• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Unijny projekt zakorkował dzielnicę

Patryk Szczerba
18 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Mieszkańcy Starego Chwarzna czują się ofiarami błędnych decyzji projektantów. Mieszkańcy Starego Chwarzna czują się ofiarami błędnych decyzji projektantów.

Pierwszy etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, który kosztował ponad 30 mln zł, zakończył się w październiku 2011 roku. Zniknął hałas, droga została udrożniona, ale rozpoczęły się kłopoty mieszkańców przyległego osiedla.



Czy zdarza Ci się jechać na czerwonym świetle, gdy zbyt długo czekasz na pustym skrzyżowaniu?

Ul. Chwarznieńska to jedna z wylotówek z miasta, o największym natężeniu ruchu. Planowana jest jej przebudowa na całym odcinku, kończącym się na Witominie zobacz na mapie Gdyni. Po zakończeniu związanych z przebudową pierwszego z nich w Chwarznie zadowoleni okazali się być wszyscy oprócz około czterystu mieszkańców mieszkających obok.

Powód? Po przebudowie został całkowicie zmieniony ruch. Szeroka ul. Okrężna zobacz na mapie Gdyni, do czasu przebudowy dwukierunkowa, którą mieszkańcy wyjeżdżali z osiedla, zmieniła się w jednokierunkową. Można nią tylko dojechać do domów i firm, ulokowanych w tej części Chwarzna. Wyjazd jest niemożliwy. Ruch samochodowy przeniósł się tym samym na osiedlowe uliczki zobacz na mapie Gdyni, na co najbardziej skarżą się mieszkańcy.

- Mieszkam przy jednej z nich, położonej najbliżej ul. Okrężnej. Obecnie dziennie przejeżdża tamtędy ok. 200 samochodów. Kiedyś było to zaledwie kilka. Chcemy powrotu dwukierunkowej ul. Okrężnej, która była z takim zamierzeniem projektowana, a na mniejszych uliczkach znaków zakazu ruchu, z wyłączeniem mieszkańców i interesantów firm. Teraz i tak wielu z nich nie zważa na znaki i jedzie na ul. Okrężnej pod prąd - mówi Maciej Dembiński, który na Stare Chwarzno wprowadził się trzy lata temu.

Problemy trapią zmotoryzowanych także z innego powodu.

- Sygnalizacja świetlna umożliwiającą wyjazd, to kolejny absurd. Czasami trzeba czekać kilka minut na zielone światło, mimo że droga jest pusta. Kierowcy łamią więc przepisy, co nocą, kiedy ruch na ul. Chwarznieńskiej ustaje, jest już nagminne - tłumaczy pan Maciej.

W magistracie na razie pozostają głusi na argumenty mieszkańców. By ul. Okrężna mogła z powrotem stać się ulicą dwukierunkową, potrzebna byłaby bowiem przebudowa skrzyżowania wyjazdowego zobacz na mapie Gdyni.

- Został popełniony błąd w fazie projektowania i stąd całe zamieszanie. Przebudowa ul. Chwarznieńskiej to projekt związany z Unią Europejską, a jej przepisy nie pozwalają ingerować w inwestycję przez pięć lat - usłyszeliśmy od jednego z urzędników pracujących w Zarządzie Dróg i Zieleni znającego dobrze projekt.

Drogowcy przyznają, że na bieżąco analizują sytuację, jednak zmiany, jakie nastąpią w najbliższym czasie, będą dotyczyć działania sygnalizacji świetlnej. Czas trwania zielonych świateł ma zostać wydłużony. Niewykluczone, że sygnalizatory zostaną również wyłączone nocą.

- Będziemy się starali przekonywać kierowców, by jeździli - choć naokoło osiedla - to po lepszej jakościowo drodze - wyjaśnia Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

Zmotoryzowani odliczają już dni do rozpoczęcia zapowiadanej przebudowy leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Inwestycja opóźnia się, na razie udało się jedynie wyciąć część drzew. Kolejnym zapowiadanym terminem jej rozpoczęcia jest marzec 2013 roku. Aktualnie trwa procedura przetargowa. Drogowcy mają skończyć pracę w 2014 roku.

Opinie (121) 4 zablokowane

  • mam prośbe !

    niech ferajna Szczurka już niczego się nie tyka , niech już nic nie budują !!- zostawią po sobie same Buble ,knoty i wszystko trzeba będzie budować od nowa i przebudowywać {chociażby węzeł wzgórze !!!

    • 13 3

  • Jak zwykle źli niedobrzy (3)

    myślę że szanowny redaktor zamiast krytykować powinien chwalić np. z tego powodu że Gdynia SIĘ ROZWIJA

    • 4 9

    • Tia...jak motek przędzy z waty (1)

      24 lata minęły od 1989 roku. A jakie sukcesy?
      Na Władysława IV są aż dwa (2) lumpeksy.
      Dalmor -
      PLO -
      Stocznia -
      Centrala Rybna -

      Gdynię wybudowano w ciągu 14 lat.
      Bez pomocy unijnych komputerów.

      • 5 2

      • Zatem, z tego wynika, że Szczurek, nawet z pomocą Unii,

        Gdyni by nie wybudował. Wojna wcześniej by wybuchła. Zatem daleko mu do jego idola, Kwiatkowskiego.

        • 3 0

    • Papier toaletowy też się rozwija - podobnie jak rojenia Śzczurka - do du...y!

      • 2 0

  • Największe osiedle

    Dro komunikacja.Ga na chwarzno wiczlino bez dwupasmowki to poraszka,jak sie chce budowac wzorowe dzielnice to muszą być drogi markietyi

    • 1 3

  • Chwarznienska

    Jak zwykle; winny kolega badz Unia ale nie ja. ZDiZ pod wiadomym kierownictwem to szczyt nieudolnosci i doszukiwania sie winnych wszedzie poza soba. A wystarczyloby poobserwowac co sie dzieje i wyregulowac swiatla wg potrzeb a nie projektu, ktory nijak ma sie do rzeczywistosci. Za co my tym ludziom placimy?

    • 11 0

  • 200 samochodow dziennie - kpina

    200 samochodów dziennie - przyjmując że dzień ma 12h - wychodzi 1 samochód co 3-4 minuty.
    Mniej to chyba tylko na wsi w Bieszczadach .

    • 7 4

  • Jaki prezydent, taki projekt

    • 8 2

  • Będziemy się starali przekonywać kierowców, by jeździli - choć naokoło osiedla - to, po lepszej jakościowo drodze - wyjaśnia (1)

    TY się puknij w głowe i to porządnie!!!!
    człowieku jesteś chyba inżynierem i ogladasz te projekty które pózniej akceptujesz . Dlaczego prezydent nie wyciągnie w stosunku do Pana konsekwencji , albo chociaż profesor który zaliczał panu projekty na studiach!!!!!

    • 8 1

    • Profesor, który zaliczał mu projekty na studiach

      to dawno nie żyje. Przecież kierownicy w urzędach to średnia wieku ~60 lat.

      Nie żebym miał coś do starszych, ale niech oni przestaną gadać, że są tacy świetni, a wykształcenie młodych jest niewiele warte i może spojrzą na siebie i swoje podejście jw.

      • 4 0

  • eko jazda

    mój sposób na eko jazdę jest następujący : wyobraźmy sobie , że kierowca stoi na skrzyżowaniu czerwonym świetle , zmienia sie na zielone , i co sie dzieje ? ostro wciska gaz i gwałtownie wykonuje zakręt . przeciwieństwem tego zachowania jest wejście w zakręt łagodnie i powoli , stosując to zarówno w trasie jak i na mieście. co jest w tym "eko" ? spada zużycie opon , sprzęgła , hamulców, zawieszenia i innych elementów samochodu . no i na dodatek jest możliwość wyjścia z życiem w niektórych niebezpiecznych sytuacjach . polecam wszystkim , ja już tak 75 tysięcy , (na gazie , żeby to było wiarygodne ). no i jeszcze jedno , jak się raz spróbuje , kierowca nie jest w stanie wrócić do poprzedniego nawyku , czyli coś w tym jest.

    • 0 1

  • Marek Stępa

    Jest najmądrzejszy na świecie,
    a wy matoły nic nie wiecie

    • 14 1

  • jest nawet dobrze (na 4+)

    korzystałem kilka razy po modernizacji z tych ulic i jest nawet lepiej niż było, wcześniej tam był chaos było trzeba się wciskać z okrężnej w chwarznieńską często ryzykownie a teraz tam jest wszystko ucywilizowane jedynie te wielkie ekrany szpecą ale to już prawo krajowe narzuca te standardy

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane