• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni dzielnic walczą o zmiany w komunikacji miejskiej

Krzysztof Koprowski
26 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Linia 269 ma szansę być wydłużona do osiedla Kukawka, części Osowej położonej na zachód od torów kolejowych do Gdyni. Linia 269 ma szansę być wydłużona do osiedla Kukawka, części Osowej położonej na zachód od torów kolejowych do Gdyni.

Rady gdańskich dzielnic starają się poprawiać komunikację miejską na terenie swoich jednostek. W Osowej trwają przymiarki do zmiany przebiegu linii 269, w Oliwie i na Przymorzu Małym radni chcą nowej linii, a we Wrzeszczu Górnym, Brętowie i na Pieckach-Migowie powrotu zmodyfikowanej linii 142.



Kontaktowałeś(aś) się kiedyś ze swoją radą dzielnicy?

Linia 269 funkcjonuje jako typowe połączenie wewnątrzdzielnicowe Osowej. Pokonanie całej trasy z pętli do pętli zajmuje zaledwie 19 minut. Linia jednak cieszy się sporym zainteresowaniem, ponieważ jej trasa przebiega wzdłuż głównych placówek edukacyjnych i handlowych, a samo jej uruchomienie to inicjatywa Rady Dzielnicy Osowa.

Teraz ta sama rada, choć już w kolejnej kadencji, stara się, by linia 269 dotarła na osiedle Kukawka zobacz na mapie Gdańska. Kilka dni temu dokonano przejazdu technicznego celem sprawdzenia infrastruktury dla uruchomienia autobusów.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej znajdziesz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl

- Sprawdziliśmy, jak od strony technicznej wyglądałaby obsługa komunikacyjna tej części dzielnicy. Teraz opracowujemy szczegółową opinię, która trafi zarówno do Rady Dzielnicy Osowa, jak i Zarządu Dróg i Zieleni, będącego zarządcą drogi. Dalsze czynności będą zależeć m.in. od tego, jak szybko uda się wykonać niezbędne zmiany w zakresie infrastruktury drogowej - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
O co konkretnie chodzi?

- Niektóre ulice będzie trzeba delikatnie poszerzyć, by autobusy mogły się wyminąć, ale myślę, że te techniczne problemy będą rozwiązane - wyjaśnia Stanisław Krzemiński, zastępca przewodniczącego Rady Dzielnicy Osowa.
Czytaj też: Przystanek niezgody w Nowym Porcie

Propozycja Rady Dzielnicy Oliwa dla przebiegu nowej linii autobusowej. Propozycja Rady Dzielnicy Oliwa dla przebiegu nowej linii autobusowej.
Niestety inne dzielnice na taką przychylność urzędników nie mogą na razie liczyć.

Z inicjatywą uruchomienia nowej linii wystąpiły właśnie rady dzielnic Oliwy i Przymorza Małego. Linia o dość skomplikowanym przebiegu miałaby ułatwić dojazd do przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet zobacz na mapie Gdańska, biurowców w rejonie ul. Arkońskiej zobacz na mapie Gdańska, Ergo Areny zobacz na mapie Gdańska czy Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu zobacz na mapie Gdańska.

- Przebieg linii był konsultowany z Zarządem Dzielnicy Przymorze Małe, którego mieszkańcy uzyskaliby połączenie wewnątrzdzielnicowe. Natomiast w naszej dzielnicy mieszkańcy ul. Czyżewskiego mieliby dzięki temu drugą dzienną linię - dodaje Mikołaj Sobczak, radny dzielnicy Oliwa.
Linia 142 zlikwidowana została w momencie uruchomienia tramwaju na Morenę (Piecki-Migowo). Radni chcą jej powrotu w nieco zmienionym przebiegu. Linia 142 zlikwidowana została w momencie uruchomienia tramwaju na Morenę (Piecki-Migowo). Radni chcą jej powrotu w nieco zmienionym przebiegu.
Nieco inne postulaty przyświecają natomiast radnym Wrzeszcza Górnego, Brętowa oraz Piecek-Migowa, którzy chcą powrotu linii 142, zlikwidowanej w momencie uruchomienia trasy tramwajowej do PKM Brętowo zobacz na mapie Gdańskaskrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską zobacz na mapie Gdańska.

- Proponujemy nieco zmodyfikowaną trasę przez Suchanino, tak by nie dublować się z trasą tramwajową. Od momentu uruchomienia tramwaju na Piecki-Migowo, mieszkańcy rejonu ul. Słowackiego cały czas apelują do nas o przywrócenie bezpośredniego połączenia autobusowego do centrum miasta - informuje Arkadiusz Kowalina, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Mieszkańcom Piecek-Migowa linia 142 zapewni natomiast lepszy dojazd do Wrzeszcza.

- Po uruchomieniu tramwaju ograniczono kursowanie linii 129 i 127. Natomiast linia 227 ma bardzo długą trasę i często łapie opóźnienia - dodaje Przemysław Malak, zastępca przewodniczącego Zarządu Dzielnicy Piecki-Migowo.
Czytaj też: Autobusy z Karczemek wrócą do centrum
Plakat promujący zbieranie podpisów pod petycją o uruchomienie linii 142. Dodatkowo w niedzielę podpisy będą zbierane przed kościołami. Plakat promujący zbieranie podpisów pod petycją o uruchomienie linii 142. Dodatkowo w niedzielę podpisy będą zbierane przed kościołami.

Rady zbierają także podpisy pod petycją o przywrócenie linii 142 przez Suchanino.

Do piątku swoje poparcie wyrazić można w kilku miejscach na terenie Piecek-Migowa (patrz plakat). W niedzielę dodatkowo planuje się zbierać podpisy przed kościołami przy ul. Piecewskiej zobacz na mapie Gdańska, Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska oraz Słowackiego zobacz na mapie Gdańska.

- Na ten moment mamy ponad 1,4 tys. podpisów. Chcemy je przekazać zastępcy prezydenta, panu Piotrowi Grzelakowi. Liczymy też na spotkanie z zastępcą dyrektora ZTM, panem Sebastianem Zomkowskim - mówi Malak.
Już teraz wiadomo, że szanse na większe zmiany w układzie komunikacyjnym są niewielkie. ZTM gotów jest wprowadzać je jedynie kosztem cięcia kursów innych linii.

- Propozycje nowych tras linii rad dzielnicy traktujemy jako ciekawe pomysły modyfikacji istniejącej siatki połączeń. W pierwszej kolejności trzeba jednak wykonać dokładną analizę zapotrzebowania na transport w danej relacji i zbadać, czy wielkość popytu uzasadnia skierowanie autobusów z innych linii do obsługi nowych - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
W opinii ZTM, uruchomienie linii 142 w wariancie proponowanym przez rady dzielnic może skutkować niekorzystnymi zmianami dla pasażerów na liniach 210 oraz 167.

Propozycja linii Oliwy i Przymorza Małego ma jeszcze mniejsze szanse na realizację. Zdaniem ZTM, "uruchomienie nowej linii mogłoby nastąpić jedynie kosztem redukcji oferty na innych liniach w obrębie tych dzielnic (...) Takie działania mogłyby być niezgodne z faktycznymi potrzebami przewozowymi."

Czytaj też: Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy

Miejsca

Opinie (179)

  • każdem w dzielnicy autobus po jego drzwi

    • 8 10

  • Ta linia przez Przymorze i Oliwę to na poważnie? (1)

    Rozumiem, że pracownicy Arkońskiej byli by 10 minut szybciej w pracy, ale poza tym to nie rozumiem przebiegu tej linii. Ta linia nie podjeżdża ani pod dworzec w Oliwie, ani pod katedrę (tylko przy powrocie). Może ktoś z Was rozumie w czym ona miała by pomóc?

    • 9 3

    • A ja wiem.

      Taki mieszkaniec Żabianki mógłby rano wsiąść w autobus. Jechać na poranną mszę w katedrze. Potem z katedry jechać jeden przystanek na targowisko w Oliwie. Stamtąd jechać na Krzywoustego w Oliwie na drugie, tańsze targowisko. Obiad w Amazonce, a potem w autobus i do Rozi.
      Żyć nie umierać.

      • 4 1

  • 183 (1)

    Przywrocic 183 przez Suchanino!!!

    • 7 10

    • a po jaki kij jak 184 jezdzi przez suchanino

      • 2 0

  • Ten pomysł z autobusem w Oliwie jest super (1)

    W OBC i Alchemii pracuje kilka tysięcy osób które zamiast samochodem mogłyby tam dojeżdżać komunikacją miejską

    • 5 8

    • Tylko, że ten autobus nie docierałby pod OBC

      OBC jest świetnie skomunikowane. Należałoby jedynie zrobić poprawki. Niechby 122 kursowało częściej i może przez PKM-Strzyża. Brakuje też wygodnego dojścia z tramwaju do OBC - teraz pracownicy depczą trawniki uniwersytetu, który nie zgadza się na żaden chodnik itp.

      • 4 1

  • smrodzibusy (1)

    zrobili na Morene 2 linie tramwajowe to radni dalej swoje, przywrodzcie 142, ciekawe po co, smierdzace autobusy

    • 8 18

    • żeby mieć dojazd do Wrzeszcza, nie wiesz po co.

      • 3 2

  • odkąd zlikwidowali 142 i 183 i zmniejszyli częstotliwość 129 (5)

    o wiele gorzej planuje się podróż do Wrzeszcza i Śródmieścia.

    • 25 6

    • jest PKM (2)

      prosto do Wrzeszcza

      • 6 6

      • PKM to inny przewoźnik. Równie dobrze można pisać, że poza SKM-ką jeżdżą jeszcze pociągi TLK.

        • 6 3

      • o Jaśkowej Dolinie zapomnieli, halo tramwaj tamtędy nie jeździ a w szycie nie ma jak wsiąść tam

        • 5 3

    • (1)

      Do wrzecza podrózuje się tragicznie! Powinni przywrócić 142 i zwiększyć częstotliwoć 129!

      • 6 5

      • 129 powinien jeździć też w weekendy, bo wtedy to już w ogóle tragedia z dojazdem

        • 5 3

  • Przydałby się...

    ...jakiś autobus z pętli integracyjnej Świętokrzyska do PKM Kiełpinek.

    • 14 4

  • 168 do centrum Gdańska (2)

    Przywróćcie linie 168 do centrum Gdańska jak było kiedyś, teraz jest to kompletna klapa ze zmianą tej linii. Ludzie korzystający z komunikacji wciąz nie maja dobrej opnii na temat zmian jakie zaszły.
    Jadac do Gdańsk zamiast sie podróż skrócic sie wydłuża, jaka jest z tego korzyść??
    Niech zarząd ZTM pojeżdzi autobusami i tramwajami a niech nie robi zbedne ankiety z których i tak nic nie wynika, do tego tak głupie pytania sformułowane, że nie wiadomo jak odpowiadać. jak była też wieksza czestotliwośc jeżdzacych autobusów też poniekad było lepiej,
    Ludzi wysiadajacy z autobusu na przystanku siedlce sami sie niedługo zatratuja tak jest tam mało miejsca. Jeszcze motorniczy szybko zamyka drzwi i odjeżdza.

    • 7 11

    • Sami marudziliscie, że 168 do Głównego jest niepunktualny

      no to macie....

      • 4 1

    • Oj, wy marudy ze wsi.

      • 0 0

  • tramwaje miały być UZUPEŁNIENIEM istniejącej siatki komunikacyjnej (1)

    a zabrali nam (mieszkańcom Piecek-Migowa) połączenia do Wrzeszcza.......

    • 22 9

    • a niedźwiednikowi 183, a Słowakom 142..........

      • 7 3

  • A może by pójść za zielona góra? (1)

    Ostatnio na radzie miasta jednogłośnie przegotowanej darmowa komunikację miejska dla faktycznych Dawców szpiku/komórek macierzystych. Może którys z Radnych/Rad Dzielnic by spróbowała przedstawić taki projekt na spotkaniu? Warto dodać, takich osób ich osób jest stosunkowo niewiele, więc ZTM nie ponioslby odczuwalnych strat, a byłby to ukłon w stronę Dawców. Mały gest dla Wielkich ludzi ;) ps email rowerowopogda@WP.pl gdyby ktoś chciał więcej szczegółów

    • 7 5

    • sora mial byc plus a dalem minus

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane