- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (152 opinie)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (82 opinie)
- 3 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (169 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (153 opinie)
- 5 Parawaniarze już anektują plaże (80 opinii)
- 6 Remont przed budową Drogi Zielonej (167 opinii)
Radni dzielnic walczą o zmiany w komunikacji miejskiej
Rady gdańskich dzielnic starają się poprawiać komunikację miejską na terenie swoich jednostek. W Osowej trwają przymiarki do zmiany przebiegu linii 269, w Oliwie i na Przymorzu Małym radni chcą nowej linii, a we Wrzeszczu Górnym, Brętowie i na Pieckach-Migowie powrotu zmodyfikowanej linii 142.
Teraz ta sama rada, choć już w kolejnej kadencji, stara się, by linia 269 dotarła na osiedle Kukawka . Kilka dni temu dokonano przejazdu technicznego celem sprawdzenia infrastruktury dla uruchomienia autobusów.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej znajdziesz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl
- Sprawdziliśmy, jak od strony technicznej wyglądałaby obsługa komunikacyjna tej części dzielnicy. Teraz opracowujemy szczegółową opinię, która trafi zarówno do Rady Dzielnicy Osowa, jak i Zarządu Dróg i Zieleni, będącego zarządcą drogi. Dalsze czynności będą zależeć m.in. od tego, jak szybko uda się wykonać niezbędne zmiany w zakresie infrastruktury drogowej - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
O co konkretnie chodzi?
- Niektóre ulice będzie trzeba delikatnie poszerzyć, by autobusy mogły się wyminąć, ale myślę, że te techniczne problemy będą rozwiązane - wyjaśnia Stanisław Krzemiński, zastępca przewodniczącego Rady Dzielnicy Osowa.
Czytaj też: Przystanek niezgody w Nowym Porcie
Niestety inne dzielnice na taką przychylność urzędników nie mogą na razie liczyć.
Z inicjatywą uruchomienia nowej linii wystąpiły właśnie rady dzielnic Oliwy i Przymorza Małego. Linia o dość skomplikowanym przebiegu miałaby ułatwić dojazd do przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet , biurowców w rejonie ul. Arkońskiej , Ergo Areny czy Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu .
- Przebieg linii był konsultowany z Zarządem Dzielnicy Przymorze Małe, którego mieszkańcy uzyskaliby połączenie wewnątrzdzielnicowe. Natomiast w naszej dzielnicy mieszkańcy ul. Czyżewskiego mieliby dzięki temu drugą dzienną linię - dodaje Mikołaj Sobczak, radny dzielnicy Oliwa.
Nieco inne postulaty przyświecają natomiast radnym Wrzeszcza Górnego, Brętowa oraz Piecek-Migowa, którzy chcą powrotu linii 142, zlikwidowanej w momencie uruchomienia trasy tramwajowej do PKM Brętowo i skrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską .
- Proponujemy nieco zmodyfikowaną trasę przez Suchanino, tak by nie dublować się z trasą tramwajową. Od momentu uruchomienia tramwaju na Piecki-Migowo, mieszkańcy rejonu ul. Słowackiego cały czas apelują do nas o przywrócenie bezpośredniego połączenia autobusowego do centrum miasta - informuje Arkadiusz Kowalina, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Mieszkańcom Piecek-Migowa linia 142 zapewni natomiast lepszy dojazd do Wrzeszcza.
- Po uruchomieniu tramwaju ograniczono kursowanie linii 129 i 127. Natomiast linia 227 ma bardzo długą trasę i często łapie opóźnienia - dodaje Przemysław Malak, zastępca przewodniczącego Zarządu Dzielnicy Piecki-Migowo.
Czytaj też: Autobusy z Karczemek wrócą do centrum
Rady zbierają także podpisy pod petycją o przywrócenie linii 142 przez Suchanino.
Do piątku swoje poparcie wyrazić można w kilku miejscach na terenie Piecek-Migowa (patrz plakat). W niedzielę dodatkowo planuje się zbierać podpisy przed kościołami przy ul. Piecewskiej , Myśliwskiej oraz Słowackiego .
- Na ten moment mamy ponad 1,4 tys. podpisów. Chcemy je przekazać zastępcy prezydenta, panu Piotrowi Grzelakowi. Liczymy też na spotkanie z zastępcą dyrektora ZTM, panem Sebastianem Zomkowskim - mówi Malak.
Już teraz wiadomo, że szanse na większe zmiany w układzie komunikacyjnym są niewielkie. ZTM gotów jest wprowadzać je jedynie kosztem cięcia kursów innych linii.
- Propozycje nowych tras linii rad dzielnicy traktujemy jako ciekawe pomysły modyfikacji istniejącej siatki połączeń. W pierwszej kolejności trzeba jednak wykonać dokładną analizę zapotrzebowania na transport w danej relacji i zbadać, czy wielkość popytu uzasadnia skierowanie autobusów z innych linii do obsługi nowych - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
W opinii ZTM, uruchomienie linii 142 w wariancie proponowanym przez rady dzielnic może skutkować niekorzystnymi zmianami dla pasażerów na liniach 210 oraz 167.
Propozycja linii Oliwy i Przymorza Małego ma jeszcze mniejsze szanse na realizację. Zdaniem ZTM, "uruchomienie nowej linii mogłoby nastąpić jedynie kosztem redukcji oferty na innych liniach w obrębie tych dzielnic (...) Takie działania mogłyby być niezgodne z faktycznymi potrzebami przewozowymi."
Czytaj też: Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy
Miejsca
Opinie (179)
-
2015-11-26 17:10
po wprowadzeniu linii tramwajowych , zlikwidowaniu autobusu 142 i zastąpienie autobusu 183 autobusem 184 który obwozi pasażerów po Morenie czas dojazdu do pracy wydłużył się 15-20 minut. nie o to chyba chodziło żeby utrudnić ludziom dojazd do pracy
- 18 5
-
2015-11-26 17:11
(3)
Komunikacja miejska w Gdańsku to jakaś porażka... zwłaszcza jest chodzi o dzielnice południowe
- 18 8
-
2015-11-26 18:46
które się rozbudowują cały czas
- 3 1
-
2015-11-27 04:16
Przeprowadź się
do centrum (dzielnic niepołudniowych)
- 1 2
-
2015-11-27 09:08
Nikt nie kazał ci mieszkać na wsi.
- 0 0
-
2015-11-26 17:15
Może wreszcie tramwaj 5 pojedzie do Oliwy!! (4)
Komu przeszkadzało, że stary tramwaj nr 15 jeździł do Oliwy??
Nowe wcale nie znaczy lepsze!!. Tramwaj nr 5 jadąc do Oliwy znacznie odciążyłby tłok na trasie Strzyża-Oliwa a pracownicy i studenci UG mogliby w całości - nie jak śledzie- dojechać do pracy i na zajęcia, a jest takich osób parę tysięcy!!
Szefostwo ZTM nie jeździ tramwajami ani autobusami czego dowód dają ustawiając tak rozkłady jazdy żeby pasażerom się "nie nudziło i było im wygodnie"!!- 20 5
-
2015-11-26 17:24
bardzo fajna propozycja.
to, co się dzieje na trasie wrzeszcz-ug to jakaś masakra w godzinach szczytu.
fajnie byłoby to rozładować.- 3 3
-
2015-11-26 18:17
bo musisz przesiąść się na pkm czy tego nie rozumiesz jasne jak premia w kieszeni urzedasa
- 1 3
-
2015-11-26 18:20
gdzie 5 zmieścisz na pętli w Oliwie? (1)
dawna 15 owszem kończyła w Oliwie ale dawniej nie przejeżdżało tam tyle linii. Teraz w Oliwie kończy 2 i 12 plus przejeżdża 11 i 6 ( dawniej to 12 jechało na Zaspę). Gdzie ty zmieścisz tam kolejną linię? Na odcinku Strzyża - Oliwa jeżdżą trzy linie -6,11,12. To mało?
- 4 4
-
2015-11-26 19:57
No i skąd się weźmie dodatkowe tramwaje?
Rano z zajezdni wypycha się wszystko, co ma koła....
- 5 2
-
2015-11-26 17:29
z Gdyni do ERGOARENY w Gdansku (1)
marzy mi się bezpośrednie połączenie autobusem pospiesznym z Gdynia-Sopot-Gdańsk ErgoArena
- 5 3
-
2015-11-26 17:52
Leć do Ratka :D.
- 1 1
-
2015-11-26 17:44
(1)
Brakuje taboru .
- 3 0
-
2015-11-26 18:47
to po co kolejne inwestycje komunikacyjne, mierzcie siły na zamiary
- 3 2
-
2015-11-26 17:51
(2)
Proponujemy nieco zmodyfikowaną trasę przez Suchanino, tak by nie dublować się z trasą tramwajową. Od momentu uruchomienia tramwaju na Piecki-Migowo, mieszkańcy rejonu ul. Słowackiego cały czas apelują do nas o przywrócenie bezpośredniego połączenia autobusowego do centrum miasta - informuje Arkadiusz Kowalina, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
To jest sensowna propozycja modyfikacji - w przeciwieństwie do obecnego kształtu linii autobusowych 161, 167 oraz 267, który nie respektuje założenia polityki transportowej Miasta Gdańska polegającego na minimalizacji dublowania tras autobusowych oraz tramwajowych.- 5 11
-
2015-11-26 18:05
Majstrowanie przy linii 167 już raz nie wyszło na dobre i teraz jest OK.
- 6 0
-
2015-11-26 20:38
usunąć autobusy z Grunwaldzkiej?
Wałów Jagiellońskich, Nowych Ogrodów, Rakoczego - bo dublują linię tramwajową? Gdzie jest linia tramwajowa do Jasienia i Kokoszek, którą dublują autobusy 161, 167 i 267? Trochę umiaru i logiki w wypowiedziach!!!
- 6 2
-
2015-11-26 18:14
,,,
Bo to co zrobiono z komunikacją w gdańsku to jedna masakra !!! Urzędasy wysiądźcie ze swoich aut i chociaż przez jeden tydzień korzystajcie z tego gniota komunikacyjnego który sami wymyśliliście i mieszkańcom gdańska obłożonym wysokimi daninami łaskawie zafundowaliście ! Może wtedy otworzycie wasze zaropiałe oczka ! Już szukam mieszkania w gdyni wolę tu zostawić swoje pieniądze niż w chorym mieście gdańsk płacąc haracz za wszystkie debilizmy gdańskich urzędasów ! A miało być tak ładnie pięknie i w ogóle ! Gów......
- 12 7
-
2015-11-26 18:24
połączyć linie 129 i 136 w jedną
- 1 11
-
2015-11-26 19:17
A co ta banda oszustów z ZTM-u powie na temat dzielnicy Karczemki i Kiełpinek takie plany były wielkie uruchomienia lini 161 i co nikt nic w ztm na ten temat niewie nagle
- 7 5
-
2015-11-26 19:19
Bigos spadł z nieba
Może P.T. REDAKCJA napisze relację z Mrzezina, bo w jakimś sensie dotyczyć może ona gdyńskiej firmy SpaceForest.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.