- 1 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (45 opinii)
- 2 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (162 opinie)
- 3 Auto wjechało w pieszych i w budynek (23 opinie)
- 4 Parawaniarze już anektują plaże (164 opinie)
- 5 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (97 opinii)
- 6 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (186 opinii)
Radni dzielnic walczą o zmiany w komunikacji miejskiej
Rady gdańskich dzielnic starają się poprawiać komunikację miejską na terenie swoich jednostek. W Osowej trwają przymiarki do zmiany przebiegu linii 269, w Oliwie i na Przymorzu Małym radni chcą nowej linii, a we Wrzeszczu Górnym, Brętowie i na Pieckach-Migowie powrotu zmodyfikowanej linii 142.
Teraz ta sama rada, choć już w kolejnej kadencji, stara się, by linia 269 dotarła na osiedle Kukawka . Kilka dni temu dokonano przejazdu technicznego celem sprawdzenia infrastruktury dla uruchomienia autobusów.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej znajdziesz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl
- Sprawdziliśmy, jak od strony technicznej wyglądałaby obsługa komunikacyjna tej części dzielnicy. Teraz opracowujemy szczegółową opinię, która trafi zarówno do Rady Dzielnicy Osowa, jak i Zarządu Dróg i Zieleni, będącego zarządcą drogi. Dalsze czynności będą zależeć m.in. od tego, jak szybko uda się wykonać niezbędne zmiany w zakresie infrastruktury drogowej - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
O co konkretnie chodzi?
- Niektóre ulice będzie trzeba delikatnie poszerzyć, by autobusy mogły się wyminąć, ale myślę, że te techniczne problemy będą rozwiązane - wyjaśnia Stanisław Krzemiński, zastępca przewodniczącego Rady Dzielnicy Osowa.
Czytaj też: Przystanek niezgody w Nowym Porcie
Niestety inne dzielnice na taką przychylność urzędników nie mogą na razie liczyć.
Z inicjatywą uruchomienia nowej linii wystąpiły właśnie rady dzielnic Oliwy i Przymorza Małego. Linia o dość skomplikowanym przebiegu miałaby ułatwić dojazd do przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet , biurowców w rejonie ul. Arkońskiej , Ergo Areny czy Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu .
- Przebieg linii był konsultowany z Zarządem Dzielnicy Przymorze Małe, którego mieszkańcy uzyskaliby połączenie wewnątrzdzielnicowe. Natomiast w naszej dzielnicy mieszkańcy ul. Czyżewskiego mieliby dzięki temu drugą dzienną linię - dodaje Mikołaj Sobczak, radny dzielnicy Oliwa.
Nieco inne postulaty przyświecają natomiast radnym Wrzeszcza Górnego, Brętowa oraz Piecek-Migowa, którzy chcą powrotu linii 142, zlikwidowanej w momencie uruchomienia trasy tramwajowej do PKM Brętowo i skrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską .
- Proponujemy nieco zmodyfikowaną trasę przez Suchanino, tak by nie dublować się z trasą tramwajową. Od momentu uruchomienia tramwaju na Piecki-Migowo, mieszkańcy rejonu ul. Słowackiego cały czas apelują do nas o przywrócenie bezpośredniego połączenia autobusowego do centrum miasta - informuje Arkadiusz Kowalina, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Mieszkańcom Piecek-Migowa linia 142 zapewni natomiast lepszy dojazd do Wrzeszcza.
- Po uruchomieniu tramwaju ograniczono kursowanie linii 129 i 127. Natomiast linia 227 ma bardzo długą trasę i często łapie opóźnienia - dodaje Przemysław Malak, zastępca przewodniczącego Zarządu Dzielnicy Piecki-Migowo.
Czytaj też: Autobusy z Karczemek wrócą do centrum
Rady zbierają także podpisy pod petycją o przywrócenie linii 142 przez Suchanino.
Do piątku swoje poparcie wyrazić można w kilku miejscach na terenie Piecek-Migowa (patrz plakat). W niedzielę dodatkowo planuje się zbierać podpisy przed kościołami przy ul. Piecewskiej , Myśliwskiej oraz Słowackiego .
- Na ten moment mamy ponad 1,4 tys. podpisów. Chcemy je przekazać zastępcy prezydenta, panu Piotrowi Grzelakowi. Liczymy też na spotkanie z zastępcą dyrektora ZTM, panem Sebastianem Zomkowskim - mówi Malak.
Już teraz wiadomo, że szanse na większe zmiany w układzie komunikacyjnym są niewielkie. ZTM gotów jest wprowadzać je jedynie kosztem cięcia kursów innych linii.
- Propozycje nowych tras linii rad dzielnicy traktujemy jako ciekawe pomysły modyfikacji istniejącej siatki połączeń. W pierwszej kolejności trzeba jednak wykonać dokładną analizę zapotrzebowania na transport w danej relacji i zbadać, czy wielkość popytu uzasadnia skierowanie autobusów z innych linii do obsługi nowych - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
W opinii ZTM, uruchomienie linii 142 w wariancie proponowanym przez rady dzielnic może skutkować niekorzystnymi zmianami dla pasażerów na liniach 210 oraz 167.
Propozycja linii Oliwy i Przymorza Małego ma jeszcze mniejsze szanse na realizację. Zdaniem ZTM, "uruchomienie nowej linii mogłoby nastąpić jedynie kosztem redukcji oferty na innych liniach w obrębie tych dzielnic (...) Takie działania mogłyby być niezgodne z faktycznymi potrzebami przewozowymi."
Czytaj też: Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy
Miejsca
Opinie (179)
-
2015-11-26 16:02
każdem w dzielnicy autobus po jego drzwi
- 8 10
-
2015-11-26 16:13
Ta linia przez Przymorze i Oliwę to na poważnie? (1)
Rozumiem, że pracownicy Arkońskiej byli by 10 minut szybciej w pracy, ale poza tym to nie rozumiem przebiegu tej linii. Ta linia nie podjeżdża ani pod dworzec w Oliwie, ani pod katedrę (tylko przy powrocie). Może ktoś z Was rozumie w czym ona miała by pomóc?
- 9 3
-
2015-11-26 21:04
A ja wiem.
Taki mieszkaniec Żabianki mógłby rano wsiąść w autobus. Jechać na poranną mszę w katedrze. Potem z katedry jechać jeden przystanek na targowisko w Oliwie. Stamtąd jechać na Krzywoustego w Oliwie na drugie, tańsze targowisko. Obiad w Amazonce, a potem w autobus i do Rozi.
Żyć nie umierać.- 4 1
-
2015-11-26 16:18
183 (1)
Przywrocic 183 przez Suchanino!!!
- 7 10
-
2015-11-26 22:27
a po jaki kij jak 184 jezdzi przez suchanino
- 2 0
-
2015-11-26 16:18
Ten pomysł z autobusem w Oliwie jest super (1)
W OBC i Alchemii pracuje kilka tysięcy osób które zamiast samochodem mogłyby tam dojeżdżać komunikacją miejską
- 5 8
-
2015-11-26 16:26
Tylko, że ten autobus nie docierałby pod OBC
OBC jest świetnie skomunikowane. Należałoby jedynie zrobić poprawki. Niechby 122 kursowało częściej i może przez PKM-Strzyża. Brakuje też wygodnego dojścia z tramwaju do OBC - teraz pracownicy depczą trawniki uniwersytetu, który nie zgadza się na żaden chodnik itp.
- 4 1
-
2015-11-26 16:21
smrodzibusy (1)
zrobili na Morene 2 linie tramwajowe to radni dalej swoje, przywrodzcie 142, ciekawe po co, smierdzace autobusy
- 8 18
-
2015-11-26 16:25
żeby mieć dojazd do Wrzeszcza, nie wiesz po co.
- 3 2
-
2015-11-26 16:21
odkąd zlikwidowali 142 i 183 i zmniejszyli częstotliwość 129 (5)
o wiele gorzej planuje się podróż do Wrzeszcza i Śródmieścia.
- 25 6
-
2015-11-26 16:22
jest PKM (2)
prosto do Wrzeszcza
- 6 6
-
2015-11-26 16:25
PKM to inny przewoźnik. Równie dobrze można pisać, że poza SKM-ką jeżdżą jeszcze pociągi TLK.
- 6 3
-
2015-11-26 18:44
o Jaśkowej Dolinie zapomnieli, halo tramwaj tamtędy nie jeździ a w szycie nie ma jak wsiąść tam
- 5 3
-
2015-11-26 16:24
(1)
Do wrzecza podrózuje się tragicznie! Powinni przywrócić 142 i zwiększyć częstotliwoć 129!
- 6 5
-
2015-11-26 17:27
129 powinien jeździć też w weekendy, bo wtedy to już w ogóle tragedia z dojazdem
- 5 3
-
2015-11-26 16:24
Przydałby się...
...jakiś autobus z pętli integracyjnej Świętokrzyska do PKM Kiełpinek.
- 14 4
-
2015-11-26 16:28
168 do centrum Gdańska (2)
Przywróćcie linie 168 do centrum Gdańska jak było kiedyś, teraz jest to kompletna klapa ze zmianą tej linii. Ludzie korzystający z komunikacji wciąz nie maja dobrej opnii na temat zmian jakie zaszły.
Jadac do Gdańsk zamiast sie podróż skrócic sie wydłuża, jaka jest z tego korzyść??
Niech zarząd ZTM pojeżdzi autobusami i tramwajami a niech nie robi zbedne ankiety z których i tak nic nie wynika, do tego tak głupie pytania sformułowane, że nie wiadomo jak odpowiadać. jak była też wieksza czestotliwośc jeżdzacych autobusów też poniekad było lepiej,
Ludzi wysiadajacy z autobusu na przystanku siedlce sami sie niedługo zatratuja tak jest tam mało miejsca. Jeszcze motorniczy szybko zamyka drzwi i odjeżdza.- 7 11
-
2015-11-26 19:56
Sami marudziliscie, że 168 do Głównego jest niepunktualny
no to macie....
- 4 1
-
2015-11-27 09:07
Oj, wy marudy ze wsi.
- 0 0
-
2015-11-26 16:30
tramwaje miały być UZUPEŁNIENIEM istniejącej siatki komunikacyjnej (1)
a zabrali nam (mieszkańcom Piecek-Migowa) połączenia do Wrzeszcza.......
- 22 9
-
2015-11-26 19:07
a niedźwiednikowi 183, a Słowakom 142..........
- 7 3
-
2015-11-26 17:05
A może by pójść za zielona góra? (1)
Ostatnio na radzie miasta jednogłośnie przegotowanej darmowa komunikację miejska dla faktycznych Dawców szpiku/komórek macierzystych. Może którys z Radnych/Rad Dzielnic by spróbowała przedstawić taki projekt na spotkaniu? Warto dodać, takich osób ich osób jest stosunkowo niewiele, więc ZTM nie ponioslby odczuwalnych strat, a byłby to ukłon w stronę Dawców. Mały gest dla Wielkich ludzi ;) ps email rowerowopogda@WP.pl gdyby ktoś chciał więcej szczegółów
- 7 5
-
2015-11-26 22:29
sora mial byc plus a dalem minus
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.