- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (36 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (258 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (739 opinii)
- 6 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (86 opinii)
Kontrowersyjna reklama baru mlecznego
Przesłonięty kobiecy biust i dopisek "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe" mają zachęcać klientów jednego z barów mlecznych w Gdańsku. - Ta reklama jest prymitywna i w treści i w formie - zauważa nasz czytelnik, pan Leszek.
Do Brzeźna przyjeżdżamy z rodziną regularnie od lat. Zwłaszcza w weekendy, by pospacerować brzegiem morza czy zjeść obiad w którymś z nadmorskich barów. I właśnie podczas sobotniego spaceru, w pobliżu pętli tramwajowej na skwerku przy skrzyżowaniu ul. Gałczyńskiego i ul. Gdańskiej natknąłem się na reklamę, która wprawiła mnie w osłupienie.
Reklama musi stać tam już od pewnego czasu. Szczerze mówiąc, mam nadzieję, że wkrótce zniknie, bo jest ewidentnym przykładem, jak kawałek zadrukowanej w prymitywny sposób reklamowej treści szpeci okolicę, obraża kobiety, a polecanemu miejscu wyświadcza niedźwiedzią przysługę. No bo jak reklama, będąca podręcznikowym przykładem bezguścia, trywializmu, seksizmu i elementarnego braku dobrego smaku, może zachęcać potencjalnych klientów do zjedzenia - nomem omen - smacznego obiadu?
Na obrazku widzimy bowiem fragment nagiego kobiecego ciała i przesłonięte liśćmi piersi z dopiskiem "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe".
Czy uporządkowanie przestrzeni wokół nas naprawdę kosztuje tak wiele trudu? Zarówno prawnego, by przygotować jasne, ale przy tym szczelne przepisy, jak i intelektualnego, by na takie prymitywne treści nie było miejsca w przestrzeni publicznej?
Zdaję sobie sprawę, że podobne reklamy wiszą nie tylko w Brzeźnie, gdzie przyjeżdżam na weekendowe spacery. Problem jest szerszy, dotyczy całego Trójmiasta, a nawet kraju, wiem też, że nie da się go rozwiązać z dnia na dzień. Ale, na Boga! Na stronie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku znalazłem dział o dźwięcznym skrócie DUPP (Dział Użytkowania Przestrzeni Publicznej). W mojej ocenie jego pracownicy w takich przypadkach powinni reagować.
Urzędnicy muszą - nawet, a może zwłaszcza po nagłośnieniu sprawy w mediach - podejmować w takich miejscach interwencję i w ramach obowiązków służbowych takie straszydła reklamowe, wyrządzające więcej krzywdy niż pożytku usuwać, zasłaniać. Słowem: trzeba zrobić wszystko, by takie reklamy znikały z przestrzeni publicznej.
Pomysłodawcy tej szpetoty nie usprawiedliwia nawet fakt, że wpisuje się ona w okoliczny krajobraz rozpadających się pawilonów handlowych, dziurawych dróg i psich kup na środku krzywego chodnika.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (366) ponad 20 zablokowanych
-
2017-03-21 10:09
Bulwersujący skąd przyjeżdża? (1)
Pewnie gdzieś z okolicznej wioski w której jest jeden spożywczak bez promocji..Przyjeżdża tylko na weekendy bo od pt taśma produkcyjna się zatrzymała a takie piersi to tylko widział w kolorowych pisemkach lat 90'.
Fakt,że pomysł dobry ale gorzej już z wykonaniem(estetyka).- 14 14
-
2017-03-21 10:13
Wiemy, że lubisz się masować przy takich bilbordach, ale ta reklama jest beznadziejna.
- 7 4
-
2017-03-21 10:10
(2)
Cycki to normalna sprawa, każda kobieta je ma :) Mniejsze lub większe i po co robić z tego aferę???
- 26 12
-
2017-03-21 10:28
Faceci mają coś innego (1)
Też większe lub mniejsze. Nie ma co robić afery. Dawać na billboardy!
Też baru mlecznego na przykład.- 10 1
-
2017-03-21 11:10
Bar mleczny Pytong zaprasza na mega deliszys parówy
- 11 0
-
2017-03-21 10:10
Jeśli to ten bar za tym blaszakiem,
to ta reklama jest adekwatna do jakości potraw i ceny.
Inne bary nie muszą się w taki sposób reklamować, bo zwyczajnie mają, lepsze jedzenie lepsze ceny.- 12 5
-
2017-03-21 10:11
(2)
W reklamie chodzi o to by zwróciła na siebie uwagę potencjalnego klienta a kobiecy biust niewątpliwie w tym pomaga Pan Leszek z pewnością jest za równouprawnieniem
- 12 3
-
2017-03-21 10:12
(1)
Pan Leszek chciałby męskie cycuszki.
- 4 4
-
2017-03-21 10:13
Może ma? Tylko nikt nie chce ich oglądać?
- 1 3
-
2017-03-21 10:14
Pujdę tam coś wszamać !!! (2)
Artykykuł sponsorowany, reklama dzwignią handlu ;)
- 9 9
-
2017-03-21 11:03
Puj....co????
- 5 0
-
2017-03-22 10:08
Reklama dźwignią chandlu!
- 1 0
-
2017-03-21 10:16
Jest ok. (1)
A zdaniem pana Leszka jak powinna wyglądać?
Może tak?
Zjedz u nas kurczaka to kelnerka pokaże ci piersi ! "- 8 10
-
2017-03-21 11:51
Wole by kelner pokazał cycka
- 1 0
-
2017-03-21 10:17
Zamiast dzikiej reklamy
niech właściciel popatrzy jak wygląda jego przybytek z zewnątrz. Od kilku długich lat elewacja prosi się o cokolwiek. Wygląda jak budynek do rozbiórki. Ładny widoczek w środku dzielnicy
- 16 2
-
2017-03-21 10:17
(1)
Dzięki Leszkowi bar ma dodatkowy darmowy rozgłos.
- 10 7
-
2017-03-21 11:45
Jak dla mnie bar z taka reklama jest skreslony
- 3 2
-
2017-03-21 10:18
Obraźliwa ? (1)
Gdyby była nt wzrostu to też by obrażała ?
- 9 4
-
2017-03-21 10:20
i stanu cywilnego
- 1 2
-
2017-03-21 10:19
Dlaczego prymitywna ? (1)
Dlaczego prymitywna ? Proszę włączyć telewizor w niedziele o 9.00 rano i zobaczyć reklamę o zakażeniu pochwy.
Najważniejsze że dzięki WAM ten bar ma darmową reklamę :) :) :)
A reklama jaka by nie była - najważniejsze że przynosi rozgłos miejscu / produktowi !!- 20 8
-
2017-03-21 11:15
Kazik poruszyłeś ważna kwestie która dotyczy tez tej reklamy, chodzi o to ze i tu i tu kobiety są sprowadzane tylko do cielesności. Widziałeś kiedyś reklamę maści na zakażenie grzybiczne penisa?
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.