- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (31 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (256 opinii)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (738 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Kontrowersyjna reklama baru mlecznego
Przesłonięty kobiecy biust i dopisek "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe" mają zachęcać klientów jednego z barów mlecznych w Gdańsku. - Ta reklama jest prymitywna i w treści i w formie - zauważa nasz czytelnik, pan Leszek.
Do Brzeźna przyjeżdżamy z rodziną regularnie od lat. Zwłaszcza w weekendy, by pospacerować brzegiem morza czy zjeść obiad w którymś z nadmorskich barów. I właśnie podczas sobotniego spaceru, w pobliżu pętli tramwajowej na skwerku przy skrzyżowaniu ul. Gałczyńskiego i ul. Gdańskiej natknąłem się na reklamę, która wprawiła mnie w osłupienie.
Reklama musi stać tam już od pewnego czasu. Szczerze mówiąc, mam nadzieję, że wkrótce zniknie, bo jest ewidentnym przykładem, jak kawałek zadrukowanej w prymitywny sposób reklamowej treści szpeci okolicę, obraża kobiety, a polecanemu miejscu wyświadcza niedźwiedzią przysługę. No bo jak reklama, będąca podręcznikowym przykładem bezguścia, trywializmu, seksizmu i elementarnego braku dobrego smaku, może zachęcać potencjalnych klientów do zjedzenia - nomem omen - smacznego obiadu?
Na obrazku widzimy bowiem fragment nagiego kobiecego ciała i przesłonięte liśćmi piersi z dopiskiem "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe".
Czy uporządkowanie przestrzeni wokół nas naprawdę kosztuje tak wiele trudu? Zarówno prawnego, by przygotować jasne, ale przy tym szczelne przepisy, jak i intelektualnego, by na takie prymitywne treści nie było miejsca w przestrzeni publicznej?
Zdaję sobie sprawę, że podobne reklamy wiszą nie tylko w Brzeźnie, gdzie przyjeżdżam na weekendowe spacery. Problem jest szerszy, dotyczy całego Trójmiasta, a nawet kraju, wiem też, że nie da się go rozwiązać z dnia na dzień. Ale, na Boga! Na stronie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku znalazłem dział o dźwięcznym skrócie DUPP (Dział Użytkowania Przestrzeni Publicznej). W mojej ocenie jego pracownicy w takich przypadkach powinni reagować.
Urzędnicy muszą - nawet, a może zwłaszcza po nagłośnieniu sprawy w mediach - podejmować w takich miejscach interwencję i w ramach obowiązków służbowych takie straszydła reklamowe, wyrządzające więcej krzywdy niż pożytku usuwać, zasłaniać. Słowem: trzeba zrobić wszystko, by takie reklamy znikały z przestrzeni publicznej.
Pomysłodawcy tej szpetoty nie usprawiedliwia nawet fakt, że wpisuje się ona w okoliczny krajobraz rozpadających się pawilonów handlowych, dziurawych dróg i psich kup na środku krzywego chodnika.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (366) ponad 20 zablokowanych
-
2017-03-21 10:05
Niewazne jaka reklama... (1)
Grunt, ze cel osiagniety.
- 28 8
-
2017-03-21 10:31
Mój Boże !
kto wpadł na pomysł zrobienia takiej ohydnej reklamy....
- 6 1
-
2017-03-21 10:06
Ja bym wolał te piersi bez cenzury :)
- 35 9
-
2017-03-21 10:06
Dobrze ze nie dorobiły sobie trzeciego
Może faktycznie wszystkie powiększyły sobie cycki i się tym chwalą, a przy okazji to i promocje mają
- 3 4
-
2017-03-21 10:07
Reklama bezsensu, bez smaku. (7)
Faktem jest, że o niej mówi się i to też jest reklama. Przekaz jest jednak beznadziejny.
Jak nie wiesz jak zainteresować swoimi wyrobem, pokaż goły tyłek, biust etc.
I co tu dużo mówić, znowu Gdańsk. Stolica naszego kraju wg niektórych mieszkańców.
Ciekawe kiedy "matołki" zrozumieją, że to miasto jak każde inne i na pewno nie jest lepsze ani gorsze od innych?- 21 18
-
2017-03-21 10:44
a jak ty chcesz reklamować bar mleczny? (4)
- 2 7
-
2017-03-21 10:53
(3)
Na pewno nie przez pokazywanie c.cków. Jest masę innych sposobów!
- 9 5
-
2017-03-21 14:31
(2)
wymień 3 lepsze
- 2 0
-
2017-03-21 15:15
I mam wskazać 5 różnic, między kaczorem Donaldem, a Tobą? ;)
Trudno będzie :D- 2 1
-
2017-03-21 15:46
fotki jakiś potraw w niej serwowanych chociażby.
Albo nostalgicznie - jakieś nawiązanie do barów z czasów PRLu. Naprawdę pomysłów jest sporo na reklamę takiego biznesu.
- 2 1
-
2017-03-21 10:59
jak widac nie skumałeś reklamy (1)
tak naprawde to antyreklama drobiu na antybiotykach od których rosną cyce nawet 11 latkom, te 20% buahahah a wy jaracie się cycami ba
- 4 1
-
2017-03-21 11:10
Jeśli jest tak jak twierdzisz i nikt tego nie skumał, to tym bardziej reklama bez sensu, mądralo :P
- 0 1
-
2017-03-21 10:07
Pan leszek ma konkurencyjny bar w pobliżu i myślał że podkopie trochę konkurencje, ale pan leszek jest starym zgredem nie wiedzącym jak działa internet, i wyszedł tak jak by artykuł sponsorowany :P
- 31 14
-
2017-03-21 10:08
Czy pan Leszek, chciałby może aby wszystkie kobiety ubrały sie w woki i tak zasłonięte chodziły po ulicach? Coby jego słabych nerwów nie szarpać?
- 29 16
-
2017-03-21 10:08
Prostactwo i porażka.
- 14 15
-
2017-03-21 10:08
Truudnee spraawy...
- 8 2
-
2017-03-21 10:09
Za to ten blaszak z tyłu jest piękny ...
Leszek, weź się za robotę.
- 29 8
-
2017-03-21 10:09
tak trzymać!!! (1)
dzięki tej reklamie zajrzę do tego baru :D
brawo, tak trzymać!- 43 13
-
2017-03-21 10:54
C.cków tam jednak nie zobaczysz, płonne nadzieje :P
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.