• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjna reklama baru mlecznego

Leszek
21 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika reklama jest szpetna i obraźliwa dla kobiet. Zdaniem naszego czytelnika reklama jest szpetna i obraźliwa dla kobiet.

Przesłonięty kobiecy biust i dopisek "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe" mają zachęcać klientów jednego z barów mlecznych w Gdańsku. - Ta reklama jest prymitywna i w treści i w formie - zauważa nasz czytelnik, pan Leszek.



Reklama baru mlecznego opisana przez naszego czytelnika:

Oto jego refleksje:

Do Brzeźna przyjeżdżamy z rodziną regularnie od lat. Zwłaszcza w weekendy, by pospacerować brzegiem morza czy zjeść obiad w którymś z nadmorskich barów. I właśnie podczas sobotniego spaceru, w pobliżu pętli tramwajowej na skwerku przy skrzyżowaniu ul. Gałczyńskiego i ul. Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska natknąłem się na reklamę, która wprawiła mnie w osłupienie.

Reklama musi stać tam już od pewnego czasu. Szczerze mówiąc, mam nadzieję, że wkrótce zniknie, bo jest ewidentnym przykładem, jak kawałek zadrukowanej w prymitywny sposób reklamowej treści szpeci okolicę, obraża kobiety, a polecanemu miejscu wyświadcza niedźwiedzią przysługę. No bo jak reklama, będąca podręcznikowym przykładem bezguścia, trywializmu, seksizmu i elementarnego braku dobrego smaku, może zachęcać potencjalnych klientów do zjedzenia - nomem omen - smacznego obiadu?

Na obrazku widzimy bowiem fragment nagiego kobiecego ciała i przesłonięte liśćmi piersi z dopiskiem "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe".

Czy uporządkowanie przestrzeni wokół nas naprawdę kosztuje tak wiele trudu? Zarówno prawnego, by przygotować jasne, ale przy tym szczelne przepisy, jak i intelektualnego, by na takie prymitywne treści nie było miejsca w przestrzeni publicznej?

Zdaję sobie sprawę, że podobne reklamy wiszą nie tylko w Brzeźnie, gdzie przyjeżdżam na weekendowe spacery. Problem jest szerszy, dotyczy całego Trójmiasta, a nawet kraju, wiem też, że nie da się go rozwiązać z dnia na dzień. Ale, na Boga! Na stronie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku znalazłem dział o dźwięcznym skrócie DUPP (Dział Użytkowania Przestrzeni Publicznej). W mojej ocenie jego pracownicy w takich przypadkach powinni reagować.

Urzędnicy muszą - nawet, a może zwłaszcza po nagłośnieniu sprawy w mediach - podejmować w takich miejscach interwencję i w ramach obowiązków służbowych takie straszydła reklamowe, wyrządzające więcej krzywdy niż pożytku usuwać, zasłaniać. Słowem: trzeba zrobić wszystko, by takie reklamy znikały z przestrzeni publicznej.

Pomysłodawcy tej szpetoty nie usprawiedliwia nawet fakt, że wpisuje się ona w okoliczny krajobraz rozpadających się pawilonów handlowych, dziurawych dróg i psich kup na środku krzywego chodnika.
Leszek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (366) ponad 20 zablokowanych

  • Jedna z nielicznych reklam, które nie kłamią.

    Każdy wie, że drób w Europie jest karmiony żeńskimi hormonami i po nich rosną facetom piersi.

    • 20 1

  • (1)

    Stawiam 5 złotych, że Leszek to homoś... :D

    P.S. Ewentualnie, jakiś milicjant na emeryturze, który się po prostu nudzi.

    • 13 12

    • Milicjant na emeryturze w dodatku żarliwy katolik. Co niedziela w kościele i 10 pod krzyżem na miesięcznicy.

      • 3 3

  • "Ta reklama jest prymitywna i w treści i w formie" (1)

    A jaka ma być reklama baru z kurczakami - stylizowana na obrazy Chełmońskiego z muzyką Szopena, sączącą się z głośników podczepionych pod billboardem?

    Poza tym - dlaczego pan Leszek marnuje czas na pisanie bzdurnych artykułów, zamiast zająć się konstruktywnym działaniem? To żaden problem ustalić, czyja to jest działka i czy billboard stoi tam legalnie. Jeśli nie (a pewnie nie) - powiadomić kogo trzeba.

    Typowe - coś mi przeszkadza, albo czegoś bym chciał, ale niech ktoś inny rozwiąże mój problem albo spełni moje marzenie. A potem zdziwa, że "nic się nie da". Otóż wszystko się da, tylko trzeba zaangażowania większego, niż skrobnięcie paru krzywych zdań z założeniem, że samo się zrobi.

    • 12 4

    • Może po prostu normalna

      a nie jak ta na zdjęciu w artykule żenująca. Swoją drogą chciałbym poznać intelekt osoby odpowiedzialnej za wymyslenie tej "kampanii reklamowej"

      • 3 1

  • I co ... tak czytelnika zainteresowana reklama że napisał o ty. Wiec reklama dźwignia handlu.

    • 4 4

  • moim zdaniem reklama zwyczajnie niesmaczna i raczej nie zachęca do odwiedzin tego lokalu (1)

    nie mam nic do piersi kobiet, bądź wykorzystywania seksualności kobiet i mężczyzn w reklamie, ale musi to być robione z głową i smakiem, których tutaj ewidentnie zabrakło :)

    • 5 12

    • Gadasz....

      ... jakbyś sam był przez wiele lat wykorzystywany seksualnie.

      • 3 2

  • czy Leszek ... widział piersi? Jesli nie to niech idzie do mięsnego 1!

    • 5 6

  • A to Leszek śmieszek

    Dziś pierwszy dzień wiosny,a nie pierwszy kwietnia. Potraktujmy to jako nieudany żart.

    • 9 7

  • A która reklama z półnagimi paniami nie jest prymitywna?

    Bar mleczny dysponuje drobnym budżetem. Moim zdaniem nie jest to nawet w połowie tak prymitywne jak jakaś gwiazdeczka która reklamuje rajty lub podpaski....

    • 9 5

  • Może i standard (12)

    ale odwróćmy sytuacje.
    Zdjęcie męskich jąder lekko zasłoniętych ręką i dopisek... zobacz jakie duże mamy jaja... 20% zniżki na jajecznicę ....

    Miło?

    • 38 6

    • No pewnie że miło. (1)

      • 8 9

      • ehhh wychowani

        na reklamach gołych kobiet to i wydaje im się, że tak to winno być....

        • 11 0

    • Nie rób sobie jaj (1)

      Kobiece piersi to trochę inny element ciała niż jądra. Tam by musiały być wargi sromowe co najmniej widoczne abyś mogła tak porównywać. Poza tym piersi na tym billbordzie tyle co u dwunastolatki.

      • 11 19

      • oj jojojj

        to żeś pojechał ... widać niestety ( w braku świadomości) jak bardzo mało wiesz o postrzeganiu seksualności.

        • 7 5

    • Wisi

      • 3 0

    • hehe i teraz zamieńmy (mentalnie) (2)

      każdą "damską" reklamę na "męską".
      Dd razu by się tzw. mężczyźni poczuli nieswojo, gdy na każdym rogu świeciły by im gołe jądra, prącia, pośladki, albo męskie klaty....

      Ja osobiście jestem za zmianą, skoro nie jest to takie złe - zdaniem mężczyzn, ok- chętnie postawie się w ich sytuacji i po oglądam sobie reklamy o zabarwieniu ero lub z domieszką dwuznaczności w roli głównej z męską stroną, na każdym zakręcie.

      • 16 2

      • Wspaniały pomysl

        • 13 1

      • zrobmy to!

        :)

        • 9 1

    • No i.........? (1)

      Ciało to ciało!! Troszkę dystansu do siebie a nie fałszywa pruderia !! Nie epatuje ta reklama w żaden sposób nagością!! Ale jak ktoś ma chorą wyobraźnię to mu się wszystko będzie kojarzyło tylko z jednym!!! Głodnemu chleb na myśli!!! Po za tym nie jesteśmy na razie państwem islamskim gdzie ciało musi być szczelnie zakryte!!
      Ale jak ktoś jest zacofany mentalnie i dalej jego światopogląd tkwi w średniowieczu no to Sorry!!! Proponuję wszystkim figurom , obrazom , które przedstawiają Jezusa pozakrywać klatkę piersiową bo EPATUJE GOLIZNĄ!!!
      Reklama z nagim/gołym/nieubranym facetem również mi nie przeszkadza!!

      • 7 8

      • Nie, no jasne, reklama w ogóle nie odwołuje się do kobiecych piersi jako atrybutu seksualności. To tylko nam się wydaje.

        • 5 2

    • Mnie śmieszy :)

      • 3 2

    • A mnie się to podoba

      Fajna gra słów. Nie bądźmy pruderyjni. Trochę luzu.
      Pewna firma taksówkowa ma bilbordy z hasłem "największe koguty w mieście" i zdjęciem fajnego gościa. Wiadomo, że chodzi o ten ich sprzęt na dachach, ale gra słów to naprawdę nie jakiś dramat.

      • 5 3

  • A tak swoją drogą... (1)

    To całkiem dobre żarcie tam kiedyś mieli. Jak jest teraz?

    • 4 4

    • Słabo.

      Jadłodajnia dla bezdomnych :d

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane