• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze przęsło kładki prowadzącej na Ołowiankę

Katarzyna Moritz
23 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.

Budowana na Motławie zwodzona kładka na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska doczekała się pierwszego betonowego przęsła. Kolejne elementy konstrukcji będą sukcesywnie montowane w pierwszej połowie tego roku.



Mimo zimy, na terenie budowy kładki na Ołowiankę trwają prace konstrukcyjne i  montażowe. Od strony ul. Wartkiej właśnie pojawiło się pierwsze stałe betonowe przęsło. Na razie łączy ono stały ląd z palami wbitymi w dno Motławy kilka metrów od brzegu.

Równocześnie z pracami konstrukcyjnymi prowadzone będą prace instalacyjne układu hydraulicznego, który zadba o otwieranie i zamykanie przeprawy. Kontynuowane będą również roboty związane z budową sterowni, zawiadującej mechanizmem zwodzenia. Wykonywane będą również nawierzchnie nabrzeża zarówno od strony ul. Wartkiej jak i wyspy Ołowianki.

Planowane oznakowanie kładki na Ołowiankę. Planowane oznakowanie kładki na Ołowiankę.
Natomiast na terenie hal produkcyjnych w Zawierciu na Śląsku, wytwarzana jest stalowa konstrukcja kładki. Zostanie ona przywieziona do Gdańska w sześciu segmentach, następnie zostanie zespawana na zapleczu budowy i zamontowana w całości. Te prace odbędą się wiosną.

Budowa kładki ma kosztować 7,65 mln zł. Połączy ona tzw. Zamczysko w okolicy ul. Grodzkiej z nabrzeżem Ołowianki, nieopodal gmachu Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. Nowa przeprawa ma nie tylko ułatwić dostęp do tej instytucji, ale także usprawnić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.



Opinie (143) ponad 20 zablokowanych

  • Kolejna piękna rzecz u adamowicza

    • 2 0

  • Kładka nad Motławą

    Niestety kładka w tym miejscu powinna mieć przęsło obrotowe a nie podnoszone, które nieciekawie wygląda. Bardzo piękna jest taka kładka w Buenos Aires zaprojektowana przez Calatrawę.
    link: https://www.google.pl/search?q=buenos+aires&biw=1587&bih=858&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwiN5dTOwNrRAhUkJJoKHQoTDZsQsAQIOQ&dpr=1.2#imgdii=w-8arBJbozNpKM%3A%3Bw-8arBJbozNpKM%3A%3BweRGYYzORP9OtM%3A&imgrc=w-8arBJbozNpKM%3A

    • 3 0

  • Masakra

    Wygląda okropnie, Mam pytanko do autorów skoro będzie podnoszona to dlaczego w wizualizacji brak podstaw fizyki dlaczego kładka dziwacznie w aksonometrii podnosi się obok budynku skoro konstrukcyjnie wchodzi do jego środka?/?

    • 3 1

  • kładka

    gdzie jest konserwator zabytków?

    • 1 0

  • kolejny wałek ...

    Przez te obrzydliwe "kierownice" cały projekt stracił kompletnie lekkość i finezję ... zeszpecono nie tylko sylwete moasta i widok na drodze wodnej ale rowniez ograniczono o połowe szerokosc drogi wodnej. Oczywiscie nikt za to nie odpowie a kolejne wyrzucone pieniadze jako prezent dla dewelopera Invest Komfortu i Robyga zostana odtrabione jako sukces wladz miasta ...

    • 2 0

  • klapa

    Jakoś ewidentnie tak kładka tam nie pasuje. chyba lepiej jednak iść na około.

    • 0 0

  • Ja rozumiałem że, kładka tz. że będę mógł przez nią chodzić w te i w tamte i z powrotem kiedy będzie mi się podobało . A tu niestety jak w wojsku trzeba czekać co godzinę na przejście i do tego jeszcze jak obsługa będzie zdrowa. Dzień i noc 5 osób na okrągło ma to obsługiwać. To na czorta taka kładka. Kiedyś to był prom i ludzie sobie sami za linę pociągali i się płynęło.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane