• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska pod lupą urzędników od środowiska

Maciej Naskręt
1 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska. Na taki widok w ciągu planowanej Trasy Kaszubskiej będzie trzeba czekać najkrócej do 2013 r. Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska. Na taki widok w ciągu planowanej Trasy Kaszubskiej będzie trzeba czekać najkrócej do 2013 r.

Ruszyło postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla budowy Trasy Kaszubskiej. Prawomocna decyzja otwiera drogę do uzyskania przez GDDKiA zezwolenia na realizację inwestycji. Przygotowania dokumentacji do budowy ekspresówki z Gdyni do Lęborka idą jak po grudzie.



Trasa Kaszubska będzie budowana według wariantu II (jasnozielony) i podwariantu A2 (jasnobrązowy). Trasa Kaszubska będzie budowana według wariantu II (jasnozielony) i podwariantu A2 (jasnobrązowy).
Zalotka większa. Zalotka większa.
Żagnica torfowcowa. Żagnica torfowcowa.
Pracownicy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mogą odetchnąć. Po tym, jak przez kilka miesięcy uzupełniali dokumentację dotyczącą Trasy Kaszubskiej, na tablicy ogłoszeń Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku wreszcie ukazało się obwieszczenie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. Taka decyzja otwiera drogę inwestorowi do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji.

Trasa Kaszubska (droga S6) ma być największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha. 69-kilometrowy odcinek z Gdyni do Słupska może kosztować ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Zobacz, jak zmieni się Węzeł Wielki Kack po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej.

Nie wiadomo jednak, kiedy zakończy się postępowanie w RDOŚ.

- Termin wydania decyzji środowiskowej jest zależny od wielu czynników, m.in. jakości głównie raportu środowiskowego, tempa uzupełnień i poprawy dokumentów oraz ilości i jakości uwag zgłaszanych w procedurze udziału społecznego - tłumaczy Joanna Jarosik, Regionalny Konserwator Przyrody w Gdańsku, szef RDOŚ w Gdańsku.

W przypadku dużych i skomplikowanych inwestycji, a taka będzie budowa Trasy Kaszubskiej, procedura uzyskania decyzji środowiskowej może zająć nawet dwa lata.

Plusem jest to, że Trasa Kaszubska nie przecina obszarów chronionych programem Natura 2000. Przeprowadzenie drogi w takim terenie bardzo skomplikowałoby sytuację.

Choć droga przebiega przez tzw. obszary chronionego krajobrazu, nie wpłynie to na czas wydania decyzji. - Zakazy obowiązujące na terenie OChK nie obowiązują w stosunku do inwestycji celu publicznego - uspokaja Joanna Jarosik.

Kiedy ruszy budowa Trasy kaszubskiej?

Droga S6 przetnie konkretnie "Fragment Pradoliny Łeby i wzgórza morenowe na południe od Lęborka". - Rola tego obszaru, jako korytarza ekologicznego, zostanie zachowana dzięki przejściom dla zwierząt - zapewnia szefowa RDOŚ w Gdańsku.

Na drodze przyszłej trasy nie stoją też zagrożone gatunki kręgowców i bezkręgowców. Wyjątek mogłyby stanowić ważki żagnica torfowcowa i zalotka większa. Występują one jednak wyłącznie na trasie wariantu niebieskiego, a drogowcy zdecydowali się budować Trasę Kaszubską według przebiegu jasnozielonego.

Wariant optymistyczny zakłada, że budowa Trasy Kaszubskiej rozpocznie się w 2013 r. i potrwa do trzech lat.

Decyzja Środowiskowa - ocena oddziaływania danego przedsięwzięcia na środowisko, to postępowanie oceniające wpływ planowanego przedsięwzięcia na środowisko wraz z wpływem na zdrowie ludzi, na które składa się: weryfikacja dostarczonego przez inwestora przedsięwzięcia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i uzyskanie wymaganych prawnie opinii i uzgodnień. W postępowaniu musi być zapewniona możliwość udziału społeczeństwa.

Miejsca

Opinie (98) 4 zablokowane

  • Sprawdzić który z urzędników jest zainteresowany (1)

    RDOŚ to klika. Ten urząd to trutnie i darmozjady blokują rozwój Polski i regionu.

    • 8 5

    • żałosny jesteś trollu

      • 1 2

  • MOPy

    A co to za mopy na mapie? Moze bramki do poboru oplat tez beda?

    • 1 8

  • mapa

    nie otwiera się

    • 0 8

  • W lecie z całą rodziną wytrujemy Zalotkę Większa

    Z Bajgonem ruszamy od maja w lasy.

    • 5 4

  • Tylko 69km

    to całkiem fajnie.

    • 4 0

  • Wariant pesymistyczny zakłada, że budowa rozpocznie się w 2056 r.

    Zejdźmy na ziemię nie ma co ukrywac ale 2013 r. to mało realny termin aby prace ruszyły na Trasie Kaszubskiej.

    • 8 1

  • I całe szczeście

    oby nie powstała w ogóle.

    • 8 12

  • Jak tak dalej będzie to dokumentacji projektowej wystarczu na wyłożenie trasy papierem zamiast asfaltu. (1)

    A trasy jak nie bedzie tak nie będzie. Za to projektańci zrobią karierę, i duże pieniądze. Typowe dla polaka, najpierw robi, potem myśli. a na końcu zostawia nie skończone.

    • 22 11

    • Te warianty, te zmiany projektowe są...

      ...skutkiem protestów, lobbowania i innych czynników. Mieszkańcy użytkujący samochody w celu dojazdu do pracy cieszą się. Innego zdania są mieszkańcy bezpośrednio przy trasie. Mieli spokój, który chcą im zburzyć. znaleźć się jakiś żuczek, czy żabka co spowoduje przykuwanie do drzew przez nawiedzonych. Patrz obwodnica Augustowa. Od czasu zaprzestania inwestycji na tym odcinku zginęło około 10 osób. Za to żabka ma spokój. Na trasie do Lęborka w związku z krętymi i prowadzonymi przez każdą wioskę drogami w międzyczasie dodatkowo postawią kilka krzyży i będą zadowoleni. Przecież kiedyś dom przy drodze to był szczyt marzeń.

      • 6 1

  • BIUROKRACI I ADWOKACI

    NIE LUBIA POSPIECHUUUUU , KASE ONII ROBIA JAK IDZIE WSZYSTKO OPORNIE, TO ZAWSZE MUSZA WYMYSLEC JAKIES HISTORIE Z BAJKI 1001 I JEDEN NOCY. ALE BURAKOW TRZEBA PRZEKRECAC DOBRZE NA KASE.

    • 11 8

  • Z entuzjazmem trzeba się będzie wstrzymać do pierwszego wykopu pod tę trasę

    Nie ma co się już podniecać. Podejrzewam, że ważniejsze od drogi będą komary czy jakieś tam inne robale i skończy się tak samo jak obwodnica Augustowa. Nie dlatego że ważne jest środowisko ale dlatego że działki nie leżały w odpowiednich miejscach. I ponownie zieloni będą wiązać się do drzew za jedyne 400 zł za dobę :):)

    • 29 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane