• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjna reklama baru mlecznego

Leszek
21 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika reklama jest szpetna i obraźliwa dla kobiet. Zdaniem naszego czytelnika reklama jest szpetna i obraźliwa dla kobiet.

Przesłonięty kobiecy biust i dopisek "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe" mają zachęcać klientów jednego z barów mlecznych w Gdańsku. - Ta reklama jest prymitywna i w treści i w formie - zauważa nasz czytelnik, pan Leszek.



Reklama baru mlecznego opisana przez naszego czytelnika:

Oto jego refleksje:

Do Brzeźna przyjeżdżamy z rodziną regularnie od lat. Zwłaszcza w weekendy, by pospacerować brzegiem morza czy zjeść obiad w którymś z nadmorskich barów. I właśnie podczas sobotniego spaceru, w pobliżu pętli tramwajowej na skwerku przy skrzyżowaniu ul. Gałczyńskiego i ul. Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska natknąłem się na reklamę, która wprawiła mnie w osłupienie.

Reklama musi stać tam już od pewnego czasu. Szczerze mówiąc, mam nadzieję, że wkrótce zniknie, bo jest ewidentnym przykładem, jak kawałek zadrukowanej w prymitywny sposób reklamowej treści szpeci okolicę, obraża kobiety, a polecanemu miejscu wyświadcza niedźwiedzią przysługę. No bo jak reklama, będąca podręcznikowym przykładem bezguścia, trywializmu, seksizmu i elementarnego braku dobrego smaku, może zachęcać potencjalnych klientów do zjedzenia - nomem omen - smacznego obiadu?

Na obrazku widzimy bowiem fragment nagiego kobiecego ciała i przesłonięte liśćmi piersi z dopiskiem "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe".

Czy uporządkowanie przestrzeni wokół nas naprawdę kosztuje tak wiele trudu? Zarówno prawnego, by przygotować jasne, ale przy tym szczelne przepisy, jak i intelektualnego, by na takie prymitywne treści nie było miejsca w przestrzeni publicznej?

Zdaję sobie sprawę, że podobne reklamy wiszą nie tylko w Brzeźnie, gdzie przyjeżdżam na weekendowe spacery. Problem jest szerszy, dotyczy całego Trójmiasta, a nawet kraju, wiem też, że nie da się go rozwiązać z dnia na dzień. Ale, na Boga! Na stronie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku znalazłem dział o dźwięcznym skrócie DUPP (Dział Użytkowania Przestrzeni Publicznej). W mojej ocenie jego pracownicy w takich przypadkach powinni reagować.

Urzędnicy muszą - nawet, a może zwłaszcza po nagłośnieniu sprawy w mediach - podejmować w takich miejscach interwencję i w ramach obowiązków służbowych takie straszydła reklamowe, wyrządzające więcej krzywdy niż pożytku usuwać, zasłaniać. Słowem: trzeba zrobić wszystko, by takie reklamy znikały z przestrzeni publicznej.

Pomysłodawcy tej szpetoty nie usprawiedliwia nawet fakt, że wpisuje się ona w okoliczny krajobraz rozpadających się pawilonów handlowych, dziurawych dróg i psich kup na środku krzywego chodnika.
Leszek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (366) ponad 20 zablokowanych

  • Tranzystorek ;)?

    • 0 0

  • Leszek to może Trójmiasto

    Może ktoś z trójmiasto bał się podpisać pod beznadziejną nagonką i zwalił na Leszka

    • 0 0

  • (6)

    A według mnie to całkiem fajny pomysł :) Albo raczej, przynajmniej jakiś pomysł :)

    • 215 67

    • Naprawdę nie przeszkadza wam seksizm?

      Nie widzicie,że jest XXI wiek i rechot z cycków przy kotlecie to żenada?

      • 3 1

    • Fajny pomysł ?!

      Przecież ta reklama jest beznadziejna. I nie chodzi mi tu o żadne obyczajowe czy antykobiece zarzuty, a o zwykły brak polotu. Najgorsze, że tak słaby pomysł, pochwalony przez Ciebie uzyskał 2:1 za / przeciw Bezguście I prymitywizm królują tu jednak.

      • 16 10

    • Fajny nie fajny, ale przynajmniej nasz - zdrowy, czerstwy, przaśny .... narodowy. (1)

      • 17 6

      • Nie do końca. Za mało tam cebuli i burakow

        • 8 4

    • (1)

      pomysł prymitywny jak większość reklam.

      • 26 5

      • Czyli normalny jak na nasze czasy :0

        • 12 3

  • Odkąd postawi tę seksistowską reklamę

    nie chodzę do tego baru. To głupie i prymitywne, w cywilizowanych krajach byłoby niedopuszczalne. Kobieta nie jest kawałkiem mięsa, by reklamować kotlety!

    • 1 4

  • To won z Brzeźna Panie Leszek - my tu cycki kochamy

    Panie Leszek sam Pan jesteś prymitywny skoro Pan nie wiesz, że właśnie napędziłeś klientelę w starym dobrym mleczaku :)

    • 3 3

  • Prawie jak w Arabowie

    O obrazie kobiet wypowiedział się Leszek.

    • 1 0

  • cycki

    Jołopów ci u nas dostatek. Reklama wulgarna i budzi niesmak. Powinno byc jeszcze, że to piersi i mleko z Polski.

    • 1 1

  • ale nowina?

    Cała Polska jest coraz bardziej prymitywna. A ta reklama to już czyste disko-polo.

    • 4 0

  • Dlaczego w sprawie kobiet znowu wypowiada się facet? (2)

    Jakiś świętojebliwy koleżka, któremu los kobiet jest bliski. Zajmij się chłopie swoją kobietą o nie zawracaj łódzkim głowy takimi pierdołami!

    • 15 8

    • to nie jest facet.

      • 0 0

    • jakieś nowe prawo UE

      a dlaczego facet nie może się wypowiadać w sprawie dot. kobiet?

      Zresztą on się wypowiada w sprawei reklamy.

      • 3 2

  • Panie Leszku ta reklama to pr baru, zeby było więcej klientów ;)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane