• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spadła liczba pasażerów SKM. Winne remonty?

Piotr Weltrowski
31 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zdaniem SKM liczba pasażerów spadła głównie przez utrudnienia wynikające z remontów prowadzonych... przez PKP PLK. Zdaniem SKM liczba pasażerów spadła głównie przez utrudnienia wynikające z remontów prowadzonych... przez PKP PLK.

Spada liczba osób korzystających z usług Szybkiej Kolei Miejskiej. W 2012 roku z usług przewoźnika skorzystało blisko 37 mln pasażerów - w zeszłym roku było ich o blisko 2 mln mniej. Wszystkiemu winne remonty - mówią przedstawiciele SKM.



W jaki sposób SKM najbardziej zachęciłaby nowe osoby do korzystania ze swoich usług?

Suche dane mogą stanowić dla SKM gorzką pigułkę do przełknięcia. W roku 2012 z usług przewoźnika skorzystało 36,8 mln osób, w zeszłym roku - i to przy tendencji wzrostowej u innych podobnych przewoźników, np. z Warszawy - już jedynie 35,2 mln osób.

- W obecnym roku planujemy zwiększyć tę liczbę o około milion z powodu powrotu pociągów SKM na ważny dla nas odcinek do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa; dobrej, wynoszącej 7,5 minuty częstotliwości w godzinach szczytu między Gdańskiem Głównym a Gdynią Cisową oraz zlikwidowaniu luki rozkładowej w weekendy pomiędzy Gdańskiem Głównym a Wejherowem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zarazem tłumaczy, że słabszy wynik był jego zdaniem wynikiem wielu remontów, które w zeszłym roku wpływały na częstotliwość i jakość usług oferowanych przez SKM.

Warto jednak zaznaczyć w tym miejscu, że prace remontowe prowadzone były też w roku 2012. To właśnie wtedy SKM zlikwidowała np. bardzo popularne połączenia typu "sprinter".

Faktem jest jednak, iż w zeszłym roku prace prowadzone przez PKP PLK i dotyczące modernizacji linii prowadzącej z Gdyni do Warszawy bywały bardzo uciążliwe także dla pasażerów SKM. To przez nie, a także przez remonty peronów w Żabiance i we Wrzeszczu, przewoźnik musiał na długi czas zmienić częstotliwość kursowania kolejek - w godzinach szczytu jeździły one nie co 7,5 minuty, a co 10 minut.

Wszystko to przekładało się na liczbę połączeń - w zeszłym roku było ich 475 tygodniowo, zaś w tym roku, już po wprowadzeniu nowego rozkładu, w którym znów kolejki jeżdżą częściej w godzinach szczytu - jest ich aż 582, czyli o ponad sto więcej. To, a także ponowne otwarcie trasy na linii Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Tczew (być może już od marca) oraz pojawienie się pierwszych składów zmodernizowanych przez Pesę (mają trafić do eksploatacji wiosną), sprawić ma, iż statystyki SKM znów zaczną rosnąć.

Czytaj więcej o trwających obecnie remontach na trasie SKM

Być może - póki co pomysł jest wciąż w fazie planów - SKM będzie chciało także uruchomić dwa dodatkowe przystanki na linii między Gdynią a Wejherowem. Ze wstępnych analiz prowadzonych przez przewoźnika wynika, że powinny to być stacje Rumia Auchan oraz Reda Gniewowska. SKM myśli o takim rozwiązaniu, gdyż z badań wynika, że aż 17 proc. pasażerów korzystających z usług przewoźnika pochodzi z powiatu wejherowskiego.

Opinie (315) 2 zablokowane

  • Niezadowolone miny stoczniowców (10)

    z rana w skm jak śmietana :))

    • 139 28

    • stoczni już nie ma (4)

      • 12 36

      • Stocznia Wisła, Stocznia Remontowa SA, Stazen, 3 K Serv, Marine Projects, AHB Service, (3)

        Nie chce mi się dalej wymieniać, ale jest ich kilkadziesiąt. I radzą sobie świetnie w przeciwieństwie do państwowej "czy się stoi czy się leży"...

        • 71 4

        • leming zawsze musie sie swoja głupota pochwalic (2)

          malutkie firemki spóleczki

          • 3 28

          • Aleś głupi

            i przestań powtarzać "leming", bo to już tak nudne i oklepane, że ręce opadają. Chciałbyś mieć dochód jak te malutkie firemki - spółeczki, które stać nawet na to by budować dzieciom boiska przy szkołach - sponsorować. Poprzedniej - wielkiej stoczni nie stać było nawet na utrzymanie swoich pracowników, bo najpierw trzeba było nakarmić prezesów i związkowców.

            • 26 0

          • Damen??? malutka???

            ogarnij się !!

            • 10 0

    • (3)

      Tych stoczniowców to w kolejce tyle co kot napłakał,teraz każdy stocznowiec z Wejerowa i okolic dobrze zarabia i podjeżdża do roboty wypasioną furą

      • 35 9

      • Skoro taniej furą to dzięki PO rządzącej SKM

        Nadstaw jeszcze tyłeczek do kopniaka bo OFE Donio już ci zabrał.

        • 6 15

      • (1)

        Dlatego są korki na hutniczej :/

        • 8 0

        • Dlatego powinna być dwujezdniowa i dwupasmowa B)
          "Kilka" puszek farby i po sprawie ; D

          • 1 0

    • Anna Sz.

      Bardzo klimatyczne zdjęcie .

      • 2 0

  • Wole samochód (6)

    Sporo jeździłem skm, ale teraz wolę juz w korkach postać, niz jechac scisniety jak sardynka.

    • 262 43

    • Propozycja

      • 0 5

    • w glowach sie

      Od dobrobytu poprzewracalo! :P

      • 10 21

    • na załączonym zdjęciu widać (3)

      obraz nędzy i rozpaczy !!!! Jadąca kolejka z lat 60tych i cała zardzewiała reszta nadająca się tylko na złom !!!!!!

      • 46 5

      • A ja mam samochód (2)

        ale na codzień do pracy wolę jechać SKM. Wbrew pozorom jest przewidywalna (w 99% punktualna), mam 45 min dziennie na relaks i poczytanie książki. A samochodem w takim gęstym ruchu tylko niepotrzebnie podnosi mi się ciśnienie, a dodatkowo nigdy nie wiem dokładnie o której dojadę do celu. Samochód super, ale na większe zakupy albo na weekend.

        • 57 15

        • Jak masz zagwarantowane siedzące to nie ma lepszego rozwiązania,

          gorzej z resztą, która musi stać w tłoku.

          • 23 2

        • mam dokladnie te same odczucia, jednak:
          jezdze z rumi do gdyni i pojedyncze zatloczone sklady co 30minut w godzinach szczytu to jest to co coraz bardziej sklania mnie jednak do powrotu do samochodu.
          nawet transport bydla ma lepsze warunki, bo zagwarantowane przez prawo.

          • 44 3

  • (4)

    Ale scieme wala:)
    Tylko patrzec jak znow ceny biletow pojda w gore...teraz bede mieli sie czym tlumaczyc.
    Cale to buractwo z Gluszkiem na czele wypierdzielic na zbity pysk!:)

    • 241 5

    • To prawda ,tym bardziej że niedawno trąbili że Skm-e przybywa pasażerów,teraz będą mieli pretekst do podniesienia cen biletów,mimo to że niby prąd staniał

      • 29 1

    • To się nazywa PR przed podwyżką

      Tak samo robi ZUS, najpierw trąbia o wzroście płac (szczególnie tym prognozowanym), żeby wprowadzić nowe stawki, które potem mają się do rzeczywistych wynagrodzeń jak pięść do nosa.

      • 20 0

    • Ludzie

      mają dosyć śmierdzacych,brudnych,zapchanych skm-owskich EZT-ów.Nieudolne kierownictwo pod przewodnictwem prezia L. z niczym nie daje sobie rady...pardon Głuszek z-ca jest bezkonkurencyjny w opowiadaniu bajek mających mało wspólnego z merytorycznymi wypowiedziami,a nijaki Buczek z-ca może i dobry byłby na stanowisku w Muzeum Kolejnictwa.Tabor sie sypie,nowego nie widać,"zmodernizowany" jeździ jako Kolej Wiejska do Słupska....Czyli dno....

      • 11 1

    • Praawda. Wniosek taki: nie remontować, podnosić ceny i bedzie dobrze.

      • 0 0

  • nie remonty tylko archaiczne składy, menelstwo, niekompetencja firmy i wieczne awarie!!!! (21)

    Dlatego ludzie wybierają samochód lub inne rozwiązania niż ten Skansen Kolei Miejskiej....

    • 332 11

    • (1)

      W Nowym Jorku jeździ metro z lat 60 to i u nas podobnie. To powód do dumy, a nie do narzekania. Premier obiecał zieloną wyspę, no i wyszło nawet lepiej. Drugie USA.

      • 25 11

      • Metro w Nowym Jorku juz dawno zostalo wymienione

        na nowe.

        • 5 0

    • Dodam jeszcze brak synchronizacji z innymi srodkami komunikacji (1)

      Coraz zadziej widze aby podroz z punktu a do b odbywala sie tylko skm jest to przewaznie podroz laczaca 2 srodki komunikacji i tutaj mozna pomazyc o plynnej przesiadce nawet w godzinach szczytu.

      • 27 1

      • tłum cię niesie, jak fale

        więc masz płynne przesiadki

        • 12 1

    • Dokładnie! Dodałbym tylko inteligencję SKM w postaciu krótkiego składu do Lęborka i najdłuższych do Cisowej... (2)

      • 24 4

      • ajurat to jest sensowne,

        najwieksza wymiana pasażerów jest w trójmieście.

        • 3 4

      • BRAK HACZYKÓW na kurtki

        Jeżdżąc nowymi składami poza trójmiasto, zrozumiałem, że zimą brakuje mi haczyków do powieszenia kurtki, ale przewoźnik pomyślał i o tym, dlatego wstawił malutkie kaloryfery oraz nie zamyka drzwi na przystankach, na których stoi po 10 min. Także nie muszę kurki w ogóle zdejmować z siebie.

        Do tego darmowy masaż prostaty w nowych siedzeniach przez ponad godzinę. Hm... :////

        • 4 0

    • (2)

      Mnie dwa razy okradli w SKM. Raz panowie o ciemnej karnacji z nożem wsiedli w Gdańsk Politechnika zabrali portfel i zegarek i wysiedli w Gdańsk Stocznia, a za drugim razem między Żabianką i Oliwą, oczywiści nikt z pasażerów nie zareagował, wszyscy zaczęli uciekać z przedziału.

      • 24 1

      • W Gdyni nie napadają. (1)

        O czymś to świadczy.

        • 2 9

        • u siebie nie kradną?

          • 10 0

    • (10)

      Wczoraj byłem na imprezie.
      Musiałbym z niej wyjść o 23:45 (super impreza!), żeby wrócić do domu SKM, bo następna SKM dopiero ok. 4:30... Także podziękowaliśmy za SKM i wróciliśmy w 4 osoby taksówką. Za bilety normalne na autobus do SKM i samą SKM i tak pewnie wyszłoby nas drożej...
      Tym sposobem SKM traci klientów, tym sposobem...

      • 35 2

      • nie można na nich w ogóle liczyć (1)

        i tak dobrze ze wiedziałeś ze na SKMnie możesz liczyć
        dziś to łatwe, internet
        ale bez smartfona mogłeś pójść na dworzec
        i dopiero tam odkryć ze jesteś w pułapce

        • 16 0

        • To fakt. Sprawdzaliśmy rozkład przez telefon, bo cała ekipa była przekonana, że jest SKMka ok. 2:30. W jak wielkim błędzie byliśmy...

          • 17 0

      • jesli ta dobra, to (2)

        1. zostan do 4.30
        2. zamow taksowke.

        jesli 2 odpada - nie narzekaj, skoro nie stac Cie na bycie panem, badz szara myszka.

        Zaplaci 3zl, a oczekuje 5 gwiazdek...

        • 4 5

        • (1)

          Nie oczekuję 5 gwiazdek tylko jednego pociągu min. raz na 2 godziny... To takie wymaganie, żeby "być panem"?

          Impreza w czwartek kończyła się o godz. 3. SKMka jest dopiero o 5:06. Jechaliśmy z Wrzeszcza do Rumi, a za 3 zł z Wrzeszcza to Ty zajedziesz do Zaspy kolego. Zresztą jakie to ma znaczenie, skoro napisałem, że wzięliśmy taksówkę? Więc po co mi piszesz te swoje wypociny o szarych myszkach?

          • 3 3

          • to gdzie się pchasz

            na imprezy do miasta nierobie ze wsi?

            • 1 3

      • (4)

        Zależy skąd wracaliscie, bo skm z Sopotu odjeżdża o 2:21 i 2:25, no ale jak np. z miejscowości Boże Pole to zmienia postać rzeczy.

        • 1 2

        • Bożepole piszemy łącznie!

          • 1 1

        • (2)

          Jechaliśmy z Wrzeszcza do Rumi - takie miasto 50 tys. mieszkańców tuż za Gdynią. W tygodniu nie ma na takiej trasie żadnej SKMki z Gdańska pomiędzy 23:35 a 4:30.

          • 3 0

          • ściemniasz (1)

            wrzeszcz-rumia: czas podróży 47', odjazdy 23:42, 1:07, 3:07, 4:37

            • 0 1

            • uups, nie doczytalem "w tygodniu". te dwie nocne faktycznie są w łykęd.
              ale... dobra impreza w dzień powszedni?!!

              • 0 1

  • Propozycja (4)

    Zamiast Rumia Auchan - proponuje Rumia Port byłby ubaw ;)

    A co do spadku liczby pasażerów to jest bardzo proste, jest coraz gorzej, a warunki się nie zmieniają. I nie przekupicie ludzi tym, że skm jeździ co 7.5minuty skoro przyjeżdża, skład o połowę krótszy.

    Nie mówiąc o tym ile razy w zimę zastanawiałem się czy mój pociąg przyjedzie czy też nie, o spóźnieniach to już nawet nie wspominam

    • 204 5

    • Proponuje żebyś nie pisał - byłby mniejszy ubaw

      • 3 31

    • No, jeśli dowalą nazwę jak "Rumia Auchan" to będzie żenada nad żenady

      Nie może być po prostu "Rumia Biała Rzeka"?

      • 14 0

    • Nie mówiąc o bardzo drogich biletach

      • 6 2

    • jeszcze lepiej

      jeszcze lepiej zrobic Rumia-Mollo.

      • 4 0

  • ehh... (2)

    morał jest krótki i niektórym znany,
    coraz częściej jeżdżą na gapę bałwany...

    • 22 29

    • (1)

      ... a i dawno nie widziałem panów z Renomy...

      • 0 1

      • Bo limity

        • 0 0

  • klima i więcej drzwi! nowe składy! (11)

    • 116 3

    • a/bo klima, albo więcej drzwi (9)

      przy 3 drzwiach na wagon żadna klima nie wyrobi (chyba żę będzie dmuchała powietrzem o temperaturze -20 stopni). Tym niemniej szkoda zmarnowanego potencjału moderny - homologacja modyfikowanego pudła nie jest droga, a drzwi na końcach bi się przydały. Na nowe długo jeszcze nie będzie kasy - przynajmniej dopóki samorząd nie przejmie SKM.

      • 5 12

      • Klimatyzacja?

        Obecne wagony nie maja nawet wentylacji.Nieliczne punkty nawiewu zabezpieczone sa silikonem, bo pojawily sie 'przecieki'.

        • 24 0

      • jasne, w tramwaju masz jeszcze więcej drzwi i klima daje radę (1)

        ale tłumaczenie debilowi nie da skutku...

        • 18 4

        • daje radę?

          o ile nie jest "zepsuta" bądź jakiś palant nie otworzy okien (a czemu otwierają? bo klima nie daje rady).

          • 2 5

      • Na zachodzie Europy klima jakoś daję radę!!!

        • 6 0

      • (3)

        Pie***lisz i to zdrowo. W takich krajach jak Włochy Hiszpania itd. gdzie latem temperatury są większe niż u nas w kolejkach podmiejskich jest klima i działa! Działa bo składy nie mają po 50 lat tylko są nowsze i lepsze rozwiązania technologiczne aby wszystko działało jak należy

        • 12 1

        • w tamtych krajach wystarczy obniżenie temperatury o 5 stopni, żeby ktoś zauważył (2)

          u nas wszyscy chcą w lecie +15, a to jest trudne do uzyskania. Ich kolejki podmiejskie mają przystanki co kilka kilometrów, a nasza SKM ma przystanki jak szybki tramwaj - w Gdańsku są co 1000-1500 metrów. I wiek pojazdu nie ma nic do działania klimatyzacji - tutaj nikt jej nie zakłada, bo generuje koszty.

          • 2 6

          • Jakoś w nowych autobusach i tramwajach (1)

            jest klima, a drzwi są gęściej niż w kolejkach, podobnie jak przystanki.

            • 5 0

            • a znasz pajacyku długość autobusu i wagonu SKM?

              • 0 2

      • ty a w autobusach się da

        i w nowych składach. dziwne co? tylko skm ma wiecznie problem, schodek- nie da się(a kiedyś były, są nawet zaczepy), klima- nie. nowe -nie... tylko podwyżki- TAK

        • 7 0

    • I dłuższe składy!!!!

      Niech się nie dziwią, ze ludzi coraz mniej, bo nikt nie ma już dłużej ochoty tłoczyć się w 3 wagonikach.
      Za komuny "berlinka" jeździła co najmniej 6 wagonowa, a EN57 dziewięciowagonowe składy, a i tak były przepełnione.

      • 9 0

  • zdziwienie?? (6)

    Jeszcze z 2 mln ucieknie i będzie można wejść normalnie do kolejki w godzinach szczytu. Niech pan marketingowic, dyrektor i od planowania spojrzą przez okno na cisowej jak jeżdżą ludzie z i do Wejherowa o poranku i po południu. I się dziwia. ,że ludzie uciekają. Jakiś żart!!!

    • 213 3

    • wcale

      Przecież pan marketingowiec jeździ do Zaspy samochodem a nie pociągiem to skąd ma wiedzieć

      • 48 1

    • Co Ty opowiadasz! (3)

      Jeżdżę kolejką codziennie do pracy z Gdańska do Gdyni i nigdy nie mam problemu z miejscem. Zwłaszcza teraz, po zwiększeniu częstotliwości, zrobiło się znacznie luźniej.

      • 2 22

      • Jak jedziesz tymi, które kończą bieg w Cisowej, to czemu się dziwisz? (2)

        • 5 0

        • A po co jeździć dalej? Dalej już nic nie ma. (1)

          • 4 11

          • Dalej są potwory i zombie

            • 12 2

    • niestety nie

      Jak ucieknie jeszcze 2 mln - to zmniejszą częstotliwość kursowania, słady skrócą do 2 wagonów i dalej będzie tłok. I tak, aż do zaorania torów, a ziemię potem po kawłku posprzedają znajomym.

      • 9 0

  • Nie dziwę się wcale.Ja też zrezygnowałwm z ich usług. (12)

    Po zmianach w tym roku w biletach pracowniczych z ulgą 33% przesiadłem się do ZTM .Na trasie z Politechniki do Żabianki lepiej na tym wychodzę bo mam bilet na cały Gdańsk .Może trochę drożej ale jest lepiej.

    • 166 3

    • No to teraz trzeba będzie zmienić nazwę ze względu na specyfikę pasażera. (1)

      SKC.
      Szybka Kolej Cebulakowa.

      • 8 17

      • ty sobie specyfkę swojej głowy zbadaj :D

        cebulaczku

        • 10 1

    • obniżyli ci 3 % z 33 na 30 to się obraziłeś... 3 % drożej miesięcznie HEHEHE (6)

      • 0 6

      • (4)

        wystarczy jakby obniżyli o 1% i
        ale poniżej ceny ZTM (jak ktoś wykupi ulgę 50% to łatwe)
        i utrudnili dostęp

        jak by ZTM lub ZKM reaktywowało linię 101 połowa ludzi SKM by ją wybrała

        SKM nie powinna być osobną firmą od komunikacji miejskiej
        ale skoro jest, naraża się na konkurencje i... nie ma szans.

        • 7 0

        • Jeszcze ciekawa czy ta połowa ludzi co by wyrąbała SKM by się zmieściło do tej reaktywowanej lini 101 :):):) (3)

          Tak jak SKM kursuje w szczycie do gdyni co 7,5 minuty i jest full to 101 musiałby jezdzic co minute by zmieścić połowe tych ludzi...

          • 0 2

          • Gdyby za reaktywację tej linii zabrał się ten człowiek od PolskiegoBusa (2)

            To sądzę że autobusy by jeździły co 3 minuty w szczycie i wszyscy by się zmieścili.
            Jest to zapewne temat biznesowy.
            Puśiłyby wtedy zapewne zwieracze zarzadzającym skm.

            • 2 0

            • hej, ciepły oddech konkurencji na plecach (1)

              • 0 0

              • od razu by się okazało, że da się jakoś wytępić palaczy, że bilet może być nie z SkyCash tylko z mPay, że automaty mogą działać szybciej i liczniej, że kontroler może być umundurowany i uprzejmy, że pociągi mogą się koncentrować na mieście, a nie na wycieczkach poza miasto, że schody da się odśnieżyć, a o klienta dbać.

                Niestety, po ostatnim "twórczym figlowaniu" z udziałami SKM, udział miast w kapitale spółki spadł do poziomu groszowego, więc jeśli ktoś (miasta?) nie zrobi A101, SKM nie ma żadnego powodu, by się poprawić.

                • 1 0

      • a wiesz ile ta legitymacja kosztuje?

        prawie 100% więcej jak na rok 2013`

        • 1 0

    • Remonty to tylko malutkie pokłosie problemów SKM! (1)

      Tendencja spadkowa będzie się utrzymywała, a wszystkim winne jest podejście spółki do pasażerów! Brak zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podróży to główni winowajcy! Strach podróżować nocą, a w dzień w godzinach szczytu nic przyjemnego z tłoczenie się w zbyt krótkich składach, poza szczytem podróżowaniem z cuchnącymi menelami. Znajomy jest rewidentem w SKM i często opowiada z jaką patologią mają na co dzień do czynienia, ostatnio odkażali cały przedział, bo był zapchlony... Właśnie z tego powodu 3 lata temu porzuciłem SKM i podróżuję tylko komunikacją miejską, i chociaż podróż autobusami zajmuje mi więcej czasu czuję się bardziej komfortowo!

      • 11 0

      • jak to zapchlony? I nikt tego nie powiedział pasażerom? Przecież zanim to oczyścili to pewnie pojeździł sobie kilka dni!!

        • 3 0

    • Jak będzie konkurencja czyli PKM już w połowie przyszłego roku to myślę, że SKM straci 40-50% klientów. Już się nie mogę doczekać jeździć w normalnych, cywilizowanych warunkach - nawet kosztem tego, że ze stacji będę miała troszkę dalej do pracy.

      • 2 0

  • remonty?! (17)

    a może po prostu jest drogo (półgodzinna podróż za 1 euro to prawie jak w europie zachodniej), nieprzewidywalnie (spóźnienia) i niekomfortowo (brak klimy i stary tabor)?!

    • 135 12

    • Drogo? (11)

      Jeżeli za niecałe 5 zł można przejechać z Oliwy do Chyloni (półgodzinna podróż), to to jest drogo? Proszę o wskazanie bardziej opłacalnego połączenia na tej trasie. Poza tym, jeżeli przywołuje się państwa zachodnie, to warto zapoznać się z cenami w nich:
      Berlin -2,6 euro za bilet jednorazowy
      Londyn -4,70 funta za metro w obrębie dwóch stref.
      Jest oczywiście Paryż, czy Madryt gdzie bilet jednorazowy kosztuje 1,5 euro, ale tylko w ścisłym centrum.
      Częściowo jednak muszę się zgodzić z przedmówcą, bo tam cena biletu jest adekwatna do świadczonej usługi. Porządne składy, gęsta siatka połączeń i punktualność.

      • 24 21

      • (4)

        jak widać dzielni przedstawiciele SKM na dyżurze od samego rana

        • 26 12

        • hahaha

          marketing

          • 6 2

        • hahaha (2)

          Czyli trzeba być przedstawicielem SKM żeby rzetelnie przedstawiać fakty, bez wypluwania niepotrzebnego jadu?
          Poza tym napisałem, że SKM idealna nie jest. Do wszystkiego można się przyczepić w ich działaniu, ale realnie patrząc -do cen najmniej. SKM śmierdzi, jest przeładowana w szczycie, niepunktualna itd, ale raczej nie droga. Zwłaszcza gdy korzysta się z biletów okresowych (Przykładowy przejazd Oliwa-Chylonia przy normalnym miesięcznym, przy pięciodniowym tygodniu pracy/nauki) kosztuje około 2,40zł)

          • 11 11

          • (1)

            styczeń
            samochód 2 x 19 km x 0,38 zł/km x 19 dni = 274 zł dojazd rano 22 min, po południu 40 min

            bilet metropolitalny 220 zł + dojazd 2 x 1 godz. 30 min

            Samochodem wychodzi drożej o 54 zł, lecz krócej o 38 godz.

            Wmawiałem sobie dwa lata, że lepiej jeździć komunikacją miejską.

            • 7 2

            • Ale to nie wina SKM, a braku odpowiedniej taryfy wspólnej

              19-24km na SKM miesięczny to 119zł. W normalnych miastach nie masz podziału na to czym jedziesz ale tu jest Trójmiasto w którym jak słyszę współpraca kwitnie.
              Sam jeżdżę SKM na metropolitalnym ale tym za 186zł i u mnie różnica na korzyść SKM to już ponad 100zł. No i policz, że miesięcznie robisz 720km czyli rocznie 8,5tyskm, a serwis samochodu swoje kosztuje.

              • 2 1

      • Dodaj do tych cen

        które, jak sam widzisz, są praktycznie takie jak u nas, tamtejsze wielokrotnie wyższe zarobki,
        i sam sobie odpowiadasz że jednak jest DROGO
        a na dodatek gorzej bo tłok, mało połączeń, brud i smród.

        Nadal się dziwisz?
        A może sam nie jeździsz?

        • 13 0

      • a zarobki geniuszu porownasz?

        • 9 0

      • @Normales - Ojjj, bez naciągania faktów proszę (1)

        Bilet w Londynie na strefy 1-2 kosztuje tylko 2,80 / 2,20GBP (poza szczytem). Kwota którą wymieniłeś obejmuje tylko płacących za kartonikowy bilet i nie chcących / nie wiedzących jak skorzystać z karty miejskiej (Oyster - która jest wydawana od ręki), czyli de facto turystów. Że już nie wspomne o doskonałej technologii która za tym stoi - np. automatycznego rozliczenia na bilet całodzienny jeśli przekroczysz jego wartość, czy możliwości "doładowywania" salda karty miejskiej i jeżdzenia na zasadzie pre-paid.

        • 7 0

        • Racja

          Kajam się i biję w piersi. Faktycznie tak jest. Q zestawienie tej kwoty z naszym biletem jest naciągane. OK, może i ta nasza SKM nie jest tania, ale i tak uważam że podawanie kosztu przejazdujako najpoważniejszej wady jest błędne. Do reszty bolączek można się przyczepić dużo bardziej.

          • 0 3

      • Za 5zł to można samochodem dojechać

        5zł to 2L gazu, przy spalaniu 10L/100KM na 2L przejedziemy 20KM - dokładnie tyle, ile jest z centrum Gdyni do Gdańska.

        • 4 0

      • W Rzymie przejazd jednorazowy 70 minut nieco ponad 1 euro, nie wspomne, ze mozna zmieniac srodki transportu publicznego w tym czasie

        • 7 0

    • (3)

      jezdze skm od listopada (przesiadlem sie z samochodu, bo szybciej).
      to co moge powiedziec na + po tym okresie podrozowania:
      1. ani jednej awarii
      2. powtarzalny czas przejazdu
      3. niska cena
      na minus:
      1. tlok w skladach w strone rumi (i dalej) ze wzgledu na ich dlugosc i czestosc kursowania (30 minut) w godzinach szczytu.
      2. syf i menelnia w przedzialach sluzbowych, czasem jakis obs*aniec zajmuje cztery siedzenia w normalnym przedziale, powodujac zamkniecie calego ze wzgledu na smrod. lajzy z renomy nawet takich nie sprawdzaja.

      • 19 6

      • No dobra, masz tę premię. Starczy na skrócenie nosa który się znacznie wydłużył.

        • 7 3

      • Ja jeżdżę od 4 lat i mogę powiedzieć, iż od dwóch ostatnich lat jest mniej awarii, jest punktualna itp. Naprawdę nie narzekam. Dziś pojechałam autem wyjątkowo i żałuje. Drogi nie odśnieżone. Przejazd do Gdyni trwał dłużej niż skm...

        • 1 5

      • Słabo te awarie liczysz, przy pierwszym "ataku zimy" się z buta przeszedłem z żabianki do sopotu i byłęm szybciej niż czekając n

        • 3 0

    • klimy sie zachciewa

      nie pierdz w ławę to klima nie bedzie potrzebna

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane