• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru).
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.

Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowej Spacerowej zobacz na mapie GdańskaNowej Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.



Czy jesteś za domknięciem ramy komunikacyjnej Gdańska wzdłuż pasa nadmorskiego i tunelem pod Pachołkiem?

Budowa tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej od lat budzi sporo kontrowersji. Popierają ją grupy zawodowo związane z branżą projektową i drogową oraz mieszkańcy Osowej i Oliwy, których przekonuje się, że nie ma innej alternatywy dla lepszego skomunikowania ich dzielnic niż poprzez tunel pod Pachołkiem.

Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej

W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańskatunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej

Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).

Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").

Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).

Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.

Ankieta dot. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej from Trojmiasto.pl
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.

Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.

Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.

- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?

Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).

Opinie (188) 1 zablokowana

  • budować! (8)

    • 177 146

    • demokracja = 0,2% populacji !!!! (1)

      demokracja = 0,2% populacji !!!!

      • 5 0

      • popieram taką demokrację

        nie można amatorom i ludziom bez wykształcenia
        oddawać ważnych spraw do rozstrzygania,
        od tego powinni być naukowcy,

        urzędnik też nie podejmuje decyzji,
        on zajmuje się tylko stroną administracyjną

        • 2 1

    • Budować, budować...

      .... ale Słowackiego do końca bo właśnie dlatego jest takie kongo na Przymorzu.
      A w dalszej kolejności obwodnicę metropolitalną i po temacie.

      • 5 1

    • Nawet mieszkańcy przymorza - okazało się że są w większości za... Za to kolejny artykuł który jest tendencyjny i autor nie potrafi zachować dystansu do tematu

      • 10 6

    • Budować, bo kolesie muszą zarobić. Ludzie naiwnie wierzą, że ta droga odkorkuje Przymorze. Dowcip z Zielonym Bulwarem polega na tym, że na najbardziej zakorkowanym odcinku(Hallera-Obrońców Wybrzeża) nie będzie zwiększona przepustowość. Alternatywnym rozwiązaniem jest budowa brakującego odcinka Trasy Slowackiego co dałoby dwupasmowy ciąg z Przymorza, Zaspy i Wrzeszcza do tunelu. Ale na dokończenie Trasy Słowackiego brakuje kasy :-)

      • 24 10

    • (2)

      ciekawe czy byś był tak "Za" gdybyś wiedział ile kasy na to pójdzie z "twojej" kieszeni ? - ale "czego oczy nie widzą - to serce nie boli"

      • 29 23

      • Wolę "dać" na drogę niż na kapłanów

        • 30 11

      • wiem ile kasy idzie na 500+

        z mojej kieszeni i jestem za drogą zieloną.. to da więcej miejsc pracy, usprawni dojazd i wyjazd dla wielu osób..

        trzeba patrzyć szerzej a nie tylko z twojej kieszeni.. jestem za nowymi drogami, nowymi miejscami edukacji wliczając żłobki, przedszkola a sprzeciwiam się wydawaniu publicznych pieniędzy np. dotując kościół na ŚDM..

        • 43 27

  • Idiotyczny projekt! Ludzie dają się zmanipulować.

    Bez zrezygnowania z przejść dla pieszych, przyspieszenia ruchu i w efekcie postawienia tam ekranów akustycznych ta droga nie wpłynie na poprawienie przepustowości. A jeśli mają być 4 pasy i mniej przejść (kładki) to oznacza, że odcina się park od ludzi. Poza tym po co pompować ruch w strefę parku i relaksu? Jaki to ma sens? Przecież jest naturalne przedłużenie trasy od tunelu w postaci ul. Jana Pawła II. Tam już są 4 pasy ruchu i zawsze były. Dlaczego miasto na siłę chce puszczać ruch wzdłuż parku?
    Mam przypuszczenie graniczące z pewnością, że wcale nie chodzi o poprawienie ruchu tylko o przesunięcie drogi tak aby uzyskać nowe tereny pod deweloperkę. Ktoś tu już liczy srebrniki i mieszkania dla mamy.

    Ps. Inna sprawa, że wszyscy widzą, źle są wyregulowane światła i to one są powodem korków na Czarnym Dworze. Miasto na siłę chce przeforsować swój absurdalny projekt. Przecież jak przestawią światła to się okaże, że nowa droga nie jest potrzebna.

    • 15 4

  • 1 pas?

    W pasie nadmorskim szykujemy sobie wąsklie gardło gdzie bedziemy stac godzinami w korkach?

    • 8 1

  • Droga komuś przeszkadza? (8)

    To na przełaj przez pola i łąki. Samochody w mieście muszą jeździć po dobrych drogach.

    • 128 125

    • Cała 1 strona komentarzy również na zamówienie (7)

      ... urzędu miasta wszak wszyscy mają widzieć, że droga jest potrzebna. Ile płaci Urząd Miasta za komentarz ? A może Trojmiasto.pl zacznie pokazywać adresy IP bez ostatniego członu tak jak to ma miejsce na forach? Zobaczycie jak jesteście tresowani przez propagandowe komentarze. Artykuł wisi 3 minuty i pierwsza strona komentarzy zapełniona pozytywnymi komentami dot. budowy.

      • 44 17

      • (1)

        Żałosna jest ta propaganda UM Gdańsk.

        • 34 8

        • Ta sama propaganda była przy okazji badań mieszkańców co do spalarni śmieci w Szadółkach.

          Pełna manipulacja w pytaniach i tak ich układanie, żeby ludzie nie wiedzieli na co odpowiadają. Zresztą był artykuł na trójmiasto.pl o tym. Patrzmy na wszelkie ankiety i sondaże z przymrużeniem oka, bo każdy zlecający sondaż ma swoje wymagania i oczekiwania, a za pieniądze to nawet najlepsza sondażownia wszytko zrobi.

          • 6 2

      • Jestem na tak (4)

        Czy to tak trudno zrozumieć ze mieszkańcy są na tak?

        • 15 33

        • Mieszkańcy Chwaszczyna mogą być na tak, ale istotne jest czego chcą mieszkańcy Zaspy i Przymorza. (2)

          • 19 5

          • Starsze Panie z zaspy jakoś wytrzymają te korki

            • 0 1

          • Jeżeli hurtem przesiądą się na rowery

            To faktycznie drogi im niepotrzebne. Tylko na tej Zaspie tak jakoś podejrzanie mało wolnych miejsc parkingowych.

            • 6 11

        • raczej nie są. Zresztą ta droga w tej formie i tak nic nie zmieni

          to chodzi o to, by można było wybudować przy niej nowe wieżowce kosztem parku. Tyle w temacie

          • 18 4

  • (3)

    Mieszkańcy Gdańska popierają pomysł budowy DZ i tunel pod Pachołkiem.
    A za zawsze znajdą się malkontenci, którym wszystko co nowe przeszkadza, cóż bywa.

    • 8 26

    • (1)

      Zawsze sie okazuje ze najglosniej szczeka grupka sfrustrowanych emerytow czy cos w tym stylu i przesadnie robi sie w okol tego jakies halo.... a rzeczywistosc jest inna

      • 2 6

      • Jestem mieszkancem gdanska, nie jestem emerytem, nie jestem malkontentem..jestem myslacym czlowiekiem ktory rozumie, ze budowanie szerokiej drogi przez najcenniejsze rejony miasta - tego miasta nie rozwija, a cofa.

        • 4 1

    • nie badz gluppppi.

      jak ja bym zamówił ankietę to pewnie proporcje były odwrotne.

      • 6 3

  • Niech czarny dwór puszczą pod ziemią (1)

    Żeby rozwiązać problem wystarczy wykopać rów po obwodzie parku Raegan'a pod obecnym Czarnym Dworem i Dąbrowszczaków, zrobić na nim strop i pod spodem puścić ruch dwoma pasami w jednym kierunku, górą - w przeciwnym - na przykładzie Monachium. Po co drążyć tunel pod pachołkiem-zachciało się się Austrii. Na Czyżewskiego to samo 2 pasy pod ziemią i 2 nad, wykarczować las na Spacerowej na 2 dodatkowe pasy i po kłopocie. Wszystko za 1/4 obecnej kwoty inwestycji i w porównaniu z obecnym planem mniejsza ingerencja w środowisko.

    • 5 3

    • ..i w ten sposob zniszczysz ujecia wody dla gdanska ktora bedzie potem musiala byc dowozona do domow beczkowozami - dowozona podziemnym tunelem, ale co tam..

      • 2 1

  • ..jeszcze chwile temu jakis przedsiebiorca krzyczal do zebranych, by nie sluchac mieszkancow tylko budowac..

    • 3 0

  • Po powodzi w Gdańsku

    Dalej budujmy i betonujmy również przymorze i Żabiankę. Kolejny asfalt jest nam niepotrzebny.

    • 6 4

  • nie dla Zielonej

    Przed budową tunelu wszędzie pisano, że budujemy go aby wyprowadzić ruch ciężarówek z portu poza miasto. Nikt nie mówił o zielonej. Wyborcy z Zabianki Przymorza Zaspy zostali zrobieni w H.

    • 10 5

  • Koprowski, FRAG i cała ta banda

    zafajdani hipsterzy i "urbaniści" od siedmiu boleści będą teraz kombinować jak konie pod górkę dlaczego nie należy budować Drogi Zielonej
    W każdym normalnym mieście zabiega się o dywersyfikację tras komunikacyjnych, tylko ci "specjaliści" uważają, że w Gdańsku nie trzeba, bo wszystkie drogi to zło.
    BUDOWAĆ I TO JAK NAJSZYBCIEJ!

    • 8 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane