• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Siedmiu chętnych do budowy kładki na Ołowiankę. Najniższa oferta za 7,6 mln zł

Maciej Naskręt
11 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?

Projekt kładki na Ołowiankę autorstwa pracowni Ponting


Jeśli DRMG wybierze najtańszą ofertę na budowę kładki nad Motławą na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska, to obiekt powstanie za ok. 7,6 mln zł. Miasto zaoszczędzi na inwestycji, bowiem na ten cel przeznaczyło 10 mln zł. Kładką pójdziemy w połowie przyszłego roku.



Czy kładka ożywi Ołowiankę i Długie Ogrody?

W poniedziałek władze Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyły wnioski z ofertami cenowymi na budowę kładki przez Motławę w obrębie Ołowianki. Wpłynęło siedem ofert. Najniższą złożyła firma z Zawiercia na Śląsku - Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, które chce zbudować przeprawę za 7,6 mln zł.

Druga oferta była ok. pół miliona złotych wyższa i została złożona przez gdyński Vistal.

Władze miasta sprawdzą teraz złożone oferty i za kilka dni ogłoszą rozstrzygnięcie. Jest szansa, że kontrakt zostanie podpisany na przełomie kwietnia i maja, pod warunkiem, że nie pojawią się odwołania. O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecydują dwa kryteria. Pierwszy to cena - w 90 proc. Drugie kryterium to termin gwarancji - jego waga wynosi 10 proc.

  • Wizualizacja planowanej kładki przy Ołowiance.
  • Wizualizacja planowanej kładki przy Ołowiance.
  • Wizualizacja planowanej kładki przy Ołowiance.
  • Wizualizacja planowanej kładki przy Ołowiance.


Kładka ma zapewnić przejście z rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów do centrum miasta i z powrotem, ułatwić dostęp do obiektów Filharmonii i Muzeum Morskiego, a także uruchomić możliwość łączenia oferty kulturalnej z Muzeum II Wojny Światowej.

Budowa kładki pieszej za ok. 10 mln zł przez Motławę ma stworzyć nową trasę spacerową i atrakcyjny akwen dla turystyki oraz zwiększyć atrakcyjność rejonu Szafarnia poprzez stworzenie nowego dojścia. Obiekt ten ma również zaktywizować rejon dawnych Zakładów Mięsnych, które dzięki temu mogą stać się jednymi z najbardziej atrakcyjnych terenów inwestycyjnych. Kładka zwodzona może stać się sama w sobie dodatkową atrakcją architektoniczno-inżynierską, oprócz podstawowej jej funkcji - łącznika Ołowianki z miastem.

W ramach inwestycji przewidziano nie tylko budowę nowej kładki. Przedsięwzięcie obejmuje także wykonanie budynku technicznego - sterowni do obsługi mostu po stronie Ołowianki, a także koniecznych przyłączy, niezbędnych do funkcjonowania kładki i budynku sterowni.

Ponadto przewidziano zagospodarowanie niewielkich fragmentów obu nabrzeży w niezbędnym do funkcjonowania kładki zakresie i budowę oświetlenia zarówno kładki, jak i rejonów wejść na nią po obu stronach rzeki wraz z systemem monitoringu.

Oferty złożone w przetargu:

Soletanche Polska Sp. z.o.o z Warszawy, cena: 14 745 002, 13 zł
Skanska S.A z Warszawy, cena: 10 608 006, 05 zł;
Budimex S.A. z Warszawy, cena: 10 310 276,85 zł;
Energopol Szczecin S.A ze Szczecina, cena: 8 761 306, 85 zł.
Konsorcjum Firm Vistal Sp. z o.o z Gdyni, cena: 8 169 525,07 zł;
MOST Sp. z o.o. z Sopotu, cena: 9 871 063,10 zł;
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. z Zawiercia, cena: 7 648 553, 01 zł.

Miejsca

Opinie (130)

  • Za ułamek tej ceny można zrobić groblę! (2)

    Wystarczy w niej przepust z metrowej rury betonowej aby zachować cyrkulację ścieków. Żegluga to niepotrzebna fikcja.

    • 6 4

    • co racja

      to racja

      • 3 0

    • Za 500 zl mozna zrobic przeprawe pontonem!

      • 0 0

  • Głupie to miasto.

    Podaje kwotę jaką przeznaczyło na kładkę a potem ogłasza przetarg.

    • 8 1

  • Wygra najtansza oferta a po roku kladka przestanie sie otwierac.

    • 8 1

  • Odetnie marine !

    • 4 3

  • Podobna kładka jest chyba w Ustce

    mam nadzieję, że nie podzieli jej losu, a to zaczyna być bardzo prawdopodobne wybierając najtańszą ofertę. Posadowienie jej, w tych naszych gdańskich gruntach, nie jest takie "siup" i trochę kosztuje

    • 5 0

  • Powinna wygrać firma z Gdańska

    To podatki z tej firmy pozostaną w Gdańsku
    To się chyba oplaca

    • 2 1

  • ulice remontujcie a nie kładki dla własnego biznesu (1)

    grunwaldzka jechać się nie da. mieszkałem w Gdańsku 37 lat przyjechalem po 12 latach i prucz obcego biznesu w zagranicznych zabodowach nic sie tu nie zmieniło.ten sam syf jaki byl taki jest.

    • 6 3

    • jesteś analfabetą a zabierasz glos

      Prucz a moze prócz? Typowy wyborca pisu

      • 0 0

  • (1)

    Nie można wybrać oferty "najniższej", można ewentualnie wybrać ofertę najtańszą, jeżeli jedynym kryterium oceny ofert jest cena ale w tym przypadku można wybrać ofertę najkorzystniejszą

    • 1 1

    • Szkopuł w tym, że przy cenie jako głównym kryterium (90%) oceny ofert

      decydenci mogą uznać opcję najtańszą za najkorzystniejszą, co może oznaczać... najniższą jakość... Oby nie.

      • 0 0

  • a komu to potrzebne

    • 2 1

  • bravo!

    to ja bez tych szkół ... a nie można by taką uchylaną w bok zrobić powstawało by takie sztuczne nabrzeże a tu mózgi mysla i taką w góre co potęguje zapewne Mega koszty!!! no ale przecież panu B. nie chodzi o ciecie kosztów ..a ty lemingu.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane