- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (226 opinii)
- 2 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (73 opinie)
- 3 Lodzińska i Borawski wiceprezydentami (138 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (104 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (279 opinii)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (26 opinii)
Kontrowersyjna reklama baru mlecznego
Przesłonięty kobiecy biust i dopisek "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe" mają zachęcać klientów jednego z barów mlecznych w Gdańsku. - Ta reklama jest prymitywna i w treści i w formie - zauważa nasz czytelnik, pan Leszek.
Do Brzeźna przyjeżdżamy z rodziną regularnie od lat. Zwłaszcza w weekendy, by pospacerować brzegiem morza czy zjeść obiad w którymś z nadmorskich barów. I właśnie podczas sobotniego spaceru, w pobliżu pętli tramwajowej na skwerku przy skrzyżowaniu ul. Gałczyńskiego i ul. Gdańskiej natknąłem się na reklamę, która wprawiła mnie w osłupienie.
Reklama musi stać tam już od pewnego czasu. Szczerze mówiąc, mam nadzieję, że wkrótce zniknie, bo jest ewidentnym przykładem, jak kawałek zadrukowanej w prymitywny sposób reklamowej treści szpeci okolicę, obraża kobiety, a polecanemu miejscu wyświadcza niedźwiedzią przysługę. No bo jak reklama, będąca podręcznikowym przykładem bezguścia, trywializmu, seksizmu i elementarnego braku dobrego smaku, może zachęcać potencjalnych klientów do zjedzenia - nomem omen - smacznego obiadu?
Na obrazku widzimy bowiem fragment nagiego kobiecego ciała i przesłonięte liśćmi piersi z dopiskiem "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe".
Czy uporządkowanie przestrzeni wokół nas naprawdę kosztuje tak wiele trudu? Zarówno prawnego, by przygotować jasne, ale przy tym szczelne przepisy, jak i intelektualnego, by na takie prymitywne treści nie było miejsca w przestrzeni publicznej?
Zdaję sobie sprawę, że podobne reklamy wiszą nie tylko w Brzeźnie, gdzie przyjeżdżam na weekendowe spacery. Problem jest szerszy, dotyczy całego Trójmiasta, a nawet kraju, wiem też, że nie da się go rozwiązać z dnia na dzień. Ale, na Boga! Na stronie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku znalazłem dział o dźwięcznym skrócie DUPP (Dział Użytkowania Przestrzeni Publicznej). W mojej ocenie jego pracownicy w takich przypadkach powinni reagować.
Urzędnicy muszą - nawet, a może zwłaszcza po nagłośnieniu sprawy w mediach - podejmować w takich miejscach interwencję i w ramach obowiązków służbowych takie straszydła reklamowe, wyrządzające więcej krzywdy niż pożytku usuwać, zasłaniać. Słowem: trzeba zrobić wszystko, by takie reklamy znikały z przestrzeni publicznej.
Pomysłodawcy tej szpetoty nie usprawiedliwia nawet fakt, że wpisuje się ona w okoliczny krajobraz rozpadających się pawilonów handlowych, dziurawych dróg i psich kup na środku krzywego chodnika.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (366) ponad 20 zablokowanych
-
2017-03-22 20:15
Tranzystorek ;)?
- 0 0
-
2017-03-22 19:40
Leszek to może Trójmiasto
Może ktoś z trójmiasto bał się podpisać pod beznadziejną nagonką i zwalił na Leszka
- 0 0
-
2017-03-21 10:05
(6)
A według mnie to całkiem fajny pomysł :) Albo raczej, przynajmniej jakiś pomysł :)
- 215 67
-
2017-03-22 18:50
Naprawdę nie przeszkadza wam seksizm?
Nie widzicie,że jest XXI wiek i rechot z cycków przy kotlecie to żenada?
- 3 1
-
2017-03-21 11:17
Fajny pomysł ?!
Przecież ta reklama jest beznadziejna. I nie chodzi mi tu o żadne obyczajowe czy antykobiece zarzuty, a o zwykły brak polotu. Najgorsze, że tak słaby pomysł, pochwalony przez Ciebie uzyskał 2:1 za / przeciw Bezguście I prymitywizm królują tu jednak.
- 16 10
-
2017-03-21 10:22
Fajny nie fajny, ale przynajmniej nasz - zdrowy, czerstwy, przaśny .... narodowy. (1)
- 17 6
-
2017-03-21 11:04
Nie do końca. Za mało tam cebuli i burakow
- 8 4
-
2017-03-21 10:09
(1)
pomysł prymitywny jak większość reklam.
- 26 5
-
2017-03-21 10:11
Czyli normalny jak na nasze czasy :0
- 12 3
-
2017-03-22 18:47
Odkąd postawi tę seksistowską reklamę
nie chodzę do tego baru. To głupie i prymitywne, w cywilizowanych krajach byłoby niedopuszczalne. Kobieta nie jest kawałkiem mięsa, by reklamować kotlety!
- 1 4
-
2017-03-22 18:34
To won z Brzeźna Panie Leszek - my tu cycki kochamy
Panie Leszek sam Pan jesteś prymitywny skoro Pan nie wiesz, że właśnie napędziłeś klientelę w starym dobrym mleczaku :)
- 3 3
-
2017-03-22 16:32
Prawie jak w Arabowie
O obrazie kobiet wypowiedział się Leszek.
- 1 0
-
2017-03-22 16:31
cycki
Jołopów ci u nas dostatek. Reklama wulgarna i budzi niesmak. Powinno byc jeszcze, że to piersi i mleko z Polski.
- 1 1
-
2017-03-22 16:07
ale nowina?
Cała Polska jest coraz bardziej prymitywna. A ta reklama to już czyste disko-polo.
- 4 0
-
2017-03-21 11:14
Dlaczego w sprawie kobiet znowu wypowiada się facet? (2)
Jakiś świętojebliwy koleżka, któremu los kobiet jest bliski. Zajmij się chłopie swoją kobietą o nie zawracaj łódzkim głowy takimi pierdołami!
- 15 8
-
2017-03-22 15:33
to nie jest facet.
- 0 0
-
2017-03-21 11:17
jakieś nowe prawo UE
a dlaczego facet nie może się wypowiadać w sprawie dot. kobiet?
Zresztą on się wypowiada w sprawei reklamy.- 3 2
-
2017-03-22 15:30
Panie Leszku ta reklama to pr baru, zeby było więcej klientów ;)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.