• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rosną przystanki PKM w Gdyni. Gotowy tor w torze

Maciej Naskręt
27 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Przystanek PKM Karwiny. Trwa montaż drugiej wiaty peronowej. W dole widoczny splot torowy.
  • Montaż czerwonej wiaty na przystanku PKM Karwiny.

Kończy się montaż czerwonych wiat na przystankach PKM w Karwinach i przy stadionie. Wykonawcy udało się także oddać do użytku splot torowy, czyli tor w torze. Przystanki mają być gotowe w październiku, ale pasażerowie zaczną z nich korzystać w grudniu.



Czy kolej w Trójmieście może stanowić konkurencję dla samochodu?

W Gdyni przy linii kolejowej nr 201 - relacji Gdynia Główna - Kościerzyna - od zeszłego roku trwa budowa dwóch przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Przystanek Gdynia Karwiny powstaje przy ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni, a przystanek PKM Gdynia Stadion realizowany jest przy ul. Sportowej zobacz na mapie Gdyni.

Od kilku tygodni na budowie obu przystanków trwa montaż ozdobnych wiat. Charakterystyczne, czerwone elementy widoczne są już z daleka.

- Obecnie trwa montaż wiaty po południowej stronie przystanku w Karwinach. Konstrukcja po drugiej stronie jest praktycznie skończona, pozostaje tylko ułożenie ozdobnych perforacji, co niebawem nastąpi - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy inwestora - spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Ściany wiat przystanku PKM Gdynia Stadion będą nawiązywały do sportowego charakteru okolicy. Dlatego na elewacji pojawią się piktogramy osób uprawiających sport - piłkę nożną, siatkówkę czy pływanie. Natomiast elementy na ścianie wiaty przystanku na Karwinach będą miały przede wszystkim charakter kolejowy. Pojawi się tam czoło współczesnego składu kolejowego, a także parowóz.


298-metrowy splot torowy gotowy

Z racji tego, że przystanek PKM Karwiny powstaje na łuku linii, konieczne było wykonanie splotu torowego. To rzadko spotykane rozwiązanie stanowi dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Z kolei pociągi pasażerskie będą zatrzymywały się blisko krawędzi.

Co ciekawe, splot torowy powstaje nie na betonowych podkładach, a drewnianych, których żywotność jest zdecydowanie krótsza. Postąpiono tak dlatego, że podkłady na wysokości splotu są dłuższe, a na dzień dzisiejszy żadna firma nie produkuje takich niestandardowych elementów z betonu.

Splot torowy jest od kilku dni gotowy. Przejechały po nim już pierwsze pociągi, w tym jeden ponadgabarytowy. Projektanci i budowniczowie nie zawiedli i obyło się bez problemów.


Pasażerowie z przystanków odjadą w grudniu

Zgodnie z umową inwestycja na terenie Gdyni ma zakończyć się do 31 lipca 2017 r., ale wykonawcy będzie trudno dotrzymać tego terminu. Powód? Niskie temperatury i opady śniegu zatrzymały zimą i wiosną większość robót ziemnych. Kłopotem były także przedłużające się uzgodnienia z zarządcą linii - spółką PKP PLK.

Jaki jest zatem ostateczny termin zakończenia prac?

- Prace budowlane postanowiliśmy przedłużyć do końca października. To oznacza, że pierwsze pociągi pasażerskie zatrzymają się tam w grudniu - podczas zmiany rozkładu jazdy w całym kraju - zapowiada Tomasz Konopacki.

Miejsca

Opinie (94) ponad 10 zablokowanych

  • Ta rura zostaje.

    Jest to rura z XV wieku.

    • 7 1

  • Największa inwestycja w gdyni od kilkunastu lat (2)

    i to tylko i wyłącznie dzięki Gdańskowi.
    gdynia to dno dna.

    • 5 8

    • poniżej w mule, jest tylko Sopot

      • 2 1

    • Dzięki Gdańskowi bo tam ma siedzibę Urząd Marszałkowski?

      To nie jest i nigdy nie była inwestycja Gdańska więc nie rozumiem o co chodzi

      • 3 2

  • opóźnienie

    jak zwykle opóźnienie , czy w tym kraju można coś wykonać zgodnie z umową i terminem ??? chyba nie!!

    • 6 0

  • Bzdury

    Opady śniegu może i były ale nie ostatniej zimy. Opóźnienia są bo firma budująca wylała kanstrukcje betonwe ze złego betonu i musieli to wszystko rozwalić i zbudować jeszcze raz. Dlaczego nie płacą żadnych kar za własne nieudacznictwo????? To już nie pierwsza wpadka tej firemki przy budowie PKM-ki i nadal ktoś im pozwala budować.

    • 7 1

  • czy tradycyjnie odstęp pomiędzy stopniem pociągu i peronem to pół metra?

    za PRLu (dawnego) to były czasy - przedwojenne chyba wagony dostosowane do duzego ruchu i odstęp jakieś 5 cm...

    • 5 0

  • przestańcie przeklejać bzdury z tymi betonowymi podkładami

    podkłady drewniane tez trzeba przyciąć (wyprodukować) - podkład betonowy, to jedynie kwestia formy

    na tyle podkładów (i w takiej cenie w jakiej są), to kazdy mógłby taka forme zrobić

    nawiązując do czasów, gdy w Polsce jeszcze wszystko było można (czyli miedzywojnia), to cos takiego robionoby nawet na miejscu

    • 8 0

  • Opóźnienie to 3 miesiące. Czyżby zimą roboty stały od stycznia do marca? Nie. Zatem już przy wbiciu pierwszej łopaty wiadomo było, że termin 31 lipca jest nierealny. Do tego doszła jeszcze fuszerka z betonem piątej kategorii, który trzeba było skuwać.

    • 6 0

  • Przecież nie było śniegu tej zimy, co za tłumaczenie

    Swoich opóźnień w robocie- prawdziwych i wysyłanych.

    • 7 0

  • Wasiak, won do roboty gaśnice sprawdzać!

    O.W.

    • 1 0

  • do Gdynianina - samorzadność ma większość, Szczurek ma 90% poparcia

    ale jakoś to nie przeszkadza, by ulice i chodniki w centrum Gdyni były porozwalane jak po wojnie

    no ale przecież to wina Tuska

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane