• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego z 370 milionami z Unii Europejskiej

Maciej Naskręt
20 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Budowa Trasy Sucharskiego z lotu ptaka. Budowa Trasy Sucharskiego z lotu ptaka.

Gdańsk podpisał umowę na dofinansowanie budowy Trasy Sucharskiego. Unia Europejska dołoży do gdańskiej inwestycji ok. 378,1 mln zł.



Czy bez pieniędzy z Unii udałoby się zbudować Trasę Sucharskiego?

We wtorek prezydent Gdańska podpisał z władzami Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie budowy Trasy Sucharskiego ze środków unijnych. Do budżetu miasta ma wpłynąć teraz transzami ok. 378,1 mln zł.

- Chciałbym mieć częściej do czynienia z takimi projektami, jak Trasa Sucharskiego. Jest on bardzo dobrze przygotowany - stwierdził w Gdańsku Paweł Szaciłło, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

- Liczymy, że 120 mln zł trafi na konta w najbliższym czasie - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta miasta Gdańska. Wszystko w rękach CUPT. Pozostałe pieniądze mają wrócić do budżetu miasta już po zakończeniu inwestycji.

Trasa Sucharskiego to dwujezdniowa droga o długości 8,286 km. Będzie ona częścią korytarza priorytetowego nr 25 - połączenia terminali portowych w Gdańsku z częścią południową korytarza Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń.

Inwestycja jest w trakcie realizacji i w imieniu miasta prowadzi ją spółka miejska Gdańskie Inwestycje Komunalne. Łączny koszt inwestycji wynosi 472,6 mln zł.

Zobacz otwartą niedawno nową nitkę Trasy Sucharskiego.


Zakres budowy Trasy Sucharskiego.

Odcinek portowy od Terminalu Promowego Westerplatte zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: marzec 2011. Oddanie do ruchu: czerwiec 2011 r.
Koszt budowy: 9,4 mln zł. Długość: 2,9 km. Wykonawca: Skanska S.A.

Odcinek środkowy od ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska do ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 184 mln zł. Długość: 2,7 km. Wykonawca: Skanska S.A.

Odcinek przez Olszynkę od Południowej Obwodnicy Gdańska do ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 168 mln zł. Długość: 2,6 km. Wykonawca: Budimex S.A.

Opinie (99)

  • W Gdyni bez zmian.... (1)

    A Gdynia oczywiście na OPAT nie potrafi wyciągnąć kasy z Warszawy, to co dopiero z UE. Tak to jest jak chce się być tak bardzo NIEZALEŻNYM i nie ma silnego lobby!

    • 9 5

    • Gdynia trasę do portu z funduszy europejskich to akurat ma od kilku lat wybudowaną, więc już nie wyskakuj przed szereg.

      A że do domknięcia porządnej siatki drogowej w Trójmieście brakuje w zasadzie tylko wspomnianego OPAT i porządnego połączenia z obwodnicą na wysokości Sopotu i Witomina, inna sprawa

      • 4 2

  • Dlaczego aż 120 mln zł musi płacić Gdańsk? (3)

    z tej łącznej koszty inwestycji, która wynosi 472,6 mln zł.

    Gdańskowi się należy cała ta trasa za free. W końcu jest czy nie jest stolicą Platformy Obywatelskiej?

    • 3 6

    • (2)

      Bo mieszkańcy Gdańska chcą mieć swój udział w budowie nowoczesnego miasta, a nie udawać wielkie nowoczesne i atrakcyjne biznesowo miasto (czyt. Gdynia)

      • 3 6

      • Günter W.Grass (1)

        jakoś inaczej to widział;))

        • 3 1

        • Cegielska też inaczej to widziała, a teraz......

          • 4 1

  • Trochę matematyki panie Macieju!

    Z artykułu dowiadujemy się, że łączny koszt inwestycji wynosi 472,6 mln zł, ale z ramki pod artykułem wynika 361,4 (9,4+184+168) co po dofinansowaniu w wysokości 378,1 mln zł daje 16,7 mln zł na czysto w kasie miasta.

    Odpowiedź redakcji:

    To co mamy pod artykułem w tabelce to koszt robót budowlanych. Do tego trzeba dołożyć wykupy gruntów, opracowanie projektów budowlanych, przedsięwzięcia związane z promocją inwestycji, przetargi na nadzór inwestorski, autorski, dodatkowe prace budowlane. To wtedy daje nam koszt inwestycji, czyli 472,6 mln zł. Pozdrawiam.

    • 3 3

  • Kto projektował światła na słowackiego ?

    wiecznie ta droga jest zablokowana . Ktoś powinien się tym zająć !

    • 3 1

  • Armi krajowej, Łostowicka, Nowa łódzka, Wilanowska (4)

    zróbcie coś z tym, bo to jest nieprzejezdne

    • 1 4

    • chodzi o to multi skrzyżowanie oczywiście... (2)

      porażkę roku

      • 1 1

      • Kilku poziomowe skrzyżowanie spowodowałoby tylko tyle (1)

        Że byłby mega korek na dole kończący się nie dużo dalej niż to skrzyżowanie.

        Do tego byśmy wydali na samo to skrzyżowanie dużo większe pieniądze.

        Pamiętaj, że zakończenie prac na Słowaka, oraz dokończenie OP odbierze około 30-40% aut, więc okaże się, że korki nie będą tak uciążliwe.

        • 3 0

        • Wystarczą estakady w ciągu AK

          ...i to tam, gdzie są już zrobione nasypy.
          Rozładuje to permanentny korek na AK i pozwoli wydłużyć cykl świateł w ciągu Havla-Łostowicka, zwiększając przepustowość.
          Ale jak zawsze, jakiś urzędas uparł się na zasadzie 'nie-bo-nie' (podobnie zresztą jak zaślepieniem Słowackiego przy lotnisku -przez to AK na końcu już się korkuje z powodu samochodów stojących na Kartuskiej do słynnego ronda Budowlanych.)

          • 0 3

    • Chyba sobie jaja robisz

      Przejezdne i to jak najbardziej. Proponuje założyć okulary. To, że stoisz kilka świateł nie znaczy, że coś jest nie przejezdne. Ilość samochodów jaka wali rano AK jest na tyle duża, że albo będziesz stał na tym skrzyżowaniu, albo na następnym.

      Po drugie wiele osób jeszcze nie jeździ nową OP na Warszawę, bo o tym nie wie, że można. Zaś w kierunku powrotnym z Warszawy jeździ sporo OP, bo do tego ich zmusił układ drogi.

      • 4 1

  • ktoś za to beknie

    ciekawe kto?

    • 1 1

  • BUDYŃMEX wybuduje na Olszynce

    - no to jesteśmy spokojni. Będzie waniliowo

    • 2 2

  • A kto zapłaci pozostałe 94,5 miliona zł?

    A kto zapłaci pozostałe 94,5 miliona zł? My :) Gdańszczanie.

    Dawno nie robiłem zakupów z takim rozmachem...

    • 0 3

  • dodatkowe 94,5 miliona złotych długu Gdańska

    Gdańsk jest obecnie zadłużony na 63% rocznego przychodu. Oczywiste jest, że nie jest tego w stanie od razu spłacić. Teraz dochodzi do tego kolejne prawie sto milionów złotych. Zagadka dla czytelników: skąd się biorą podwyżki w naszym mieście?

    Oczywiście towarzysze komisarze z UE "dadzą" nam jałmużnę. Nie sto, nie dwieście, ale więcej niż trzysta milionów złotych! Gdańsk nie wyda ich na spłacanie swojego OBECNEGO długu, ani nawet na inne palące potrzeby. Pieniądze te są celowe, i będą wydane na budowę Trasy. Co więcej, Gdańsk nie tylko ich na nic innego nie wyda - Gdańsk się JESZCZE ZADŁUŻY na kolejne dziesiątki milionów złotych!

    Trasa Sucharskiego jest potrzebna, Trasa Słowackiego jest potrzebna, wiele innych tras też. Mam jednak w związku z powyższym pytanie: czy spłata długu, który miasto może pogrążyć, a więc NAS, którzy na to płacą, nie jest ważniejsza od tych wszystkich Tras? Czy kolejność nie powinna być już teraz odwrotna: najpierw spłata długu, a potem kolejne budowy?

    Demokrata na pewno powie że nie, budujmy na potęgę, towarzysze komisarze dają kasę, a długiem to się będzie martwić ktoś tam inny, a w ogóle to problemu nie ma.

    • 4 2

  • Trasa Sucharskiego = droga do nikąd. (1)

    Realia są takie, że trasa Sucharskiego od ponad 10 lat czeka na tunel pod kanałem portowym, bez którego jest nieprzydatna dla mieszkańców Trójmiasta. Dopóki nie zostanie sprawnie wpięta w system komunikacyjny aglomeracji będzie kwiatkiem do kożucha rządzącej Gdańskiem ekipy.
    Przypominam, tylko koszty budowy niewykorzystanego mostu wantowego to 120 mln zł !!!
    Cały tekst pana Naskręta to ordynarna propaganda sukcesu. Rządząca Gdańskiem ekipa jest skrajnie nieudolna gdy chodzi o rozwiązanie problemów komunikacyjnych aglomeracji.

    • 5 6

    • niewykorzystane to jest twoje zycie pajacu

      Gdyby nie ten most to niebyłoby DCT i innych inwestycji.
      Niestety pisowaci nie używają mózgu czego tY jesteś najlepszym dowodem.
      Lepiej pomódl się pod twoim domowych ołtarzykiem z Leszkiem i Marią

      • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane