- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (28 opinii)
- 2 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (165 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (238 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (149 opinii)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (42 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (55 opinii)
Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej
Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem , ul. Nowej Spacerowej i Nowej Kielnieńskiej . Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.
Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej
W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą .
Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej
Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).
Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").
Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).
Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.
Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.
- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?
Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).
Opinie (188) 1 zablokowana
-
2016-07-14 18:04
budować! (8)
- 177 146
-
2016-07-15 08:35
demokracja = 0,2% populacji !!!! (1)
demokracja = 0,2% populacji !!!!
- 5 0
-
2016-07-15 10:59
popieram taką demokrację
nie można amatorom i ludziom bez wykształcenia
oddawać ważnych spraw do rozstrzygania,
od tego powinni być naukowcy,
urzędnik też nie podejmuje decyzji,
on zajmuje się tylko stroną administracyjną- 2 1
-
2016-07-15 02:19
Budować, budować...
.... ale Słowackiego do końca bo właśnie dlatego jest takie kongo na Przymorzu.
A w dalszej kolejności obwodnicę metropolitalną i po temacie.- 5 1
-
2016-07-14 22:37
Nawet mieszkańcy przymorza - okazało się że są w większości za... Za to kolejny artykuł który jest tendencyjny i autor nie potrafi zachować dystansu do tematu
- 10 6
-
2016-07-14 19:02
Budować, bo kolesie muszą zarobić. Ludzie naiwnie wierzą, że ta droga odkorkuje Przymorze. Dowcip z Zielonym Bulwarem polega na tym, że na najbardziej zakorkowanym odcinku(Hallera-Obrońców Wybrzeża) nie będzie zwiększona przepustowość. Alternatywnym rozwiązaniem jest budowa brakującego odcinka Trasy Slowackiego co dałoby dwupasmowy ciąg z Przymorza, Zaspy i Wrzeszcza do tunelu. Ale na dokończenie Trasy Słowackiego brakuje kasy :-)
- 24 10
-
2016-07-14 18:12
(2)
ciekawe czy byś był tak "Za" gdybyś wiedział ile kasy na to pójdzie z "twojej" kieszeni ? - ale "czego oczy nie widzą - to serce nie boli"
- 29 23
-
2016-07-14 18:23
Wolę "dać" na drogę niż na kapłanów
- 30 11
-
2016-07-14 18:18
wiem ile kasy idzie na 500+
z mojej kieszeni i jestem za drogą zieloną.. to da więcej miejsc pracy, usprawni dojazd i wyjazd dla wielu osób..
trzeba patrzyć szerzej a nie tylko z twojej kieszeni.. jestem za nowymi drogami, nowymi miejscami edukacji wliczając żłobki, przedszkola a sprzeciwiam się wydawaniu publicznych pieniędzy np. dotując kościół na ŚDM..- 43 27
-
2016-07-15 10:37
Idiotyczny projekt! Ludzie dają się zmanipulować.
Bez zrezygnowania z przejść dla pieszych, przyspieszenia ruchu i w efekcie postawienia tam ekranów akustycznych ta droga nie wpłynie na poprawienie przepustowości. A jeśli mają być 4 pasy i mniej przejść (kładki) to oznacza, że odcina się park od ludzi. Poza tym po co pompować ruch w strefę parku i relaksu? Jaki to ma sens? Przecież jest naturalne przedłużenie trasy od tunelu w postaci ul. Jana Pawła II. Tam już są 4 pasy ruchu i zawsze były. Dlaczego miasto na siłę chce puszczać ruch wzdłuż parku?
Mam przypuszczenie graniczące z pewnością, że wcale nie chodzi o poprawienie ruchu tylko o przesunięcie drogi tak aby uzyskać nowe tereny pod deweloperkę. Ktoś tu już liczy srebrniki i mieszkania dla mamy.
Ps. Inna sprawa, że wszyscy widzą, źle są wyregulowane światła i to one są powodem korków na Czarnym Dworze. Miasto na siłę chce przeforsować swój absurdalny projekt. Przecież jak przestawią światła to się okaże, że nowa droga nie jest potrzebna.- 15 4
-
2016-07-15 10:14
1 pas?
W pasie nadmorskim szykujemy sobie wąsklie gardło gdzie bedziemy stac godzinami w korkach?
- 8 1
-
2016-07-14 18:05
Droga komuś przeszkadza? (8)
To na przełaj przez pola i łąki. Samochody w mieście muszą jeździć po dobrych drogach.
- 128 125
-
2016-07-14 18:15
Cała 1 strona komentarzy również na zamówienie (7)
... urzędu miasta wszak wszyscy mają widzieć, że droga jest potrzebna. Ile płaci Urząd Miasta za komentarz ? A może Trojmiasto.pl zacznie pokazywać adresy IP bez ostatniego członu tak jak to ma miejsce na forach? Zobaczycie jak jesteście tresowani przez propagandowe komentarze. Artykuł wisi 3 minuty i pierwsza strona komentarzy zapełniona pozytywnymi komentami dot. budowy.
- 44 17
-
2016-07-14 18:49
(1)
Żałosna jest ta propaganda UM Gdańsk.
- 34 8
-
2016-07-15 08:45
Ta sama propaganda była przy okazji badań mieszkańców co do spalarni śmieci w Szadółkach.
Pełna manipulacja w pytaniach i tak ich układanie, żeby ludzie nie wiedzieli na co odpowiadają. Zresztą był artykuł na trójmiasto.pl o tym. Patrzmy na wszelkie ankiety i sondaże z przymrużeniem oka, bo każdy zlecający sondaż ma swoje wymagania i oczekiwania, a za pieniądze to nawet najlepsza sondażownia wszytko zrobi.
- 6 2
-
2016-07-14 19:03
Jestem na tak (4)
Czy to tak trudno zrozumieć ze mieszkańcy są na tak?
- 15 33
-
2016-07-14 20:40
Mieszkańcy Chwaszczyna mogą być na tak, ale istotne jest czego chcą mieszkańcy Zaspy i Przymorza. (2)
- 19 5
-
2016-07-15 04:54
Starsze Panie z zaspy jakoś wytrzymają te korki
- 0 1
-
2016-07-14 21:26
Jeżeli hurtem przesiądą się na rowery
To faktycznie drogi im niepotrzebne. Tylko na tej Zaspie tak jakoś podejrzanie mało wolnych miejsc parkingowych.
- 6 11
-
2016-07-14 21:19
raczej nie są. Zresztą ta droga w tej formie i tak nic nie zmieni
to chodzi o to, by można było wybudować przy niej nowe wieżowce kosztem parku. Tyle w temacie
- 18 4
-
2016-07-14 20:37
(3)
Mieszkańcy Gdańska popierają pomysł budowy DZ i tunel pod Pachołkiem.
A za zawsze znajdą się malkontenci, którym wszystko co nowe przeszkadza, cóż bywa.- 8 26
-
2016-07-15 00:48
(1)
Zawsze sie okazuje ze najglosniej szczeka grupka sfrustrowanych emerytow czy cos w tym stylu i przesadnie robi sie w okol tego jakies halo.... a rzeczywistosc jest inna
- 2 6
-
2016-07-15 08:41
Jestem mieszkancem gdanska, nie jestem emerytem, nie jestem malkontentem..jestem myslacym czlowiekiem ktory rozumie, ze budowanie szerokiej drogi przez najcenniejsze rejony miasta - tego miasta nie rozwija, a cofa.
- 4 1
-
2016-07-14 22:38
nie badz gluppppi.
jak ja bym zamówił ankietę to pewnie proporcje były odwrotne.
- 6 3
-
2016-07-15 00:29
Niech czarny dwór puszczą pod ziemią (1)
Żeby rozwiązać problem wystarczy wykopać rów po obwodzie parku Raegan'a pod obecnym Czarnym Dworem i Dąbrowszczaków, zrobić na nim strop i pod spodem puścić ruch dwoma pasami w jednym kierunku, górą - w przeciwnym - na przykładzie Monachium. Po co drążyć tunel pod pachołkiem-zachciało się się Austrii. Na Czyżewskiego to samo 2 pasy pod ziemią i 2 nad, wykarczować las na Spacerowej na 2 dodatkowe pasy i po kłopocie. Wszystko za 1/4 obecnej kwoty inwestycji i w porównaniu z obecnym planem mniejsza ingerencja w środowisko.
- 5 3
-
2016-07-15 08:32
..i w ten sposob zniszczysz ujecia wody dla gdanska ktora bedzie potem musiala byc dowozona do domow beczkowozami - dowozona podziemnym tunelem, ale co tam..
- 2 1
-
2016-07-15 08:23
..jeszcze chwile temu jakis przedsiebiorca krzyczal do zebranych, by nie sluchac mieszkancow tylko budowac..
- 3 0
-
2016-07-15 08:07
Po powodzi w Gdańsku
Dalej budujmy i betonujmy również przymorze i Żabiankę. Kolejny asfalt jest nam niepotrzebny.
- 6 4
-
2016-07-15 07:45
nie dla Zielonej
Przed budową tunelu wszędzie pisano, że budujemy go aby wyprowadzić ruch ciężarówek z portu poza miasto. Nikt nie mówił o zielonej. Wyborcy z Zabianki Przymorza Zaspy zostali zrobieni w H.
- 10 5
-
2016-07-15 07:24
Koprowski, FRAG i cała ta banda
zafajdani hipsterzy i "urbaniści" od siedmiu boleści będą teraz kombinować jak konie pod górkę dlaczego nie należy budować Drogi Zielonej
W każdym normalnym mieście zabiega się o dywersyfikację tras komunikacyjnych, tylko ci "specjaliści" uważają, że w Gdańsku nie trzeba, bo wszystkie drogi to zło.
BUDOWAĆ I TO JAK NAJSZYBCIEJ!- 8 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.