- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (219 opinii)
- 2 Budynki jak doktor Jekyll i mister Hyde (61 opinii)
- 3 Nowa kładka nad SKM Stocznia (47 opinii)
- 4 Zdejmowali dzikie roje pszczół (45 opinii)
- 5 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (242 opinie)
- 6 Jest nowy dyrektor gdyńskiego urzędu (132 opinie)
Trasa Kaszubska pod lupą urzędników od środowiska
Ruszyło postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla budowy Trasy Kaszubskiej. Prawomocna decyzja otwiera drogę do uzyskania przez GDDKiA zezwolenia na realizację inwestycji. Przygotowania dokumentacji do budowy ekspresówki z Gdyni do Lęborka idą jak po grudzie.
Trasa Kaszubska (droga S6) ma być największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha. 69-kilometrowy odcinek z Gdyni do Słupska może kosztować ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.
Zobacz, jak zmieni się Węzeł Wielki Kack po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej.
Nie wiadomo jednak, kiedy zakończy się postępowanie w RDOŚ.
- Termin wydania decyzji środowiskowej jest zależny od wielu czynników, m.in. jakości głównie raportu środowiskowego, tempa uzupełnień i poprawy dokumentów oraz ilości i jakości uwag zgłaszanych w procedurze udziału społecznego - tłumaczy Joanna Jarosik, Regionalny Konserwator Przyrody w Gdańsku, szef RDOŚ w Gdańsku.
W przypadku dużych i skomplikowanych inwestycji, a taka będzie budowa Trasy Kaszubskiej, procedura uzyskania decyzji środowiskowej może zająć nawet dwa lata.
Plusem jest to, że Trasa Kaszubska nie przecina obszarów chronionych programem Natura 2000. Przeprowadzenie drogi w takim terenie bardzo skomplikowałoby sytuację.
Choć droga przebiega przez tzw. obszary chronionego krajobrazu, nie wpłynie to na czas wydania decyzji. - Zakazy obowiązujące na terenie OChK nie obowiązują w stosunku do inwestycji celu publicznego - uspokaja Joanna Jarosik.
Na drodze przyszłej trasy nie stoją też zagrożone gatunki kręgowców i bezkręgowców. Wyjątek mogłyby stanowić ważki żagnica torfowcowa i zalotka większa. Występują one jednak wyłącznie na trasie wariantu niebieskiego, a drogowcy zdecydowali się budować Trasę Kaszubską według przebiegu jasnozielonego.
Wariant optymistyczny zakłada, że budowa Trasy Kaszubskiej rozpocznie się w 2013 r. i potrwa do trzech lat.
Miejsca
Opinie (98) 4 zablokowane
-
2012-02-01 13:13
kaszubska (2)
tylko c 2 ma sens
- 1 3
-
2012-02-01 16:02
(1)
W = m c 2
- 0 0
-
2012-02-01 16:03
Nie W tylko E
- 0 0
-
2012-02-01 14:49
Oby nigdy
Te pieniądze powinny iść na kolej.
- 3 4
-
2012-02-01 13:50
Aż żal czytać wasze komentarze...
Plujecie się że tak długo to trwa, że żaby są ważniejsze od człowieka itd. Tak to jest gdy drogi sie buduje przez lasy i parki. Nikt nie chce mieć drogi pod domem a każdy chce z niej kożystać. Najlepiej wykarczować hektary lasu pozabijać co sie da. Tylko że potem jak na złość człowiekowi, czeka sie na decyzje środowiskową z 5 lat. Ale nic dziwnego gdy droga biegnie prawie non stop przez las. Sami jesteście sobie winni
- 7 1
-
2012-02-01 13:14
PAWEL
BUDOWAC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 4 0
-
2012-02-01 12:18
pitol.enmie głupot : "pod lupą " SŁOWA DLA DEBILI.
jeden drugiemu daje w łapę w tej stolicy korupcyjnej i się śmieją razem z tego śmiesznego kraju ogromnych złodziejskich możliwości przy kolacji na wyspach kanaryjskich.
- 2 4
-
2012-02-01 07:14
Wiadomo, który wariant jest najbardziej realny?? (6)
- 7 12
-
2012-02-01 09:01
Kenny (4)
Ten wariant wygra, którego właściciel nieruchomości ma największe udziały w gruncie i znajomych. Reszta to pic na wodę, dla publiki.
- 3 4
-
2012-02-01 09:33
Chociaż jedna odpowiedź :P (3)
co prawda wiele się nie dowiedziałem ale zawsze to jakaś odpowiedź :P Dziękuje wszystkim za minusy hmm zastanawia mnie powód ich wystawienia mhm czyżby tutaj nie można było zadawać pytań? :P
- 2 1
-
2012-02-01 09:58
przeczytaj uwaznie artykul to sie dowiesz jaki wariant (1)
jest jasno napisane-stad minusy
- 1 1
-
2012-02-01 11:20
O jaaa :P
Chyba poranny żwir przysłonił mi opis zdjęcia i nie zauważyłem :P
- 1 0
-
2012-02-01 10:01
"Trasa Kaszubska będzie budowana według wariantu II (jasnozielony) i podwariantu A2 (jasnobrązowy)" minusy masz za to ze komentujesz a nie czytasz artykułu.
- 3 0
-
2012-02-01 10:55
Żaden
- 1 0
-
2012-02-01 11:13
Masz rację. Głupawych.
Przecież wybierając wariant c, można by zrezygnować z obwodnicy metropolitarnej i włączyć się w obecną obwodnicę w najkorzystniejszym, poszerzanym teraz miejscu. Ktoś tu pewnie albo albo nie umie myśleć albo woli kombinować niż myśleć. Wyjdzie tak, jak z tym za krótkim boiskiem, które za darmo nam niemce wybudują, bo włodarze Gdańska przekombinowali. Pół Europy z nas się śmieje. Po takich decyzjach czas by zmienić włodarzy. Ale my wolimy walczyć z ACTĄ i stać w korkach.
- 3 2
-
2012-02-01 06:30
Trasa Leborska powinna laczyc sie z obwodnica poludniowa (4)
i zaczynac w Straszynie. Przebieg z Gdyni to niewypal.
- 73 34
-
2012-02-01 07:00
Trasa Lęborska (1)
Będzie łączyła się z OT i z Obwodnicą Metropolitalną. Tym samym stworzy Ring.
Całe Trójmiasto czeka na te dwie obwodnice!!!!!!- 17 2
-
2012-02-01 10:58
niech wypieprzają z tymi obwodnicami z Gdyni i Chwaszczyna co za idiota odcina Chwaszczyno od Gdyni zmieniając zwykłą drogę w drogę ekspresową mam szczerą nadzieję że tak debilnie zaprojektowane drogi nigdy nie powstaną
- 3 12
-
2012-02-01 06:43
... (1)
Z Obwodonicą Południową będzie się łączyć Obwodnica Metropolitalna
- 14 3
-
2012-02-01 10:03
nie potrafisz czytać ze zrozumieniem
- 2 1
-
2012-02-01 09:36
Ochrona środowiska swoje, a wczoraj w środku miasta widziałam jak sąsiadowi (2)
przywieźli TIRa pokostowanych palet do palenia. Masakra.
- 2 0
-
2012-02-01 10:57
wolisz smrod wegla niz drewna?
chyba z koziej wolki piszesz
- 1 0
-
2012-02-01 10:50
to jest paliwo odnawialne; gdyby sasaiad palil gazem albo weglem
doprowadzilby do wzrostu stezenia CO2 i to mogloby zgrozic panstwom wyspiarskim na Pacyfiku oraz spowodowaloby to susze (albo powodzie).
Palenie plastikow i opon tez ogranicza żuzycie paliw kopalnych!- 1 0
-
2012-02-01 10:13
Ciekaw jestem
jak będziesz do końca życia już nie otwierał wieczorem albo wczesnym rankiem balkonu by posłuchać ptaszków. Tylko zamiast tego ciągle wyjące wały napędowe tirów. To myślę że połowię agitatorów z tego forum zmiękła by faja. Chyba że.... ta połowa to już ma brzęczące ulice pod nosem i chce żeby i miała reszta. Nie uszczęśliwiajcie na silę mieszkańców tego terenu. Jak zwykle będzie szybka budowa o połowie ekranów akustycznych będzie można zapomnieć chyba ze sam sobie zapłacisz. Poza tym o czystym powietrzu możecie zapomnieć. Pozdrawiam mieszkający przy nowej A1
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.