- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (383 opinie)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (75 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (288 opinii)
- 4 Były wiceprezydent Gdańska skazany (55 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (69 opinii)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (154 opinie)
Transprojekt Gdański zaprojektuje krajową "siódemkę" do Elbląga
Gdański oddział GDDKiA rozstrzygnął przetarg i podpisał umowę na opracowanie projektu drogi ekspresowej z Koszwał do Kazimierzowa. Dokumentację przygotuje Transprojekt Gdański. Drogowcy podczas wyłaniania wykonawcy w przetargu wykluczyli siedem spośród dziewięciu biur projektowych ubiegających się o kontrakt.
Drogowcy za nową dokumentację dla 40-kilometrowej drogi ekspresowej zapłacą ok. 7,88 mln zł.
Sprawdź, jak będzie wyglądała droga S7 między Gdańskiem a Elblągiem.
W przetargu wystartowało dziewięć biur. Co ciekawe, najkorzystniejszą cenowo ofertę, opiewającą na kwotę ok. 7,86 mln zł i złożoną w przetargu przez konsorcjum firm Egis Poland z Warszawy i PXM-Projekt-Południe z Krakowa, drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA postanowili odrzucić. Powód? Nie spełniała ona wymagań określonych w specyfikacji przetargu. Ten sam los spotkał także pozostałych sześć ofert. W sumie kryteria spełniały tylko dwie propozycje pochodzące właśnie z Transprojektu Gdańskiego i spółki Mosty Katowice.
Przypomnijmy, że drogowcy planowali wydać na dokumentację ok. 17 mln zł. Tymczasem tylko najdroższa firma zaoferowała kwotę wyższą - ponad 20 mln zł, inne zażądały znacznie mniej (zobacz ramkę pod tekstem).
Projektowany odcinek drogi ekspresowej S7 ma powstać w przeciągu pięciu najbliższych lat.
1. Egis Poland, PXM-Projekt-Południe - 7 860 548,70 zł - odrzucona.
2. Transprojekt Gdański - 7 882 951,80 zł
3. Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 8 899 310,76 zł - odrzucona.
4. Sweco Infraprojekt - 9 110 939,12 zł - odrzucona.
5. Arcadis - 10 868 009,40 zł - odrzucona.
6. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego - 11 684 892,99 zł - odrzucona.
7. Konsorcjum firm: Voessing Polska, Ingenieurbüro Dipl.- Ing. H. Vössing GmbH, Biuro Projektów Trasa - 11 903 472,60 zł - odrzucona.
8. Sener - 13 999 860,00 zł - odrzucona.
9. Mosty Katowice - 20 984 273,55 zł
Miejsca
Opinie (90) 2 zablokowane
-
2012-06-13 08:47
siódemka już teraz (2)
Nie rozumiem dlaczego droga będzie gotowa dopiero za 5 lat. Przecież ta droga jest potrzebna już, jest tak oblegana i uczęszczana w ciągu roku, a szczególnie w sezonie letnim, to co tam się dzieje, te korki nieraz w Przejazdowie i nie tylko, to jest jakaś masakra. Poza tym wielu kierowców jadąc do Warszawy z Gdańska wybiera krajową 1 do Płońska i później na Warszawę lub autostradę A1, a przecież główną drogą z Gdańska do Warszawy jest i powinna być siódemką.
- 6 4
-
2012-06-13 18:04
Postudiuj jeszcze trochę to może zrozumiesz, a jak to nie pomoże to zgłoś się na operatora koparki ręcznej przy budowie tej drogi to zrozumiesz. Jak kierowcy jeżdżą do Warszawy 1 to niech sobie jeżdżą. Korki w Przejazdowie w lato się zmniejszą bo jadący nad morze czy wracający znad niego raczej wybiorą OT i POG niż stanie na światłach w Gdańsku. Jak to będzie do czasu otwarcia nowej 7 pokaże te albo i dopiero następne lato (w tym jeszcze Sucharskiego nie będzie czynna).
- 0 0
-
2012-06-14 01:02
Droga się przyda, ale i bez niej się nie udusimy...
Wybierają Autostradę A1 do Torunia i potem DK10 do Płońska, chciałeś napisać. Zresztą sam sobie odpowiedziałeś - istnieją alternatywne dojazdy do Warszawy, czyli DK1/10 lub DK1/DW534 od Grudziądza, pięknie zmodernizowana przez Wojewódów Kujawskiego i Mazowieckiego, jak komu żal na autostradę. Z drugiej strony dzięki temu Elbląg i okolice przybliżą się do aglomeracji.
- 1 0
-
2012-06-13 08:54
Czemu przetagrii gdańskiego oddziału GDDKiA
wygrywa zawsze Transprojekt ? Pewnie dlatego, że jest najlepszy... A 3 litery śpią.
- 6 8
-
2012-06-13 09:11
ale jednego nie rozumiem (4)
Jak to jest możliwe, że jedni zrobią projekt za 7mln, a drudzy za ten sam projekt chcą 20mln?
- 6 8
-
2012-06-13 09:57
(2)
A jak to jest, że w jednym sklepie puszka coli kosztuje 1,30zł a w innym 6zł ?
no jak to się dzieje ?!- 6 1
-
2012-06-13 12:12
(1)
aha czyli 13mln różnicy to to samo co 6 zł w sklepie? nie no to wtedy ok
- 0 3
-
2012-06-13 18:05
skala
słyszałeś w swoim życiu takie słowo
- 1 0
-
2012-06-13 18:08
dojazdy
Transprojekt na miejscu jest to ma taniej. Dojazdy na konsultacje z Katowic za darmo nie są, to i cena wyższa. A poza tym pewnie zaprojektowali by jakoś bardziej wizjonersko tą drogę, a nie takie dwa proste szerokie pasy asfaltu przedzielone trawą - przecież coś takiego to za Gierka można było robić.
- 1 0
-
2012-06-13 10:11
(4)
Trasa Gdańsk - Elbląg jest bardzo potrzebna na tym odcinku ruch jest bardzo duży. Natomiast jako pierwsze powstają odcinki gdzieś w okolicach Pasłęka albo Olsztynka. Cieszę się bardzo, że w tej sprawie coś rusza i ten najważniejszy dla nas odcinek siódemki nie powstanie na samym końcu.
- 2 4
-
2012-06-13 18:27
znaj swoje miejsce (2)
nie jeście/śmy pępkiem świata. To że dla Gdańska są najważniejsze jakieś tam odcinki nie znaczy że muszą powstać jako pierwsze. To co obecnie jest kończone leży w województwie Warmińsko-Mazurskim i dla tego województwa to było ważniejsze i to stamtąd poszła inicjatywa, tamtejsza GDDKiA za to odpowiada.
- 1 1
-
2012-06-13 19:06
(1)
GDDKiA jest tylko jedna i zarządza wszystkimi drogami krajowymi i autostradami w Polsce
- 1 0
-
2012-06-14 06:17
bzdura
jej wojewódzkie oddziały sprawują się lepiej lub gorzej, co przekłada się na budowę dróg. W-M daje radę, ale jak spojrzysz na Bydgoszcz, to już tak różowo nie jest
- 0 0
-
2012-06-14 01:03
Tamte odcinki powstają jako połaczenie Elbląga i Olsztyna z Warszawą
S7 i S51.
- 0 0
-
2012-06-13 10:30
O co chodzi ?? Przecież tam już jest droga. (1)
Zaraz nawet będę jechał nią. Co tu jeszcze projektować ?
- 6 3
-
2012-06-13 18:28
sam napisz jak wrócisz
- 1 0
-
2012-06-13 11:34
Jak dotąd nawet w niedzielę o pierwszej w nocy można było zobaczyć pracujące maszyny, (1)
ciekawe czy po Euro to się nie zmieni...
- 3 2
-
2012-06-14 01:04
Niedziela o pierwszej w nocy to już technicznie rzecz biorąc, poniedziałek? ;)
- 0 0
-
2012-06-13 12:46
ale rondo w Koszwałach jest takie "wielkie", że TIRy lacze prawie gubią (3)
kiedy projektańci----barany nauczą się że era aut wielkości malucha i STARa minęła
- 3 1
-
2012-06-13 18:35
rondo w Koszwałach? (1)
te w Przejazdowie fakt mogły by być większe zwłaszcza że z Sucharskiego w lewo na Elbląg nie będzie zjazdu (to dopiero numer)
- 2 0
-
2012-06-13 21:41
rondem poludniowym zjedziesz na EG
- 0 0
-
2012-06-13 18:42
oczywiście w Przejazdowie
- 0 0
-
2012-06-13 12:50
oferty na mln złoty ale z końcówkami groszy, IMPONUJĄCE TO JEST (2)
- 5 2
-
2012-06-13 18:29
końcówki
lepiej niech mają końcówki z groszami niż tak jak ty - wcale
- 1 1
-
2012-06-13 20:38
grosz do grosza
a bedzie kokosza
- 2 0
-
2012-06-13 15:45
Panie Redaktorze szanowny, a dlaczego ta droga...
...powstanie w przeciągu. I to w przeciągu 5 lat! To lata robią jakiś przeciąg?
- 2 0
-
2012-06-13 16:36
(1)
Kiedy wreszcie decydenci wezmą się za Obwodnicę Północną,najbardziej potrzebną obecnie drogę.Chwała,że oddano do użytku Obwodnicę Południową,zmniejszy to ruch w Trójmieście,ale zagęści obecną Obwodnicę Trójmiejską.Tam jest niezbędny trzeci pas ruchu w obu kierunkach,a nie kombinowanie z Trasą Kaszubską czy Obwodnicą Metropolitarną.Zacznijmy wreszcie budować niezbędne na dziś fragmenty dróg,a nie to co się marzy politykom,a co będzie potrzebne trochę później.
- 3 3
-
2012-06-14 07:21
To i to jest ważne i z tą południową to teraz 20 miesięcy projekt a budowa to ciekawe ile ?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.