- 1 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (65 opinii)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (55 opinii)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (109 opinii)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (129 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (161 opinii)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (287 opinii)
Rok po otwarciu skrzyżowania na Morenie nadal bez zielonej fali
Choć skrzyżowanie ul. Bulońskiej z Rakoczego na Morenie zostało oddane do użytku w ubiegłym roku, wciąż drogowcom nie udało się tam - mimo systemu Tristar - zapewnić kierowcom "zielonej fali". Nasz czytelnik, pan Leszek, opisuje problemy i podsuwa drogowcom gotowe rozwiązania.
Chciałbym zasygnalizować absurdy przejazdu samochodem przez Morenę - od Myśliwskiej przez Bulońską i Rakoczego w kierunku Niedźwiednika.
Na Bulońskiej pomiędzy Myśliwską a Rakoczego są dwie sygnalizacje świetlne, w fatalny sposób zsynchronizowane z sygnalizacją na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego.
Sygnalizacje na Bulońskiej mają 2 cykle podczas jednego cyklu na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego ale nie chodzi o tę rozbieżność, te 2 cykle na Bulońskiej równo mieszczą się w 1 cyklu na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego.
Cykl na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego ma ponad 2 minuty, w tym czasie przez Rakoczego przejeżdża kilka samochodów, przez większość czasu jest pusto.
"Parzysty" cykl z Bulońskiej trafia w środek cyklu skrzyżowania Bulońskiej z Rakoczego i tu chyba nie da się nic poradzić.
"Nieparzysty" cykl z Bulońskiej trafia prosto w świeżo włączone czerwone na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego - ruszając ze świateł na Bulońskiej widać jak zielone w lewo w stronę Niedźwiednika włącza się i zaraz gaśnie, więc nie ma możliwości przejazdu i trzeba czekać dwie minuty na kolejne zielone w stronę Niedźwiednika.
Gdy czeka się na Bulońskiej przed Rakoczego, to widać sygnalizację Rakoczego / Piecewska, następnie włącza się zielone na Rakoczego / Piecewska, po jakimś czasie włącza się zielone dla Bulońskiej w lewo, ale zanim dojedzie się do Piecewskiej, to na Piecewskiej włącza się czerwone i znowu trzeba stać.
Po zmianie zielonego na czerwone dla ruchu z Bulońskiej w lewo - ruch z Bulońskiej w prawo ma nadal zielone a w tym czasie zielone dostaje lewoskręt z Rakoczego (od McDonaldsa) w Bulońską (tramwaj dostaje zielone również dla wyjazdu z Bulońskiej w prawo).
Wystarczy zamienić kolejność ruchu lewoskrętów na skrzyżowaniu Bulońskiej i Rakoczego - najpierw od McDonalds w Bulońską a po nim z Bulońskiej w lewo i znikną oba problemy bezsensownego czekania dla jadących od Myśliwskiej w stronę Niedźwiednika - opóźnione zielone da możliwość zdążenia (w cyklu nieparzystym) przed zmianą na czerwone, ponadto przez to "opóźnienie" nie straci się zielonego na skrzyżowaniu Rakoczego i Piecewskiej - trafi się na zielone w następnym cyklu (ale to i tak pewnie będzie wcześniejsze niż to, na które trafia się wskutek czekania 2 minut na Bulońskiej / Rakoczego).
Są też inne absurdy. To m.in. dowolność sygnalizacji dla autobusów i pieszych przy PKM Brętowo - dlaczego ta sygnalizacja wstrzymuje samochody jadące Rakoczego? Czy to nie może być zsynchronizowane z sygnalizacją na Rakoczego / Wyrobka / Kolumba i na Potokowej / Rakoczego + Potokowej / Dolnym Migowie - tak żeby nie wstrzymywać samochodów, tylko dać im przejechać, a zielone dla autobusów i pieszych dać wtedy, kiedy z góry będzie już pusto (bo czerwone zapaliło się na Wyrobka / Kolumba i wszystko, co przejechało tam na zielonym już przejechało przy PKM Brętowo)?
Jeszcze inny problem - tym razem popołudniowy - samochody jadące od Niedźwiednika pod górę Rakoczego są zatrzymywane na stromym podjeździe przez sygnalizację na Wyrobka / Kolumba, nie można tego zsynchronizować z sygnalizacją na Dolnym Migowie i na Rondzie de la Salle? I również z sygnalizacją dla pieszych przy PKM Brętowo (tak żeby piesi ani autobusy nie wstrzymywali samochodów, a wykorzystywali luki w cyklu). Dalsze sygnalizacje w stronę Bulońskiej (na Piecewskiej) również wstrzymują samochody jadące od Niedźwiednika.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (223)
-
2016-07-08 16:01
Kolejny przekręt albo dyletanctwo. (3)
Ten system nigdzie praktycznie nie działa a na omawianym skrzyżowaniu to już działa ale w odwrotnym celu.
Kto podjął decyzje o finansowaniu z publicznych pieniędzy takiego gniota.- 13 3
-
2016-07-08 16:08
Praktycznie
To działa tam gdzie został wdrożony.
- 2 1
-
2016-07-08 17:08
nie
zwykłe nieróbstwo, lenistwo i olewanie ludzie
- 1 2
-
2016-07-08 17:55
Kto podjął decyzje i dał zlecenie na TRISTAR ? Szykuje się kolejna afera w magistracie!
- 0 2
-
2016-07-08 16:03
(3)
Wg urzednikow pewnie wsxystko ok. Zreszta ten tristar wszedzie robi czerwona fale
- 4 3
-
2016-07-08 16:07
zdanie fałszywe (2)
Z całą pewnością nie tutaj - bo tutaj nie ma TRISTARA. Na pozostałych ciągach nie zaobserwowałem czerwonej fali (rozumiem, że z definicji chodzi o zatrzymywanie się na każdych światłach)
- 2 2
-
2016-07-08 16:53
Ja zaobserwowałem nie raz nie dwa (1)
Ostatni przykład: wiozę teściową do Gdańska główną arterią, godzina 21:40, ruch już dosyć mizerny. Jadę przepisowo, bo nie lubię jak mi stare pudło gdera: tam gdzie stoi 70 to 70, gdzie indziej nie przekraczam 55. Po drodze zaliczam praktycznie wszystkie czerwone światła.
- 4 2
-
2016-07-08 16:54
to może trzy?
- 2 1
-
2016-07-08 16:34
w Gdyni w ogóle tristar nie działa +.+ (1)
- 5 3
-
2016-07-08 16:38
No niestety
Z moich doświadczeń wynika, że działa dużo lepiej niż w Gdańsku....
- 2 5
-
2016-07-08 16:40
w Gdyni Tristar działa bardzo dobrze (1)
Dzisiaj skorzystałem z tablic informujących o wypadku na Władka - super.
- 4 5
-
2016-07-08 17:04
Na Słowackiego przed Złotą Karczmą działa z opóźnieniem
Tzn. jak pokazuje, że jest korek, to znaczy, że jest już korek taki, że cały węzeł w kit zapchany i na Gdynię zator aż za Osowę. Mniejsze korki jakoś ignoruje. Nauczyłem się odgadywać jego intencje i już wiem, że jak pokazuje cokolwiek więcej niż "Gdynia Chylonia 15 min" to znaczy, że w ogóle nie ma co się zastanawiać nad wjeżdżaniem na obwodnicę.
- 2 2
-
2016-07-08 16:53
Wyłączcie światła na ul Bulońskiej w nocy !!
To jest jakiś absurd żeby o 2 nocy 2 razy stać na światłach mimo że nie żywej duszy w okolicy.- 17 2
-
2016-07-08 17:07
hahahaha
i Wy chcecie pouczać "mistrzom i geniuszom" z ZDiZ ???!!! Wy śmieszni mali, bezradni i codziennie widzący debilne decyzja na drogach kierowcy, macie siedzieć w autach, płacić podatki i nie wybrzydzać, a urzędnikom w ZDiZ ma być cieplutko, ma być pensja, nagrody i dodatki !!
- 11 3
-
2016-07-08 17:16
Komusze to jest przymorze, zaspa i zabianka.
Morena tylko troche, a najmniej oliwa, wrzeszcz, ujescisko i orunia dolna.
- 4 3
-
2016-07-08 17:42
Kwiatki z Tristara: (1)
- przejście przez Grunwaldzką w okolicy Wojska Polskiego, niedziela rano, żywego samochodu na widnokręgu, ale na przejściu kilka osób musi czekać, bo maja światło czerwone
- przejście przy Manhattanie - piesi czekają na czerwonym, samochody też mają czerwone, cóż zielone ma lewoskręt z Grunwaldzkiej w Partyzantów (który nie koliduje z przejściem dla pieszych).
ps. skrzyżowania na Pieckach-Migowo są włączone do Tristara?- 6 2
-
2016-07-08 21:04
wybitny specjalista z BGW
Tak, a budowę wielopoziomowego skrzyżowania zaczniemy od zrobienia pod niego miejsca - zburzymy domy przy ulicy Bohaterów Getta Warszawskiego.
Pasuje?- 2 2
-
2016-07-08 18:05
Swaitłomania (1)
Współczesna światłomania, czyli stawianie setek świateł jest jakimś poronionym pomysłem. Główne arterie miasta winny mieć jak najwięcej bezkolizyjnych skrzyżowań, czy przejść dla pieszych. Na pozostałych ulicach światłą sterujące ruchem winny być wyjątkiem i to dobrze uzasadnionym
- 7 5
-
2016-07-10 17:52
Na światła lekarstwem jest rozwój stref uspokojonego ruchu
skrzyżowania równorzędne
ronda
strefy pierwszeństwa pieszych
woonerfy
wprowadzanie uogólnionego limitu prędkości 30 km/h
kontakt wzrokowy między użytkownikami przestrzeni miejskiej w sytuacjach potencjalnie kolizyjnych.
empatia i wybaczanie błędów innym- 0 0
-
2016-07-08 18:59
TRISTAR
Ten cały TRISTAR to PIC.
Jak Boga kocham.- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.