- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (320 opinii)
- 2 Upiorne syreny i największe pożary (7 opinii)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (444 opinie)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (281 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (67 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (115 opinii)
Trasa Kaszubska pod lupą urzędników od środowiska
Ruszyło postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla budowy Trasy Kaszubskiej. Prawomocna decyzja otwiera drogę do uzyskania przez GDDKiA zezwolenia na realizację inwestycji. Przygotowania dokumentacji do budowy ekspresówki z Gdyni do Lęborka idą jak po grudzie.
Trasa Kaszubska (droga S6) ma być największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha. 69-kilometrowy odcinek z Gdyni do Słupska może kosztować ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.
Zobacz, jak zmieni się Węzeł Wielki Kack po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej.
Nie wiadomo jednak, kiedy zakończy się postępowanie w RDOŚ.
- Termin wydania decyzji środowiskowej jest zależny od wielu czynników, m.in. jakości głównie raportu środowiskowego, tempa uzupełnień i poprawy dokumentów oraz ilości i jakości uwag zgłaszanych w procedurze udziału społecznego - tłumaczy Joanna Jarosik, Regionalny Konserwator Przyrody w Gdańsku, szef RDOŚ w Gdańsku.
W przypadku dużych i skomplikowanych inwestycji, a taka będzie budowa Trasy Kaszubskiej, procedura uzyskania decyzji środowiskowej może zająć nawet dwa lata.
Plusem jest to, że Trasa Kaszubska nie przecina obszarów chronionych programem Natura 2000. Przeprowadzenie drogi w takim terenie bardzo skomplikowałoby sytuację.
Choć droga przebiega przez tzw. obszary chronionego krajobrazu, nie wpłynie to na czas wydania decyzji. - Zakazy obowiązujące na terenie OChK nie obowiązują w stosunku do inwestycji celu publicznego - uspokaja Joanna Jarosik.
Na drodze przyszłej trasy nie stoją też zagrożone gatunki kręgowców i bezkręgowców. Wyjątek mogłyby stanowić ważki żagnica torfowcowa i zalotka większa. Występują one jednak wyłącznie na trasie wariantu niebieskiego, a drogowcy zdecydowali się budować Trasę Kaszubską według przebiegu jasnozielonego.
Wariant optymistyczny zakłada, że budowa Trasy Kaszubskiej rozpocznie się w 2013 r. i potrwa do trzech lat.
Miejsca
Opinie (98) 4 zablokowane
-
2012-02-01 19:21
to już nie przechodzi przez Koleczkowo?
może ktoś wie? bo to się zmienia jak w kalejdoskopie.
- 1 3
-
2012-02-01 19:29
Budowa trasy lęborskiej jest słuszna
gdyż zabierze cały ruch tranzytowy Gdańsk Lębork- Słupsk Szczecin Berlin z dotychczasowego układu drogowego. Dzięki czemu zmniejszą się korki. Oczywiście budować i to jak najszybciej. Reszta możne poczekać !
- 6 1
-
2012-02-01 20:29
eko trasa
a ja widziałem wczoraj na krzakach sexuszka rozkruszka i myślę,że jeśli powstanie ta trasa to te żuczki sexuszki przeniosą się głębiej....
- 4 0
-
2012-02-01 22:38
BOŻEPOLE
Nie przeczytałem artykułu bo gdy zobaczyłem wieś BOŻEPOLE to nie mogłem sie przestać śmiać, także nie wiem dlaczego ta dyskusja w komentarzach.
- 1 0
-
2012-02-01 22:50
RDOŚ - co to?
Moi drodzy jak można 2 lata wydawać jedną decyzję !!! To skandal !!! W zachodniopomorskim na 3 razy dłuższy odcinek tej samej drogi ekspresowej S6 Decyzję tamtejszy RDOŚ wydał w pół roku !!! SKANDAL
- 2 0
-
2012-02-01 23:00
(1)
planowane połączenie z Obwodnicą (czyli Węzeł Wielki Kack) to niewypał- ponieważ już dziś jest to jedno z najbardziej zakorkowanych miejsc w Trójmieście !!!
- 1 3
-
2012-02-03 22:00
I właśnie dlatego zostanie przebudowany, jełopie!
- 0 0
-
2012-02-02 00:11
A po co w ogóle ta trasa? Nie lepiej wybudować obwodnicę
północną (Rumi i Redy), kilka wiaduktów i tuneli + porządne ekrany w Wejherowie? Czas przejazdu byłby podobny.
- 2 1
-
2012-02-02 07:24
trzeba zabezpieczyć posadki na najbliższe lata
- 1 0
-
2012-04-10 14:20
milena
Od 30 lat planowano tę inwestycję co 5 -10 lat projektowano nowy korytarz blokując jednocześnie wszelkie inwestycje na jej przebiegu . ostatecznie projektant pojechał palcem po mapie BARDZO NIE AKTUALNEJ MAPIE i stwierdził TU BĘDZIE TRASA . To wszystko jakaś farsa
- 0 0
-
2012-04-25 00:01
trasw kaszubska warianty
Jak rozumiem obecnie rozpatrywany wariant trasy kaszubskiej jest najlepszy bo najtanszy bo taki byl wniosek po wieloczynnikowej analizie wariantow. Najtanszy bo najkrotszy ale wtedy nie bylo mowy o obwodnicy metropolitarnej. Obecnie gdy brana pod uwage jest metropolitarna to obecnie rozpatrywany wariant trasy kaszubskiej nie jest nawet najkrotszy i nie najtanszy. Szykuje sie nam cos niby najtanszego i dlatego najlepszego. Hypokryzja albo glupota, trudno sie zdecydowac. Jak by nie bylo serdecznie gratuluje Radzie miasta Gdyni i Wojtowi Zukowa pseudoprotestow.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.