- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (774 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (311 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Transprojekt Gdański zaprojektuje krajową "siódemkę" do Elbląga
Gdański oddział GDDKiA rozstrzygnął przetarg i podpisał umowę na opracowanie projektu drogi ekspresowej z Koszwał do Kazimierzowa. Dokumentację przygotuje Transprojekt Gdański. Drogowcy podczas wyłaniania wykonawcy w przetargu wykluczyli siedem spośród dziewięciu biur projektowych ubiegających się o kontrakt.
Drogowcy za nową dokumentację dla 40-kilometrowej drogi ekspresowej zapłacą ok. 7,88 mln zł.
Sprawdź, jak będzie wyglądała droga S7 między Gdańskiem a Elblągiem.
W przetargu wystartowało dziewięć biur. Co ciekawe, najkorzystniejszą cenowo ofertę, opiewającą na kwotę ok. 7,86 mln zł i złożoną w przetargu przez konsorcjum firm Egis Poland z Warszawy i PXM-Projekt-Południe z Krakowa, drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA postanowili odrzucić. Powód? Nie spełniała ona wymagań określonych w specyfikacji przetargu. Ten sam los spotkał także pozostałych sześć ofert. W sumie kryteria spełniały tylko dwie propozycje pochodzące właśnie z Transprojektu Gdańskiego i spółki Mosty Katowice.
Przypomnijmy, że drogowcy planowali wydać na dokumentację ok. 17 mln zł. Tymczasem tylko najdroższa firma zaoferowała kwotę wyższą - ponad 20 mln zł, inne zażądały znacznie mniej (zobacz ramkę pod tekstem).
Projektowany odcinek drogi ekspresowej S7 ma powstać w przeciągu pięciu najbliższych lat.
1. Egis Poland, PXM-Projekt-Południe - 7 860 548,70 zł - odrzucona.
2. Transprojekt Gdański - 7 882 951,80 zł
3. Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 8 899 310,76 zł - odrzucona.
4. Sweco Infraprojekt - 9 110 939,12 zł - odrzucona.
5. Arcadis - 10 868 009,40 zł - odrzucona.
6. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego - 11 684 892,99 zł - odrzucona.
7. Konsorcjum firm: Voessing Polska, Ingenieurbüro Dipl.- Ing. H. Vössing GmbH, Biuro Projektów Trasa - 11 903 472,60 zł - odrzucona.
8. Sener - 13 999 860,00 zł - odrzucona.
9. Mosty Katowice - 20 984 273,55 zł
Miejsca
Opinie (90) 2 zablokowane
-
2012-06-13 07:11
Projektować i BUDOWAĆ (3)
I to zaraz po ukończeniu projektowania a nie w 2020
- 111 7
-
2012-06-13 10:13
A potem zamiast kruszywa stare sedesy w nasypach drogi...
h ttp://niezalezna.pl/29771-z-czego-buduja-autostrade-z-sedesow
- 0 14
-
2012-06-13 18:30
dzięki (1)
Dziekujemy za radę, Wujku Dobra Rada. Jest ona niezmiernie cenna.
- 1 1
-
2012-06-13 18:45
po prostu Pyszna Rada!
- 1 1
-
2012-06-13 07:13
(8)
"Nie spełniała ona wymagań określonych w specyfikacji przetargu." Co to znaczy?
- 12 37
-
2012-06-13 08:51
Na razie nikt nie potrafi odpowiedzieć. Minusować to co innego, to potrafią. Niejednokrotnie widać było tutaj co warte są te tutejsze minusy tych, którym coś się wydaje.
- 4 13
-
2012-06-13 08:56
Ty naiwny jesteś ,że nie wiesz o co chodzi ? (2)
Zwłaszcza przy takiej kasie do wzięcia?
- 7 15
-
2012-06-13 11:17
Spokojnie.... (1)
... jeśli któraś z firm uzna że jej ofertę odrzucono bezprawnie to sie odwoła.
- 21 1
-
2012-06-13 20:02
nareszcie jakis glos rozsadku..;)
- 4 0
-
2012-06-13 09:00
Krótki czas od roztrzygnięcia, czyli braki w dokumentach
Pierwsze kryterium to odrzucenie ofert z brakami dokumentowymi, których nie można uzupełnić. Ewentualnie, jeżeli zdążyli się bardziej zagłębić to błędy w samych dokumentach.
Pomysłów na odrzucenie może być sporo, kwestia co było dokładnie wpisane w specyfikacji.- 12 0
-
2012-06-13 10:49
Pytanie jest słuszne, a sprawa interesująca
i dziennikarskie rzemiosło domaga się, by wyczerpująca informacja znalazła się już w artykule. Panie Macieju, czekamy na więcej (następnym razem).
- 5 1
-
2012-06-13 22:23
~
W części chodziło o złożenie referencji niezgodnych z wymaganiami.
- 3 0
-
2012-06-14 13:34
pytasz, kiedy oferta nie jest zgodna z SIWZ zamawiającego?
Najważniesze wymagania SIWZ, które musi spełnic oferta:
- wykazać referencje zgodnie z wymaganiami
- wykazać kadrę specjalistów zgodnie z wymaganiami
- mieć wymagane możliwości finansowe (opinia bankowa itp)
- załączyć papier z US i ZUS o niezaleganiu ze składkami
- skalkulować cenę zgodnie z wymaganiami (przedstawiając odpowiednio przygotowane kosztorysy)
- załączyć odpowiednie pełnomocnictwa i upoważnienia
Tak więc powodów odrzucenia może być sporo.- 0 0
-
2012-06-13 07:14
"Transprojekt Gdański zaprojektuje"........uffffff (2)
już myślałem że kolejny stadion na fali uniesienia.
- 16 17
-
2012-06-13 11:19
Oj tam oj tam (1)
przestań hejtować bo źle nie jest
- 0 2
-
2012-06-13 12:58
"hejtować"
Śmiać się chce !
Uwstecznianie rozpoczęte.- 0 0
-
2012-06-13 07:16
Dla mnie tu pachnie niezłym wałkiem (5)
7z 9 firm odrzucić? Jak to możliwe?
- 14 44
-
2012-06-13 08:58
A tu kolejny naiwny i zdziwiony.
kasa kasa kasa
nie dali - nie mają- 7 13
-
2012-06-13 08:58
i do tego zostawili Transprojekt i najdroższą firmę :) (2)
nieźle
- 9 1
-
2012-06-13 09:09
(1)
no i teraz transprojekt dogada sie z najwyższym oferentem. Nie przystapi do podpisania umowy, zapłaci kary, a mosty katowice podpiszą umowę i podzlecą ją transprojektowi. Ot tak chłopaki ugrają po kilka baniek dla siebie
- 5 8
-
2012-06-13 09:54
czytanie ze zrozumieniem nie boli: "(...) podpisali umowę (...)"
- 6 0
-
2012-06-13 09:02
heh wałkiem to pachniało przy wynikach, gdy pierwsza ma tak minimalną różnicę nad drugą.
A jak to możliwe, że tyle odrzucono, a no normalne kwestia odpowiedniego zapisu w specyfikacji.
- 2 1
-
2012-06-13 07:26
Brawo Gdańszczanie!
Krótko i na temat.
- 29 8
-
2012-06-13 07:33
Drogowcy planowali wydac 17 mln. (4)
A firmy cenily sie kolo 8. Znaczy spece z gddika to maja pojecie o robocie i cenach az milo. No ale panstwowe to sie wydaje. A potem zdziwko ze nasze drogi najdrozsze. Oj urzedasy jak zaczniecie troche oszczedzac to wiecej zbudujecie. Bez komentarza
- 43 35
-
2012-06-13 13:16
(1)
te, Czesio, wracaj do kreskówki lepiej...
Drogowcy dobrze wycenili.. niestety firmy walczą "po trupach" o zlecenie i stąd takie oferty.
A potem lament i upadłości..
Nawiasem mówiąc, najwięcej problemów przy robotach budowlanych sprawiają słabe projekty..- 8 2
-
2012-07-23 12:55
dobrze wycenili ... 40 km za 8M ? co to za problem, robisz 2 kreski czarne, 1 droga w 1 strone , druga w drugą i czasem trzeba zrobic zjazd. nie przesadzajcie z pracochlonnacia, to jest warte z 200 tys, jak nie mniej. No pare osob moze sie przejechac aby w ogole to zobaczyc co projektuja ale nie 8M ..... mozna marnotrawic kase bo panstwowa czyli wg urzedasa niczyja. Tak to nie jest tyle warte.
- 0 0
-
2012-06-14 14:14
spokojnie, Czesiu (1)
sytuacja w branży projektowej jest skomplikowana. Kalkulacje kosztów projektowych opierano przez wiele lat na tzw. jednostkach projektowych, które miały pomagać w określeniu pracochłonności danych prac. Do dziś są one bazą dla kosztorysów inwestorskich. Ale czasy się zmieniły, i teraz firmy kalkulują koszty inaczej. W skrócie: termin realizacji x ilość pracowników x koszt pracownika + usługi zewn. + materiały + amortyzacja/biuro + zysk. I wtedy firmom wychodzą różnice, związane np. z odległością biura od inwestycji, wielkością zespołu, kosztami zaplecz czy outsourcingu. Ogólnie branża projektowa przechodzi ostatnio małą rewolucję rynkową, związaną głównie z upadkiem starych stawek i sytuacją w zamówieniach.. a efekty widzimy. pozdrawiam
- 0 0
-
2012-07-05 21:55
spotkałem się z projektem, gdzie w specyfikacji projektant napisał "wykonawca wykona projekt własnym nakładem i staraniami i przedstawi nadzorowi autorskiemu do akceptacji" w taki sposób parę kosztów z projektanta przerzuca się na wykonawcę...
I praktycznie, każda pozycja w przedmiarze jest zaniżona, czasem odnoszę wrażenie, że co po niektóre ilości są wyssane z palca, niekiedy niedoszacowaniem sięga 300% i wtedy zaczyna się jazda z inwestorem i projektantem.- 0 0
-
2012-06-13 07:38
kolejna taniocha (3)
i znowu projekt tani i byle jaki a potem najtanszy wykonawca bedzie chcial dodatkowe dziesiatki milionow za zmiany w projekcie i roboty dodatkowe
biednych nie stac na tanie- 28 23
-
2012-06-13 10:51
Przecież nie jest ważna wyłącznie cena (2)
Jak widać po liczbie odrzuconych ofert. A jak będą błędy w projekcie to biuro projektowe płaci kary.
- 2 3
-
2012-06-13 13:05
Prezesi największych firm związanych "z drogówką"
mówią otwarcie, że w przetargu taka a nie inna cenna dlatego, że od strony państwa zawsze jest założony 10% próg kosztów dodatkowych (zabezpieczony na to kapitał) i że w trakcie budowy firmy to wyciągną na drobnostkach/zmianach.
Te przesłanie popłynęło od Prezesa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz od prezesa PZPB Michałowskiego- 0 2
-
2012-06-13 16:45
Widziałeś ty kiedy karę zapłaconą przez projektanta?!
Przecież projekt zawsze jest dobry tylko wina realizacji ;-)
Biura projektowe tak szybko wydają to co zarobią że potem nie ma od kogo ściągać kar - tylko nowe biuro założone.- 2 2
-
2012-06-13 07:41
Dlaczego aż za 5 lat???? (10)
Ona potrzebna jest już teraz.
- 46 12
-
2012-06-13 08:31
Tusk jakoś doleci na Lech Walesa Airport, a już zapowiedział, że nie chce, ale musi rządzić trzecią kadencję, więc nie ma się gdzie spieszyć.
- 5 5
-
2012-06-13 08:47
ci co się niezgadzają to chyba rowerowcy (2)
obecnie to najgorszy odcinek 7 między Gdańskiem a Ostródą.
- 4 7
-
2012-06-13 15:04
najgorszy? (1)
Jaki najgorszy? równy, super oznaczony, bez kolein. Problem jest tylko może liczba ograniczeń prędkości i ciągle jakieś wysepki. Ale najgorszy nie jest, przejedź się pomiędzy Ostródą a Olsztynkiem - tam dopiero rodeo się zaczyna, trochę mi szkoda że własnie za tamten odc. się nie zabrali tak ochoczo.
- 2 3
-
2012-06-13 17:55
geografia
wiesz gdzie leżą Gdańsk, Ostróda i Olsztynek?
- 1 1
-
2012-06-13 08:53
"polskość to nienormalność" (Donald Tusk) (1)
najpierw musieliby rządzić w Polsce Polacy a nie tacy jacyś ... "niemcy"
- 5 12
-
2012-06-13 19:58
Noooo, niemieckie autostrady są o kant arszlochu potłuc...
Stare, dłuuugie i nuuuuudne..... Beznadzieja!
- 0 0
-
2012-06-13 09:05
5 lat , w praktce 10
euro się skońcyzło, koniec budowania
- 2 7
-
2012-06-13 10:54
bo tyle trwają takie rzeczy
- 2 0
-
2012-06-13 17:56
żeby
nie było narzekań że za szybko jak przy Słowackiego i POG
- 0 0
-
2012-06-13 21:01
To zbuduj ze szwagrem taniej, lepiej i na jutro.
- 1 0
-
2012-06-13 08:23
A mozeby tak wreszcie... (3)
... jakies A do Warszawy i drugie jakies A z Gdanska na Berlin co?
- 14 16
-
2012-06-13 11:36
Po co Ci autostrady, skoro te nowo wybudowane odcinki 7-demki wiele się od nich nie różnią, a przynajmniej są bezpłatne? (1)
Jak dla mnie te drogi szybkiego ruchu są wystarczające, jedzie się szybko i przyjemnie - szkoda, że na razie tylko odcinkami ;)
- 16 0
-
2012-06-13 19:59
Do Warszawy będzie S7, a do Berlina S6 na Lębork i dalej
ewentualnie A22, ale to za 50 lat ;)
- 2 0
-
2012-06-14 00:24
Niedługo do Wawy dojedziesz A1 i w Strykowie zmiana na A2, trochę dłużej kilometrowo, ale jak kogoś będzie cisnął czas...
- 0 0
-
2012-06-13 08:29
Aż 7 firm zrobiło błędy w składanych ofertach? (2)
Trochę to dziwne 7 firm starało się o kontrakt i popełniło błędy proceduralne?
- 23 8
-
2012-06-13 16:10
Niekoniecznie błędy proceduralne
Czasami firmy podają nieprawdziwe informacje o swoich referencjach, np. na temat projektów, które realizowali w różnych "bananowych republikach" - tak podają konsorcja z firmami zagranicznymi. Często po weryfikacji wychodzi, że to pic na wodę, stad tyle odrzuceń. Wymagania co do referencji i doświadczenia w tym przetargu były spore.
- 3 0
-
2012-06-13 22:23
Nie błędy proceduralne tylko referencje niezgodne z wymaganymi.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.