• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Transprojekt Gdański zaprojektuje krajową "siódemkę" do Elbląga

Maciej Naskręt
13 czerwca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Krajowa "siódemka" pod Nowym Dworem Gdańskim. Krajowa "siódemka" pod Nowym Dworem Gdańskim.

Gdański oddział GDDKiA rozstrzygnął przetarg i podpisał umowę na opracowanie projektu drogi ekspresowej z Koszwał do Kazimierzowa. Dokumentację przygotuje Transprojekt Gdański. Drogowcy podczas wyłaniania wykonawcy w przetargu wykluczyli siedem spośród dziewięciu biur projektowych ubiegających się o kontrakt.



Czy firmy dobrze przygotowują oferty w przetargach?

Do budowy drogi ekspresowej S7, która połączy dwiema jezdniami Południową Obwodnicę Gdańska w Koszwałach zobacz na mapie Gdańska z Obwodnicą Elbląga coraz bliżej. - Rozstrzygnęliśmy przetarg i podpisaliśmy umowę na opracowanie projektu budowlanego. Usługę w ciągu 20 miesięcy wykona Transprojekt Gdański - mówi Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Drogowcy za nową dokumentację dla 40-kilometrowej drogi ekspresowej zapłacą ok. 7,88 mln zł.

Sprawdź, jak będzie wyglądała droga S7 między Gdańskiem a Elblągiem.

W przetargu wystartowało dziewięć biur. Co ciekawe, najkorzystniejszą cenowo ofertę, opiewającą na kwotę ok. 7,86 mln zł i złożoną w przetargu przez konsorcjum firm Egis Poland z Warszawy i PXM-Projekt-Południe z Krakowa, drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA postanowili odrzucić. Powód? Nie spełniała ona wymagań określonych w specyfikacji przetargu. Ten sam los spotkał także pozostałych sześć ofert. W sumie kryteria spełniały tylko dwie propozycje pochodzące właśnie z Transprojektu Gdańskiego i spółki Mosty Katowice.

Przypomnijmy, że drogowcy planowali wydać na dokumentację ok. 17 mln zł. Tymczasem tylko najdroższa firma zaoferowała kwotę wyższą - ponad 20 mln zł, inne zażądały znacznie mniej (zobacz ramkę pod tekstem).

Projektowany odcinek drogi ekspresowej S7 ma powstać w przeciągu pięciu najbliższych lat.

Oferty firm i konsorcjów złożonych w przetargu na opracowanie projektu dla drogi ekspresowej S7 między Koszwałami a Kazimierzowem.

1. Egis Poland, PXM-Projekt-Południe - 7 860 548,70 zł - odrzucona.
2. Transprojekt Gdański - 7 882 951,80 zł
3. Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 8 899 310,76 zł - odrzucona.
4. Sweco Infraprojekt - 9 110 939,12 zł - odrzucona.
5. Arcadis - 10 868 009,40 zł - odrzucona.
6. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego - 11 684 892,99 zł - odrzucona.
7. Konsorcjum firm: Voessing Polska, Ingenieurbüro Dipl.- Ing. H. Vössing GmbH, Biuro Projektów Trasa - 11 903 472,60 zł - odrzucona.
8. Sener - 13 999 860,00 zł - odrzucona.
9. Mosty Katowice - 20 984 273,55 zł

Miejsca

Opinie (90) 2 zablokowane

  • Aż 7 firm zrobiło błędy w składanych ofertach? (2)

    Trochę to dziwne 7 firm starało się o kontrakt i popełniło błędy proceduralne?

    • 23 8

    • Nie błędy proceduralne tylko referencje niezgodne z wymaganymi.

      • 3 0

    • Niekoniecznie błędy proceduralne

      Czasami firmy podają nieprawdziwe informacje o swoich referencjach, np. na temat projektów, które realizowali w różnych "bananowych republikach" - tak podają konsorcja z firmami zagranicznymi. Często po weryfikacji wychodzi, że to pic na wodę, stad tyle odrzuceń. Wymagania co do referencji i doświadczenia w tym przetargu były spore.

      • 3 0

  • ale rondo w Koszwałach jest takie "wielkie", że TIRy lacze prawie gubią (3)

    kiedy projektańci----barany nauczą się że era aut wielkości malucha i STARa minęła

    • 3 1

    • rondo w Koszwałach? (1)

      te w Przejazdowie fakt mogły by być większe zwłaszcza że z Sucharskiego w lewo na Elbląg nie będzie zjazdu (to dopiero numer)

      • 2 0

      • rondem poludniowym zjedziesz na EG

        • 0 0

    • oczywiście w Przejazdowie

      • 0 0

  • Dlaczego aż za 5 lat???? (10)

    Ona potrzebna jest już teraz.

    • 46 12

    • To zbuduj ze szwagrem taniej, lepiej i na jutro.

      • 1 0

    • "polskość to nienormalność" (Donald Tusk) (1)

      najpierw musieliby rządzić w Polsce Polacy a nie tacy jacyś ... "niemcy"

      • 5 12

      • Noooo, niemieckie autostrady są o kant arszlochu potłuc...

        Stare, dłuuugie i nuuuuudne..... Beznadzieja!

        • 0 0

    • żeby

      nie było narzekań że za szybko jak przy Słowackiego i POG

      • 0 0

    • ci co się niezgadzają to chyba rowerowcy (2)

      obecnie to najgorszy odcinek 7 między Gdańskiem a Ostródą.

      • 4 7

      • najgorszy? (1)

        Jaki najgorszy? równy, super oznaczony, bez kolein. Problem jest tylko może liczba ograniczeń prędkości i ciągle jakieś wysepki. Ale najgorszy nie jest, przejedź się pomiędzy Ostródą a Olsztynkiem - tam dopiero rodeo się zaczyna, trochę mi szkoda że własnie za tamten odc. się nie zabrali tak ochoczo.

        • 2 3

        • geografia

          wiesz gdzie leżą Gdańsk, Ostróda i Olsztynek?

          • 1 1

    • bo tyle trwają takie rzeczy

      • 2 0

    • 5 lat , w praktce 10

      euro się skońcyzło, koniec budowania

      • 2 7

    • Tusk jakoś doleci na Lech Walesa Airport, a już zapowiedział, że nie chce, ale musi rządzić trzecią kadencję, więc nie ma się gdzie spieszyć.

      • 5 5

  • oferty na mln złoty ale z końcówkami groszy, IMPONUJĄCE TO JEST (2)

    • 5 2

    • grosz do grosza

      a bedzie kokosza

      • 2 0

    • końcówki

      lepiej niech mają końcówki z groszami niż tak jak ty - wcale

      • 1 1

  • może miasto w końcu zainteresuje się ,,porzuconą" budową Słowackiego... (3)

    urlop? czy już nie ma tam nic do roboty??

    • 2 0

    • budowniczy na macierzynskim

      • 1 0

    • erło

      Erło jest, nie tylko ty chcesz mecze ogladać

      • 2 0

    • wykonawca

      upadł. nie słyszałeś?

      • 0 0

  • a co ma piernik do wiatraka?
    ludzie ogarnijcie się. Tych komentarzy czytac sie nie da

    • 1 0

  • Projektować i BUDOWAĆ (3)

    I to zaraz po ukończeniu projektowania a nie w 2020

    • 111 7

    • dzięki (1)

      Dziekujemy za radę, Wujku Dobra Rada. Jest ona niezmiernie cenna.

      • 1 1

      • po prostu Pyszna Rada!

        • 1 1

    • A potem zamiast kruszywa stare sedesy w nasypach drogi...

      h ttp://niezalezna.pl/29771-z-czego-buduja-autostrade-z-sedesow

      • 0 14

  • 20 miesięcy (1)

    i zaoszczędzone 10mln, to nie lepiej dodać było 5 mln i drugą firmę i skończyć projektowanie, po 10u miesiącach? opowieści, że nie da się prędzej i lepiej, trudności obiektywne...dobrze, że rzeczona firma nie wygrała przetargu na wszystkie drogi projektowane wokół gdańska, a może dlatego, że jest uwikłana w inne zadania stąd ten absurdalny termin. no ale kasiora im nie ucieknie. organizatora duma rozpiera i zysk netto nad i pod stołem :)

    • 0 3

    • projektowałeś kiedyś w "zespole"?

      jak by dopłacili te 5 mln i wzięli drugą firmę to by projekt mieli za 40 miesięcy i jeszcze by go musieli w trakcie prac poprawiać.

      • 1 0

  • O co chodzi ?? Przecież tam już jest droga. (1)

    Zaraz nawet będę jechał nią. Co tu jeszcze projektować ?

    • 6 3

    • sam napisz jak wrócisz

      • 1 0

  • ale jednego nie rozumiem (4)

    Jak to jest możliwe, że jedni zrobią projekt za 7mln, a drudzy za ten sam projekt chcą 20mln?

    • 6 8

    • dojazdy

      Transprojekt na miejscu jest to ma taniej. Dojazdy na konsultacje z Katowic za darmo nie są, to i cena wyższa. A poza tym pewnie zaprojektowali by jakoś bardziej wizjonersko tą drogę, a nie takie dwa proste szerokie pasy asfaltu przedzielone trawą - przecież coś takiego to za Gierka można było robić.

      • 1 0

    • (2)

      A jak to jest, że w jednym sklepie puszka coli kosztuje 1,30zł a w innym 6zł ?
      no jak to się dzieje ?!

      • 6 1

      • (1)

        aha czyli 13mln różnicy to to samo co 6 zł w sklepie? nie no to wtedy ok

        • 0 3

        • skala

          słyszałeś w swoim życiu takie słowo

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane