodzić w te i w tamte i z powrotem kiedy będzie mi się podobało . A tu niestety jak w wojsku trzeba czekać co godzinę na przejście i do tego jeszcze jak obsługa będzie zdrowa. Dzień i noc 5 osób na okrągło ma to obsługiwać. To na czorta taka kładka. Kiedyś to był prom i ludzie sobie sami za linę pociągali i się płynęło.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.