• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjna reklama baru mlecznego

Leszek
21 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika reklama jest szpetna i obraźliwa dla kobiet. Zdaniem naszego czytelnika reklama jest szpetna i obraźliwa dla kobiet.

Przesłonięty kobiecy biust i dopisek "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe" mają zachęcać klientów jednego z barów mlecznych w Gdańsku. - Ta reklama jest prymitywna i w treści i w formie - zauważa nasz czytelnik, pan Leszek.



Reklama baru mlecznego opisana przez naszego czytelnika:

Oto jego refleksje:

Do Brzeźna przyjeżdżamy z rodziną regularnie od lat. Zwłaszcza w weekendy, by pospacerować brzegiem morza czy zjeść obiad w którymś z nadmorskich barów. I właśnie podczas sobotniego spaceru, w pobliżu pętli tramwajowej na skwerku przy skrzyżowaniu ul. Gałczyńskiego i ul. Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska natknąłem się na reklamę, która wprawiła mnie w osłupienie.

Reklama musi stać tam już od pewnego czasu. Szczerze mówiąc, mam nadzieję, że wkrótce zniknie, bo jest ewidentnym przykładem, jak kawałek zadrukowanej w prymitywny sposób reklamowej treści szpeci okolicę, obraża kobiety, a polecanemu miejscu wyświadcza niedźwiedzią przysługę. No bo jak reklama, będąca podręcznikowym przykładem bezguścia, trywializmu, seksizmu i elementarnego braku dobrego smaku, może zachęcać potencjalnych klientów do zjedzenia - nomem omen - smacznego obiadu?

Na obrazku widzimy bowiem fragment nagiego kobiecego ciała i przesłonięte liśćmi piersi z dopiskiem "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe".

Czy uporządkowanie przestrzeni wokół nas naprawdę kosztuje tak wiele trudu? Zarówno prawnego, by przygotować jasne, ale przy tym szczelne przepisy, jak i intelektualnego, by na takie prymitywne treści nie było miejsca w przestrzeni publicznej?

Zdaję sobie sprawę, że podobne reklamy wiszą nie tylko w Brzeźnie, gdzie przyjeżdżam na weekendowe spacery. Problem jest szerszy, dotyczy całego Trójmiasta, a nawet kraju, wiem też, że nie da się go rozwiązać z dnia na dzień. Ale, na Boga! Na stronie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku znalazłem dział o dźwięcznym skrócie DUPP (Dział Użytkowania Przestrzeni Publicznej). W mojej ocenie jego pracownicy w takich przypadkach powinni reagować.

Urzędnicy muszą - nawet, a może zwłaszcza po nagłośnieniu sprawy w mediach - podejmować w takich miejscach interwencję i w ramach obowiązków służbowych takie straszydła reklamowe, wyrządzające więcej krzywdy niż pożytku usuwać, zasłaniać. Słowem: trzeba zrobić wszystko, by takie reklamy znikały z przestrzeni publicznej.

Pomysłodawcy tej szpetoty nie usprawiedliwia nawet fakt, że wpisuje się ona w okoliczny krajobraz rozpadających się pawilonów handlowych, dziurawych dróg i psich kup na środku krzywego chodnika.
Leszek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (366) ponad 20 zablokowanych

  • Bulwersujący skąd przyjeżdża? (1)

    Pewnie gdzieś z okolicznej wioski w której jest jeden spożywczak bez promocji..Przyjeżdża tylko na weekendy bo od pt taśma produkcyjna się zatrzymała a takie piersi to tylko widział w kolorowych pisemkach lat 90'.
    Fakt,że pomysł dobry ale gorzej już z wykonaniem(estetyka).

    • 14 14

    • Wiemy, że lubisz się masować przy takich bilbordach, ale ta reklama jest beznadziejna.

      • 7 4

  • (2)

    Cycki to normalna sprawa, każda kobieta je ma :) Mniejsze lub większe i po co robić z tego aferę???

    • 26 12

    • Faceci mają coś innego (1)

      Też większe lub mniejsze. Nie ma co robić afery. Dawać na billboardy!
      Też baru mlecznego na przykład.

      • 10 1

      • Bar mleczny Pytong zaprasza na mega deliszys parówy

        • 11 0

  • Jeśli to ten bar za tym blaszakiem,

    to ta reklama jest adekwatna do jakości potraw i ceny.
    Inne bary nie muszą się w taki sposób reklamować, bo zwyczajnie mają, lepsze jedzenie lepsze ceny.

    • 12 5

  • (2)

    W reklamie chodzi o to by zwróciła na siebie uwagę potencjalnego klienta a kobiecy biust niewątpliwie w tym pomaga Pan Leszek z pewnością jest za równouprawnieniem

    • 12 3

    • (1)

      Pan Leszek chciałby męskie cycuszki.

      • 4 4

      • Może ma? Tylko nikt nie chce ich oglądać?

        • 1 3

  • Pujdę tam coś wszamać !!! (2)

    Artykykuł sponsorowany, reklama dzwignią handlu ;)

    • 9 9

    • Puj....co????

      • 5 0

    • Reklama dźwignią chandlu!

      • 1 0

  • Jest ok. (1)

    A zdaniem pana Leszka jak powinna wyglądać?
    Może tak?
    Zjedz u nas kurczaka to kelnerka pokaże ci piersi ! "

    • 8 10

    • Wole by kelner pokazał cycka

      • 1 0

  • Zamiast dzikiej reklamy

    niech właściciel popatrzy jak wygląda jego przybytek z zewnątrz. Od kilku długich lat elewacja prosi się o cokolwiek. Wygląda jak budynek do rozbiórki. Ładny widoczek w środku dzielnicy

    • 16 2

  • (1)

    Dzięki Leszkowi bar ma dodatkowy darmowy rozgłos.

    • 10 7

    • Jak dla mnie bar z taka reklama jest skreslony

      • 3 2

  • Obraźliwa ? (1)

    Gdyby była nt wzrostu to też by obrażała ?

    • 9 4

    • i stanu cywilnego

      • 1 2

  • Dlaczego prymitywna ? (1)

    Dlaczego prymitywna ? Proszę włączyć telewizor w niedziele o 9.00 rano i zobaczyć reklamę o zakażeniu pochwy.

    Najważniejsze że dzięki WAM ten bar ma darmową reklamę :) :) :)

    A reklama jaka by nie była - najważniejsze że przynosi rozgłos miejscu / produktowi !!

    • 20 8

    • Kazik poruszyłeś ważna kwestie która dotyczy tez tej reklamy, chodzi o to ze i tu i tu kobiety są sprowadzane tylko do cielesności. Widziałeś kiedyś reklamę maści na zakażenie grzybiczne penisa?

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane