• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Węzła Wzgórze zakorkuje centrum Gdyni

Michał Sielski
20 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Warta niemal 60 mln zł przebudowa Węzła Wzgórze już się rozpoczęła. Warta niemal 60 mln zł przebudowa Węzła Wzgórze już się rozpoczęła.

Półtora roku przebudowy, rok utrudnień dla kierowców i całe lata bez korków i z bezpiecznym przejściem dla pieszych w centrum miasta - tak, według władz miasta, ma wyglądać zaczynająca się w poniedziałek przebudowa Węzła Wzgórze w Gdyni.



Tak wygląda Węzeł Wzgórze dziś... Tak wygląda Węzeł Wzgórze dziś...
...a tak będzie wyglądał po przebudowie. ...a tak będzie wyglądał po przebudowie.
Prace, które prowadzi firma MTM, zaczęły się już w czwartek, ale utrudnienia czekają kierowców od najbliższego poniedziałku. I nikt nie ma złudzeń, że nie będą duże. - Nie ma jednak nad czym deliberować. Przebudowę trzeba zrobić i pocierpieć przez rok, bo gdyby nie to, męczylibyśmy się przez długie lata - przekonuje wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Nowa organizacja ruchu będzie obowiązywała od poniedziałku i potrwa do końca maja. W tym czasie utrudniona będzie jazda do Centrum z kierunku Witomina. Wyłączona zostanie tzw. pierwsza nawrotka - aby skręcić w ul. Władysława IV, będzie trzeba dojechać do skrzyżowania ul. Świętojańskiej z Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni i stamtąd skręcić w prawo, w ul. Władysława IV.

Ruch z Gdańska w kierunku Gdyni będzie odbywał się tą jezdnią, którą do tej pory prowadzony był w kierunku przeciwnym. Jadący do Gdańska będą kierowani na objazd, poprowadzony ul. Kazimierza Górskiego zobacz na mapie Gdyni. W maju zakończy się pierwszy etap prac i organizacja ruchu zostanie zmieniona.

- Remont zakończy się w marcu 2011 roku, ale kierowcy odetchną już za rok. Wtedy zostanie nam już tylko budowa chodników i małej architektury, co nie będzie wiązało się z zamykaniem dróg - pociesza kierowców Marek Stępa. - Bez wątpienia będzie to jednak rok poważnych utrudnień - zastrzega.

Po przebudowie znacząco wzrośnie przepustowość węzła. Dziś w ciągu godziny przejeżdża nim ponad 3,6 tys. pojazdów. Po przebudowie przepustowość zwiększy się niemal o połowę, do ponad 5 tys. aut.

Będzie także sporo bezpieczniej dla pieszych. Od przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana będzie można dojść tunelem aż do Urzędu Miasta, przy al. Piłsudskiego. Sporym ułatwieniem będzie także wydrążenie nowego tunelu pod torami SKM, którym będzie można dojechać z górnych dzielnic Gdyni w stronę Centrum. W istniejącym dotychczas tunelu ruch będzie jednokierunkowy i będzie można nim jechać tylko na zachód.

Opinie (290) 9 zablokowanych

  • Zobaczymy jak się to sprawdzi. Jak patrzę na plan, to niby przepustowość większa, ale proszę zwrócić uwagę o ile zwiększy sie długość drogi do przebycia aby ze Sląskiej pojechać ma Władysława IV. Zresztą światła w stronę Sopotu na skrzyżowaniu Piłsudskiego/Śląska?Różowa(Gdyńska) i tak zostaną, więc wszyscy jadący w stronę Real/Witomino ze strony UM i tak będą stali w takim samym korku jak dziś. Na planie brakuje bardzo istotnego elementu - usytuowania sygnalizacji świetlnej - to ona decyduje o korkach.

    • 11 2

  • Korki... uf, na całe szczęście wynosze się z centrum i strefy płatnego parkowania pod wynajętym mieszkaniem...

    • 7 2

  • Proszę, Pan Prezydent ściemnia ,że aż strach. Wiadomo, że węzeł jest konieczny dla drożności dróg w związku z budową nowego pałacu dla urzędasów i salonów dla władzy. W końcu w starym Urzędzie Miasta pokój prezydenta jest za mały.

    • 8 26

  • WTYKI I UKŁADY. (3)

    No i znowu firma MTM z Gdyni. Podejrzewam że miasto może mieć układy z firmą MTM, ponieważ gdzie by nie było remontu, budowy czy tez przebudowy MTM rządzi.

    • 9 25

    • Najlepiej dzyby wygra,i pewnie chińczycy

      wtedy pewnie byś był zadowolony:))
      Niestety tylko jeden problem jest w Gdyni nie rosną tu w TPK jadalne kasztany.

      • 0 0

    • Lepiej jak remontuje firma KTÓRA PŁACI PODATKI W GDYNI

      • 1 0

    • w d...pie byłeś i g...no widziałeś

      Dokumentacja przetargu jest dostępna na zasadach udostępniania informacji publicznej. Idź, przeczytaj a potem szybciutko do prokuratury, skoro masz "podejrzenia" wykraczające poza fobie.

      Lokalna firma w większości przypadków jest tańsza ze względu na lokalizację bazy. A kluczowym czynnikiem jest wytwórnia mas bitumicznych - musi być blisko nie tylko ze względu na koszty transportu ale też i parametry asfaltu. MTM ma własną wytwórnię.

      • 8 0

  • ale kwota przebudowy jest niższa prawie o 50% o zakładanej i to się liczy...

    a gdynia jakoś nie piszczy, że ma dziurę budżetową..

    • 15 3

  • Tunele

    to jest to. A budynia za brak tuneli w Gdansku - to nalezy wywiezc na taczkach i WYKOPAC tego nieudacznika

    • 18 0

  • Może nie pamiętasz

    ale co było podczas 1 listopada gdy wszyscy chcieli się dostać na witomiński cmentarz... to choć trochę pomoże. (sory za poprzedni post ale przez przypadek kliknął mi sie enter :D)

    • 3 0

  • CIĄGLE 1 POZIOM ?! (2)

    A może przestaniemy patrzeć w przyszłość komunikacyjną w horyzoncie kilku lat a zaczniemy kilkunastu? Świetnym przykładem jest tu obwodnica - 30 lat !
    Powinno być jak najwięcej bezkolizyjnych = 2 poziomowych skrzyżowań - najlepszym przykładem w tym projekcie jest brak bezkolizyjnego skrętu w lewo dla jadących z Witomina (Chwarzno, Sokółka, dynamiczny rozwój mieszkaniówki) - a wystarczy obniżyć jezdnię w ciągu ul. Śląska-Droga Różowa (obecnie najpierw pod górę a zaraz zjazd!) i zrobić tam tunel. Całkowicie zgadzam się z Miśkiem (patrz wyżej)

    • 7 1

    • nie można tam zrobić tunelu (tak łatwo)

      ponieważ pod tą górką są juz tunele, tyle że dla pieszych idących na SKM. Musieliby jeszcze bardziej pokombinować :)

      • 0 0

    • Trasy bezkolizyjne to se kolego buduj poza miastem, chyba że lubisz klimaty Klinicznej albo JP2/RP.

      • 0 1

  • nie rozumiem jednego (3)

    Redaktor napisał:
    "Sporym ułatwieniem będzie także wydrążenie nowego tunelu po torami SKM, którym będzie można dojechać z górnych dzielnic Gdyni w stronę Centrum. Do tej pory w jedynym istniejącym tunelu ruch jest jednokierunkowy i można nim jechać tylko na zachód."

    W jedynym istniejącym w tamtym rejonie tunelu ruch jest przecież w dwóch kierunkach.. Czy czegoś jednak nie rozumiem i ktoś może mi wytłumaczyć?

    • 6 2

    • kłania sie czytanie ze zrozumieniem (1)

      W tresci jest: "W istniejącym dotychczas tunelu ruch BĘDZIE jednokierunkowy i BĘDZIE można nim jechać tylko na zachód.".

      • 1 0

      • było Do tej pory w jedynym istniejącym tunelu ruch jest jednokierunkowy i można nim jechać tylko na zachód."

        i poprawili, bo mijało sie to z prawdą!!!!

        • 0 0

    • nie rozumiem jednego

      przeczytaj dokładnie co napisał ,to zrozumiesz:)

      • 0 0

  • (3)

    Szkoda tylko ,ze zniknie ten lewoskret zaraz po wyjezdzie z tunelu na ul/.WladyslawaIV.
    Znacznie usprawnial ruch i przyspieszal dostanie sie do Srodmiescia.
    Reszta jeet calkiem logicznie rozwiazana.

    • 2 2

    • dobrze że zniknie

      Nie ma to jak śmigające samochody przez 3 pasy na odcinku 100 m. - wprost pod falę z od strony centrum Gdyni.

      • 1 0

    • ale po co ten lewoskręt, skoro teraz pod 1-szym wiaduktem będzie ulica jednokierunkowa? Ktoś jadący ze Śląskiej i tak musi dojechać do 2-go (nowego) wiaduktu. A jadąc Władka IV masz wcześniej skręty w przecznice.

      • 1 0

    • bardzo dobrze, bo teraz tam jest ma sa kra, pchające sie pod koła auta cwaniaków.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane