- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (47 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (258 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (139 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (85 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (342 opinie)
Rosną przystanki PKM w Gdyni. Gotowy tor w torze
Kończy się montaż czerwonych wiat na przystankach PKM w Karwinach i przy stadionie. Wykonawcy udało się także oddać do użytku splot torowy, czyli tor w torze. Przystanki mają być gotowe w październiku, ale pasażerowie zaczną z nich korzystać w grudniu.
Od kilku tygodni na budowie obu przystanków trwa montaż ozdobnych wiat. Charakterystyczne, czerwone elementy widoczne są już z daleka.
- Obecnie trwa montaż wiaty po południowej stronie przystanku w Karwinach. Konstrukcja po drugiej stronie jest praktycznie skończona, pozostaje tylko ułożenie ozdobnych perforacji, co niebawem nastąpi - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy inwestora - spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Ściany wiat przystanku PKM Gdynia Stadion będą nawiązywały do sportowego charakteru okolicy. Dlatego na elewacji pojawią się piktogramy osób uprawiających sport - piłkę nożną, siatkówkę czy pływanie. Natomiast elementy na ścianie wiaty przystanku na Karwinach będą miały przede wszystkim charakter kolejowy. Pojawi się tam czoło współczesnego składu kolejowego, a także parowóz.
298-metrowy splot torowy gotowy
Z racji tego, że przystanek PKM Karwiny powstaje na łuku linii, konieczne było wykonanie splotu torowego. To rzadko spotykane rozwiązanie stanowi dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Z kolei pociągi pasażerskie będą zatrzymywały się blisko krawędzi.
Co ciekawe, splot torowy powstaje nie na betonowych podkładach, a drewnianych, których żywotność jest zdecydowanie krótsza. Postąpiono tak dlatego, że podkłady na wysokości splotu są dłuższe, a na dzień dzisiejszy żadna firma nie produkuje takich niestandardowych elementów z betonu.
Splot torowy jest od kilku dni gotowy. Przejechały po nim już pierwsze pociągi, w tym jeden ponadgabarytowy. Projektanci i budowniczowie nie zawiedli i obyło się bez problemów.
Pasażerowie z przystanków odjadą w grudniu
Zgodnie z umową inwestycja na terenie Gdyni ma zakończyć się do 31 lipca 2017 r., ale wykonawcy będzie trudno dotrzymać tego terminu. Powód? Niskie temperatury i opady śniegu zatrzymały zimą i wiosną większość robót ziemnych. Kłopotem były także przedłużające się uzgodnienia z zarządcą linii - spółką PKP PLK.
Jaki jest zatem ostateczny termin zakończenia prac?
- Prace budowlane postanowiliśmy przedłużyć do końca października. To oznacza, że pierwsze pociągi pasażerskie zatrzymają się tam w grudniu - podczas zmiany rozkładu jazdy w całym kraju - zapowiada Tomasz Konopacki.
Miejsca
Opinie (94) ponad 10 zablokowanych
-
2017-07-27 08:36
Ta rura zostaje.
Jest to rura z XV wieku.
- 7 1
-
2017-07-27 08:51
Największa inwestycja w gdyni od kilkunastu lat (2)
i to tylko i wyłącznie dzięki Gdańskowi.
gdynia to dno dna.- 5 8
-
2017-07-27 09:06
poniżej w mule, jest tylko Sopot
- 2 1
-
2017-07-27 09:32
Dzięki Gdańskowi bo tam ma siedzibę Urząd Marszałkowski?
To nie jest i nigdy nie była inwestycja Gdańska więc nie rozumiem o co chodzi
- 3 2
-
2017-07-27 09:35
opóźnienie
jak zwykle opóźnienie , czy w tym kraju można coś wykonać zgodnie z umową i terminem ??? chyba nie!!
- 6 0
-
2017-07-27 09:35
Bzdury
Opady śniegu może i były ale nie ostatniej zimy. Opóźnienia są bo firma budująca wylała kanstrukcje betonwe ze złego betonu i musieli to wszystko rozwalić i zbudować jeszcze raz. Dlaczego nie płacą żadnych kar za własne nieudacznictwo????? To już nie pierwsza wpadka tej firemki przy budowie PKM-ki i nadal ktoś im pozwala budować.
- 7 1
-
2017-07-27 09:43
czy tradycyjnie odstęp pomiędzy stopniem pociągu i peronem to pół metra?
za PRLu (dawnego) to były czasy - przedwojenne chyba wagony dostosowane do duzego ruchu i odstęp jakieś 5 cm...
- 5 0
-
2017-07-27 09:48
przestańcie przeklejać bzdury z tymi betonowymi podkładami
podkłady drewniane tez trzeba przyciąć (wyprodukować) - podkład betonowy, to jedynie kwestia formy
na tyle podkładów (i w takiej cenie w jakiej są), to kazdy mógłby taka forme zrobić
nawiązując do czasów, gdy w Polsce jeszcze wszystko było można (czyli miedzywojnia), to cos takiego robionoby nawet na miejscu- 8 0
-
2017-07-27 10:24
Opóźnienie to 3 miesiące. Czyżby zimą roboty stały od stycznia do marca? Nie. Zatem już przy wbiciu pierwszej łopaty wiadomo było, że termin 31 lipca jest nierealny. Do tego doszła jeszcze fuszerka z betonem piątej kategorii, który trzeba było skuwać.
- 6 0
-
2017-07-27 11:33
Przecież nie było śniegu tej zimy, co za tłumaczenie
Swoich opóźnień w robocie- prawdziwych i wysyłanych.
- 7 0
-
2017-07-27 12:22
Wasiak, won do roboty gaśnice sprawdzać!
O.W.
- 1 0
-
2017-07-27 13:47
do Gdynianina - samorzadność ma większość, Szczurek ma 90% poparcia
ale jakoś to nie przeszkadza, by ulice i chodniki w centrum Gdyni były porozwalane jak po wojnie
no ale przecież to wina Tuska- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.