• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Transprojekt Gdański zaprojektuje krajową "siódemkę" do Elbląga

Maciej Naskręt
13 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Krajowa "siódemka" pod Nowym Dworem Gdańskim. Krajowa "siódemka" pod Nowym Dworem Gdańskim.

Gdański oddział GDDKiA rozstrzygnął przetarg i podpisał umowę na opracowanie projektu drogi ekspresowej z Koszwał do Kazimierzowa. Dokumentację przygotuje Transprojekt Gdański. Drogowcy podczas wyłaniania wykonawcy w przetargu wykluczyli siedem spośród dziewięciu biur projektowych ubiegających się o kontrakt.



Czy firmy dobrze przygotowują oferty w przetargach?

Do budowy drogi ekspresowej S7, która połączy dwiema jezdniami Południową Obwodnicę Gdańska w Koszwałach zobacz na mapie Gdańska z Obwodnicą Elbląga coraz bliżej. - Rozstrzygnęliśmy przetarg i podpisaliśmy umowę na opracowanie projektu budowlanego. Usługę w ciągu 20 miesięcy wykona Transprojekt Gdański - mówi Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Drogowcy za nową dokumentację dla 40-kilometrowej drogi ekspresowej zapłacą ok. 7,88 mln zł.

Sprawdź, jak będzie wyglądała droga S7 między Gdańskiem a Elblągiem.

W przetargu wystartowało dziewięć biur. Co ciekawe, najkorzystniejszą cenowo ofertę, opiewającą na kwotę ok. 7,86 mln zł i złożoną w przetargu przez konsorcjum firm Egis Poland z Warszawy i PXM-Projekt-Południe z Krakowa, drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA postanowili odrzucić. Powód? Nie spełniała ona wymagań określonych w specyfikacji przetargu. Ten sam los spotkał także pozostałych sześć ofert. W sumie kryteria spełniały tylko dwie propozycje pochodzące właśnie z Transprojektu Gdańskiego i spółki Mosty Katowice.

Przypomnijmy, że drogowcy planowali wydać na dokumentację ok. 17 mln zł. Tymczasem tylko najdroższa firma zaoferowała kwotę wyższą - ponad 20 mln zł, inne zażądały znacznie mniej (zobacz ramkę pod tekstem).

Projektowany odcinek drogi ekspresowej S7 ma powstać w przeciągu pięciu najbliższych lat.

Oferty firm i konsorcjów złożonych w przetargu na opracowanie projektu dla drogi ekspresowej S7 między Koszwałami a Kazimierzowem.

1. Egis Poland, PXM-Projekt-Południe - 7 860 548,70 zł - odrzucona.
2. Transprojekt Gdański - 7 882 951,80 zł
3. Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 8 899 310,76 zł - odrzucona.
4. Sweco Infraprojekt - 9 110 939,12 zł - odrzucona.
5. Arcadis - 10 868 009,40 zł - odrzucona.
6. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego - 11 684 892,99 zł - odrzucona.
7. Konsorcjum firm: Voessing Polska, Ingenieurbüro Dipl.- Ing. H. Vössing GmbH, Biuro Projektów Trasa - 11 903 472,60 zł - odrzucona.
8. Sener - 13 999 860,00 zł - odrzucona.
9. Mosty Katowice - 20 984 273,55 zł

Miejsca

Opinie (90) 2 zablokowane

  • siódemka już teraz (2)

    Nie rozumiem dlaczego droga będzie gotowa dopiero za 5 lat. Przecież ta droga jest potrzebna już, jest tak oblegana i uczęszczana w ciągu roku, a szczególnie w sezonie letnim, to co tam się dzieje, te korki nieraz w Przejazdowie i nie tylko, to jest jakaś masakra. Poza tym wielu kierowców jadąc do Warszawy z Gdańska wybiera krajową 1 do Płońska i później na Warszawę lub autostradę A1, a przecież główną drogą z Gdańska do Warszawy jest i powinna być siódemką.

    • 6 4

    • Postudiuj jeszcze trochę to może zrozumiesz, a jak to nie pomoże to zgłoś się na operatora koparki ręcznej przy budowie tej drogi to zrozumiesz. Jak kierowcy jeżdżą do Warszawy 1 to niech sobie jeżdżą. Korki w Przejazdowie w lato się zmniejszą bo jadący nad morze czy wracający znad niego raczej wybiorą OT i POG niż stanie na światłach w Gdańsku. Jak to będzie do czasu otwarcia nowej 7 pokaże te albo i dopiero następne lato (w tym jeszcze Sucharskiego nie będzie czynna).

      • 0 0

    • Droga się przyda, ale i bez niej się nie udusimy...

      Wybierają Autostradę A1 do Torunia i potem DK10 do Płońska, chciałeś napisać. Zresztą sam sobie odpowiedziałeś - istnieją alternatywne dojazdy do Warszawy, czyli DK1/10 lub DK1/DW534 od Grudziądza, pięknie zmodernizowana przez Wojewódów Kujawskiego i Mazowieckiego, jak komu żal na autostradę. Z drugiej strony dzięki temu Elbląg i okolice przybliżą się do aglomeracji.

      • 1 0

  • Czemu przetagrii gdańskiego oddziału GDDKiA

    wygrywa zawsze Transprojekt ? Pewnie dlatego, że jest najlepszy... A 3 litery śpią.

    • 6 8

  • ale jednego nie rozumiem (4)

    Jak to jest możliwe, że jedni zrobią projekt za 7mln, a drudzy za ten sam projekt chcą 20mln?

    • 6 8

    • (2)

      A jak to jest, że w jednym sklepie puszka coli kosztuje 1,30zł a w innym 6zł ?
      no jak to się dzieje ?!

      • 6 1

      • (1)

        aha czyli 13mln różnicy to to samo co 6 zł w sklepie? nie no to wtedy ok

        • 0 3

        • skala

          słyszałeś w swoim życiu takie słowo

          • 1 0

    • dojazdy

      Transprojekt na miejscu jest to ma taniej. Dojazdy na konsultacje z Katowic za darmo nie są, to i cena wyższa. A poza tym pewnie zaprojektowali by jakoś bardziej wizjonersko tą drogę, a nie takie dwa proste szerokie pasy asfaltu przedzielone trawą - przecież coś takiego to za Gierka można było robić.

      • 1 0

  • (4)

    Trasa Gdańsk - Elbląg jest bardzo potrzebna na tym odcinku ruch jest bardzo duży. Natomiast jako pierwsze powstają odcinki gdzieś w okolicach Pasłęka albo Olsztynka. Cieszę się bardzo, że w tej sprawie coś rusza i ten najważniejszy dla nas odcinek siódemki nie powstanie na samym końcu.

    • 2 4

    • znaj swoje miejsce (2)

      nie jeście/śmy pępkiem świata. To że dla Gdańska są najważniejsze jakieś tam odcinki nie znaczy że muszą powstać jako pierwsze. To co obecnie jest kończone leży w województwie Warmińsko-Mazurskim i dla tego województwa to było ważniejsze i to stamtąd poszła inicjatywa, tamtejsza GDDKiA za to odpowiada.

      • 1 1

      • (1)

        GDDKiA jest tylko jedna i zarządza wszystkimi drogami krajowymi i autostradami w Polsce

        • 1 0

        • bzdura

          jej wojewódzkie oddziały sprawują się lepiej lub gorzej, co przekłada się na budowę dróg. W-M daje radę, ale jak spojrzysz na Bydgoszcz, to już tak różowo nie jest

          • 0 0

    • Tamte odcinki powstają jako połaczenie Elbląga i Olsztyna z Warszawą

      S7 i S51.

      • 0 0

  • O co chodzi ?? Przecież tam już jest droga. (1)

    Zaraz nawet będę jechał nią. Co tu jeszcze projektować ?

    • 6 3

    • sam napisz jak wrócisz

      • 1 0

  • Jak dotąd nawet w niedzielę o pierwszej w nocy można było zobaczyć pracujące maszyny, (1)

    ciekawe czy po Euro to się nie zmieni...

    • 3 2

    • Niedziela o pierwszej w nocy to już technicznie rzecz biorąc, poniedziałek? ;)

      • 0 0

  • ale rondo w Koszwałach jest takie "wielkie", że TIRy lacze prawie gubią (3)

    kiedy projektańci----barany nauczą się że era aut wielkości malucha i STARa minęła

    • 3 1

    • rondo w Koszwałach? (1)

      te w Przejazdowie fakt mogły by być większe zwłaszcza że z Sucharskiego w lewo na Elbląg nie będzie zjazdu (to dopiero numer)

      • 2 0

      • rondem poludniowym zjedziesz na EG

        • 0 0

    • oczywiście w Przejazdowie

      • 0 0

  • oferty na mln złoty ale z końcówkami groszy, IMPONUJĄCE TO JEST (2)

    • 5 2

    • końcówki

      lepiej niech mają końcówki z groszami niż tak jak ty - wcale

      • 1 1

    • grosz do grosza

      a bedzie kokosza

      • 2 0

  • Panie Redaktorze szanowny, a dlaczego ta droga...

    ...powstanie w przeciągu. I to w przeciągu 5 lat! To lata robią jakiś przeciąg?

    • 2 0

  • (1)

    Kiedy wreszcie decydenci wezmą się za Obwodnicę Północną,najbardziej potrzebną obecnie drogę.Chwała,że oddano do użytku Obwodnicę Południową,zmniejszy to ruch w Trójmieście,ale zagęści obecną Obwodnicę Trójmiejską.Tam jest niezbędny trzeci pas ruchu w obu kierunkach,a nie kombinowanie z Trasą Kaszubską czy Obwodnicą Metropolitarną.Zacznijmy wreszcie budować niezbędne na dziś fragmenty dróg,a nie to co się marzy politykom,a co będzie potrzebne trochę później.

    • 3 3

    • To i to jest ważne i z tą południową to teraz 20 miesięcy projekt a budowa to ciekawe ile ?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane