• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska pod lupą urzędników od środowiska

Maciej Naskręt
1 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska. Na taki widok w ciągu planowanej Trasy Kaszubskiej będzie trzeba czekać najkrócej do 2013 r. Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska. Na taki widok w ciągu planowanej Trasy Kaszubskiej będzie trzeba czekać najkrócej do 2013 r.

Ruszyło postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla budowy Trasy Kaszubskiej. Prawomocna decyzja otwiera drogę do uzyskania przez GDDKiA zezwolenia na realizację inwestycji. Przygotowania dokumentacji do budowy ekspresówki z Gdyni do Lęborka idą jak po grudzie.



Trasa Kaszubska będzie budowana według wariantu II (jasnozielony) i podwariantu A2 (jasnobrązowy). Trasa Kaszubska będzie budowana według wariantu II (jasnozielony) i podwariantu A2 (jasnobrązowy).
Zalotka większa. Zalotka większa.
Żagnica torfowcowa. Żagnica torfowcowa.
Pracownicy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mogą odetchnąć. Po tym, jak przez kilka miesięcy uzupełniali dokumentację dotyczącą Trasy Kaszubskiej, na tablicy ogłoszeń Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku wreszcie ukazało się obwieszczenie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. Taka decyzja otwiera drogę inwestorowi do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji.

Trasa Kaszubska (droga S6) ma być największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha. 69-kilometrowy odcinek z Gdyni do Słupska może kosztować ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Zobacz, jak zmieni się Węzeł Wielki Kack po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej.

Nie wiadomo jednak, kiedy zakończy się postępowanie w RDOŚ.

- Termin wydania decyzji środowiskowej jest zależny od wielu czynników, m.in. jakości głównie raportu środowiskowego, tempa uzupełnień i poprawy dokumentów oraz ilości i jakości uwag zgłaszanych w procedurze udziału społecznego - tłumaczy Joanna Jarosik, Regionalny Konserwator Przyrody w Gdańsku, szef RDOŚ w Gdańsku.

W przypadku dużych i skomplikowanych inwestycji, a taka będzie budowa Trasy Kaszubskiej, procedura uzyskania decyzji środowiskowej może zająć nawet dwa lata.

Plusem jest to, że Trasa Kaszubska nie przecina obszarów chronionych programem Natura 2000. Przeprowadzenie drogi w takim terenie bardzo skomplikowałoby sytuację.

Choć droga przebiega przez tzw. obszary chronionego krajobrazu, nie wpłynie to na czas wydania decyzji. - Zakazy obowiązujące na terenie OChK nie obowiązują w stosunku do inwestycji celu publicznego - uspokaja Joanna Jarosik.

Kiedy ruszy budowa Trasy kaszubskiej?

Droga S6 przetnie konkretnie "Fragment Pradoliny Łeby i wzgórza morenowe na południe od Lęborka". - Rola tego obszaru, jako korytarza ekologicznego, zostanie zachowana dzięki przejściom dla zwierząt - zapewnia szefowa RDOŚ w Gdańsku.

Na drodze przyszłej trasy nie stoją też zagrożone gatunki kręgowców i bezkręgowców. Wyjątek mogłyby stanowić ważki żagnica torfowcowa i zalotka większa. Występują one jednak wyłącznie na trasie wariantu niebieskiego, a drogowcy zdecydowali się budować Trasę Kaszubską według przebiegu jasnozielonego.

Wariant optymistyczny zakłada, że budowa Trasy Kaszubskiej rozpocznie się w 2013 r. i potrwa do trzech lat.

Decyzja Środowiskowa - ocena oddziaływania danego przedsięwzięcia na środowisko, to postępowanie oceniające wpływ planowanego przedsięwzięcia na środowisko wraz z wpływem na zdrowie ludzi, na które składa się: weryfikacja dostarczonego przez inwestora przedsięwzięcia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i uzyskanie wymaganych prawnie opinii i uzgodnień. W postępowaniu musi być zapewniona możliwość udziału społeczeństwa.

Miejsca

Opinie (98) 4 zablokowane

  • Raporty środowiskowe to sterta papierów

    Których i tak nikt nie czyta.

    • 5 2

  • Budujmy bo puki co 6ka to tragedia w kierunku Słupska (2)

    Jadąc z Gdańska na zachód to jazda przez Gdynię, Redę, Rumię i Wejherowo to jest masakra!!! A na skróty przez Kartuzy w zimę się nie da.

    Budować tak jak jest bo wszystkich i tak się nie zadowoli!!!
    Zawsze się znajdą lokalne marudy jakich wielu.

    • 7 3

    • Jak to się nie da? (1)

      Wczoraj jechałem. Dało się.

      • 1 0

      • yhm ta?

        Oczywiscie ze sie da ale 50/70km/h to ja dziekuje jechac i co chwile czerwone swiatla...

        • 2 1

  • protest

    w okolicy Luzina zagrożone jest siedlisko ,,smakoszy mamrota"

    • 5 0

  • (1)

    Trasa Kaszubska jest potrzebna w dalszej kolejności.Najważniejszą inwestycją drogową na Pomorzu jest Obwodnica Północna.Jest to obwodnica części Gdyni,Rumi i Redy. Dotyczy ta droga ponad 200 tysięcy mieszkańców oraz setkom tysięcy turystów zmierzających do Pucka,Władysławowa,Jastrzębiej Góry i na płw.helski.Obiecał Tusk mieszkańcom Słupska nową trasę i tym zajęli się w pierwszej kolejności.Trochę rozsądku przydało by się rządzącym w ustalaniu priorytetów budowlanych,a nie kierowanie się sentymentem czy lobbingiem.

    • 6 6

    • OPAT ????

      OPAT jest potrzebny jedynie Gdyni , Rumi i kawałkowi Redy. w niczym nie usprawni dojazdu na półwysep. za Redą, a właściwie w Ciechocinie i tak wszyscy bedą stali w korku. Więć po co wywalać ogromne pieniądze?

      • 0 0

  • Ochrona środowiska swoje, a wczoraj w środku miasta widziałam jak sąsiadowi (2)

    przywieźli TIRa pokostowanych palet do palenia. Masakra.

    • 2 0

    • to jest paliwo odnawialne; gdyby sasaiad palil gazem albo weglem

      doprowadzilby do wzrostu stezenia CO2 i to mogloby zgrozic panstwom wyspiarskim na Pacyfiku oraz spowodowaloby to susze (albo powodzie).
      Palenie plastikow i opon tez ogranicza żuzycie paliw kopalnych!

      • 1 0

    • wolisz smrod wegla niz drewna?

      chyba z koziej wolki piszesz

      • 1 0

  • Budowa S 6 powinna byc podzielona na etapy

    priorytet to odcinek do Leborka,a do Slupska w nastepnej kolejnosci ,tym bardziej,ze ten odcinek jest niezly.Mysle,ze Slupsk lobbuje za budowa calosci co moze opoznic rozpoczecie budowy i moze utrudnic pozyskanie pieniedzy.Odcinek do Leborka nalezy zbudowac jak najszybciej!

    • 2 0

  • Jestem daltonistą? Kolory źle ustawione mam w kompie?

    A może nie tylko mnie wydaje się, że wariant A2 nie ma koloru jasno-brązowego a bardziej zgniło-zielony.

    • 2 0

  • Ciekaw jestem

    jak będziesz do końca życia już nie otwierał wieczorem albo wczesnym rankiem balkonu by posłuchać ptaszków. Tylko zamiast tego ciągle wyjące wały napędowe tirów. To myślę że połowię agitatorów z tego forum zmiękła by faja. Chyba że.... ta połowa to już ma brzęczące ulice pod nosem i chce żeby i miała reszta. Nie uszczęśliwiajcie na silę mieszkańców tego terenu. Jak zwykle będzie szybka budowa o połowie ekranów akustycznych będzie można zapomnieć chyba ze sam sobie zapłacisz. Poza tym o czystym powietrzu możecie zapomnieć. Pozdrawiam mieszkający przy nowej A1

    • 3 3

  • TRASA KASZUBSKA A S6 (1)

    przeciez to w ogole nie to samo..... jak można mieszać te dwa pojęcia??

    • 2 4

    • zglos sie jak wytrzezwiejesz!

      • 1 0

  • Masz rację. Głupawych.

    Przecież wybierając wariant c, można by zrezygnować z obwodnicy metropolitarnej i włączyć się w obecną obwodnicę w najkorzystniejszym, poszerzanym teraz miejscu. Ktoś tu pewnie albo albo nie umie myśleć albo woli kombinować niż myśleć. Wyjdzie tak, jak z tym za krótkim boiskiem, które za darmo nam niemce wybudują, bo włodarze Gdańska przekombinowali. Pół Europy z nas się śmieje. Po takich decyzjach czas by zmienić włodarzy. Ale my wolimy walczyć z ACTĄ i stać w korkach.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane