• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru).
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.

Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowej Spacerowej zobacz na mapie GdańskaNowej Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.



Czy jesteś za domknięciem ramy komunikacyjnej Gdańska wzdłuż pasa nadmorskiego i tunelem pod Pachołkiem?

Budowa tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej od lat budzi sporo kontrowersji. Popierają ją grupy zawodowo związane z branżą projektową i drogową oraz mieszkańcy Osowej i Oliwy, których przekonuje się, że nie ma innej alternatywy dla lepszego skomunikowania ich dzielnic niż poprzez tunel pod Pachołkiem.

Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej

W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańskatunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej

Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).

Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").

Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).

Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.

Ankieta dot. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej from Trojmiasto.pl
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.

Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.

Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.

- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?

Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).

Opinie (188) 1 zablokowana

  • ANKIETA POWNNA BRZMIEĆ: (2)

    Czy jesteś za całkowitym zakorkowaniem al. Grunwaldzkiej?

    • 21 6

    • będzie płacz bo głupki nie rozumieją (1)

      ale urzędnik wyciągnie pomocną dłoń i projekt Drogi Czerwonej który odkorkuję Grunwaldzką

      chociaż może do tego czasu nastąpi zmiana pokoleniowa w urzędach i nie zabiją tego miasta

      • 2 4

      • kochamy Twoje glebokie, czujne spostrzezenia

        szczegolnie te z takim niby usmieszkiem.

        • 3 2

  • Gdzie można znaleźć konkretne

    wyliczenia dla tej trasy? Podają wycenę na blisko 2mld ale nie ma nawet informacji o długości trasy. Na jakiej podstawie wyliczyli te kwoty?

    • 16 3

  • Jestem na nie. Nie chce wiecej aut we Wrzeszczu i Przymorzu

    • 32 14

  • Trasa ta powinna byc dla aut płatna

    • 13 12

  • I tylko pomyśleć, że oni robią to wszystko po to, żeby żyło się lepiej

    Sprawdzają, ankiety robią, wizualizacje, a na koniec i tak zrobią jak się królikowi najbardziej opłaca.
    Jestem wzruszony. Wzruszony i wstrząśnięty. Łubu dubu...

    • 18 4

  • Tunel juz pewny od 2014... (1)

    Przeciez projekt tunelu pod Pacholkiem im. ..... zostal zatwierdzony juz w 2014 przez rzeczywistych decydentow, a samorzad i mieszkancy to proforma...

    • 11 6

    • znowu pare milionow do przytulenia...

      • 8 2

  • Salcesonom zza kierownicy 10 -letnich szrotów z których wysiadają tylko gdy idą do Biedronki ,marzy się zabetonowanie Pasa Nadmorskiego.Wielu jadących przez Sopot i Gdynię nie będzie jechało obwodnicą ,tylko skrótem przez Pas Nadmorski co całkowicie zablokuje Sopot.
    Adamowicz i kolesie żeby wybudować tą drogę będą musieli ostro podnieść podatki w mieście na sfinansowanie tej inwestycji .Im tak zależy bo można nieźle obłowić się przy takich inwestycjach.Nie obchodzą ich mieszkańcy tylko własne korzyści

    • 19 13

  • Obecnie z okna widzę ładną łąkę, drzewa, a za parę lat droga (2)

    I dodatkowo hałas a w nocy jeszcze poswiata od lamp :(

    • 23 16

    • (1)

      to wyprowadź się na wieś

      • 4 5

      • Mieszkam na wsi

        • 0 2

  • wielcy myśliciele są za tym rozwiązaniem...

    nie ma to jak wpuścić sobie hałas, ruch, smród do domu. NOLe NEBy cała warszawka będzie sobie skracała drogę do domu. Zaspa Oliwa Przymorze zostaną rozjechane

    • 21 9

  • Szerokie kładki nad ta droga bez schodów!!!!!!! (2)

    Nie jest problem z droga tylko zeby jelopy w tym kierowcy zrozumieli ze musza byc kladki bez schodow!!!!!!! Kladki szeroki ridzaj deptaku nad ta droga!!!!!!

    • 8 5

    • jakie kurna kładki sam sobie wybuduje kładki do mieszkania

      tam niema prawa być tej drogi, tym bardziej żadnej kładki!!!@

      • 7 5

    • Dąbrowszczaków i Czarny Dwór to tereny podmokłe - droga w wykopie odpada ale ma być estakada z przejściami dla pieszych i rowerów pod drogą

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane