• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska pod lupą urzędników od środowiska

Maciej Naskręt
1 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska. Na taki widok w ciągu planowanej Trasy Kaszubskiej będzie trzeba czekać najkrócej do 2013 r. Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska. Na taki widok w ciągu planowanej Trasy Kaszubskiej będzie trzeba czekać najkrócej do 2013 r.

Ruszyło postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla budowy Trasy Kaszubskiej. Prawomocna decyzja otwiera drogę do uzyskania przez GDDKiA zezwolenia na realizację inwestycji. Przygotowania dokumentacji do budowy ekspresówki z Gdyni do Lęborka idą jak po grudzie.



Trasa Kaszubska będzie budowana według wariantu II (jasnozielony) i podwariantu A2 (jasnobrązowy). Trasa Kaszubska będzie budowana według wariantu II (jasnozielony) i podwariantu A2 (jasnobrązowy).
Zalotka większa. Zalotka większa.
Żagnica torfowcowa. Żagnica torfowcowa.
Pracownicy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mogą odetchnąć. Po tym, jak przez kilka miesięcy uzupełniali dokumentację dotyczącą Trasy Kaszubskiej, na tablicy ogłoszeń Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku wreszcie ukazało się obwieszczenie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. Taka decyzja otwiera drogę inwestorowi do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji.

Trasa Kaszubska (droga S6) ma być największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha. 69-kilometrowy odcinek z Gdyni do Słupska może kosztować ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Zobacz, jak zmieni się Węzeł Wielki Kack po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej.

Nie wiadomo jednak, kiedy zakończy się postępowanie w RDOŚ.

- Termin wydania decyzji środowiskowej jest zależny od wielu czynników, m.in. jakości głównie raportu środowiskowego, tempa uzupełnień i poprawy dokumentów oraz ilości i jakości uwag zgłaszanych w procedurze udziału społecznego - tłumaczy Joanna Jarosik, Regionalny Konserwator Przyrody w Gdańsku, szef RDOŚ w Gdańsku.

W przypadku dużych i skomplikowanych inwestycji, a taka będzie budowa Trasy Kaszubskiej, procedura uzyskania decyzji środowiskowej może zająć nawet dwa lata.

Plusem jest to, że Trasa Kaszubska nie przecina obszarów chronionych programem Natura 2000. Przeprowadzenie drogi w takim terenie bardzo skomplikowałoby sytuację.

Choć droga przebiega przez tzw. obszary chronionego krajobrazu, nie wpłynie to na czas wydania decyzji. - Zakazy obowiązujące na terenie OChK nie obowiązują w stosunku do inwestycji celu publicznego - uspokaja Joanna Jarosik.

Kiedy ruszy budowa Trasy kaszubskiej?

Droga S6 przetnie konkretnie "Fragment Pradoliny Łeby i wzgórza morenowe na południe od Lęborka". - Rola tego obszaru, jako korytarza ekologicznego, zostanie zachowana dzięki przejściom dla zwierząt - zapewnia szefowa RDOŚ w Gdańsku.

Na drodze przyszłej trasy nie stoją też zagrożone gatunki kręgowców i bezkręgowców. Wyjątek mogłyby stanowić ważki żagnica torfowcowa i zalotka większa. Występują one jednak wyłącznie na trasie wariantu niebieskiego, a drogowcy zdecydowali się budować Trasę Kaszubską według przebiegu jasnozielonego.

Wariant optymistyczny zakłada, że budowa Trasy Kaszubskiej rozpocznie się w 2013 r. i potrwa do trzech lat.

Decyzja Środowiskowa - ocena oddziaływania danego przedsięwzięcia na środowisko, to postępowanie oceniające wpływ planowanego przedsięwzięcia na środowisko wraz z wpływem na zdrowie ludzi, na które składa się: weryfikacja dostarczonego przez inwestora przedsięwzięcia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i uzyskanie wymaganych prawnie opinii i uzgodnień. W postępowaniu musi być zapewniona możliwość udziału społeczeństwa.

Miejsca

Opinie (98) 4 zablokowane

  • to już nie przechodzi przez Koleczkowo?

    może ktoś wie? bo to się zmienia jak w kalejdoskopie.

    • 1 3

  • Budowa trasy lęborskiej jest słuszna

    gdyż zabierze cały ruch tranzytowy Gdańsk Lębork- Słupsk Szczecin Berlin z dotychczasowego układu drogowego. Dzięki czemu zmniejszą się korki. Oczywiście budować i to jak najszybciej. Reszta możne poczekać !

    • 6 1

  • eko trasa

    a ja widziałem wczoraj na krzakach sexuszka rozkruszka i myślę,że jeśli powstanie ta trasa to te żuczki sexuszki przeniosą się głębiej....

    • 4 0

  • BOŻEPOLE

    Nie przeczytałem artykułu bo gdy zobaczyłem wieś BOŻEPOLE to nie mogłem sie przestać śmiać, także nie wiem dlaczego ta dyskusja w komentarzach.

    • 1 0

  • RDOŚ - co to?

    Moi drodzy jak można 2 lata wydawać jedną decyzję !!! To skandal !!! W zachodniopomorskim na 3 razy dłuższy odcinek tej samej drogi ekspresowej S6 Decyzję tamtejszy RDOŚ wydał w pół roku !!! SKANDAL

    • 2 0

  • (1)

    planowane połączenie z Obwodnicą (czyli Węzeł Wielki Kack) to niewypał- ponieważ już dziś jest to jedno z najbardziej zakorkowanych miejsc w Trójmieście !!!

    • 1 3

    • I właśnie dlatego zostanie przebudowany, jełopie!

      • 0 0

  • A po co w ogóle ta trasa? Nie lepiej wybudować obwodnicę

    północną (Rumi i Redy), kilka wiaduktów i tuneli + porządne ekrany w Wejherowie? Czas przejazdu byłby podobny.

    • 2 1

  • trzeba zabezpieczyć posadki na najbliższe lata

    • 1 0

  • milena

    Od 30 lat planowano tę inwestycję co 5 -10 lat projektowano nowy korytarz blokując jednocześnie wszelkie inwestycje na jej przebiegu . ostatecznie projektant pojechał palcem po mapie BARDZO NIE AKTUALNEJ MAPIE i stwierdził TU BĘDZIE TRASA . To wszystko jakaś farsa

    • 0 0

  • trasw kaszubska warianty

    Jak rozumiem obecnie rozpatrywany wariant trasy kaszubskiej jest najlepszy bo najtanszy bo taki byl wniosek po wieloczynnikowej analizie wariantow. Najtanszy bo najkrotszy ale wtedy nie bylo mowy o obwodnicy metropolitarnej. Obecnie gdy brana pod uwage jest metropolitarna to obecnie rozpatrywany wariant trasy kaszubskiej nie jest nawet najkrotszy i nie najtanszy. Szykuje sie nam cos niby najtanszego i dlatego najlepszego. Hypokryzja albo glupota, trudno sie zdecydowac. Jak by nie bylo serdecznie gratuluje Radzie miasta Gdyni i Wojtowi Zukowa pseudoprotestow.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane